Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 16. okt, 2012 23:29

Mtiliga har spillet sin sidste landskamp, efter han nægtede at spille, da Simon Poulsen måtte trække sig, fordi han var vraget i første omgang. :wall:
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » tirsdag, 16. okt, 2012 23:50

AndreasN skrev:Mtiliga har spillet sin sidste landskamp, efter han nægtede at spille, da Simon Poulsen måtte trække sig, fordi han var vraget i første omgang. :wall:
Forhåbentlig gælder det også når Morten engang trækker sig, hvor usympatisk må man være. tevez om igen :wall: :roll: :gunfire: :doh1:
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LFC-Aaby » tirsdag, 16. okt, 2012 23:51

Så sidder jeg herhjemme ved telefonen og venter hver eneste gang på et opkald fra Morten, og så er der en skovl som Mtiliga tager pladsen.
Hold op hvor er han bare ikke særlig professionel.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Pede » onsdag, 17. okt, 2012 00:58

Thommo skrev:
AndreasN skrev:Mtiliga har spillet sin sidste landskamp, efter han nægtede at spille, da Simon Poulsen måtte trække sig, fordi han var vraget i første omgang. :wall:
Forhåbentlig gælder det også når Morten engang trækker sig, hvor usympatisk må man være. tevez om igen :wall: :roll: :gunfire: :doh1:
Ja eller Mascherano om igen.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » onsdag, 17. okt, 2012 02:38

Pede skrev:
Ja eller Mascherano om igen.
Jep, og Agger nævner det vist her
Daniel Agger bakker Morten Olsens beslutning om at smide Patrick Mtiliga af landsholdet op. Han forstår ikke backen.

Det var langt fra nederlaget til Italien der blev drøftet mest, da de danske spillere mødte pressen tirsdag aften. Det var i stedet episoden med Patrick Mtiliga, der var så skuffet over ikke at starte inde, at han nægtede at sidde på bænken.

Morten Olsen kvitterede med en fyreseddel fra landsholdet, noget anfører Daniel Agger forstår.

- Jeg kender ikke sagen i detaljer, men jeg bakker selvfølgelig Morten Olsen op. Jeg synes, det er helt uforståeligt, siger Agger til Ekstra Bladet.

Daniel Agger fortæller at han tidligere har oplevet en lignende episode, men han ønsker ikke at gå i detaljer omkring det
.
Og kan læse mtiliga flyver med det rigtige hold(!) hjem, håber INGEN snakker med stodderen! Uha hvor har jeg problemer med at forstå sådan en iloyalitet. Holdet frem for alt, ALTID. Der har spiret en lille anti fcn spire i mig idag, efter dette, og er ellers glad for alle hold der spænder ben for fck lokomotivet. Ikke jantelov, men "bare" for at det ikke skal være et en-holds-liga-skod-liga. Håber han buuuuhes i 90 minutter i superligaen fra nu af.

Fy føj, og vil i ramme alvor foretrække en Brasilien VM uden DK og mtiliga, end en DK og mtiliga, det gælder om sjæl og ære. Ser ingen kampe med DK hvor den tegning er på banen, fra nu af.

Men mon ikke det sker automatisk, idet han ikke udtages uanset træner. Spændende om fcn gør det rette, det rette er ikke ubetinget at fyre ham, men i det mindste udtale noget og ikke knytte sylten.

Det er jo ikke det italienske landshold, men det troede han måske.

P.S. mtiliga bør få puke smiley, men må nøjes med disse i mangel af værrer :roll: :roll: :dontknow: :dontknow: :doh1: :doh1: :naughty: :naughty: :wall: :wall: :director: :director: :army6: :army6: :army5: :army5: :army8: :army8:

Sikke en smølf
Verden er smask fuld af hyklere....

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » onsdag, 17. okt, 2012 07:43

Det er vel ikke helt fair at blive antiFCN pga. af det her. Det bør Nikolaj Stokholm overskygge med flere længder. Især i 1. halvleg gjorde han en god figur og er om nogen holdets mand.

