Tilmeld    Log ind    Forum    Søg    OSS
Fanklubbens hjemmeside    Fanklubbens rejseguide    Forums retningslinier    Forums ABC

Design dit eget mobilcover    Rejser til Liverpool

Boardindeks » Fodbold » Transfer nyt (LFC)

Forumregler

HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.

Side 2 af 10 [ 138 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Vil Shaqiri være en god signing?
Ja 72%  72%  [ 36 ]
Nej 28%  28%  [ 14 ]
Afgivne stemmer : 50

Forfatter besked

Geografisk sted: København

Alder: 43
AJJ skrev:
texy skrev:
Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg mener om Shaqiri. Ingen tvivl om, at han har nogle kvaliteter, som vi måske kunne få brug, hvis han kan leve med at være rotationsspiller i en rotation, hvor han oftere end andre vil trække det korte strå. Og £12M er umiddelbart (i dette vanvittige marked) temmelig billigt for en spændende rotationsspiller.

Men £0M er billigere. Og det vil være prisen, hvis man giver rollen til Wilson. Uprøvet? Ja, stort set. Men han har alligevel produceret nogenlunde samme stats i 13 kampe for nedrykningstruede Hull City i næstbedste række, som Shaqiri præsterede i 36 kampe for nedrykningsdømte Stoke City. Ja, PL er bedre end Championship. Men de to hold ligger i samme række fra næste sæson. Og derudover er Wilson kun 21, mens Shaqiri er 26. Det må forventes, at Wilson kan bygge meget mere på, end Shaqiri kan.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... r-14770982

Jeg tror faktisk, at jeg hæder til at bruge Wilson i stedet for at sælge ham og købe Shaqiri, som vel er alternativet. Tror faktisk ellers, at vi kan få samme beløb for Wilson, som Shaqiri kan hentes for. Shaqiri's løn vil dog nok være en del højere, så der vil være en lille ekstra regning der, hvis man vælge Shaqiri.

Forstår ikke lige den del af ræsonnementet

Stoke var et hold i PL med Championship niveau, som jeg ser det. Det var vel min eneste pointe. Det kan bruges både positivt og negativt i forhold til Shaqiri. Positivt i den forstand, at han på et næsten lige så dårligt hold formåede at opnå så gode stats imod markant bedre modstandere. Negativt i den forstand, at han netop var en del af et hold, der var næsten lige så dårligt.

Jeg har lige bestemt mig for, at hvis det er et enten/eller, så foretrækker jeg Wilson. Mest af alt, fordi jeg er overbevist om, at der stadig vil blive hentet en kreativ offensiv spiller med et niveau i stil med Fekir. Og derudover, fordi det lige slog mig, at Wilsons stats på hans 13 kampe i Championship reelt er bedre end Sessegnons på 46 kampe. Og ingen ville stille tvivl ved et køb af Sessegnon.

Geografisk sted: Waterloo - Canada
Jeg håber i den grad også, at Wilson får en rolle at spille på førsteholdet i næste sæson. Umiddelbart ser jeg dog ikke, at det skal være en enten eller i forhold til ham og Shaqiri.

Hvis man kigger på vores nuværende udvalg i forhold til kantspillere, så kan det vel groft set skæres ned til Mané, Salah, og Ox'en, hvor jeg klart foretrækker sidstnævnte på den ene af 8'er positionerne. Derfor bør der være rigeligt med kampe til både Wilson og Shaqiri.

Geografisk sted: Frederiksberg

Alder: 29
texy skrev:
AJJ skrev:
texy skrev:
Jeg kan ikke finde ud af, hvad jeg mener om Shaqiri. Ingen tvivl om, at han har nogle kvaliteter, som vi måske kunne få brug, hvis han kan leve med at være rotationsspiller i en rotation, hvor han oftere end andre vil trække det korte strå. Og £12M er umiddelbart (i dette vanvittige marked) temmelig billigt for en spændende rotationsspiller.

