Sommerønsker 2020

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Sommerønsker 2020

Indlæg af Niels K » fredag, 17. apr, 2020 09:42

Jeg er langt henad vejen helt enig i dine ind/ud ønsker, Mugge.

Ift. Clyne så er det meget svært at få øje på, at han bliver en del af truppen igen, og Neco Williams er det helt klare valg som reserve.

Vi leder med garanti med lys og lygte efter det rigtige talent til VB, men lykkedes det ikke at finde ham indenfor murene eller udenfor, så kører vi vel en sæson mere med Milner/Gomez som alternativer ?

Matip vil jeg også meget gerne beholde som et rutineret alternativ til Gomez og VvD, og så kan vi køre en af vores unge ind som 4. valg i form af enten Nat Phillips, Hoever eller Sepp. At skille sig af med 2 så dygtige og rutinerede midterforsvarere i samme vindue virker risikabelt på mig.

Mht. at leje spillere ud for at modnes til 1. holdet, så er det ikke den mest sikre vej til 1. holdet i Liverpool viser historien. De fleste lokale, unge spillere går direkte fra akademiet til 1. holdet, hvis vi ser på start 11 spillere - senest er det Trent. Det er ikke mange udlånte spillere, der vender tilbage til en startplads eller tæt på.
At træne med de bedste spillere i verden hver dag under Klopp er altså en god uddannelse, og her udtaler Paul Joyce, at Curtis Jones bliver hjemme næste sæson:

Curtis Jones to stay at Liverpool next season as Jurgen Klopp believes “he is ready”

Jurgen Klopp is not planning to loan Curtis Jones out next season, with the Liverpool midfielder “ready” for a regular first-team role as others prepare to leave.

https://www.thisisanfield.com/2020/04/c ... -is-ready/

Jeg tror også, at Klopp selv vil udvikle og forme Harvey Elliott, som jeg håber ender ud som en David Silva-type :dance:

Hvis Wijnaldum forlænger, og vi ser en opadgående formkurve for Ox, Keita og Minamino, så er jeg ikke sikker på, at vi henter en midtbanespiller til start 11 men måske et kæmpe midtbanetalent, der skal være klar om en sæson eller 2, når Hendo, Gini og Milner skal på spareprogram.

Timo Werner må dog være det helt store mål, som vil løfte vores offensiv.

Vest
Alder: 23

Indlæg af Vest » fredag, 17. apr, 2020 17:53

Det største fokus må være at få Timo Werner i stalden. Han er en målmaskine, så ham skal vi have. Han bliver en gevinst. Jeg behøver ikke at uddybe det mere. Forhåbentlig er han til rådighed hos os fra sommer af.

Jeg ser også gerne forsvaret styrket. Lovren har udtrykt et ønske om at spille oftere, så jeg er sikker på, at han søger væk til sommer. Han er i mine øjne heller ikke dygtig nok længere. Derimod ser jeg ingen grund til at skille sig af med Matip. Han er erfaren, hovedstødsstærk og en loyal spiller, der accepterer konkurrence om pladserne. Er han løntung, kan man måske overveje en erstatning. Jeg ser gerne en ny forsvarsspiller, der kan give Matip og Gomez kamp til stregen om at være makkeren til Van Dijk. Derfor skal vi i mine øjne rette blikket mod en forsvarsspiller med fart og en god boldomgang. Han behøver ikke at være lynhurtigt, men vi spiller meget offensivt, og det er vigtigt at den nye forsvarsspiller kan forsvare 1v1.
CB: Varane, Upamecano, Koulibaly, Umtiti, Gimenez, Diallo.
Disse spillere har den rette alder. Så er der nogen der er teknisk bedre end andre, men de kan i hvert fald begå sig i 1v1 og har en udmærket fart. Af disse spillere må Upamecano være den mest spændende. Han er et brød, men samtidig har han også fart og teknik. Han er kun 21. Masser af potentiale. Men jeg ved ikke, om vi kan slippe af sted med at hente to af Leipzigs nøglespillere.

Jeg ser også gerne nye spillere til back-positionerne. Selvfølgelig back-ups. Dem vi har lige nu er verdens bedste. Jeg ved dog ikke lige, hvem vi skal hente. Måske nogle unge engelske talenter som kan tage kampen op med vores akademispillere. Neco må være det naturlige valg til højrebacken. Venstreback-pladsen er jeg lidt blank på lige nu, må jeg indrømme. Der er mange muligheder.

