Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 14. feb, 2017 10:32

Hr. Drejer skrev:Jordon Ibe in the league since joining Bournemouth for £15m from Liverpool:
19 games
4 shots off target
1 shot on target
0 goals
0 assists
Hentet fra den norske.
Det ligner sgu lidt et gudesalg fra vores side.

Men ekstremt ærgerligt, at det for det første ikke lykkedes for ham hos os og dernæst for ham selv generelt. Indtil nu da.
Han lignede sgu the real deal da han først gjorde sig bemærket. Og det så heller ikke ud til, at det ville være attituden som bremsede ham, hvilket selvtræningen med King Kenny vidnede om.

Jeg håber han vil lykkes på den lange bane. Også fordi vi vist har en tilbagekøbsklausul. ☺

Hr. Drejer
Indlæg: 13795
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 18. feb, 2017 20:50

Danmarks bedste fans giver den gas:

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ng/6540010
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » lørdag, 18. feb, 2017 20:56

Ville næsten være bedre for dem, hvis de fik hovedet ud af røven og kom til kampen i stedet... Ikke at jeg personligt kommer til at savne dem i morgen.
Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13795
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 18. feb, 2017 21:20

AndreasN skrev:Ville næsten være bedre for dem, hvis de fik hovedet ud af røven og kom til kampen i stedet... Ikke at jeg personligt kommer til at savne dem i morgen.
FCK er blevet kåret til de værste værter af superligaklubbernes fans. Og nu vil andre holds fans ligeledes boykotter kampene i Parken, hvis ikke der sker forbedring for udeholdets tilhængere.
http://www.bt.dk/superligaen/nu-vender- ... kot-venter
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » lørdag, 18. feb, 2017 21:26

Og det er en utrolig grinagtig kritik, når man ser på de udebaneafsnit, der er andre steder. Og de undskyldninger man kommer med. Brøndbys undskyldninger slår dog alle rekorder.
Liverpool Football Klopp

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » lørdag, 18. feb, 2017 22:30

AndreasN skrev:Og det er en utrolig grinagtig kritik, når man ser på de udebaneafsnit, der er andre steder. Og de undskyldninger man kommer med. Brøndbys undskyldninger slår dog alle rekorder.
Det er vel et meget godt billede på den arrogance der omhandler alt hvad der hedder FCK, hvad enten det så er organisationen, den sportslige afdeling eller fansne. På trods af Brøndbys fans omdømme i Danmark, der vel nogenlunde minder om Millwalls(fortjent eller ej), så melder hvad der vel bedst kan betegnes som en samlet fan-scene ud at Telia™© Parken er det absolut værste sted for udeholdet. Men nej, de andre er misundelige, vi er de bedste og vi tager aldrig fejl.

Der findes absolut ingen god grund til at Brøndby ikke får hele endetribunen, som jeg mener hedder D men jeg aner det egentlig ikke, den sædvanlige fucking tribune. Der skulle da lige være sandheden, altså at det ønsker man ikke af "ondskab" overfor rivalklubben. Vi ønsker ikke at imødekomme modstanderen og i øvrigt er vi bange for at blive sunget ud af egen hule, hvorfor vi i øvrigt nægter at forudgodkende tifoer så vi har muligheden for at konfiskere materiel for 100.000+ kr. og samtidig ødelægge en tifo, men kan gemme os bag at vores egne fans er underlagt de samme restriktioner. Det havde da været fair. Fuck af Brøndby, vi er på hjemmebane. En fuldstændig forståelig holdning efter min mening.

Men nej, det er af sikkerhedshensyn. Ja goddaw' mand. Et interessant sikkerhedshensyn der fra løvens egen røv kan løses ved at FCK får hele endetribunen i Brøndby i stedet for det ombyggede udebaneafsnit. Den har jeg godt nok ikke hørt før, men os Brøndbybøller er så farlige at medmindre der i slutspillet er mere plads til FCK på Brøndby Stadion, så man man simpelthen ikke stå inde for 3000 udefans, kun 1400, så vi dækker halvdelen af tribunen af med stof, fordi problemet løses af mere plads når vi selv skal på udebane. Det er ærgerligt, at man ikke kan smide bøllerne op under taget men når et klubsanktioneret tæskehold gennemtæver et par hundrede familier så er den sq svær at sælge. Eller nårh nej, noget miskommunikation med kontrollørerne også var ham den blegfede 50årige med lille Bastian og Line i noget så provokerende som, øh tøj, i øvrigt selv ude om det.
Så glemmer vi bare lidt, at Brøndby har udsolgt Telia Parken samme sag som billetterne blev sat til salg de sidste mange år, så vidt jeg husker tilbage til den gang hvor man skulle have taget fingeraftryk, lagt sin ene lunge i pant og ankomme med fangetransporter flankeret af jægerkorpset tilbage i 2011 tror jeg, hvorimod FCK da de fik hele endetribunen, fordi udebaneafsnittet på Brøndby Stadion ikke var optimeret til at undgå situationer som romerlyskast fra øverste tribune, ikke kunne sælge bare halvdelen af lortet selv da de kunne tage mesterskabet, hvilket de i øvrigt gjorde. Iøvrigt ville der I tilfælde af begge endetribuner til udeholdet, være 6000 billetter til FCK og 3400 til Brøndby.

