Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13795
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. jan, 2017 19:24

Ja, det er meget flot. Og uanset hvor man sidder har man overblik over hele stadionet. Og det skal selvfølgelig være større end Arsenal's :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 04. jan, 2017 19:55

Men til allersidst i videoen, ser vi noget jeg ville være bekymret over, hvis jeg var Spurs fan. Det ser ud til stadionet samtidig skal bruges til koncerter, hvilket FCK har bevist herhjemme ikke er den bedste idé.

Man skal lede længe efter mere elendig bane herhjemme (FC Farum undtaget selvfølgelig). Jeg skammer mig hver gang der er landskamp i parken, og synes det er utroligt Parken stadig har monopol på landsholdet.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » onsdag, 04. jan, 2017 22:10

Jesper skrev:På flere netmedier kan man i dag se videoer af Tottenhams nye stadion. Må sige at det ser fedt ud! Det er en flot kombination af klassiske stands/tribuner og de ovale, sammenhængende stadions. Og rigtig mange folk tæt ved banen til at skabe stemning. Synes det ser utroligt vellykket ud!
Uden tvivl et flot stadion, men synes det ligner alle de andre nye, Emirates, Etihad, det olympiske stadion (West Ham), som jeg synes alle mangler sjæl. Jeg misunder tilskuertallene på disse stadioner, men det er så også det.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » onsdag, 04. jan, 2017 22:15

West Ham er et godt eksempel på, hvordan et publikum mister alt sin fear factor, når det placeres på intetsigende moderne stadions. Jeg er så glad for, at vi bliver på Anfield.
Liverpool Football Klopp

mortenbak
Indlæg: 3117
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » torsdag, 05. jan, 2017 01:47

RedRedRed skrev:Men til allersidst i videoen, ser vi noget jeg ville være bekymret over, hvis jeg var Spurs fan. Det ser ud til stadionet samtidig skal bruges til koncerter, hvilket FCK har bevist herhjemme ikke er den bedste idé.

Man skal lede længe efter mere elendig bane herhjemme (FC Farum undtaget selvfølgelig). Jeg skammer mig hver gang der er landskamp i parken, og synes det er utroligt Parken stadig har monopol på landsholdet.
Landsholdet spiller da på forskellige stadions rundt om i DK....

Godt nok kun træningskampe.

Hvor ville du mene de skulle spille ellers ?

Jeg er enig i at græsset i parken er under al kritik.



Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » torsdag, 05. jan, 2017 08:59

mortenbak skrev:
RedRedRed skrev:Men til allersidst i videoen, ser vi noget jeg ville være bekymret over, hvis jeg var Spurs fan. Det ser ud til stadionet samtidig skal bruges til koncerter, hvilket FCK har bevist herhjemme ikke er den bedste idé.

Man skal lede længe efter mere elendig bane herhjemme (FC Farum undtaget selvfølgelig). Jeg skammer mig hver gang der er landskamp i parken, og synes det er utroligt Parken stadig har monopol på landsholdet.
Landsholdet spiller da på forskellige stadions rundt om i DK....

Godt nok kun træningskampe.

Hvor ville du mene de skulle spille ellers ?

Jeg er enig i at græsset i parken er under al kritik.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Aarhus, Odense, Herning, Brøndby for at nævne et par alternativer. Nu har Brøndby's bane i denne sæson vist ikke været bedre end FCK's, så der holder argumentet ikke i øjeblikket, hvis det handler om græsplænen.

Men hvis det handler om enten sportslig fairplay - forstået på den måde at DBU ikke overvejende støtter en enkelt klub med betaling for stadionleje - eller om at få cirkusset ud til hele fodbolddanmark, så synes jeg, at det ville være helt fint, at bruge som minimum de fire nævnte stadions og måske et par stykker flere.

