Ind: Thiago Alcantara fra Bayern München

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Besvar
Brugeravatar
YNWA!
Geografisk sted: 8700 Horsens
Alder: 23

Ind: Thiago Alcantara fra Bayern München

Indlæg af YNWA! » søndag, 26. jul, 2020 10:50

Rygtet der bare ikke vil dø. Hold nu op hvor jeg håber vi får ham her. Verdensklasse spiller.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
richs
Geografisk sted: Hinnerup

Re: Ind: Thiago Alcantara fra Bayern München

Indlæg af richs » lørdag, 01. aug, 2020 00:32

Han er en god spiller , men hvis vi kun må købe en - så vil jeg helst have Sancho fra Dortmund og jeg tror thiago vil udelukke Sancho (og Forøvrigt også omvendt)

Mener det vi mangler er assist og mere mål farlighed fra midten.
Men de er nok udenfor vores rækkevidde, vores spinkle budget i mente.

Kender ikke vores økonomi, men handler vi ikke så tror jeg vi bliver indhentet og overhalet - da andre opruster, flere endda kraftigt.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Kolding
Alder: 30

Indlæg af zalcos » lørdag, 01. aug, 2020 10:09

Der var ikke penge til Werner, hvordan der så kan være penge til Thiago, og hvad der kan få folk til at nævne Sancho ved jeg ikke. Det giver ikke mening i mit hovede :dontknow:
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » lørdag, 01. aug, 2020 11:20

zalcos skrev:
lørdag, 01. aug, 2020 10:09
Der var ikke penge til Werner, hvordan der så kan være penge til Thiago, og hvad der kan få folk til at nævne Sancho ved jeg ikke. Det giver ikke mening i mit hovede :dontknow:
Det bliver lidt gætværk fra min side, men jeg tænker, at det betød noget, at AFCON blev udskudt, og dermed var behovet for en ekstra angriber ikke presserende.
Da vi trak os, var corona et nærmest uoverskueligt problem generelt men vel særligt for en fodboldklub, da alting var oppe i luften. Nu tror jeg, at vi kender flere scenarier og har fået regnet på dem alle både på den korte og lidt længere bane.
Mon ikke Curtis har overbevist om, at han er en stærk spiller i offensiven og værd at satse på ?
Vi ved ikke, hvad Minamino viser Klopp til dagligt, men Brewster har da fået sat tyk streg under sit talent under sin udlejning, og Elliott omtales som vores lille juvel.
Oxlade er heller ikke helt ueffen på kanten.

Thiago er trods alt en sjat billigere i overgangssum, og det er han måske også vedr. agenthonorar ? Løn ved vi intet om, men den samlede pakke kan være en god sjat mindre end de rygtede 100 mio. pund for Werner.
Vi har 11 mio. på kontoen efter salget af Lovren. Det havde vi ikke tidligere.
Jeg tror ikke, vi skal regne meget med Milner fremover andet end en fantastisk mand at have til træning og i omklædningsrummet + det løse på banen.
Vi har en uafklaret situation omkring Gini.
Keita har været skadesforfulgt hidtil i sin Liverpooltid, og Hendo render også ind i en skade fra tid til anden.
Lallana er rejst.
Der er dermed ikke nødvendigvis spækket med spillere til midtbanen i en sæson, hvor alle vil have vores skalp, og vi vil måske selv gå efter flere pokaler end i denne sæson ?
Der findes ikke mange bedre midtbanespillere derude, og Thiago kommer med den teknik, som vi ofte har efterspurgt på vores midtbane, og så vinder han mesterskabet sæson efter sæson med sine klubber.

Sancho er en helt anden type handel, som jeg ikke kan give et kvalificeret bud på. Vores 3 forreste er alle 28, og der bør være 3-4 gode år i dem hver især, og det passer jo meget godt med, at Klopp har tiden til at finde deres arvtagere i denne periode. Det er jeg helt sikker på lykkes, men hvis vi taler Sancho, så kunne det måske være vores eneste signing næste sommer, hvor corona forhåbentlig er et overstået kapitel, og vi ved mere om, hvad Nike-aftalen indbringer ? ?

AJJ

Indlæg af AJJ » mandag, 03. aug, 2020 08:37

Mener jeg læste et rygte om, at PSG havde afgivet bud.

Og står der egentligt ikke også PSG i panden på Thiago? De vil sikkert gerne give ham, den løn, han formentligt kræver.

Og de finere overvejelser om, hvordan han lige passer ind i trup osv. osv., plejer vist ikke at være noget, PSG går så højt op i.

Jeg tror ikke et øjeblik på, at, han kommer til Liverpool.

EDIT: Afhænger selvfølgelig af, at Thiago er med på at kede sig i den franske liga og kun har nogle få kampe om året på den store scene at se frem til.
Senest rettet af AJJ mandag, 03. aug, 2020 09:32, rettet i alt 1 gang.

