Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » mandag, 20. feb, 2017 08:56

texy skrev:Brøndbyfans eller ej, så var det i hvert fald den tammeste derby-stemning jeg nok nogensinde har set. Kan ikke afvise, at det hang sammen med en ufatteligt ringe gang fodbold på banen.

FCK har i mine øjne et gyldent setup (efter de ændrede endetribunen fra en fodboldtribune til en grim erhvervsejendom), hvor de kan få totalt udsolgt til disse derbys, hvis de giver hele enden til Brøndby. Alternativt, så drop dog udebaneafsnittet helt, og sælg det til egne fans, hvis man kan. Men få nu for hulen solgt ud.

Brøndby og mange andre klubber har ikke samme gunstige setup. Når FCK gæster Brøndby og får hele den nederste endetribune, så må man af sikkerhedsmæssige hensyn lade hele den øvre endetribune stå tom. Igen tænker jeg, at man bør droppe udebaneafsnit og få nogle flere tilskuere til fodbold - forudsat, at man kan sælge helt ud til egne fans.

Optimalt set lærte alle, der går til fodbold, at opføre sig ordentligt, således at der ikke blev kastet noget efter nogen, og man dermed kunne udnytte alle stadions kapaciteter maksimalt - uanset hvor man placerer udefans. Men hvis det ikke kan lade sig gøre, så foretrækker jeg, at man får flest muligt på stadions og se noget live fodbold.
Hverken FCK eller bif kan sælge et helt stadion til egne fans til et almindeligt derby. Sådan har det desværre været i årevis. Jeg kan ikke helt forstå argumentet omkring, hvorfor bif ikke kan give FCK hele det nederste afsnit og sælge til øvre - til langt mere intense opgør rundt omkring i verden har man ikke problemer, så hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre herhjemme? Sæt et net op eller et tre meter højt panserglas, som man åbenlyst synes er en fantastisk idé. Jeg køber ganske enkelt ikke den med sikkerheden.

Angående stemningen i går, så synes jeg også, det var tamt. Jeg sad faktisk forholdsvist tæt på Sektion 12, og der var tydeligt problemer med at hidse folk op under kampen, når man ikke fik et modsvar fra den anden ende - og når kampen i øvrigt ikke var et derby værdi.

Men Jan Bechs lejesvende skal simpelthen ikke gøre sig selv til talerør for fanforholdene i Danmark, før de selv kan tilbyde et anstændigt udebaneafsnit til Danmarks største opgør. Gårsdagens boykot var ganske enkelt hyklerisk og en ommer.
Senest rettet af AndreasN mandag, 20. feb, 2017 15:13, rettet i alt 1 gang.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 20. feb, 2017 09:53

Jeg prøver alt hvad jeg kan at komme op og svinge af dansk fodbold, men for satan hvor er ovenstående tøsse diskussion dog en klar indikator hvor patetisk dansk fodbold er.. ? det jo på håndbold stadiet efterhånden.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » mandag, 20. feb, 2017 11:10

Stort tillykke med årets mest relevante indlæg.
Liverpool Football Klopp

Sir Bob Three Times
Indlæg: 29
Tilmeldt: mandag, 08. sep, 2014 20:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sir Bob Three Times » mandag, 20. feb, 2017 19:42

Football Club Købehavn har i årevis vist, at man ikke kan sælge flere end 2500 billetter til et derby. Jo der var engang, man kunne vinde mesterskabet på Brøndby stadion hvor de solgte 3000 billetter. Det er da ikke rimeligt, at BIF skal lade 3000 pladser til egne fans stå tomme fordi fc ikke sælger de billetter som klubben får til rådighed ? I princippet får fc tildelt noget der ligner 23 procent af Brøndby Stadion.
Brøndby sælger de 3400 billetter de får til rådighed hver gang, de har endda før gjort det på en time ! Vi kan sælge 4000-5000 billetter hver gang hvis det skulle være. Er det så rimeligt FC får så stor en del af Brøndby Stadion og Brøndby får en procentdel der svare til omkring det halve i Telia Parken ?

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » mandag, 20. feb, 2017 20:31

Det passer jo ikke, at bif sælger til egne fans. For det første var der nærmest tomt sidste gang, mens der er været flere københavnere end brøndbyer de andre gange... Argumentet omkring at sælge til egne fans i stedet er faldet godt og grundigt til jorden, fordi man skal forære dem gratis væk før, at folk gider købe dem, men man holder i bedste Trump-stil fast i et håbløst argument.

