Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Disse resultater for Englands U-21 landshold, markerer vel igen, at England er en fodboldnation, hvor pilen peger en vej - og det er ned! Dette gælder også primært de engelske klubber, der også er blevet overhalet af Tyskland og Spanien - hvilket har været tydeligt i især CL.
England har bare ikke tilpasset sig moderne fodbold i ligeså høj grad som de to førnævnte nationer, og det ses især nu her.
England har bare ikke tilpasset sig moderne fodbold i ligeså høj grad som de to førnævnte nationer, og det ses især nu her.
-
Jeg er stort set enig. Efter Tysklands katastrofale EM i år 2000 gennemgik forbundet en evaluering af situationen for at finde frem til, hvad der var gået galt i 98 og 2000. De besluttede så at lave en kæmpe omstrukturering, der blandt andet havde til formål at indføre en mere teknisk betonet spillestil. Det tyske forbund hentede Mathias Sammer ind omkring 2005, og han skulle efter sigende have haft en enorm indflydelse på den opblomstring, som den tyske talentmasse har gennemgået.jacobq skrev:Disse resultater for Englands U-21 landshold, markerer vel igen, at England er en fodboldnation, hvor pilen peger en vej - og det er ned! Dette gælder også primært de engelske klubber, der også er blevet overhalet af Tyskland og Spanien - hvilket har været tydeligt i især CL.
England er vel nærmest en direkte modsætning. FA er en støvet organisation, der ikke besidder tilstrækkelig med selvindsigt til at indse, at der er behov for nytænkning. Stuart Pearce og Roy Hodgson er glimrende eksempler på, at England ikke er parat, eller for den sags skyld villige, til at gennemgå de forandringer, som Tyskland gennemgik for et årti siden.
Jeg vil så mene, at det er en kende for tidligt at postulere, at de engelske klubber er blevet overhalet af de spanske og tyske. Dertil har de bedste engelske klubber en mere continental spillestil såvel som økonomiske muskler der bevirker, at de også i nærmeste fremtid vil være yderst konkurrencedygtige.
Tror også, at jeg fik draget lidt for forhastige konklusioner vedr. klubholdende. Men det er ihvertfald tydeligt, at de engelske landshold har meget langt op til toppen.Robbie_God_Fowler skrev:Jeg er stort set enig. Efter Tysklands katastrofale EM i år 2000 gennemgik forbundet en evaluering af situationen for at finde frem til, hvad der var gået galt i 98 og 2000. De besluttede så at lave en kæmpe omstrukturering, der blandt andet havde til formål at indføre en mere teknisk betonet spillestil. Det tyske forbund hentede Mathias Sammer ind omkring 2005, og han skulle efter sigende have haft en enorm indflydelse på den opblomstring, som den tyske talentmasse har gennemgået.jacobq skrev:Disse resultater for Englands U-21 landshold, markerer vel igen, at England er en fodboldnation, hvor pilen peger en vej - og det er ned! Dette gælder også primært de engelske klubber, der også er blevet overhalet af Tyskland og Spanien - hvilket har været tydeligt i især CL.
England er vel nærmest en direkte modsætning. FA er en støvet organisation, der ikke besidder tilstrækkelig med selvindsigt til at indse, at der er behov for nytænkning. Stuart Pearce og Roy Hodgson er glimrende eksempler på, at England ikke er parat, eller for den sags skyld villige, til at gennemgå de forandringer, som Tyskland gennemgik for et årti siden.
Jeg vil så mene, at det er en kende for tidligt at postulere, at de engelske klubber er blevet overhalet af de spanske og tyske. Dertil har de bedste engelske klubber en mere continental spillestil såvel som økonomiske muskler der bevirker, at de også i nærmeste fremtid vil være yderst konkurrencedygtige.
-
Det er jeg enig i. FA er en gammel dinosaur, hvis indflydelse forplanter sig helt ned til græsrødderne, hvilket bevirker, at man på ungdomsholdene stadigvæk prioriterer forkert med hensyn til taktik og koncept samt de individuelle kvaliteter hos spillerne.jacobq skrev:Tror også, at jeg fik draget lidt for forhastige konklusioner vedr. klubholdende. Men det er ihvertfald tydeligt, at de engelske landshold har meget langt op til toppen.Robbie_God_Fowler skrev:Jeg er stort set enig. Efter Tysklands katastrofale EM i år 2000 gennemgik forbundet en evaluering af situationen for at finde frem til, hvad der var gået galt i 98 og 2000. De besluttede så at lave en kæmpe omstrukturering, der blandt andet havde til formål at indføre en mere teknisk betonet spillestil. Det tyske forbund hentede Mathias Sammer ind omkring 2005, og han skulle efter sigende have haft en enorm indflydelse på den opblomstring, som den tyske talentmasse har gennemgået.jacobq skrev:Disse resultater for Englands U-21 landshold, markerer vel igen, at England er en fodboldnation, hvor pilen peger en vej - og det er ned! Dette gælder også primært de engelske klubber, der også er blevet overhalet af Tyskland og Spanien - hvilket har været tydeligt i især CL.