Vi har på det seneste set, at det ikke er Parkens kapacitet, der er brug for til de fleste kampe, da der ofte ikke engang er halvt fuldt. Ved at lægge kampene rundt omkring i Danmark, kan man give flere mulighed for at opleve deres landshold live. Jeg har min tvivl i forhold til, at det vil øge holdets popularitet, men jeg tænker, at der er grupper, som alligevel vil sætte pris på ikke at skulle igennem det trafik og parkeringshelvede, som er forbundet med at se fodbold i Parken. Og det gælder sådan set også med det offentlige.

Alternativt skulle man have et nationalt stadion (i stil med Wembley) uden noget tilhørsforhold til en fodboldklub. Men den løsning blev vel helt skrinlagt, da Københavns kommune gav Parken til FCK. Og så vil det nok også være for dyr en løsning for et lille land som Danmark.
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » torsdag, 05. jan, 2017 09:24

Nu er Parken sådan set blevet kåret til ligaens bedste tre gange ud af de sidste fem, så det er jo kun i år, den ikke har været i optimal stand. Når det så er sagt, så synes jeg heller ikke, at der er behov for Parkens kapacitet, hvorfor man sagtens kunne lægge betydende landskampe på andre stadions og bruge Parken til de største kampe.
Liverpool Football Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » fredag, 13. jan, 2017 19:51

Diego Costa er angiveligt endt i klammeri med Antonio Conte og forventes derfor ikke at spille i morgen mod Leicester.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 13. jan, 2017 20:08

Kasper88 skrev:Diego Costa er angiveligt endt i klammeri med Antonio Conte og forventes derfor ikke at spille i morgen mod Leicester.
Diego Costa has been dropped by Chelsea after a row with a fitness coach at the club, according to Sky sources.

He has not trained for three days after becoming unsettled by a £30m-a-year offer from a Chinese Super League club.

Chelsea owner Roman Abramovich is not looking to sell the star striker, who has two years left on his contract.

Fra Sky Sport
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » fredag, 13. jan, 2017 20:26

Jesper skrev:
Kasper88 skrev:Diego Costa er angiveligt endt i klammeri med Antonio Conte og forventes derfor ikke at spille i morgen mod Leicester.
Diego Costa has been dropped by Chelsea after a row with a fitness coach at the club, according to Sky sources.
He has not trained for three days after becoming unsettled by a £30m-a-year offer from a Chinese Super League club.
Chelsea owner Roman Abramovich is not looking to sell the star striker, who has two years left on his contract.
Fra Sky Sport
Det bliver fanme sjovt, når købsklubberne bliver købt tør for spillere.

Chelsea osv. ejer jo kun lejesoldater. Når så pengene pludselig er i Asien - så Wupti, så er der ikke flere spillere tilbage i "storklubberne" uden historie.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 13. jan, 2017 21:29

RedRedRed skrev:
Jesper skrev:
Kasper88 skrev:Diego Costa er angiveligt endt i klammeri med Antonio Conte og forventes derfor ikke at spille i morgen mod Leicester.
Diego Costa has been dropped by Chelsea after a row with a fitness coach at the club, according to Sky sources.
He has not trained for three days after becoming unsettled by a £30m-a-year offer from a Chinese Super League club.
Chelsea owner Roman Abramovich is not looking to sell the star striker, who has two years left on his contract.
Fra Sky Sport
Det bliver fanme sjovt, når købsklubberne bliver købt tør for spillere.

Chelsea osv. ejer jo kun lejesoldater. Når så pengene pludselig er i Asien - så Wupti, så er der ikke flere spillere tilbage i "storklubberne" uden historie.
ja.. hylende morsomt at se Chelsea skovle penge indenbords de så kan tilbyde til nye lejesoldater, mens vi står og peger på gamle stadion, vores bæredygtige økonomiske filosofi og vores fine historie og for Gud ved hvilken gang misser en top spillere underskrift fordi vi ikke ku matche konkurrenternes bud..... hylende morsomt
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » fredag, 13. jan, 2017 21:38

