Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Ma Captain
Indlæg: 487
Tilmeldt: tirsdag, 01. maj, 2012 13:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Ma Captain » onsdag, 15. okt, 2014 12:05

Sikke noget møg når Nationalisme kommer i første række. Jeg vil ikke ud i hvem der skal straffes og hvad der skal ske, det må UEFA finde ud af. Men hold kæft stor respekt til Kolarov som håndterede det hele suverænt. Har altid godt kunne lide ham, og at han går forrest og beskytter dem han nu kan beskytte er en kæmpe thumbs up værdigt :army7:
There is only one Captain...... Ma Captain!!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » onsdag, 15. okt, 2014 12:50

Ma Captain skrev:Sikke noget møg når Nationalisme kommer i første række. Jeg vil ikke ud i hvem der skal straffes og hvad der skal ske, det må UEFA finde ud af. Men hold kæft stor respekt til Kolarov som håndterede det hele suverænt. Har altid godt kunne lide ham, og at han går forrest og beskytter dem han nu kan beskytte er en kæmpe thumbs up værdigt :army7:
Generelt synes jeg, at spillerne opfører sig med rimelig stor værdighed.

Men et sådan optrin hører ikke hjemme i fodbold. Stadionsikkerheden er under al kritik, når så mange tilskuere uden problemer kan løbe på banen og kaste med stole eller slå og sparke. Så albansk provokation eller ej, så må Serbien som værter taberdømmes med 3-0, som Danmark blev, da fodboldtossen løb på banen. Men derudover, så burde der være en eller anden giga-bøde til Albanien for provokationen.
Kloppite

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mambo » onsdag, 15. okt, 2014 13:28

Kan man se højdepunkter fra gårsdagens landskamp nogen steder?

Var i Parken i går. Så vil meget gerne gense det frispark Portugal får kort før målet igen, hvor en portugiser får frispark fordi han forsøger sig med et saksespark midt på banen. Den kendelse så helt absurd ud og kom indirekte til at afgøre kampen.

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JTN » onsdag, 15. okt, 2014 14:02

Jeg så kun anden halvleg af landskampen i går, hvor jeg egentlig synes, at vi styrede kampen, men det er selvfølgelig utilgiveligt ikke at lukke af til sidst.

Til gengæld giver U21-playoff'en grund til optimisme for det danske landshold i fremtiden med flere rigtig spændende spillere, selvom islændinge havde held med at holde os stangen indtil til sidst. Især spillere som Scholz, Vigen, Christensen og særligt Vestergaard imponerede mig i begge kampe. FCK'erne Amankwaa og Toutouh viste også i glimt store kvaliteter og bliver forhåbentlig mere konsistente med tiden. U21-EM næste sommer tegner til at blive spændende set med danske briller, hvor Boilesen, Højbjerg og måske Fischer formentlig også støder til truppen. På sigt kunne jeg godt se stort potentiale i en midtbane bestående af Andreas Christensen som den defensive og Højbjerg som den mere dynamiske. Hvis Boilesen holder sig skadefri har vi måske også løst det evindelige problem på venstreback, ligesom Scholz viste lovende takter på en ellers uvant højreback. Den største svaghed er umiddelbart angriberpositionen, medmindre man har fidus til Cornelius eller udskældte Bendtner. Jeg er skeptisk umiddelbart.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Spazzjack
Indlæg: 320
Tilmeldt: onsdag, 22. maj, 2013 12:46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Spazzjack » onsdag, 15. okt, 2014 14:12

Mambo skrev:Kan man se højdepunkter fra gårsdagens landskamp nogen steder?

Var i Parken i går. Så vil meget gerne gense det frispark Portugal får kort før målet igen, hvor en portugiser får frispark fordi han forsøger sig med et saksespark midt på banen. Den kendelse så helt absurd ud og kom indirekte til at afgøre kampen.
Var også i Parken i går, og fattede slet ikke hvordan han fik frispark i den situation. I det hele taget var der bred enighed om, omkring mig, at dommeren dømte helt forfærdeligt. Masse situationer hvor jeg på ingen måde så et frispark, hvor han dømte portugals vej, som ødelagde meget af kampen, og flowet.
Billede

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » onsdag, 15. okt, 2014 14:21

Mambo skrev:Kan man se højdepunkter fra gårsdagens landskamp nogen steder?