At vi så kan blive enige om at Brøndbyfans ikke altid opfører sig i kategorien eksemplarisk, at det ikke er FCKs problem at der er dårlige fanforhold oppe under taget og hvad der ellers er blevet slynget om sig af kritik fra alle andre klubber, ikke udelukkende har været 100% sagligt, så ændrer det ikke på at FCK er for feje til at indrømme, at de føler sig dårligt behandlet af Brøndby mår kampene spilles hos os og derfor gør de det samme modsatte vej.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » lørdag, 18. feb, 2017 23:22

Haha, og det indlæg er billedet på, hvor stor offermentaliteten er på Vestegnen. Der er ikke én af restriktionerne, Brøndby ikke selv har været skyld i. Det er i øvrigt patetisk, at man ikke mener, at man kan skabe optimal stemning på det tildelte afsnit, når man så praler af stemningen, man lige har skabt til træning på et, ja, identisk afsnit.

At man seriøst i Brøndby også regner med, at man kan opføre sig som sidste gang uden det får konsekvenser er bare decideret ignorant. Ignorant er det også, at man ikke har bare en lille smule selvindsigt, når man ser på, hvilket lorteafsnit vi tilbydes ude på Vestegnen. Et afsnit der blandt andet er todelt, har tre meter højt panserglas og et sort net foran. Og satme om man ikke brokker sig over, at det tusinde gange bedre afsnit i Parken ikke tilbyder optimale stemnings- og tifoforhold.

I Brøndby ville man mægtig gerne kunne åbne hele stadion og sælge billetter til egne fans blot for at finde ud af, at man faktisk ikke kunne, så jeg har vitterligt svært ved at se, hvor Brøndby finder gode argumenter for ikke at gå tilbage til at give os de små 3000 billetter igen. Hvis Brøndby vil have bare en nogenlunde konstruktiv dialog, så kunne de starte med at se indad først og forstå, at man selv har startet hele problematikken - og man selv kan løse den. I stedet for at sætte sig med armene over kors og begynde at græde.

De andre klubbers kritik virker også lidt mystisk. Nu har jeg selv set masser kampe fra samme sted, som det nye udeafsnit, og det passer simpelthen ikke, at udsynet er dårligt. At spillerne ikke kan se eller høre fansene er fandme da ikke noget under, når der kun står 75 mennesker, hvoraf 30 af dem bidrager til stemningen. Det gik fint for St. Etienne, Lillestrøm, Man. City osv. at skabe fed stemning på selvsamme afsnit. Og så vil man have samme forhold som Brøndby, der som bekendt boykotter pga. forholdene. Helt ærligt...
Liverpool Football Klopp

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » søndag, 19. feb, 2017 00:10

AndreasN skrev:Haha, og det indlæg er billedet på, hvor stor offermentaliteten er på Vestegnen. Der er ikke én af restriktionerne, Brøndby ikke selv har været skyld i. Det er i øvrigt patetisk, at man ikke mener, at man kan skabe optimal stemning på det tildelte afsnit, når man så praler af stemningen, man lige har skabt til træning på et, ja, identisk afsnit.

At man seriøst i Brøndby også regner med, at man kan opføre sig som sidste gang uden det får konsekvenser er bare decideret ignorant. Ignorant er det også, at man ikke har bare en lille smule selvindsigt, når man ser på, hvilket lorteafsnit vi tilbydes ude på Vestegnen. Et afsnit der blandt andet er todelt, har tre meter højt panserglas og et sort net foran. Og satme om man ikke brokker sig over, at det tusinde gange bedre afsnit i Parken ikke tilbyder optimale stemnings- og tifoforhold.

I Brøndby ville man mægtig gerne kunne åbne hele stadion og sælge billetter til egne fans blot for at finde ud af, at man faktisk ikke kunne, så jeg har vitterligt svært ved at se, hvor Brøndby finder gode argumenter for ikke at gå tilbage til at give os de små 3000 billetter igen. Hvis Brøndby vil have bare en nogenlunde konstruktiv dialog, så kunne de starte med at se indad først og forstå, at man selv har startet hele problematikken - og man selv kan løse den. I stedet for at sætte sig med armene over kors og begynde at græde.