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 03. aug, 2020 08:58

zalcos skrev:
Werner havde en deadline for budafgivning, der lå meget tidligt, (første juni eller der omkring), ellers udløb frikøbsklausulen. Derfor var det finansielle usikkerhed meget større på det tidspunkt. Husk på at transfers næsten alrig gøres for penge man har stående på bankbogen, men for penge man forventer at tjene. Inden sæsonen var afsluttet, så var forventningerne til fremtidig indtjening simpelthen bare lavere, jeg tænker man bruger en eller anden rente man ganger på for at afspejle usikkerheden.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 56

Indlæg af Cynwal » mandag, 03. aug, 2020 14:55

Filos of Isk skrev:
mandag, 03. aug, 2020 08:58
zalcos skrev:
Werner havde en deadline for budafgivning, der lå meget tidligt, (første juni eller der omkring), ellers udløb frikøbsklausulen. Derfor var det finansielle usikkerhed meget større på det tidspunkt. Husk på at transfers næsten alrig gøres for penge man har stående på bankbogen, men for penge man forventer at tjene. Inden sæsonen var afsluttet, så var forventningerne til fremtidig indtjening simpelthen bare lavere, jeg tænker man bruger en eller anden rente man ganger på for at afspejle usikkerheden.
Lige renten er det nok ikke der skrues på, fordi i Krisetider, hvor der frigives likvider fra statsligt hold gennem "løs" pengepolitik og føres mere expansiv finanspolitik, så går renten tættere mod nul. ....eller det vil sige, det var de gamle lærebøger, som sagde dette. I denne tid, hvor renten i forvejen er negativ på lange fordringer, så bliver renten bare med højere tal-værdi, men med minus foran.

Problemet med den tidlige deadline var, at det endnu ikke var besluttet, om PL ville blive færdigspillet, og hvordan TV-aftalerne ville honorere den del af aftalen. Nu er der blevet spillet færdigt, men jeg mener ikke at have læst nogen steder, om det har været nødvendigt at rabattere på den oprindelige aftale, da TV selskaberne alt andet lige har fået en dårligere vare (dåse-tilskuer-larm tilsat med svingende held). Er der nogen, der har læst/set noget om dette?
....eller har input på, hvordan aftalerne for 20/21 kommer til at se ud? ...altså om de skal genforhandles, eller man fortsætter de indgåede aftaler?

Da alt det ovenstående var usikkert på daværende deadline tidspunkt, var det indlysende, at Liverpool ikke skulle gamble på at indkøbe en i første omgang garderingsspiller til Verdens Bedste Fronttrio. Anderledes så det ud for Fat Frank, som godt kunne tillade sig at gamble lidt. Han nærmer sig måske nu, at kunne præstere en front-duo (spiller de ikke ofte 4-4-2) med Pulisic og Werner samt nogen Young Guns som nærmer sig vores Fab-3? At han så burde købe noget solidt midterforsvar og en back up til Kanté er en helt anden sag, men lad nu bare Fat Frank selv finde ud af det i løbet af sæsonen.

Vi har stadig Verdens Bedste duo af en Manager og Sportsdirektør, som i mine øjne har trackrecorden i orden til, at jeg ikke kan finde nogen, der er bedre til at tage disse svære beslutninger end dem. .....og så er jeg altså vild med, at Klopp aldrig (offentligt i hverfald) brokker sig over manglende transferpenge eller indkøb, da hans explicitte grundholdning er: "Jeg træner og får det bedste ud af det spillermateriale + ungdomsmateriale, som den sportslige ledelse stiller til min rådighed" Efterhånden som tiden går, får jeg Klopp mere og mere på niveau med Shankly/Paisley i rankingen af vore Mangaers gennem tiden. At han så udover hans indlysende kvaliteter på det rent arbejdsmæssige nok også har en værdi for klubben rent markedsføringsmæssigt - pressen spiser jo af hans hånd, og han får altid sit budskab igennem, og det er velgennemtænkt - som efterhånden nærmer sig nogen hundrede milioner i ekstra fede sponsoraftaler (BIlly Hogan kan jo også sit kram, og for firmaer som ønsker Branding i A+++ klassen, så er Klopp og hans værdiunivers + Liverpools do GULD værd.
Vi SMADRER det PIShold

Filos of Isk
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 33

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 04. aug, 2020 09:55

Cynwal skrev:
mandag, 03. aug, 2020 14:55
Filos of Isk skrev:
mandag, 03. aug, 2020 08:58
zalcos skrev:
Lige renten er det nok ikke der skrues på, fordi i Krisetider, hvor der frigives likvider fra statsligt hold gennem "løs" pengepolitik og føres mere expansiv finanspolitik, så går renten tættere mod nul. ....eller det vil sige, det var de gamle lærebøger, som sagde dette. I denne tid, hvor renten i forvejen er negativ på lange fordringer, så bliver renten bare med højere tal-værdi, men med minus foran.