Bellamy_fever skrev:
RedRedRed skrev:
Jesper skrev:
Kasper88 skrev:Diego Costa er angiveligt endt i klammeri med Antonio Conte og forventes derfor ikke at spille i morgen mod Leicester.
Diego Costa has been dropped by Chelsea after a row with a fitness coach at the club, according to Sky sources.
He has not trained for three days after becoming unsettled by a £30m-a-year offer from a Chinese Super League club.
Chelsea owner Roman Abramovich is not looking to sell the star striker, who has two years left on his contract.
Fra Sky Sport
Det bliver fanme sjovt, når købsklubberne bliver købt tør for spillere.
Chelsea osv. ejer jo kun lejesoldater. Når så pengene pludselig er i Asien - så Wupti, så er der ikke flere spillere tilbage i "storklubberne" uden historie.
ja.. hylende morsomt at se Chelsea skovle penge indenbords de så kan tilbyde til nye lejesoldater, mens vi står og peger på gamle stadion, vores bæredygtige økonomiske filosofi og vores fine historie og for Gud ved hvilken gang misser en top spillere underskrift fordi vi ikke ku matche konkurrenternes bud..... hylende morsomt
Rolig nu. Chelsea kan købe alle de spillere de vil, det interesserer mig ikke. Det gør de jo alligevel, de har jo penge nok i forvejen.

Vi gør det heldigvis anderledes.

Så ja, jeg kan godt more mig lidt over, hvis de nu selv skulle blive ramt af den løninflation, de selv har skabt hos fodboldspillere.

AJJ
Indlæg: 2433
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » fredag, 13. jan, 2017 22:38

Er der ikke nogen, der kan forklare mig hvorfor nogle fodboldspillere vælger flere millioner over det sportslige. Jeg fatter det ikke. De kan jo alligevel købe alle de Ferrarierer, de har lyst til Altså det giver jo INGEN mening.

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Ponzac » fredag, 13. jan, 2017 22:57

AJJ skrev:Er der ikke nogen, der kan forklare mig hvorfor nogle fodboldspillere vælger flere millioner over det sportslige. Jeg fatter det ikke. De kan jo alligevel købe alle de Ferrarierer, de har lyst til Altså det giver jo INGEN mening.
En fodboldspillers karriere er kort, så hvorfor ikke tjene så mange penge som muligt?

Jeg skal være ærlig og sige, at hvis jeg kun kunne arbejde til jeg var 35 ville jeg også vælge de steder hvor jeg tjente mest. Det ser bedst ud for andre hvis det modsatte blev gjort, men helt ærligt så længe man kan se sig selv i spejlet, så synes jeg det er i orden.

Hvis jeg skal se på det som en fan, så synes jeg også det er grotesk, men hvis jeg var i deres sted ville jeg nok vælge det samme.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » fredag, 13. jan, 2017 23:06

Ponzac skrev:
AJJ skrev:Er der ikke nogen, der kan forklare mig hvorfor nogle fodboldspillere vælger flere millioner over det sportslige. Jeg fatter det ikke. De kan jo alligevel købe alle de Ferrarierer, de har lyst til Altså det giver jo INGEN mening.
En fodboldspillers karriere er kort, så hvorfor ikke tjene så mange penge som muligt?
Jeg skal være ærlig og sige, at hvis jeg kun kunne arbejde til jeg var 35 ville jeg også vælge de steder hvor jeg tjente mest. Det ser bedst ud for andre hvis det modsatte blev gjort, men helt ærligt så længe man kan se sig selv i spejlet, så synes jeg det er i orden.
Hvis jeg skal se på det som en fan, så synes jeg også det er grotesk, men hvis jeg var i deres sted ville jeg nok vælge det samme.
Jeg forstår hvad du mener. Men Costa i dette tilfælde, kan jo ikke nå, at bruge alle de millioner han har allerede nu, inden han dør.
Hvorfor så ikke bare fortsætte med at spille fodbold hvor det er fedt sportsligt OG økonomisk, i stedet for kun økonomisk?

Besvar