Midtbanen savner lidt kreativitet nogen gange. Jeg har svært ved at se os hente en skælsættende spiller som De Bruyne, da vi har investeret meget i midtbanen over de seneste par sæsoner, Ox, Keita, Fabinho - og det er dygtige spillere. Keita og Ox tror jeg vil træde mere i karakter næste sæson, hvis de kan holde sig skadesfrie. Kai Havertz er en mulighed, hvis ikke han er for dyr, men han kræver formentlig fast spilletid, og det kan vi ikke altid give ham. Jeg synes, Amiri fra Leverkusen er en dygtig spiller med et blik for spillet. Han bør være til at få fat på. Så er der endnu en Leipzig spiller, Nkunku. Han er ung og har meget flair og er teknisk begavet. Kan vi få Götze til ingen penge, ser jeg ikke nogen problemer i det. Han er stadigvæk en god spiller, ellers spillede han ikke i Dortmund, og han er bekendt med Klopps idéer og måde at træne på. Som I kan se er jeg glad for tysk fodbold.

Aouar fra Lyon er også en meget spændende spiller, og måske den af alle disse unge talenter jeg ser i klubben. Han er kun 21. Jeg behøver ikke sige så meget. Se nogle klip med ham - enestående talent. Pellegrini fra Roma er heller ikke en dårlig spiller. Det samme kan siges om Correa og Savic fra Lazio.

Ind: Werner, Aouar, Götze, Upamecano og en back-up til ventrebacken.
Ud: Lovren, Shaq, Lallana, Adrian

Selvom Adrian har stået udmærkede kampe, så virker han generelt lidt usikker. Jeg ville intet problem have med at bytte ham ud med Karius og give ham en chance til. Han spillede faktisk ret godt lige indtil CL-finalen. God keeper, selvom han er meget forfulgt, så burde folk tage en dyb indånding og komme videre med livet.

pow9199

Indlæg af pow9199 » fredag, 17. apr, 2020 22:12

Vest skrev:
fredag, 17. apr, 2020 17:53
CB: Varane, Upamecano, Koulibaly, Umtiti, Gimenez, Diallo.
Ideen om Umtiti finder jeg interessant, om end jeg kan være i tvivl om hans mentalitet og om han stadig er ramt af den skade der (sammen med hans evne til at tage dårlige beslutninger ude for banen) kostede ham pladsen i Barca. Men jeg ser gerne vi får en venstrebenet forsvarsspiller og kan 1. Umtiti ramme bare 90% af det niveau han havde tidligere, samt 2. erhverves til underpris fordi Barca er så notorisk elendige købmænd, så kan jeg godt se en del perspektiver i ham.

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » fredag, 17. apr, 2020 22:27

Timo Werner, Ben White og Kai Havertz...

En Coutinho retur ville heller ikke gøre mig noget..

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

Indlæg af Mugge » lørdag, 18. apr, 2020 12:44

Niels K skrev:
fredag, 17. apr, 2020 09:42
Matip vil jeg også meget gerne beholde som et rutineret alternativ til Gomez og VvD, og så kan vi køre en af vores unge ind som 4. valg i form af enten Nat Phillips, Hoever eller Sepp. At skille sig af med 2 så dygtige og rutinerede midterforsvarere i samme vindue virker risikabelt på mig.
Jeg kan godt gå med til at beholde Matip, men så skal han kun være fjerde valg efter VVD, Gomez og så en ny i stedet for Lovren. Jeg ser dog ikke noget problem med, at Matip også forsvandt. Da ham og Lovren pt kun ses som tredje/fjerde valg, så ville de ikke få så meget spilletid alligevel.
Niels K skrev:
Hvis Wijnaldum forlænger, og vi ser en opadgående formkurve for Ox, Keita og Minamino, så er jeg ikke sikker på, at vi henter en midtbanespiller til start 11 men måske et kæmpe midtbanetalent, der skal være klar om en sæson eller 2, når Hendo, Gini og Milner skal på spareprogram.
Er det ikke det vi så har Jones og Elliott til, hvorfor det ikke giver mening at hente endnu et talent?
Vi mangler pt. noget mere kreativitet på midtbanen. Det var egentlig det Keita skulle give os, men han er ikke den mest stabile knallert på havnen. Det var så her vi skulle have en ny til startelleveren, som f.eks. Kai Harvertz.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » søndag, 19. apr, 2020 10:50