Problemet med den tidlige deadline var, at det endnu ikke var besluttet, om PL ville blive færdigspillet, og hvordan TV-aftalerne ville honorere den del af aftalen. Nu er der blevet spillet færdigt, men jeg mener ikke at have læst nogen steder, om det har været nødvendigt at rabattere på den oprindelige aftale, da TV selskaberne alt andet lige har fået en dårligere vare (dåse-tilskuer-larm tilsat med svingende held). Er der nogen, der har læst/set noget om dette?
....eller har input på, hvordan aftalerne for 20/21 kommer til at se ud? ...altså om de skal genforhandles, eller man fortsætter de indgåede aftaler?

Da alt det ovenstående var usikkert på daværende deadline tidspunkt, var det indlysende, at Liverpool ikke skulle gamble på at indkøbe en i første omgang garderingsspiller til Verdens Bedste Fronttrio. Anderledes så det ud for Fat Frank, som godt kunne tillade sig at gamble lidt. Han nærmer sig måske nu, at kunne præstere en front-duo (spiller de ikke ofte 4-4-2) med Pulisic og Werner samt nogen Young Guns som nærmer sig vores Fab-3? At han så burde købe noget solidt midterforsvar og en back up til Kanté er en helt anden sag, men lad nu bare Fat Frank selv finde ud af det i løbet af sæsonen.

Vi har stadig Verdens Bedste duo af en Manager og Sportsdirektør, som i mine øjne har trackrecorden i orden til, at jeg ikke kan finde nogen, der er bedre til at tage disse svære beslutninger end dem. .....og så er jeg altså vild med, at Klopp aldrig (offentligt i hverfald) brokker sig over manglende transferpenge eller indkøb, da hans explicitte grundholdning er: "Jeg træner og får det bedste ud af det spillermateriale + ungdomsmateriale, som den sportslige ledelse stiller til min rådighed" Efterhånden som tiden går, får jeg Klopp mere og mere på niveau med Shankly/Paisley i rankingen af vore Mangaers gennem tiden. At han så udover hans indlysende kvaliteter på det rent arbejdsmæssige nok også har en værdi for klubben rent markedsføringsmæssigt - pressen spiser jo af hans hånd, og han får altid sit budskab igennem, og det er velgennemtænkt - som efterhånden nærmer sig nogen hundrede milioner i ekstra fede sponsoraftaler (BIlly Hogan kan jo også sit kram, og for firmaer som ønsker Branding i A+++ klassen, så er Klopp og hans værdiunivers + Liverpools do GULD værd.
Nu gjorde jeg det der med at jeg prøvede at gøre det mere simpelt og så kom jeg til at skrive noget forkert. Men ja, det var ikke "renten" som i hvad penge koster, så meget som en usikkerhedsfaktor klubben ganger på nye omkostninger for at afspejle at indtjenings grundlaget er mere usikkert og derfor skal man passe mere på pengene. for at forklare hvorfor 50 millioner er mere 1. juni end første august.

Men ja problemet var usikkerhed.

ifølge deloitte's money league, så udgør matchday revenue i gennemsnit 16% af omsætningen for de 20 klubber i verden, der har størst omsætning. Og dertil tølfljes at tv rettighedshaverne skulle have en rabat, som klubberne kommer til at betale.
https://www2.deloitte.com/uk/en/pages/s ... eague.html

Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Niels K » tirsdag, 04. aug, 2020 15:51

– I Tyskland sier de at Liverpool vil vinne hver eneste kamp neste sesong dersom de kjøper Thiago

Ekspert og journalist Raphael Honigstein har snakket om Liverpool-linkede Thiago Alcantara.

https://www.liverpool.no/nyheter/2020/8 ... er-thiago/

søren
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 57

Indlæg af søren » onsdag, 12. aug, 2020 16:39

Jeg kender ham ikke. Hvad er han for en type? Kan han løbe, tackle, presse op, lægge lange afleveringer, små? Kan han vende rundt hurtigt og Kan han løbe stærkt? Kan han drible i små rum, kan kan skyde udefra? Kommer han ind i det lille felt? Er han strateg? Hvordan passer han ind i vores system og med vores øvrige midtbanespillere - også rent ledelsesmæssigt?

Overgaard
Alder: 32

Indlæg af Overgaard » onsdag, 12. aug, 2020 18:34

søren skrev:
onsdag, 12. aug, 2020 16:39
Jeg kender ham ikke. Hvad er han for en type? Kan han løbe, tackle, presse op, lægge lange afleveringer, små? Kan han vende rundt hurtigt og Kan han løbe stærkt? Kan han drible i små rum, kan kan skyde udefra? Kommer han ind i det lille felt? Er han strateg? Hvordan passer han ind i vores system og med vores øvrige midtbanespillere - også rent ledelsesmæssigt?
Et kort klip som viser lidt hvad han kan med og uden bold. Personligt er jeg solgt og han ligner en spiller der kan åbne op mod de hold som står dybt mod os:

href="https://www.youtube.com/v/Bcky-NNU5X0" target="_blank" class="new_win">https://www.youtube.com/v/Bcky-NNU5X0</a>

Besvar