Men £0M er billigere. Og det vil være prisen, hvis man giver rollen til Wilson. Uprøvet? Ja, stort set. Men han har alligevel produceret nogenlunde samme stats i 13 kampe for nedrykningstruede Hull City i næstbedste række, som Shaqiri præsterede i 36 kampe for nedrykningsdømte Stoke City. Ja, PL er bedre end Championship. Men de to hold ligger i samme række fra næste sæson. Og derudover er Wilson kun 21, mens Shaqiri er 26. Det må forventes, at Wilson kan bygge meget mere på, end Shaqiri kan.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... r-14770982

Jeg tror faktisk, at jeg hæder til at bruge Wilson i stedet for at sælge ham og købe Shaqiri, som vel er alternativet. Tror faktisk ellers, at vi kan få samme beløb for Wilson, som Shaqiri kan hentes for. Shaqiri's løn vil dog nok være en del højere, så der vil være en lille ekstra regning der, hvis man vælge Shaqiri.

Forstår ikke lige den del af ræsonnementet

Stoke var et hold i PL med Championship niveau, som jeg ser det. Det var vel min eneste pointe. Det kan bruges både positivt og negativt i forhold til Shaqiri. Positivt i den forstand, at han på et næsten lige så dårligt hold formåede at opnå så gode stats imod markant bedre modstandere. Negativt i den forstand, at han netop var en del af et hold, der var næsten lige så dårligt.

Jeg har lige bestemt mig for, at hvis det er et enten/eller, så foretrækker jeg Wilson. Mest af alt, fordi jeg er overbevist om, at der stadig vil blive hentet en kreativ offensiv spiller med et niveau i stil med Fekir. Og derudover, fordi det lige slog mig, at Wilsons stats på hans 13 kampe i Championship reelt er bedre end Sessegnons på 46 kampe. Og ingen ville stille tvivl ved et køb af Sessegnon.

På papiret burde de være i top 10 i PL.

Jeg kan godt følge argumentationen, at Shaqiri ikke passer ind i Klopp’s koncept. Han varmer bolden og er meget endimensionel, hvilket ikke flugter særligt godt med direkte spil baseret på få berøringer. Men selvsamme kritik kan man faktisk rette mod Fekir, selvom han kvalitetsmæssigt befinder sig på et andet niveau end Shaqiri.

Det undrer mig, at der pludselig fokuseres på spillere, som har en tendens til at varme bolden meget, men Klopp må se kvaliteter heri. En type alla Eriksen eller De Bruyne tror jeg ville passe bedre på den offensive midtbane, og så supplere offensiven med en hurtig og målfarlig kantspiller. Sidstnævnte ser jeg ingenlunde passe på Shaqiri.

Robbie_God_Fowler skrev:
Jeg kan godt følge argumentationen, at Shaqiri ikke passer ind i Klopp’s koncept. Han varmer bolden og er meget endimensionel, hvilket ikke flugter særligt godt med direkte spil baseret på få berøringer. Men selvsamme kritik kan man faktisk rette mod Fekir, selvom han kvalitetsmæssigt befinder sig på et andet niveau end Shaqiri.

Det undrer mig, at der pludselig fokuseres på spillere, som har en tendens til at varme bolden meget, men Klopp må se kvaliteter heri. En type alla Eriksen eller De Bruyne tror jeg ville passe bedre på den offensive midtbane, og så supplere offensiven med en hurtig og målfarlig kantspiller. Sidstnævnte ser jeg ingenlunde passe på Shaqiri.

Omvendt, så er der vel ikke mange spillere i PL, der har flere berøringer på bolden end Gini. Og Coutinho havde også mange berøringer. Hvis man får ført bolden frem med sine berøringer, eller får sat en modstander, så er det vel ingen skade til. Heller ikke på et Klopp-holdt.

texy skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:

Omvendt, så er der vel ikke mange spillere i PL, der har flere berøringer på bolden end Gini. Og Coutinho havde også mange berøringer. Hvis man får ført bolden frem med sine berøringer, eller får sat en modstander, så er det vel ingen skade til. Heller ikke på et Klopp-holdt.

Det er netop også kritikpunkterne ved Gini og Coutinho, da sidstnævnte spillede på den centrale midtbane. Det sænker tempoet i spillet, hvilket er skidt for et hold, hvis koncept bygger på at sætte modstanderen skakmat via hurtige omstillinger.