De andre klubbers kritik virker også lidt mystisk. Nu har jeg selv set masser kampe fra samme sted, som det nye udeafsnit, og det passer simpelthen ikke, at udsynet er dårligt. At spillerne ikke kan se eller høre fansene er fandme da ikke noget under, når der kun står 75 mennesker, hvoraf 30 af dem bidrager til stemningen. Det gik fint for St. Etienne, Lillestrøm, Man. City osv. at skabe fed stemning på selvsamme afsnit. Og så vil man have samme forhold som Brøndby, der som bekendt boykotter pga. forholdene. Helt ærligt...
Fint, Brøndbys opførsel er skyld i, at der skal ske ændringer. Det kan vi godt sige. At du så brokker dig over forholdene på Brøndby Stadion, kan så mødes med samme kritik. Det er trods alt ikke kun Brøndby der ikke er lutter englebasser og kordrenge. I øvrigt, er Brøndbys boykot på en manglende løsning på problemet der stammer fra foråret 2016, altså før den pokalkamp du inddrager, og som i øvrigt ikke har ændret på forholdene i Teliapakken.

Problemet er, at det argument ganske enkelt ikke er validt. Der er jo ikke noget sikkerhedsproblem, hvis løsningen er flere udebanebilletter i Brøndby som i ikke kan sælge. Det løser jo lige netop ingen sikkerhedsrisici i Parken. Ergo, er det ikke nogen sikkerhedsrisiko, eller i hvert fald ingen forskel på om Brøndby får hele tribunen eller kun halvdelen ift. sikkerhedsrisikoen. For Brøndby er det så vidt jeg ved ikke et problem om afsnittet på A tribunen(mener jeg det er) er specielt godt, i hvert fald ikke til dette derby, for det er ikke relevant.

Også kommer du jo ind på problemet. Man føler sig dårligt behandlet af Brøndby derfor gør man det samme. Så meld det dog forhelvede ud. Det gjorde Brøndby. I kan ikke sælge 6000 billetter, så vi sender udeholdet tilbage i buret efter det blev ombygget, for hvis der skal være billetter der ikke kan sælges, så skal det fandme være til vores egne fans. Iøvrigt mener jeg, at Brøndby Stadion rent faktisk har været udsolgt til de sidste 2 derbys fordi vi er gode igen og der også på Vestegnen er folk med medløbermentalitet. Men hvem er det der piver og gemmer sig? Det er i hvert fald ikke Brøndby der prøver at påråbe sig en sikkerhedsrisiko der løses af bedre forhold til egne udefans til næste kamp.

For det klart bedste for dansk fodbold er naturligvis, at begge klubber bliver voksne og tildeler modstanderholdet hele endetribunen til derbys. Men der er altså markant forskel på, at Danmarks største stadion skærer et altid totalt udsolgt afsnit på 3400 ned til 1400 og at Brøndby skærer et afsnit der ikke kan sælges af FCK, ned. I hvert fald efter min mening.
Så er jeg enig i, at det er en smule letkøbt at påråbe sig forholdene, men når argumentet for forværringen af disse forhold er de nævnte og meget spøjse sikkerhedsforhold med alternative løsningsforslag, så klinger modargumentet mod forværing af fan-forhold, altså hult i mine øre. I sætter så vidt jeg ved fucking stof- og plastikovertræk over halvdelen af tribunen. I Brøndby er der trods alt ikke noget at gøre, det er sådan stadion er bygget og det eneste alternativ er at give FCK et afsnit der fyldes under 50% ud. At der så er net og panserglas for udebaneafsnittet, ja den står i sq selv på mål for, ligesom nettet foran Sydsiden også er selvforskyldt.

Hvilket altså leder os tilbage til, at FCK er utilfredse med forholdene i Brøndby og derfor sætter sig på tværs. Stå nu ved det. Så er der måske en mulighed for, at situationen rent faktisk bliver løst. Så kan man efterfølgende tage den med Sønderjyske, om deres 12 fans skal have samme forhold som Brøndby, hvilket naturligvis er et oplagt nej og fuldt forståeligt at man hellere vil priortere sit eget familieafsnit. Så kan man pege på den arrogante og lukkede tilgang jeres SLO har til modtagelsen af kritik af det nye udebaneafsnit, men små skridt og den tid den sorg. Det er jo med alt tydelighed slået fast hvad FCK mener om kritikken af alle andre.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » søndag, 19. feb, 2017 00:42

Jeg har vitterligt svært ved at se, hvordan man seriøst synes, det er unfair, at der kommer en reaktion på, at Brøndby reducerer vores billetter og stiller et udebaneafsnit til rådighed, der er under al kritik. FCK har aldrig bedt om 6000 billetter - det er Brøndby selv, der ikke sælger til øverste tribune. Det ville aldrig blive et problem kun at give os til nedre. Alternativ så smid et retfærdigt net op og send os op på øvre. Det fungerer fint i andre lande.