Var i Parken i går. Så vil meget gerne gense det frispark Portugal får kort før målet igen, hvor en portugiser får frispark fordi han forsøger sig med et saksespark midt på banen. Den kendelse så helt absurd ud og kom indirekte til at afgøre kampen.
Frisparket var ganske rigtigt absurd, men jeg finder det næsten ligeså absurd, når så mange påstår, at det skulle have haft nogen som helst afgørende indflydelse på kampens udfald. Efter frisparket når bolden at blive clearet helt over i modsatte side af der, hvor indlægget ender med at blive slået fra, og i øvrigt hele vejen tilbage på portugisernes banehalvdel. At de så derfra er heldige med et hail-mary sideskifte, et presset indlæg fra omkring hjørneflaget og en dårlig beslutning af Kasper Schmeichel, ja det er selvfølgelig brandhamrende ærgerligt. Men det har altså intet at gøre med den frisparkskendelse.

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mambo » onsdag, 15. okt, 2014 16:31

Aarde skrev:
Mambo skrev:Kan man se højdepunkter fra gårsdagens landskamp nogen steder?

Var i Parken i går. Så vil meget gerne gense det frispark Portugal får kort før målet igen, hvor en portugiser får frispark fordi han forsøger sig med et saksespark midt på banen. Den kendelse så helt absurd ud og kom indirekte til at afgøre kampen.
Frisparket var ganske rigtigt absurd, men jeg finder det næsten ligeså absurd, når så mange påstår, at det skulle have haft nogen som helst afgørende indflydelse på kampens udfald. Efter frisparket når bolden at blive clearet helt over i modsatte side af der, hvor indlægget ender med at blive slået fra, og i øvrigt hele vejen tilbage på portugisernes banehalvdel. At de så derfra er heldige med et hail-mary sideskifte, et presset indlæg fra omkring hjørneflaget og en dårlig beslutning af Kasper Schmeichel, ja det er selvfølgelig brandhamrende ærgerligt. Men det har altså intet at gøre med den frisparkskendelse.
Det er også derfor at jeg gerne vil se situationen igen, for i min ophidselse i går har jeg åbenbart glemt at der gik så langt mellem frisparket og målet.

Men man kan vel omvendt også sige, at havde portugiserne ikke fået det frispark, var presset ikke blevet vendt. Danmark stod jo med en god kontramulighed, da det kiksede saksespark ville have sendt bolden over i Danmarks fødder (Som jeg husker situationen).

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » onsdag, 15. okt, 2014 21:37

Mambo skrev:
Aarde skrev:
Mambo skrev:Kan man se højdepunkter fra gårsdagens landskamp nogen steder?

Var i Parken i går. Så vil meget gerne gense det frispark Portugal får kort før målet igen, hvor en portugiser får frispark fordi han forsøger sig med et saksespark midt på banen. Den kendelse så helt absurd ud og kom indirekte til at afgøre kampen.
Frisparket var ganske rigtigt absurd, men jeg finder det næsten ligeså absurd, når så mange påstår, at det skulle have haft nogen som helst afgørende indflydelse på kampens udfald. Efter frisparket når bolden at blive clearet helt over i modsatte side af der, hvor indlægget ender med at blive slået fra, og i øvrigt hele vejen tilbage på portugisernes banehalvdel. At de så derfra er heldige med et hail-mary sideskifte, et presset indlæg fra omkring hjørneflaget og en dårlig beslutning af Kasper Schmeichel, ja det er selvfølgelig brandhamrende ærgerligt. Men det har altså intet at gøre med den frisparkskendelse.
Det er også derfor at jeg gerne vil se situationen igen, for i min ophidselse i går har jeg åbenbart glemt at der gik så langt mellem frisparket og målet.

