Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
McRae

Re: Dagens Kampe

Indlæg af McRae » torsdag, 29. okt, 2009 22:50

Fup skrev:
McRae skrev:Normalt har jeg en vis sympati for AaB, men når et lille hold snyder de store, kan jeg generelt ikke andet end juble over det. Elsker underdogs! Og Hobro spillede jo rent faktisk ikke som et hold, der ligger to divisioner, normalt ville gøre. Stort cadeau til dem! :clap:

PS: Kan være Arrieta er AaB-spiller efter vinterpausen :)
Næppe. Hvorfor sku han nøjes med at skifte til 1. division, når han har klassen til mere?
Han får da i hvert fald et halvt år i Superligaen så ;)

Men et skifte til et 1. divisionshold ville også være fint, især hvis dette 1. divisionshold hedder Viborg FF. Så skal han stadigvæk ikke flytte så langt :)

Jonas Lassen
Indlæg: 1891
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Geografisk sted: Lindholm
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jonas Lassen » fredag, 30. okt, 2009 18:03

Thommo skrev:Mener det var på hold med Villa, Silva, Mata og flere andre. Men er ikke stenhamrende sikker
Danillo er det største talent dansk fodbold nogensinde har set. Folkene omkring diverse u-landshold beskrev ham som bedre end Laudrup. Han skiftede til Valencia, men det første år spillede han næsen ikke kamp dernede pga af, at det spanske forbund havde nogle regler om at udlændige ikke måtte spille for ungdomsholdene, mener at det var sådan det forløb. Vi så også i gårsdagens kamp, at han besidder specielle kvaliteter. Jeg er dog overrasket over, at han ikke har bragt sit talent videre.
Nu er jeg hamrende ligeglad med superligaen, for mig er det kun Liverpool der tæller. Men kan ikke lade være med at grine af AAB, de er så harmløse og MP kan meget vel gå over i i historien som personen der kørte mesterholdet helt i sænk :lol:
Liverpool Football Club Lindholm Branch
Formand
LFCLB - 3

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » fredag, 30. okt, 2009 18:24

Jonas Lassen skrev:
Thommo skrev:Mener det var på hold med Villa, Silva, Mata og flere andre. Men er ikke stenhamrende sikker
Danillo er det største talent dansk fodbold nogensinde har set. Folkene omkring diverse u-landshold beskrev ham som bedre end Laudrup. Han skiftede til Valencia, men det første år spillede han næsen ikke kamp dernede pga af, at det spanske forbund havde nogle regler om at udlændige ikke måtte spille for ungdomsholdene, mener at det var sådan det forløb. Vi så også i gårsdagens kamp, at han besidder specielle kvaliteter. Jeg er dog overrasket over, at han ikke har bragt sit talent videre.
Nu er jeg hamrende ligeglad med superligaen, for mig er det kun Liverpool der tæller. Men kan ikke lade være med at grine af AAB, de er så harmløse og MP kan meget vel gå over i i historien som personen der kørte mesterholdet helt i sænk :lol:
Det er da godt, nogen fik noget ud af det.... Stod det til mig, fik Magnus Pehrsson ikke lov at køre klubben ned - det koster kun ca. 150 kr. for en enkeltbillet med Stena-færgen fra Frederikshavn, og jeg er villig til at betale af egen lomme inkl. transport til færgen bare for at slippe af med den klovn! Og han må gerne tage Lynge med....

McRae

Re: Dagens Kampe

Indlæg af McRae » fredag, 30. okt, 2009 18:47

Har du da nogle forslag til træneremner, der i dine øjne vil kunne gøre AaB til et bedre hold?
Jeg kan umiddelbart kun komme i tanke om én, og han er netop blevet ansat i frygtindgydende Hjørring.