Og så kan du jo lige læse diskussionen igennem, inden du også kommer med dine alternative fakta. Skal vi ikke lige slå fast en gang for alle, at FCK aldrig har bedt om begge tribuner. Det er udelukkende brøndby selv, der ikke kan finde en løsning, så man kan fylde begge tribuner op - præcis som i andre lande, hvor man godt have forskellige fans på samme side af stadion.

Du kan simpelthen ikke bilde mig ind, at du synes, det er retfærdigt, at vi skal have halvt så mange billetter og et helt igennem håbløst afsnit, mens brøndby skal have 4-5000 billetter og en hel endetribune. Sådan fungerer det jo ikke. Hvis brøndby vil have bedre forhold, så kan de starte med selv at tilbyde dem.
Liverpool Football Klopp

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » mandag, 20. feb, 2017 22:08

AndreasN skrev:Det passer jo ikke, at bif sælger til egne fans. For det første var der nærmest tomt sidste gang, mens der er været flere københavnere end brøndbyer de andre gange... Argumentet omkring at sælge til egne fans i stedet er faldet godt og grundigt til jorden, fordi man skal forære dem gratis væk før, at folk gider købe dem, men man holder i bedste Trump-stil fast i et håbløst argument.
Flere PSE fans end Brøndbyfans på Brøndby Stadion? Det har aldrig fundet sted og er du gal en hjernedødkommentar. Jeg tror aldrig der ikke har været udsolgt på Sydsiden mod FC købetnavn, hvorfor vi allerede kan udelukke at Parken Sport og Entertainment skulle sende flere personer til firmafodbold. FCK kan ikke sælge billetter til Brøndby away om så de kan vinde mesterskabet, så vidt jeg ved var der ledige billetter i buret til sidste derby. Brøndby Stadion er bygget dårligt til at håndtere problemet, men når der kun er et problem når FCK kommer, og halvdelen af gangene ikke engang der, så overlever vi nok det. Det bedste havde nu nok været at spærre aberne helt inde bag plexiglas, så man kunne håbe de gassede sig selv når romerlysene blev forsøgt kastet efter familietribuner, men der er trods alt et arrangøransvar og det ville alligevel være uudholdeligt at skulle betale erstatning fordi der røg et par lejesvende i svinget.

Derudover har der ikke ligefrem været tomt. De sidste mange gange har de 3 tribuner uden FCK fans, været udsolgt. Der er selvfølgelig givet sponsorbilletter væk, ligesom der gøres i stor stil i Parken, det er en attraktiv kamp. Brøndby smider bare ikke deres sponsorer væk fordi de har FCK halstørklæder på, som FCK gjorde til dette derby, hvilket er hamrende humoristisk. Det skal nok få Nordea til at være ekstra glade for milliardgælden, at deres medarbejdere smides væk. Også er der ikke givet fribilletter væk til derbys i lang tid, andet end til amatørklubben og lidt til oplandet som man kompenserer for forstyrrelsen på kampdage, men det er selvfølgelig svært at vide når man er en virksomhed og ikke en fodboldklub. Skal der ikke snart være en koncert på græstæppet så man slipper for noget af al den fodbold? Måske kan man aflyse en kamp, kerneforretningen skal jo helst ikke lide skade.
AndreasN skrev: Det er udelukkende brøndby selv, der ikke kan finde en løsning, så man kan fylde begge tribuner op - præcis som i andre lande, hvor man godt have forskellige fans på samme side af stadion.


Stop nu. Det er ikke godt nok, men det er jo ikke Brøndbys skyld, at man ikke kan have folk fra 2 sider på samme tribune. Det kan man jo ingen steder, fordi der blandt fodboldfans er flere idioter end i skak eller golf. Uniteds fans placeres jo heller ikke midt på en tribune på Anfield, men er lukket inde i hjørnet ligesom alle andre hold. Jeg kan godt se det er svært at nikke genkendende til, når man i teliaparken har tæskehold rendende rundt med kontrollørenes velsignelse. Det bedste ville naturligvis være amerikanske tilstande, hvor fans af alle hold stort set kan sidde blandt hinanden uden problemer, men det er godt nok utopi som det ser ud i europæisk fodbold.

Og jo, objektivt set er det retfærdigt at Brøndby får flere udebanebilletter end FCK. Vi kan nemlig sælge dem, ofte på samme dag som de frigives.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mugge » mandag, 20. feb, 2017 22:21

Et er, at I er uenige, men der er ingen grund til at begynde at kalde hinanden ved "alternative" navne!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » mandag, 20. feb, 2017 22:45

Der skulle alligevel gå længe før, at du smed firmakortet. Det er altså ikke kun hos Jan Bech I/F, hvor studenterhuen overhovedet ikke trykker - det er sgu en generel ting på vestegnen.