Som du er inde på, kan bolden godt føres frem i løb. Jeg er overbevist om, at Oxlade-Chamberlains drive med bolden var den primære årsag til, at Klopp valgte at hente ham. Det bryder kæderne og skaber en overtalssituation, hvilket er én af grundstenene i Klopp’s filosofi. Hverken Fekir, eller Shaqiri for den sags skyld, har disse atletiske evner. Så det er naturligt at kigge på, om de så via deres evner i pasningsspillet formår at bidrage til denne direkte spillestil. Og her ser jeg umiddelbart dem ikke som det bedste match, selvom Fekir er længder bedre end Shaqiri i denne fase af spillet.

Jeg er overbevist om, at en løbestærk type alla Eriksen med sine evner i pasningsspillet og sin målfarlighed ville passe perfekt ind på det nuværende hold. Men der findes ikke mange af disse spillertyper med international klasse. Der er to i Premier League, men de spiller for henholdvis Tottenham og Manchester City, hvorfor de er uopnåelige.

Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro

Alder: 34
Robbie_God_Fowler skrev:
Det er netop også kritikpunkterne ved Gini og Coutinho, da sidstnævnte spillede på den centrale midtbane. Det sænker tempoet i spillet, hvilket er skidt for et hold, hvis koncept bygger på at sætte modstanderen skakmat via hurtige omstillinger.

Det er vel præcis derfor vi er interesseret i spillere som Fekir og Shaqiri. Vi mestrer allerede omstillingsspillet, men trænger til opgradering i forhold til den boldbesiddende del af spillet og mod kompakte forsvar. Jeg er i øvrigt uenig i, at begge skulle være dårlige i omstillingsspillet. Fekir er virkelig god til at føre bolden frem i banen og det synes jeg faktisk også Shaqiri kan. Begge er efter min mening gode pasningsspillere og har øje for at lave key passes.

Jeg mener heller ikke at et køb af Shaqiri udelukker at Wilson får spilletid i næste sæson. Shaqiri spillede oftest på den offensive midt for Stoke, så han kan dække den plads samt højre midt. Wilson kan dække begge fløje, men spillede primært venstre i Hull. Med de to har vi fornuftig backup til de offensive pladser uden at det har kostet os kassen. Pengene kan så i stedet bruges på en god kreativ midtbane ala Fekir (hvis ikke Fekir) og en målmand. Vores prioriteringer kan dog formentlig godt ændre sig alt efter hvem der er til rådighed i dette vindue tror jeg.

NEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!......tak

Geografisk sted: Waterloo - Canada
Den klassiske youtube video:

https://www.youtube.com/watch?v=WOujW5mM0wM

Jeg synes ikke, at der er noget i den her, der taler for, at han ikke ville kunne passe ind i Klopps spillestil. Der er da enkelte sekvenser, hvor han varmer bolden, men det er typisk nede i et af hjørnerne, hvor han er fuldstændig isoleret grundet manglende støtte fra medspillerne.

Der er derimod masser af sekvenser, hvor man ser hans evne til at drive bolden fremad, hans evner i kombinationsspillet, samt hans blik for at lave den afgørende aflevering.

Umiddelbart kunne man vel også være kæk og sige, at niveuaet af hans dødbolde er langt over det, som vi på nuværende tidspunkt har at gøre med i truppen.

Geografisk sted: Midtjylland

Alder: 39
Lidt sat på spidsen så har vi i dag 2 spillere til 2 pladser.
Salah + Mane

Skal vi tage et step op, så synes jeg vi skal sigte efter:
- en som kan direkte udfordre disse 2 eller som vi kan rotere med uden at tabe niveau
- en ung spiller som kan få en del kampe som indskifter og enkelte i rotation.

Så har vi 4 spillere til 2 pladser som vi skal have det.

Edit: jeg mener ikke Shaqiri indgår i en sådan løsning medmindre man ikke mener vi har en ung spiller der kan steppe up. I så fald kunne Shaqiri godt være 4. valg, men vi mangler stadig en som kan udfordre de andre 2.

Geografisk sted: Viborg

Alder: 49
Jeg har set ham live flere gange og kan godt forstå han har været i Bayern og Inter. Det er en god spiller for truppen. Det er længden på bænken der afgør mesterskabet.