Generelt er der jo aldrig hundrede procents tilfredshed med en træner. I forbindelse med ansættelsen af Kent Nielsen i Brøndby, havde jeg fået det indtryk, at folk var vilde med at man havde fået ham hentet til klubben. Senere, efter et par middelmådige præstationer, begynder der at dukke en masse indlæg op rundt omkring på nettet, hvor folk (måske de selvsamme som tidligere jublede over ansættelsen) i bagklogskabens utroligt klare lys skriver, at man aldrig skulle have ansat ham etc.

Mon ikke ledelserne rundt omkring i klubberne gør alt hvad der står i deres magt, for at finde en træner, de mener kan være en kilde til sportslig - og økonomisk - succes? Det ville da være underligt andet. Så som du rigtignok skriver, ville det måske være en god idé at starte med at se på, om ledelsen (herunder Lynge) rent faktisk har evnerne til at løfte opgaven.

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » fredag, 30. okt, 2009 20:23

Nu skal det absolut understreges at min manglende tillid til Magnus Pehrsson ikke er opstået udelukkende som følge af nederlag til et hold, som - og jeg citerer Jeppe Curth fra et radio interview i morges:" Vores 2.hold kan spille lige op med...". Derimod har det været en lang glidende proces, som inkluderer 17 kampe uden sejr fra slutningen af sidste sæson og ind denne sæson, en exit fra europa-cup'en til et hold, som jeg er sikker på at AaB's 2.hold burde kunne slå, samt en exit fra den danske pokalturnering, som faktuelt er AaB's dårligste præstation i 46 år bedømt ud fra modstanderens niveau. Dertil kommer (som jeg faktisk tidligere har påpeget), at MP ikke synes at have evnet at skabe en plan B til at vende kampene - en stædig fastholden af spillere, som simpelthen ikke præsterer (hint: jeg tænker særligt på Curth og AJ), samt underlige dispositioner omkring hvilke positioner enkelte spillere skal spille (Alt andet lige er det spild af talent at lade Due spille venstreback!). Alt i alt kan jeg ikke nævne navn på nogen mirakelmager, der kunne få AaB til at vinde, men jeg kan sætte navn på én, der i hvert fald har bevist at han IKKE kan få holdet til at fungere, så summa-summarum: Jeg er fløjtende ligeglad med, hvem der træner AaB - bare vedkommende ikke hedder Magnus Pehrsson!

Jeg ved i øvrigt ikke om dette forums brugere har hukommelse nok til at huske hvordan jeg udtrykte mine tvivl mht. MP allerede da han blev ansat - om jeg så overhovedet er interessant nok til at folk gider huske så langt tilbage, det forventer jeg ikke. Dette er IKKE en "Martin E" dommedagsprofeti, som jeg nu vil til at rykke rundt med ved hver lejlighed - faktisk bryder jeg mig ikke om, at få mine mest pessimistiske forventninger bekræftet, og ville elske mere end nogen anden, hvis AaB i skrivende stund havde befundet sig på superligaens 1. plads, ligesom jeg til enhver tid vil forsvare en træners rimelige chance til at bevise sit værd - men den chance mener jeg, at MP har forspildt nu.

Endelig er der spørgsmålet om Lynge Jakobsen, en mand, der har fået al mulig rimelig ros for at hente spillere som Rade Prica, Nomvethe og Andreas Johansson for stort set ingen penge - men samme sportsdirektør har også været stærkt medvirkende til en voldsom åreladning af holdet hen over sommeren og indkøb af spillere, der bare ikke har slået til. Prica er blevet "erstattet" af 3 talentfulde men endnu meget ufærdige unge angribere. Martin Pedersen (som jeg savner STÆRKT) er blevet erstattet af Lasse Nielsen, og dermed er Michael Jakobsen skubbet væk fra den position, hvor han er bedst - bevares, MJ kommer ikke til at spille +25 landskampe med den konkurrence, der er til pladserne i midterforsvaret, men han bliver aldrig venstreback. Og i midterforsvaret havde vi også tidligere en spændende hollandsk spiller Steve Olfers som i min optik var betydeligt mere "spillende" end både MJ, LN og KW. Han er også væk. Og på midtbanen har Würtz erstattet Risgaard, og det der er skidt i denne sammenhæng er, at nok er Würtz en stærk spiller, men han scorer rundt regnet mellem 5 og 10 mål færre på en sæson end Risgaard og dén skudtrussel kunne vi til hver en tid bruge.
Så lige som Lynge skulle have laurbær og Byens Nøgler for sine handler, der ledte op til medaljer to år i træk, lige så vel skal man nu se kritisk på hans dispositioner omkring både træner og spillerkøb - og jeg er ikke fri for at mene, at vi måske godt kunne trænge til nyt blod på Sportsdirektør-posten.