Jeg er enig i, at det er illoyalitet overfor holdet, men at blive smidt af holdet for resten af sin karriere, er noget drastisk, mener jeg. Eller sagt på en anden måde. Hvis Morten Olsen efter denne kvalifikation, tager han til nåde, fordi de har snakket tingene igennem, eller PM har sagt undskyld, synes jeg nok MO udstiller sig selv, ved at komme med SÅ bombastiske udtalelser, lige efter kampen, i stedet for at trække vejret.

Så er det også en anelse dobbeltmoralsk, at når Bendtner sætter sig selv i scene for penge og viser underhakkere, der giver en spilledags karantæne, hvor man ligeledes kan tale om at tænke på sig selv, uden det får konsekvenser - fordi han er stjernen, synes jeg dette er en overreaktion lige efter en kamp.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Martin VP » onsdag, 17. okt, 2012 09:18

Robbie_God_Fowler skrev:Man kan ikke på forhånd forvente at få point mod Italien, men når kampen udvikler sig som den gør, så er det godt nok skuffende, at man ikke går mere efter at få et brugbart resultat.

Der mangler simpelthen at blive gået ordentlig til stålet. Det er tåkrummende at side og kigge på Lars Jacobsen og Dennis Rommedahl, der undviger at gå ind i tacklinger i 50-50 situationer - spillere som om nogen burde gå forrest, når holdet har brug for det. Men Lars Jacobsen har jo heller ikke rekorden i PL for flest spillede minutter uden at begå et frispark for ingenting!
Helt enig. Lars Jacobsen er en af de mest overvurderede spillere i DK gennem de sidste ti år. Manden er en parodi på en forsvarsspiller, som har lukreret på, at der ikke har været andre fornuftige spillere på hans plads. Jeg bliver sindssyg af at se på hans kujonagtige spil og hans grotesk dårlige indlæg. Og så var han i øvrigt også skyld i målet til 2-0 - han forsøger jo ikke en gang at gå op og presse de Rossi.
Rommedahl har aldrig gået ind i en tackling, og i hans tilfælde er det knap så slemt pga hans rolle på holdet. Men det er vildt nok at tænke sig, at han formentlig kommer til at stå med landskampsrekorden inden længe :roll:
I like my sugar sweet

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af veffe69 » onsdag, 17. okt, 2012 10:36

nrg skrev:Det er vel ikke helt fair at blive antiFCN pga. af det her. Det bør Nikolaj Stokholm overskygge med flere længder. Især i 1. halvleg gjorde han en god figur og er om nogen holdets mand.

Jeg er enig i, at det er illoyalitet overfor holdet, men at blive smidt af holdet for resten af sin karriere, er noget drastisk, mener jeg. Eller sagt på en anden måde. Hvis Morten Olsen efter denne kvalifikation, tager han til nåde, fordi de har snakket tingene igennem, eller PM har sagt undskyld, synes jeg nok MO udstiller sig selv, ved at komme med SÅ bombastiske udtalelser, lige efter kampen, i stedet for at trække vejret.

Så er det også en anelse dobbeltmoralsk, at når Bendtner sætter sig selv i scene for penge og viser underhakkere, der giver en spilledags karantæne, hvor man ligeledes kan tale om at tænke på sig selv, uden det får konsekvenser - fordi han er stjernen, synes jeg dette er en overreaktion lige efter en kamp.
:clap: :clap: :clap:
Fuldstændig enig.

