Sommerønsker 2020

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Sommerønsker 2020

Indlæg af Niels K » onsdag, 16. sep, 2020 07:30

richs skrev:
tirsdag, 15. sep, 2020 20:03
Vi må jo nok erkende at vores nye signings bliver brewster, Jones, og en opgraderet udgave af keita og minamino.

Håber dog til det sidste på thiago 🤞
Neco, Kostas og så må Shaqiri gerne møde op som 1. sæson-udgaven ;)

Men det ville helt klart gøre os rigtig godt med Thiago i truppen.

Niche
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 47

Indlæg af Niche » onsdag, 16. sep, 2020 08:27

richs skrev:
tirsdag, 15. sep, 2020 20:03
Vi må jo nok erkende at vores nye signings bliver brewster, Jones, og en opgraderet udgave af keita og minamino.

Håber dog til det sidste på thiago 🤞
Jeg tror nu, at vi kommer til at se den berømte kanin blive trukket op af hatten inden vinduet lukker. Om det bliver Thiago, Sarr eller en helt tredje, ved jeg ikke, men jeg regner med (håber) der kommer en ny spiller ind... Optimalt er det en, der opererer på de tre forreste pladser med udgangspunkt i Midten, som kan presse Bobby lidt, men Werner typerne hænger ikke på træerne. Thiago, har jeg krydset fingre for, blev hentet hele sommeren, men det ser lidt svært ud, og det ligner lidt et gamble at vente til den sidste uge af vinduet. Der kan selvfølgelig allerede være en aftale om, at han kun vil skifte til os. Den slags aftaler er dog sjældne, og altid usikre, så den tilgang hænger i en tynd tråd imø. Jeg er på linje med Niels mht midterforsvarer. Det bør ikke være her man prioriterer højest, for vi har tre rigtig gode folk i VVD, Gomez og Matip plus de unge gutter, som kan hoppe ind i nødstilfælde. Gomez har vist verdensklasse niveau, men er der ikke hver gang, og Matip overstrålede imø VVD inden hans sidste skade.

Generelt synes jeg dog, det er den fedeste følelse at have, at man ved vi har et verdensklasse hold uden nævneværdige svagheder. Der har vi indtil for få år siden måttet skæve misundeligt til ManU, ManC, Chelsea og Arsenal, hvor det bortset fra ManC nu er omvendt.
Jürgen Klopp om sin fronttrio: Mo Salah is world class, but not evert day. Sadio Mané is world class, but not every day. Firmino is world class, and pretty much every day...

Brugeravatar
Mads T.
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 36

Indlæg af Mads T. » onsdag, 16. sep, 2020 12:28

Tror vi henter Thiago og Sarr nu hvor det ser ud som om, at Brewster bliver solgt til Sheffield United. Det kræver dog formentlig nogle flere salg af f.eks. Wilson, Grujic eller Shaqiri, hvor det dog ser ud som om, at der er ved at komme lidt bud ind.

athomsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af athomsen » onsdag, 16. sep, 2020 15:07

Mads T. skrev:
onsdag, 16. sep, 2020 12:28
Tror vi henter Thiago og Sarr nu hvor det ser ud som om, at Brewster bliver solgt til Sheffield United. Det kræver dog formentlig nogle flere salg af f.eks. Wilson, Grujic eller Shaqiri, hvor det dog ser ud som om, at der er ved at komme lidt bud ind.
Link til kilde kunne være mega fedt

Red Man Walking
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 35

Indlæg af Red Man Walking » onsdag, 16. sep, 2020 15:25

Med til historien omkring vores meget stille transfervindue hører nok også formen på vores nye sponsoraftale med Nike. Timing er ofte alt, og i dette tilfælde er timingen bestemt ikke til vores fordel. Idet indtægten på den nye aftale er baseret på provision af solgte trøjer, kunne coronapandemien dårligt være kommet på et dårligere tidspunkt. Selvom nedenstående artikel fra Liverpool ECHO kun omtaler UK salgstal, er det svært at forestille sig, at det skulle forholde sig meget anderledes på andre markeder. Måske man kan være heldig at Lebron genererer noget mersalg på det amerikanske marked?

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... s-18942290

Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Geografisk sted: København
Alder: 45

Indlæg af texy » onsdag, 16. sep, 2020 16:22

Red Man Walking skrev:
onsdag, 16. sep, 2020 15:25
Med til historien omkring vores meget stille transfervindue hører nok også formen på vores nye sponsoraftale med Nike. Timing er ofte alt, og i dette tilfælde er timingen bestemt ikke til vores fordel. Idet indtægten på den nye aftale er baseret på provision af solgte trøjer, kunne coronapandemien dårligt være kommet på et dårligere tidspunkt. Selvom nedenstående artikel fra Liverpool ECHO kun omtaler UK salgstal, er det svært at forestille sig, at det skulle forholde sig meget anderledes på andre markeder. Måske man kan være heldig at Lebron genererer noget mersalg på det amerikanske marked?

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... s-18942290

Ja, jeg tvivler på, at aftalen i sæson 1 med Nike kommer til at matche det beløb, som vi tjente hos NB. Her lugter det af, at vi satsede lidt, og så blev slået helt hjem af en totalt uforudsigelig force majeure begivenhed.

Naturligvis falder trøjesalget i UK, når der ikke er lokale fans og nok især turister, der skal til kamp på stadion i det nye outfit.