Men man kan vel omvendt også sige, at havde portugiserne ikke fået det frispark, var presset ikke blevet vendt. Danmark stod jo med en god kontramulighed, da det kiksede saksespark ville have sendt bolden over i Danmarks fødder (Som jeg husker situationen).
Enig i det sidste. Godt nok var der flere muligheder for, at vi kunne have undgået scoringen, men uden den totalt absurde kendelse var vi ikke kommet 'on the back foot'. Så selvfølgelig havde kendelsen (in)direkte indflydelse på scoringen og kampens udfald.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 18. okt, 2014 15:46

Wormie skrev:der er vel ikke rigtigt nogle rigtige vindere af den kamp mellem serbien og albanien, det er jo reelt set de albanske spillere som går amok over at en serbisk spiller pillet flaget ned fra dronen. hvorfor fatter jeg ikke fordi de jo skal spille kampen og de kan jo ikke have en drone flyvende med et flag på banen.

At tilskuerne så går amok derefter er jo hellere ikke godt.

måske bør begge lande smides ud af kvalifikationen
Begge lande skal kyldes ud af turneringen - Albanien for ikke at kunne holde politik og sport separat, ved at gå amok over at den serbiske spiller fjerne flaget. og Serbien skal smides ud fordi de ikke har styr på sikkerheden - og igen, er involveret i problemer. derudover skal der nogle karantæner på bordet ! og her snakker jeg adskillige kampe uden tilskuere, for de har jo åbenlyst ikke fattet en brik af forskellen mellem sport og politik, og så må de jo vente nogle år og så prøve igen.

Nu har jeg haft udveksling med Bosnien (som ligeledes er fuldstændig smadret i hovedet og der vil gå adskillige generationer inden nogle af dem er videre), og der derved måske lidt biased.. men for SATAN hvor er jeg dog bare pisse træt af Serbien og generelt det gamle yugoslavien. forfærdelige historier fra alles sider, som de ikke VIL komme videre fra.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14400
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » lørdag, 18. okt, 2014 16:47

Hold nu kæft en tyndt rødt kort til CP. Ren foræring.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » lørdag, 18. okt, 2014 16:54

Synes nu, at den er god nok. Hiver og flår i Remy, der er i fremdrift mod mål. Jeg vil hellere sige, at de to af de dummeste udvisninger, jeg længe har set. Azpilicueta (eller hvordan det nu staves...) springer med strakt ben og knopperne løftet 30 cm. over jorden lige foran dommeren, og Delaney hiver som sagt en mand ned med et gult kort.

Men fede kampe vi har fået i dag. Og så lad Palace få point med i dag. Jeg kan ikke udstå Chelseas succes.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14400
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » lørdag, 18. okt, 2014 17:00

AndreasN skrev:Synes nu, at den er god nok. Hiver og flår i Remy, der er i fremdrift mod mål. Jeg vil hellere sige, at de to af de dummeste udvisninger, jeg længe har set. Azpilicueta (eller hvordan det nu staves...) springer med strakt ben og knopperne løftet 30 cm. over jorden lige foran dommeren, og Delaney hiver som sagt en mand ned med et gult kort.

Men fede kampe vi har fået i dag. Og så lad Palace få point med i dag. Jeg kan ikke udstå Chelseas succes.
Jeg synes ikke Delaney laver andet end et ganske alm harmløst frispark. Ihvertfald slet ikke til et gult kort nummer to. Azpilicueta er et kæmpe rødt kort og sikke da en klovn.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » lørdag, 18. okt, 2014 17:02

Tja, jeg synes nu godt, at man kan argumenterer for, at det er et professionelt frispark. Hvorfor i alverden han overhovedet hiver fat i ham, er mig en gåde. Amatøragtig forsvarsspil.
Liverpool Football Klopp

Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hafsteinsson » lørdag, 18. okt, 2014 17:51

Dejlig stilling i DS pulje 2 - B1909 Forever!

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TomViolence » lørdag, 18. okt, 2014 17:55

Lækkert at have Agüero som kaptajn og Dusan Tadic på sit hold i Fantasy Premier League. :music:
Scouser by heart.

Siden 2009.

Besvar