Mugge skrev:
lørdag, 18. apr, 2020 12:44
Niels K skrev:
Jeg kan godt gå med til at beholde Matip, men så skal han kun være fjerde valg efter VVD, Gomez og så en ny i stedet for Lovren. Jeg ser dog ikke noget problem med, at Matip også forsvandt. Da ham og Lovren pt kun ses som tredje/fjerde valg, så ville de ikke få så meget spilletid alligevel.
Niels K skrev:
Er det ikke det vi så har Jones og Elliott til, hvorfor det ikke giver mening at hente endnu et talent?
Vi mangler pt. noget mere kreativitet på midtbanen. Det var egentlig det Keita skulle give os, men han er ikke den mest stabile knallert på havnen. Det var så her vi skulle have en ny til startelleveren, som f.eks. Kai Harvertz.
Jo, men før Matip løb ind i en skade, så spillede han nærmest bedre end VvD, så han er en klassespiller imo.

Så skal vi jo sælge Keita ? Det ser jeg ikke lige ligger i kortene, men man ved jo aldrig. Kai Havertz ville da være et stærkt køb, men han er så langt i sin udvikling, at han vil spille, og jeg kan ikke se, at der er meget plads til ham medmindre, vi sælger ud af nogle store profiler.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Alder: 45
Kontakt:

Indlæg af Mugge » søndag, 19. apr, 2020 16:14

Niels K skrev:
søndag, 19. apr, 2020 10:50
Så skal vi jo sælge Keita ? Det ser jeg ikke lige ligger i kortene, men man ved jo aldrig. Kai Havertz ville da være et stærkt køb, men han er så langt i sin udvikling, at han vil spille, og jeg kan ikke se, at der er meget plads til ham medmindre, vi sælger ud af nogle store profiler.
Nej, jeg ville ikke sælge Keita. Han skal have minimum en sæson mere.
Men jeg tror på, at en Havertz ville kunne bringe noget mere offensivt, og det har vi brug for. Selve midtbanen er ofte u-kreativ!
At få en spiller som Havertz ind skulle kun få de andres spillere til at blive endnu bedre. Idéen skulle også være at skærpe konkurrencen om pladserne.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 42

Indlæg af Emmy » søndag, 19. apr, 2020 19:25

Naby lad bliver ikke solgt, det er for mig ganske utænkeligt. Og lige så tænkeligt er det at Bayern M snupper Havertz.

Matip må for mig gerne blive. Men Lovren skal ud. Også selvom Salah bliver ked af det.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 20. apr, 2020 11:51

Niels K skrev:

Jo, men før Matip løb ind i en skade, så spillede han nærmest bedre end VvD, så han er en klassespiller imo.
Matip slog Joemez af holdet i starten af denne sæson, det er ret stærkt i min bog.

Og ja Joemez havde et imponerende antal clean sheets senere hen, men der syntes jeg også man skal huske at Adrian stod i målet bagved Matip, men det var Allie bagved Joemez.

Men ok, hvis vi får et bud på 60 millioner fra PSG, så kan vi da godt overveje at sælge Matip, men at gøre det til en del af sommerens(eller hvornår det nu bliver) transfer strategi, det tror jeg vil være en fejl.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 42

Indlæg af Emmy » mandag, 20. apr, 2020 14:28

Filos of Isk skrev:
mandag, 20. apr, 2020 11:51
Niels K skrev:

Matip slog Joemez af holdet i starten af denne sæson, det er ret stærkt i min bog.

Og ja Joemez havde et imponerende antal clean sheets senere hen, men der syntes jeg også man skal huske at Adrian stod i målet bagved Matip, men det var Allie bagved Joemez.

Men ok, hvis vi får et bud på 60 millioner fra PSG, så kan vi da godt overveje at sælge Matip, men at gøre det til en del af sommerens(eller hvornår det nu bliver) transfer strategi, det tror jeg vil være en fejl.
Enig
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
YNWA!
Geografisk sted: 8700 Horsens
Alder: 24

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 21. apr, 2020 11:51

Jeg tror vi henter Timo Werner, Ben White og Jamal Lewis.

Timo Werner fordi vi mangler en offensiv spiller til at aflaste de 3 forreste.

Ben White har vi ifølge The Atlethic fulgt hele sæsonen. Lovren ud Ben White ind.

Jamal Lewis er en ung venstreback fra Norwich som højest sandsynligt rykker ned, så ham kan vi nok få tilpas billigt.