Det er muligt, at det lavere trøjesalg også er med til at forstærke den forsigtige tilgang til transfer-markedet. Omvendt er nye populære spillere vel ofte også noget, der booster trøjesalget - hvilket nok forklare Chelsea's kæmpe stigning i salg af trøjer. Hvis Mbappe lige pludselig havde skrevet under, så gik salget nok amok i en periode.

Men det hjælper naturligvis ikke, at der er tale om den grimmeste Liverpool-trøje siden 90erne.
Kloppite

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 17. sep, 2020 06:59

Som minimum gør Corona jo nok at man har skullet lave alle modellerne for omsætning på trøjesalget om og igen er det usikkerhed der bliver et kæmpe problem.

Og det er jo også det der med at, vi kunne jo bare tage et lån; jamen lige nu ligner Liverpool nok ikke em sundforretning hvis du ser på de sidste tre måneder. Man skal forstærke holdet når man er stærke, men det er også nemmest at få en god aftale i banken. Når man tjener flere penge end man bruger.

Brugeravatar
Mads T.

Indlæg af Mads T. » torsdag, 17. sep, 2020 12:34

Salget af vores udebanetrøje er gået op med 34 %, så der er da salg i vores trøjer. Vi er blot blevet overhalet af Arsenal og Chelsea i det totale trøjesalg i UK, formentlig grundet deres placering i London, hvor folk måske er lidt mindre udsatte økonomisk i forhold til Covid-19 situationen. Og så selvfølgelig grundet deres signings, Chelsea især.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 17. sep, 2020 14:09

Mads T. skrev:Salget af vores udebanetrøje er gået op med 34 %, så der er da salg i vores trøjer. Vi er blot blevet overhalet af Arsenal og Chelsea i det totale trøjesalg i UK, formentlig grundet deres placering i London, hvor folk måske er lidt mindre udsatte økonomisk i forhold til Covid-19 situationen. Og så selvfølgelig grundet deres signings, Chelsea især.
Og det er måske også en af forklaringerne på at der sker noget på Thiago fronten selvom vi ikke har fået solgt nogle spillere.

Selvom det selvfølgelig er svært at forudse hvad der sker de næste fire år på baggrund af et par måneders salgstal.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af Mugge » torsdag, 17. sep, 2020 18:55

Verden har ændret sig meget siden det oprindelige indlæg i tråden.
Allermest har jeg været overrasket over, at Brewster åbenbart er til salg, da jeg troede han var fremtidens mand - eller blev betragtet som sådan.
Bliver han erstattet med Ismail Sarr, så er det dog nok til at overkomme.

Med Thiago stort set på plads, så ønsker jeg mig reelt kun, at der bliver set på en tilføjelse til midterforsvaret.
Skal man gå efter en erfaren type, en med fremtiden foran sig, eller en midtimellem?
Gomez virker til at have tabt enhver momentum, og Matip kan næppe holde sig skadesfri særlig længe, så en tilføjelse til midterforsvaret er nok tiltrængt. Jeg mener ikke nogen af de unge Academy spillere er gode nok endnu.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 17. sep, 2020 19:41

Ideelt set så får vi samlet en fremtidens mand op til midterforsvaret, der måske allerede kam true Joemez og Matips pladser på holdet. Ben White, Kabak eller Upamecano typerne.

Men vi ved jo alle godt at de er frygtelig dyre sådan nogle. Er der en Kolo eller en Klavan derude?
Problemet er bare at gamle ben ikke rimer så godt på vores høje bagkæde.

Jeg tror nu nok at Joemez skal få tur i den igen og jeg tænker heller ikke vi skal afskrive at vi får bedre styr på Matips skader. Men det er ikke optimalt at gå ind i sæsonen med kun tre seniorspillere til de to pladser. Men der skal jo stilles høje krav til alle nye Liverpool spilleres niveau. Hoever og Koumetio er måske ikke helt gode nok, men det handler jo også om hvor højt barren sættes.

TG12

Indlæg af TG12 » torsdag, 17. sep, 2020 19:52

MEGA fedt med Thiago!

Er med i koret der synger efter en forsvarer, men skulle jeg vælge ville jeg faktisk helst vi gik efter Sarr i Watford.

Han er ung, har bevist sig i PL, og vil være en glimrende backup for Mane/Salah.

Får vi ham kan jeg godt leve med vi evt. må bruge Fabinho som et kreativt 4. valg i forsvaret.

Brugeravatar
Mads T.

Indlæg af Mads T. » torsdag, 17. sep, 2020 23:00

Jeg tror også Fabinho er tiltænkt som backup til forsvaret, nu når vi har fået Thiago som kan tage Fabinhos plads på den defensive midtbane. Koumetio ses nok også som en backup, som skal have spilletid i cup-turneringerne i denne sæson.

Filos of Isk

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 18. sep, 2020 13:45

Mads T. skrev:
torsdag, 17. sep, 2020 23:00
Jeg tror også Fabinho er tiltænkt som backup til forsvaret, nu når vi har fået Thiago som kan tage Fabinhos plads på den defensive midtbane. Koumetio ses nok også som en backup, som skal have spilletid i cup-turneringerne i denne sæson.
Ja, det ser ihvertfald sådan ud, Koumetio ligner også en mand der har taget et stort skridt frem på det seneste. Ligesom med de øvrige pladser, så handler vi jo nok også kun på denne position, hvis vi kan få den rette spiller til den rette pris.

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af Mugge » søndag, 20. sep, 2020 16:39

Joel Matip, skadet igen...
Vi skal simpelthen have fat i en ny spiller til midterforsvaret.

Besvar