Og kan det tænkes at PM faktisk har lagt kortene på bordet og sagt til MO at han ikke ville kunne yde 100% hvis han skulle spille.
Og hvordan havde kritiken så ikke set ud, hvis han var kommet ind og havde lignet bambi (igen).
Åbenbart ren loose/loose situation for ham.
(og hvad sker der for MO og den udtagelse om at han var nød til at bruge Lorentzen som back. NEJ DET VAR DU IKKE; DU HAVDE MULIGHEDEN FOR AT SKIFTE EMIL IND OPPE FORAN OG ÆNDRE SYSTEM, MEN DET FORPASSEDE DU)

@MVP
Det er vel i første omgang Silberbauers skyld at Di Rossi scorer, han falder for et af fodbold historiens ældste træk ude ved siden.
Dernæst er både Agger (som imo var ringe) og Kjær fejlplaceret fra den centrale del af forsvaret, med deres rutine burde de ha forudset der ville komme et indlæg, men begge er væk fra det område de normalt dækker.
-Jo LJ burde ha presset mere, men omvendt burde han imo slet ikke ha været i det område på givne tidspunkt.

@Generelt.
Hvad sker der for båtnaren oppe foran. Fatter han ikke at når han 15 gange i 1 halveg, går i ryggen på modstanderne og skubber så dommeren dømmer frispark, så vil han nok også dømme det hele 2 halveg. Jeg er så træt af at se det fjols spille fodbold (eller hvad han kalder det).

Ingen skam at tabe til et af verdens bedste hold, men vi havde imo fortjent bedre efter den gode 1 halveg vi spillede.

I fremtiden ser vi nok hold hurtigt få røde kort mod DK, da de jo så er sikker på point. ;)
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » onsdag, 17. okt, 2012 10:54

Martin VP skrev:Helt enig. Lars Jacobsen er en af de mest overvurderede spillere i DK gennem de sidste ti år. Manden er en parodi på en forsvarsspiller, som har lukreret på, at der ikke har været andre fornuftige spillere på hans plads. Jeg bliver sindssyg af at se på hans kujonagtige spil og hans grotesk dårlige indlæg. Og så var han i øvrigt også skyld i målet til 2-0 - han forsøger jo ikke en gang at gå op og presse de Rossi.
Jesus VP. Sjældent har jeg været så uenig med dig, og jeg plejer mere eller mindre altid at være enig med dig. Men jeg kan på baggrund af det ovenstående konkludere, at du ikke har set mere tre-fire FCK-kampe fra sidste sæson af.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14400
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 17. okt, 2012 11:04

Martin VP skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Man kan ikke på forhånd forvente at få point mod Italien, men når kampen udvikler sig som den gør, så er det godt nok skuffende, at man ikke går mere efter at få et brugbart resultat.

Der mangler simpelthen at blive gået ordentlig til stålet. Det er tåkrummende at side og kigge på Lars Jacobsen og Dennis Rommedahl, der undviger at gå ind i tacklinger i 50-50 situationer - spillere som om nogen burde gå forrest, når holdet har brug for det. Men Lars Jacobsen har jo heller ikke rekorden i PL for flest spillede minutter uden at begå et frispark for ingenting!
Helt enig. Lars Jacobsen er en af de mest overvurderede spillere i DK gennem de sidste ti år. Manden er en parodi på en forsvarsspiller, som har lukreret på, at der ikke har været andre fornuftige spillere på hans plads. Jeg bliver sindssyg af at se på hans kujonagtige spil og hans grotesk dårlige indlæg. Og så var han i øvrigt også skyld i målet til 2-0 - han forsøger jo ikke en gang at gå op og presse de Rossi.
Rommedahl har aldrig gået ind i en tackling, og i hans tilfælde er det knap så slemt pga hans rolle på holdet. Men det er vildt nok at tænke sig, at han formentlig kommer til at stå med landskampsrekorden inden længe :roll:
Enig med VP her. Havde det ikke været for MO og hans pleje af sine favoritspillere så havde de nævnte spillere aldrig nogensinde opnået så mange landskampe.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 17. okt, 2012 11:39

Det er nemt at være kritisk overfor Morten Olsen, men hvad er alternativet? Michael Laudrup? Forhåbentligt ikke.