Så er spørgsmålet bare om vi kommer til at mangle en til midtbanen nu når Lallana's kontrakt udløber til sommer, men hvem vi burde hente der aner jeg ikke. Tror ikke det bliver en helt stor sommertransfervindue ligesom vi havde i 2018. Mest af alt fordi vi mister en del penge på det her coronahalløj.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 21. apr, 2020 12:08

YNWA! skrev:
tirsdag, 21. apr, 2020 11:51
Jeg tror vi henter Timo Werner, Ben White og Jamal Lewis.

Timo Werner fordi vi mangler en offensiv spiller til at aflaste de 3 forreste.

Ben White har vi ifølge The Atlethic fulgt hele sæsonen. Lovren ud Ben White ind.

Jamal Lewis er en ung venstreback fra Norwich som højest sandsynligt rykker ned, så ham kan vi nok få tilpas billigt.

Så er spørgsmålet bare om vi kommer til at mangle en til midtbanen nu når Lallana's kontrakt udløber til sommer, men hvem vi burde hente der aner jeg ikke. Tror ikke det bliver en helt stor sommertransfervindue ligesom vi havde i 2018. Mest af alt fordi vi mister en del penge på det her coronahalløj.
Det er et solidt bud!

Timo Werner har jeg ikke noget nyt at sige om ;)

Ben White ligner også et fornuftigt bud. Han er ung, men har spillet en fuld Championship sæson(indtil....), så der er større sikkerhed for at han kan tåle at spille ofte hvis det bliver nødvendigt end VDB og KJH. Og chancerne er jo at Brighton også rykker ned, eller mister penge på den nuværende situation.

Jamal Lewis er også et solidt bud tror jeg, især hvis prisen er spiselig. Han har haft det svært fordi Norwich ikke altid har kunnet have bolden så meget som de gerne ville og derfor kunne jeg forestille mig at han kunne blomstre op på et bedre hold. Robertson havde en xG90(forventede mål er 90 minutter) på 0,01 og xA90(forventede assists per 90 minutter) på 0,05 i sin sidste sæson for Hull og Lewis har 0,02 og 0,03 i indeværende sæson. Så selvom det ikke er tal, der gør ham til en no-brainer, så er de ikke værre end Robbo's.
(understat.com)

Der er også noget usikkerhed omkring brexit der giver et ekstra incitament for britiske spillere især til rotations roller, foruden de eksisterende homegrown regler.

Jeg tror heller ikke det bliver det helt vilde. Vi har så heller ikke de samme åbenlyse muligheder for at forbedre start 11'eren som i 2018 og så Corona oveni.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Skee

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 21. apr, 2020 12:12

Ja, vi plejer jo at købe en spiller fra en nedrykker, og Jamal Lewis er et godt bud. Ben White er også et godt bud på en afløser til Lovren, som skal videre. Matip må gerne blive. Han er en udmærket 3-4 valg. Han gør et udmærket job, og han brokker sig ikke af at sidde på bænken.

Jeg tror også at Werner kommer. Og vi linkes kraftigt til Haverz. Men jeg tror ikke vi brænder £80-100 M af på en enkelt spiller i dagens corona marked, med mindre vi smider en eller to spillere den anden vej. Og her kunne Keita, som ikke har slået til, være en mulighed, sammen med Grujic. Begge har nydt succes i Bundesligaen, og jeg tror at Corona effekten gør ondt på mange klubber, herunder Leverkussen, som måske gerne vil have spillere i bytte.

Men jeg tror det bliver et mærkeligt transfervindue. Det er vel meget få klubber som kan tillade sig at bruge mange penge i en tid hvor pengene fosser ud af klubkassen.

edit: Hvis Villa ryger ned, så tror jeg at Grealish skal videre. Måske kan han være et alternativ til Wijnaldum - som mig bekendt endnu ikke har underskrevet en ny kontrakt.
Kenny Dalglish requested the chairman Jack Walker to begin discussions with the player’s club. He refused, and famously said, “Why do you want to sign Zinedine Zidane when we have Tim Sherwood.

pow9199

Indlæg af pow9199 » tirsdag, 21. apr, 2020 17:59

@Dreyer og Filo

Jeg er usikker på om den type spillere fra klubber der rykker ned stadig er så relevante for os. Shaq er den sidste vi hentede på den vis, og til trods for det virkede som om han over en ok periode lå et sted mellem "start-11" og "start -13" og kom med en del positive bidrag, så er jeg noget usikker på om ikke vi skal et niveau op i forhold til den slags. Yup, Gini og Robbo har self udviklet sig helt vildt, men Gini var lidt et særtilfælde, fordi han var så meget bedre end Newcastle; Robbo forventede ikke engang de analytikere der udpegede ham, at han kunne blive så meget bedre.