Brøndby var ikke i nærheden af at kunne sælge specielt mange billetter til egne fans. Første kamp måtte man nærmest forære dem gratis væk, mens der sidenhen har været tæt på tomt ved siden af vores afsnit, så argumentet omkring, at man vil sælge til egne fans klinger hult.

Jeg synes heller ikke, at FCK påstår, at det udelukkende er på grund af sikkerheden. Tværtimod var man åben og sagde, at Brøndby får samme forhold i Parken, som vi gør i Brøndby. Derefter tager man så yderligere sikkerhedshensyn, fordi Brøndby synes det var en fantastisk idé at smadre det hele og kravle rundt på spillertunnellen. Derfor har man indført flere restriktioner - blandt andet ingen konfetti (hvilket også gælder for FCK) og flagpinde må maks. være tre meter, fordi de er blevet benyttet som kasteskyts. At det skulle forhindre stemnings- og tifoforhold passer jo simpelthen ikke. Igen skal man ikke mere end nogle timer tilbage for at se Brøndby skabe fin stemning på et tilsvarende afsnit.

Jeg må konstatere, at et boykot er dybt åndssvagt. Især fra andre klubber også. Jeg kan godt forstå, at kritikken er svær at tage seriøs. Jeg vil faktisk gå så langt som at sige, at det nye udebaneafsnit er et af de bedste i ligaen, hvad angår udsyn - som bruges som største kritikpunkt. At spillerne hverken kan se eller høre udeholdets fans har intet med placeringen at gøre...
Liverpool Football Klopp

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kelly » søndag, 19. feb, 2017 14:12

Hvem tager over i Barcelona. Hvis de skifter træner.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

Hr. Drejer
Indlæg: 13795
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 19. feb, 2017 14:47

Når kritikken kommer fra alle Superliga klubber, så det mindste man kan gøre, er at tage den seriøst. Alt andet vidner om manglende situationsfornemmelse.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bøgvad
Indlæg: 421
Tilmeldt: torsdag, 02. aug, 2012 20:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bøgvad » søndag, 19. feb, 2017 14:50

Kelly skrev:Hvem tager over i Barcelona. Hvis de skifter træner.
Okay okay, jeg kan godt gøre det så..

Kelly
Indlæg: 4627
Tilmeldt: søndag, 12. dec, 2010 15:53
Geografisk sted: Viborg
Alder: 55

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kelly » søndag, 19. feb, 2017 16:23

Bøgvad skrev:
Kelly skrev:Hvem tager over i Barcelona. Hvis de skifter træner.
Okay okay, jeg kan godt gøre det så..
Går de efter Klopp og kan han sige nej. Tror jeg ikke.
Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » søndag, 19. feb, 2017 18:20

Brøndbyfans eller ej, så var det i hvert fald den tammeste derby-stemning jeg nok nogensinde har set. Kan ikke afvise, at det hang sammen med en ufatteligt ringe gang fodbold på banen.

FCK har i mine øjne et gyldent setup (efter de ændrede endetribunen fra en fodboldtribune til en grim erhvervsejendom), hvor de kan få totalt udsolgt til disse derbys, hvis de giver hele enden til Brøndby. Alternativt, så drop dog udebaneafsnittet helt, og sælg det til egne fans, hvis man kan. Men få nu for hulen solgt ud.

Brøndby og mange andre klubber har ikke samme gunstige setup. Når FCK gæster Brøndby og får hele den nederste endetribune, så må man af sikkerhedsmæssige hensyn lade hele den øvre endetribune stå tom. Igen tænker jeg, at man bør droppe udebaneafsnit og få nogle flere tilskuere til fodbold - forudsat, at man kan sælge helt ud til egne fans.

Optimalt set lærte alle, der går til fodbold, at opføre sig ordentligt, således at der ikke blev kastet noget efter nogen, og man dermed kunne udnytte alle stadions kapaciteter maksimalt - uanset hvor man placerer udefans. Men hvis det ikke kan lade sig gøre, så foretrækker jeg, at man får flest muligt på stadions og se noget live fodbold.
Kloppite

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Skovdal » søndag, 19. feb, 2017 18:56

Kelly skrev:
Bøgvad skrev:
Kelly skrev:Hvem tager over i Barcelona. Hvis de skifter træner.
Okay okay, jeg kan godt gøre det så..
Går de efter Klopp og kan han sige nej. Tror jeg ikke.
Tag du det bare roligt, Klopp smutter ingen steder. Det er jeg overbevist om.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Besvar