Brugeravatar

Geografisk sted: Hinnerup
Til de priser der nævnes er han et billigt og godt alternativ til de spillere vi har = mere bredde

Han er teknisk dygtig og vil kunne indgå i det hurtige spil som især de tre i front ynder. Tror bestemt han vil passe ind i vores hurtige pasningsspil.

Geografisk sted: Hillerød

Alder: 31
Det der med at han varmer bolden. Selvom det ikke er Klopps varemærke så er han blevet mere pragmatisk i de sidste to sæsoner og vil nogle gange gerne kunne skrue på forskellige håndtag. Så hvis det ikke tager overhånd så kan det være en fordel at han ikke forsøger at løbe kontra imod et forsvar der allerede er på plads.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mads T. skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:

Det er vel præcis derfor vi er interesseret i spillere som Fekir og Shaqiri. Vi mestrer allerede omstillingsspillet, men trænger til opgradering i forhold til den boldbesiddende del af spillet og mod kompakte forsvar. Jeg er i øvrigt uenig i, at begge skulle være dårlige i omstillingsspillet. Fekir er virkelig god til at føre bolden frem i banen og det synes jeg faktisk også Shaqiri kan. Begge er efter min mening gode pasningsspillere og har øje for at lave key passes.

Jeg mener heller ikke at et køb af Shaqiri udelukker at Wilson får spilletid i næste sæson. Shaqiri spillede oftest på den offensive midt for Stoke, så han kan dække den plads samt højre midt. Wilson kan dække begge fløje, men spillede primært venstre i Hull. Med de to har vi fornuftig backup til de offensive pladser uden at det har kostet os kassen. Pengene kan så i stedet bruges på en god kreativ midtbane ala Fekir (hvis ikke Fekir) og en målmand. Vores prioriteringer kan dog formentlig godt ændre sig alt efter hvem der er til rådighed i dette vindue tror jeg.

Jeg nævner ingen steder, at de to spillere er dårlige i omstillingsspillet. Jeg nævner, at de har visse mangler, hvorfor jeg ikke ser dem opfylde de krav til fulde, som følger med i rollen som offensiv midtbane i Klopp’s 4-3-3. Dermed ikke sagt, at de ikke kan bidrage positivt, for begge spillere har tydelige spidskompetencer i forhold til slutprodukt. Men jeg ser disse kvaliteter komme bedst til udtryk på den sidste tredjedel af modstanderens banehalvldel, ikke i rollen som bindeled mellem midtbane og angreb.

Til sidst er Wilson et alt for ubeskrevet blad til vi kan sætte vores lid til ham. Det ændrer en håndfuld gode kampe i Championship ikke på. Jeg er ligeledes i tvivl, om Shaqiri, hans kvaliteter til trods, vil kunne tilføre den fornødne kvalitet i rollen som backup. Nuvel, det er en klar fremgang i forhold til at bruge Ings, Solanke og Lallana på positioner, hvor de oplagt ikke hører hjemme. Men som Jesper m.fl er inde på, er Shaqiri ret endimensionel. Han trækker ofte ned i banen for at modtage bolden, for derefter at trække ind i banen til sit venstreben. Klopp’s koncept er mest effektiv, når de to wings søger løbene i længderetningen af banen og således strækker modstanderens forsvar, hvilket skaber chancer i dybden såvel som plads til 2. bølgen.

Jeg er helt på bølgelængde med, at der skal tilføres kreativitet og evner i pasningsspillet. Jeg vurderer dog, at holdet mere har brug for en Eriksen look-a-like end Fekir. Sidstnævnte ser jeg faktisk mere som en forstærkning af front trioen fremfor en playmaker.

Robbie_God_Fowler skrev:

Til sidst er Wilson et alt for ubeskrevet blad til vi kan sætte vores lid til ham. Det ændrer en håndfuld gode kampe i Championship ikke på.

Er Wilson for ubeskrevet et blad til en perifer rolle? Skal vi helt holde op med at give talenter chancen? Jeg vil foretrække, at det bliver Wilson, der satses på som yderste mandat i truppen, efter indkøbet af Fekirs alternativ.

Tænk, hvis vi var gået glip af TAA og Gomez, fordi vi havde hentet Zabaletta eller endda Aurier som backup til Clyne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  

Side 2 af 10 [ 138 indlæg ] Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Næste

Boardindeks » Fodbold » Transfer nyt (LFC)