Jeg er ikke imod at hente spillere fra klubber der er rykket ned (eller for Sander Berges vedkommende spiller i en dårlig liga), men det er ikke længere Clyne og Moreno en ny back skal udfordre eller være backup til. Jeg ved for lidt om Lewis og White til jeg kan sige noget relevant om deres evner, men det at holdet er blevet så meget bedre ser jeg også reflekteret i vores analyse og scouting af nye spillere.

Jeg mener et ok spørgsmål her at stille kan være, at hvis Harry Wilson som i den grad er profil i Bournemouth forventes solgt, hvad er det så lige vi skal med Todd Cantwell? Et svar kan selv sagt være, at Wilson kan sælges for et større beløb end Cantwell vil koste, men jeg ved godt hvilken af de to spillere jeg ville foretrække i truppen næste sæson. Hans navn rimer på Denilson og det er ikke Tod Cantwellilson.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 22. apr, 2020 09:09

pow9199 skrev:
tirsdag, 21. apr, 2020 17:59
@Dreyer og Filo

Jeg er usikker på om den type spillere fra klubber der rykker ned stadig er så relevante for os. Shaq er den sidste vi hentede på den vis, og til trods for det virkede som om han over en ok periode lå et sted mellem "start-11" og "start -13" og kom med en del positive bidrag, så er jeg noget usikker på om ikke vi skal et niveau op i forhold til den slags. Yup, Gini og Robbo har self udviklet sig helt vildt, men Gini var lidt et særtilfælde, fordi han var så meget bedre end Newcastle; Robbo forventede ikke engang de analytikere der udpegede ham, at han kunne blive så meget bedre.

Jeg er ikke imod at hente spillere fra klubber der er rykket ned (eller for Sander Berges vedkommende spiller i en dårlig liga), men det er ikke længere Clyne og Moreno en ny back skal udfordre eller være backup til. Jeg ved for lidt om Lewis og White til jeg kan sige noget relevant om deres evner, men det at holdet er blevet så meget bedre ser jeg også reflekteret i vores analyse og scouting af nye spillere.

Jeg mener et ok spørgsmål her at stille kan være, at hvis Harry Wilson som i den grad er profil i Bournemouth forventes solgt, hvad er det så lige vi skal med Todd Cantwell? Et svar kan selv sagt være, at Wilson kan sælges for et større beløb end Cantwell vil koste, men jeg ved godt hvilken af de to spillere jeg ville foretrække i truppen næste sæson. Hans navn rimer på Denilson og det er ikke Tod Cantwellilson.
Nej, det er helt rigtigt at det er tvivlsomt hvor meget vi vil få ud af at bruge penge, selvom de måske er små, på en nedrykket spiller og selvom vi ofte snakker vores bænk ned, så er der stadig nogle rigtig dygtige spillere blandt vores andet geled. Og selvom en spiller er billig kan han jo godt være en dårlig handel, senest har vi jo set hvordan Markovic slet ikke kunne sælges. Men der kan jo godt være nogle fine handler derude alligevel, især når vi taler en backup spiller til f.eks. Robertson.

Så ja, det er jo et spørgsmål om at hvis datafilteret har identificeret spillere, der er i nedrykningstruede klubber eller lign. så kan vi jo se på dem. Men klubben vil jo ikke og skal ikke vende den om og tvinge sig selv til at købe en nedrykket venstreback.

Wilson vs. Cantwell.... tjoo, jeg ser nu Cantwell som en der vil kunne agere på vores midtbane i højere grad end Wilson, uden at vi skifter til 4-2-3-1. Så Cantwell kunne være en Lallana agtig spiller, der kan sidde på bænken og komme ind når vi skal lave en lille justering, der giver ekstra kreativitet. Det kan godt være at Wilson overrakser mig og undergår en Klopp-transformation, men jeg tvivler på at Wilson kan opretholde den nødvendige disciplin og defensive arbejde på midtbanen. Det tvivler jeg også på at Cantwell og Jones kan, på den korte bane, men jeg tror mere på at de to kan lære det end Wilson.

Besvar