Jores Okore til Aston Villa: http://politiken.dk/sport/fodbold/premi ... ordhandel/
Danskerklub. Nu får vi måske en del Villa-kampe på dansk tv næste år. Det er en stor klub, så det er fint.
Danskerklub. Nu får vi måske en del Villa-kampe på dansk tv næste år. Det er en stor klub, så det er fint.
Hent Shelvey tilbage!
Lukas Hradecky til Brøndby på en 4-årig aftale.
Stærk transfer. Man kan godt forsvare at strække lønpakken lidt, når han ankommer gratis. Hradecky har som minimum Lindegaard potentiale, hvilket betyder at der er potentiale for at BIF kan indkassere en god transfersum om et par år.
Hradecky er kun 23 (fylder 24 i november), så han er stadig en meget ung målmand. Det vil også give Falkesgaard et par år mere til at blive modnet. Stærkt.
http://brondby.com/article.asp?aid=74127&id=145
Stærk transfer. Man kan godt forsvare at strække lønpakken lidt, når han ankommer gratis. Hradecky har som minimum Lindegaard potentiale, hvilket betyder at der er potentiale for at BIF kan indkassere en god transfersum om et par år.
Hradecky er kun 23 (fylder 24 i november), så han er stadig en meget ung målmand. Det vil også give Falkesgaard et par år mere til at blive modnet. Stærkt.
Forårets profil i Superligaen. Klasse transfer!Alonso skrev:Lukas Hradecky til Brøndby på en 4-årig aftale.
God transfer må man sige. Hradecky har været den bedste målmand i foråret. Jeg har dog svært ved at se perspektivet for ham i at tage til brøndby. Han havde eftersigende gode tilbud fra udlandet, b.la Club Brügge, og han har muligheden for at spillere på et stærkere hold i Esbjerg, der tilmed er i Europa næste år. Esbjerg har i øvrigt et enormt spændende hold, så jeg forstår ikke helt, hvordan han finder brøndby mere attraktivt.
Der er i hvert fald nogle på vestegnen, der har talegaverne i orden. Jeg er ikke helt tilfreds med den udvikling.
Der er i hvert fald nogle på vestegnen, der har talegaverne i orden. Jeg er ikke helt tilfreds med den udvikling.
Liverpool Football Klopp
-
Brøndby er et navneord, så skal det ikke staves med stort?
Fan af Manchester United
Nej. Ligesom man. utd. heller ikke skal.AllanShore skrev:Brøndby er et navneord, så skal det ikke staves med stort?
Liverpool Football Klopp
-
Det er også mig, der er forkert på den. Der er selvfølgelig Egennavne, der skal have stort begyndelsesbogstav.AndreasN skrev:AllanShore skrev:Nej. Ligesom man. utd. heller ikke skal.
Fan af Manchester United
Ha ha, jeg bemærkede slet ikke, at der stod navneord...
Liverpool Football Klopp
Hvordan var det nu lige det gik Tyskland ved U21 EM?jacobq skrev:Disse resultater for Englands U-21 landshold, markerer vel igen, at England er en fodboldnation, hvor pilen peger en vej - og det er ned! Dette gælder også primært de engelske klubber, der også er blevet overhalet af Tyskland og Spanien - hvilket har været tydeligt i især CL.
Jaja, Tysklands pulje var stærkere, men stadigvæk. Uden at lægge dig for mange ord i munden, så betyder din præmis, at vi nu også skal konkludere, at Holland har overhalet Tyskland, hvilket der vel ikke ligefrem er udbredt enighed om.
Man City er ved at undersøge, om der har været repræsentanter fra en anden PL klub, der uberettiget har haft adgang til deres scouting database.
http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... ng-1955505
Hvis det skulle vise sig at være tilfældet, så er det vel ikke utænkeligt, at det kunne være en ansat i LFC, da vi har hentet flere scouts fra Man City?
Hvis det skulle vise sig at være tilfældet, så er det vel ikke utænkeligt, at det kunne være en ansat i LFC, da vi har hentet flere scouts fra Man City?
Kloppite
- ThunderZtorm
- Geografisk sted: Haderslev
- Alder: 45
- Kontakt:
texy skrev:Man City er ved at undersøge, om der har været repræsentanter fra en anden PL klub, der uberettiget har haft adgang til deres scouting database.
Mjarh. Det er vel begrænset hvor meget behov de ansatte har for at hacke den database de selv har skabt kan man sige. Men ja, mistanken ryger garanteret på os først uanset.