Johlle

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Johlle » lørdag, 31. okt, 2009 15:25

Arsenal - Tottenham 3:0 med 10 min igen, og stadig forlanger Arsene Wenger sine mænd fremad banen. Ret sjovt scenarie.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » søndag, 01. nov, 2009 14:56

Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mambo » søndag, 01. nov, 2009 15:42

Det er simpelthen så dumt! :D
Lad dog bare bolden gå ind. Det minder mig om den situation mod Arsenal i Champions League hvor Bendtner agerer Liverpool-forsvar og parerer et skud på stregen.

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jørgen lk » søndag, 01. nov, 2009 16:04

Mambo skrev:
Det er simpelthen så dumt! :D
Lad dog bare bolden gå ind. Det minder mig om den situation mod Arsenal i Champions League hvor Bendtner agerer Liverpool-forsvar og parerer et skud på stregen.
Som der iøvrigt også henvises til i artiklen - et par afsnit under videoen....
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » søndag, 01. nov, 2009 18:24

Shay Given har lige nappet et (svagt) straffespark for Man City mod Birmingham City. Stillingen er 0-0, og jeg håber det holder, for hvis vi ikke snart kommer ud af krisen er det dem (altså Manchester, trods alt ikke Birmingham (endnu)) vi skal måle os med.

Brugeravatar
Arturo Bandini
Indlæg: 2342
Tilmeldt: onsdag, 20. jun, 2007 07:57
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Arturo Bandini » tirsdag, 03. nov, 2009 21:18

AC Milan 0-1 Real Madrid
manu 1-2 CSKA :D
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Henrik » tirsdag, 03. nov, 2009 21:21

Arturo Bandini skrev:AC Milan 0-1 Real Madrid
manu 1-2 CSKA :D
Har netop smidt 100 på at Milan vinder... Til odds 8,6 var det simpelthen for godt til at afslå :) Har også smidt 100 på at United spiller uafgjort. Den gav godt nok kun 3,1, men hva dælen, lidt har også ret
Næste år!

McRae

Re: Dagens Kampe

Indlæg af McRae » tirsdag, 03. nov, 2009 21:23

Der er satme gang i Milan-Real kampen! Pato har lige fået annuleret et mål, men det var sgu godt sparket ind.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » tirsdag, 03. nov, 2009 21:26

McRae skrev:Der er satme gang i Milan-Real kampen! Pato har lige fået annuleret et mål, men det var sgu godt sparket ind.
Men til gengæld elendigt dømt, Arbeloa bliver sgu ikke fældet, han falder selv så vidt jeg kan se. Og synes forresten det er mystisk Xabi tager frispark for real, har de virkelig ikke nogen bedre? Det troede jeg, men det er nok de hollændere der er smuttet der tog dem sidste sæson.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Henrik » tirsdag, 03. nov, 2009 21:29

McRae skrev:Der er satme gang i Milan-Real kampen! Pato har lige fået annuleret et mål, men det var sgu godt sparket ind.
Jeg kan desværre kun se Atletico-Chelsea her i Sthlm, men den er faktisk ganske underholdende... Reyes spiller overraskende godt, men Chelsea ser ud til at være det bedste hold
Næste år!

Besvar