Desuden skrev jeg ikke, at der var flere københavnere på brøndby stadion generelt - men på tribunen ved siden af buret, hvilket jeg jo selv ved, fordi jeg før har måtte købe billet dertil. Og nej, der har ikke været næsten fyldt hver gang på tribunen ved siden af buret. På ingen måde faktisk. Og nej, der var heller ikke ledige billetter på udeafsnittet sidste gang.

Men det er da imponerende, at man i brøndby elsker at gøre sig selv til frontfigurer i kampen for fair fanforhold, men omvendt vil man gerne lukke FCK ind i et bur af panserglas. Jesus fucking christ, hvor har hykleriet nået nye højder - noget man overhovedet ikke troede var muligt.

Og i øvrigt utrolig humoristisk, at man nu for tredje gang græd til sine veninder i Dortmund, så de lige kunne hive et banner op. Så kan alle have ondt af den stakkels ægte familie-fodboldklub fra brøndby med alle sine egne talenter. Men i det mindste er der ingen enkeltperson, der har helt eller delvist ejerskab af klubben. Udover Jan Bech selvfølgelig.
Liverpool Football Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Robbie_God_Fowler » torsdag, 23. feb, 2017 20:59

Ranieri skulle angiveligt være blevet fyret.

Sikke dog en rutsjetur. Og et godt eksempel på hvad moderne fodbold har udviklet sig til. Sørgeligt.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 23. feb, 2017 22:25

Robbie_God_Fowler skrev:Ranieri skulle angiveligt være blevet fyret.
Juhuu! ...Jeg har fået mig en ny hadeklub! Håber så meget, de rykker ned.

Det er da i øvrigt ikke særlig længe siden, at Leicester gik ud med et statement om, at Raineri havde ledelsens fulde opbakning og ikke ville blive fyret.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » fredag, 24. feb, 2017 08:07

En sådan statement fra klubben har alle dage været lig med fyring ;)

Men jeg er enig med dig , håber de rykker ned og ALDRIG kommer tilbage - lorte klub. Det ville behage mig vældigt hvis fans af begge klubbe udviste utilfredshed ved at buhe ved vores kamp. Skod klub
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 24. feb, 2017 08:24

Robbie_God_Fowler skrev:Ranieri skulle angiveligt være blevet fyret.

Sikke dog en rutsjetur. Og et godt eksempel på hvad moderne fodbold har udviklet sig til. Sørgeligt.
Det kan du mene, men efter at have set Leicester i mange kampe i år, så har jeg kun set en klub, der er fluks på vej mod nedrykning. Og Ranieri har overhovedet ikke set ud til at have værktøjerne til at ændre på det. Så denne fyring forstår jeg faktisk godt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » fredag, 24. feb, 2017 10:40

Jeg synes, det er dybt latterligt. Leicester er en klub, der skal kæmpe med om nedrykning og har heller materiale til meget mere, hvorfor sidste sæson var en sensationel præstation. Men det er åbenbart vigtigere for dem at blive i ligaen end at vinde den. Man kunne med rette spørge sig selv, om det bedre kunnne have betalt sig for Ranieri at være blevet nummer 16 sidste år og ligge nummer 16 igen nu.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 24. feb, 2017 10:44

AndreasN skrev:Jeg synes, det er dybt latterligt. Leicester er en klub, der skal kæmpe med om nedrykning og har heller materiale til meget mere, hvorfor sidste sæson var en sensationel præstation. Men det er åbenbart vigtigere for dem at blive i ligaen end at vinde den. Man kunne med rette spørge sig selv, om det bedre kunnne have betalt sig for Ranieri at være blevet nummer 16 sidste år og ligge nummer 16 igen nu.
Jeg synes også det er en uhyrlig udvikling. Og tragisk. Men hvis de vurderer, at de kommer til at rykke ned, så har de vel intet valg? Det er hundesvært at komme op i PL igen og summerne for en virksomhed (det er fodboldklubber) er jo enorme, hvis man ser på forskellene mellem at spille i bedste række og i den anden.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » fredag, 24. feb, 2017 11:25

Men så bliver jeg bare nødt til at spørge, hvem der er mere kvalificeret til at lede klubben end ham, der har vundet et mesterskab for dem? Hvis det er korrekt, at det er "senior players", der har krævet ham fyret, så hviler der et kolossalt pres på dem fra nu af. De har sagt farvel til den manager, der vandt dem mesterskabet og havde loyalitet nok over for dem til at beholde dem som startende spillere. Jeg synes i langt højere grad, at de burde kigge indad.

Men mest af alt, så synes jeg, at spillerne og klubben skulle se sig selv som det, de er. Nemlig en klub, der ikke forvente at skulle være fast hold i Premier League.
Liverpool Football Klopp

Besvar