Jeg synes, det danske spillermateriale er ekstremt ringe, og at Morten Olsen har fået ret mange gode ting ud af det i årenes løb. At tabe til Italien er ikke en synd.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Martin VP » onsdag, 17. okt, 2012 11:47

AndreasN skrev:
Martin VP skrev:Helt enig. Lars Jacobsen er en af de mest overvurderede spillere i DK gennem de sidste ti år. Manden er en parodi på en forsvarsspiller, som har lukreret på, at der ikke har været andre fornuftige spillere på hans plads. Jeg bliver sindssyg af at se på hans kujonagtige spil og hans grotesk dårlige indlæg. Og så var han i øvrigt også skyld i målet til 2-0 - han forsøger jo ikke en gang at gå op og presse de Rossi.
Jesus VP. Sjældent har jeg været så uenig med dig, og jeg plejer mere eller mindre altid at være enig med dig. Men jeg kan på baggrund af det ovenstående konkludere, at du ikke har set mere tre-fire FCK-kampe fra sidste sæson af.
:D :D Andreas, du har fuldstændig ret, jeg har set max 3-4 FCK kampe de sidste par år. Jeg skulle nok have tilføjet, at min bedømmelse udelukkende er baseret på landskampe (som jeg heller ikke ser så mange af :oops: )
Og Veffe har også ret i, at bolden aldrig skulle have været lagt ind - Silberbauer så ikke godt ud - men derfor kan man jo godt udfordre modstanderen.
Alligevel vil jeg dog godt fastholde min kritik af Lars Jacobsen og spillertyper af hans slags. Han er god nok i det fremadrettede spil, men han kan altså ikke forsvare. Primært fordi han er bange for at tackle og bange for at gå op i en hovedstødsduel. Det er altså skidt, når man spiller dernede. Mht hans indlæg så irriterer det mig grænseløst, at han altid sparker under bolden, så indlægget kommet i en blød bue. Jeg fatter ikke, han ikke træner et hårdt, skruet indlæg, som er farligt. Det er meget nemt at dæmme op for bløde, buede bolde. Og skulle et sådant indlæg endelig finde sin tiltænkte mand, så er det meget svært at få noget fart på hovedstødet.
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Martin VP » onsdag, 17. okt, 2012 12:57

Ubehagelige scener i Serbien efter at England u21 slog dem 1-0:

http://liverpool.no/newspg.aspx?id=34684&zone=1

https://www.youtube.com/watch?v=dq8Yb9ZUOxs

Læg lige mærke til dommeren i det youtube klip; en dreng er blevet udsat for racistiske tilråb og andre ubehageligheder, han er tydeligvis ved at bryde helt sammen, og der er voldsom, generel tumult. Den forulempede dreng mister så besindelsen og sparker til en bold i frustration. Enter dommeren, der straks ser noget konkret han kan slå ned på og som så hiver et rødt kort op ad lommen. Det er utroligt, man kan være stor en idiot :wall: :wall: :wall: :wall:
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 17. okt, 2012 14:02

Dommeren venter bare på det.

Forestil jer, at Suarez havde været serber. Så havde det nok set anderledes ud.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » onsdag, 17. okt, 2012 14:02

@VP

Jeg tror, at Lars Jacobsens sikre plads på landsholdet skyldes, at han i København præsterer stort set hver weekend, hvorfor han også er blevet gjort til anføre. Vi kan godt blive enige om, at han ikke er en kriger, men derimod en mere forudseende spiller. I det fremadrettet er han, i Superligaen, den bedste i ligaen, men defensivt halter han en smule - lidt ligesom Glen Johnson - men da niveauet ikke er højere i Superligaen, så kommer dette sjældent til at koste. Derfor holder han altid et højt niveau her, men på Landsholdet, hvor niveauet lige får et par niveauer opad, så kan hans manglende defensive egenskaber komme til syne - jeg mener dog stadig, at han er klart den bedste højreback, vi har herhjemme.
Liverpool Football Klopp

Besvar