Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af MP » fredag, 16. jun, 2017 13:03

@Texy
Nu er mit Italienske lidt rusten, men kan se følgende tweet fra Sky der afviser hold i historien.


AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » fredag, 16. jun, 2017 13:16

http://gianlucadimarzio.com/it/chelsea- ... a-panchina


"Et mesterskab vundet, men også et forhold, som nu begynder at knirke. Ægteskabet mellem Chelsea og Antonio Conte er ikke længere så rosenrødt: bag disse revner i forholdet mellem parterne vil der være nogle er tvetydige beslutninger, marked og videre. Disse er derfor afgørende timer for at forstå fremtiden for Conte som træner for Chelsea, hvor det er også en løbende diplomatiske bestræbelser - at forhindre pause - mellem dem, der er tættere på klubben og træneren."

Fra hestens egen mund (dog ikke Conte selv....)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » fredag, 16. jun, 2017 13:19

MP skrev:@Texy
Nu er mit Italienske lidt rusten, men kan se følgende tweet fra Sky der afviser hold i historien.

Det kan da godt være, at der ikke var hold i historien. Jeg pointerede bare, at kilden oprindeligt var Sky Italy.

Det kan selvfølgelig også bare være et forsøg på damage control fra Chelsea's side. Efter sigende skulle de ikke være så glade. Enten fordi det er løgn. Eller fordi det er et giga-problem, som de ikke vil have frem i lyset.



Jeg kan i øvrigt godt forstå, hvis nogen i Chelsea har svært ved at sluge, hvis de skal købe Lukaku tilbage for op imod £80m, som det rygtes i Metro.

http://metro.co.uk/2017/06/16/antonio-c ... r-6712747/
Kloppite

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af MP » fredag, 16. jun, 2017 13:39

Ja okay, må medgive der bliver meldt lidt på kryds og tværs som gør det svært at kende sagens omfang. Personligt har jeg dog meget svært ved at tro at Chelsea ikke stiller de nødvendige midler til rådighed. Det ville være en kende atypisk for Chelsea og især lige efter Conte har vundet mesterskabet i sin første sæson. Dermed ikke sagt jeg ikke kan forestille mig stridigheder på det personlige plan. Tror Conte er en stor personlighed at håndtere og mener også han i sin tid smuttede fra Juve få dage inde i pre season?

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » fredag, 16. jun, 2017 13:44

@MP

Helt enig. Det kan måske også være at Conte med lidt hjælp fra gamle journalist venner i Italien, prøver at få Chelsea's ledelse til at agere lidt hurtigere. Jeg tvivler også stærkt på, at han reelt har til hensigt at forlade Chelsea.

Men til gengæld fatter jeg intet af historien om, at han skulle have sendt en sms til Costa, hvor han orienterede ham om, at han ikke indgik i planerne for næste sæson. Hvorfor? Også selvom man virkelig gerne vil have Costa solgt, så giver det da stadig ikke mening?

Jeg er sgu' fristet til at ønske, at Liverpool lægger et frækt bud på £20m for Costa, hvis de virkelig gerne vil af med ham. Vi kan jo altid bare give ham en frikøbsklausul på £30m til næste sommer, så han kan komme tilbage til Atletico Madrid, hvis det er der, han ønsker.
Kloppite

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af MP » fredag, 16. jun, 2017 14:07

Det kan sagtens være. Jeg er ihvertfald også meget skeptisk overfor at nogle af parterne ville ønske at afbryde samarbejdet.

Det med SMS'en virker også som tanketorsk, som vi fans havde svinet til hvis det var foregået i Liverpool. Kan dog ikke smide tanken om det var lidt fremprovokeret af Costa selv, da han eftersigende skulle have smidt lidt kække beskeder til Conte først. Under alle omstændigheder er det ihvertfald en katastrofe for klubben, da de ikke har i sinde at bruge Costa, men samtidig nu ikke kan få alverden for ham.

Tror de fleste har et lidt ambivalent forhold til Costa. Efter Evra smuttede blev han min hadespiller nr. 1 i PL. Især efter kampen hvor han bevidst lavede svinestreger på Can, Gerrard og Skrtel (han fik dog også 3 dages karantæne på efterbevilling). Han er en spiller som alle andre end klubben selv hader. Men han har om nogen en vindermentalitet og fightervilje, som vi uomtvisteligt kunne have gavn af! Derudover har han også et målinstinkt som ingen i klubben pt kan matche. Så hvis prisen er billig nok, så er det bare at købe. Tror dog hellere Chelsea vil lade ham rådne på bænken end at sælge ham til en direkte konkurrent for en slik.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 16. jun, 2017 14:18

MP skrev:Det kan sagtens være. Jeg er ihvertfald også meget skeptisk overfor at nogle af parterne ville ønske at afbryde samarbejdet.

Det med SMS'en virker også som tanketorsk, som vi fans havde svinet til hvis det var foregået i Liverpool. Kan dog ikke smide tanken om det var lidt fremprovokeret af Costa selv, da han eftersigende skulle have smidt lidt kække beskeder til Conte først. Under alle omstændigheder er det ihvertfald en katastrofe for klubben, da de ikke har i sinde at bruge Costa, men samtidig nu ikke kan få alverden for ham.

Tror de fleste har et lidt ambivalent forhold til Costa. Efter Evra smuttede blev han min hadespiller nr. 1 i PL. Især efter kampen hvor han bevidst lavede svinestreger på Can, Gerrard og Skrtel (han fik dog også 3 dages karantæne på efterbevilling). Han er en spiller som alle andre end klubben selv hader. Men han har om nogen en vindermentalitet og fightervilje, som vi uomtvisteligt kunne have gavn af! Derudover har han også et målinstinkt som ingen i klubben pt kan matche. Så hvis prisen er billig nok, så er det bare at købe. Tror dog hellere Chelsea vil lade ham rådne på bænken end at sælge ham til en direkte konkurrent for en slik.

Hvorfor skulle Chelsea, ikke kunne få gode penge for Costa? Jeg tror der er flere store klubber, som gerne vil have ham..

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af MP » fredag, 16. jun, 2017 14:45

Oomph242 skrev:
MP skrev:Det kan sagtens være. Jeg er ihvertfald også meget skeptisk overfor at nogle af parterne ville ønske at afbryde samarbejdet.

Det med SMS'en virker også som tanketorsk, som vi fans havde svinet til hvis det var foregået i Liverpool. Kan dog ikke smide tanken om det var lidt fremprovokeret af Costa selv, da han eftersigende skulle have smidt lidt kække beskeder til Conte først. Under alle omstændigheder er det ihvertfald en katastrofe for klubben, da de ikke har i sinde at bruge Costa, men samtidig nu ikke kan få alverden for ham.

Tror de fleste har et lidt ambivalent forhold til Costa. Efter Evra smuttede blev han min hadespiller nr. 1 i PL. Især efter kampen hvor han bevidst lavede svinestreger på Can, Gerrard og Skrtel (han fik dog også 3 dages karantæne på efterbevilling). Han er en spiller som alle andre end klubben selv hader. Men han har om nogen en vindermentalitet og fightervilje, som vi uomtvisteligt kunne have gavn af! Derudover har han også et målinstinkt som ingen i klubben pt kan matche. Så hvis prisen er billig nok, så er det bare at købe. Tror dog hellere Chelsea vil lade ham rådne på bænken end at sælge ham til en direkte konkurrent for en slik.

Hvorfor skulle Chelsea, ikke kunne få gode penge for Costa? Jeg tror der er flere store klubber, som gerne vil have ham..
Grundet SMS'erne er det jo tilkendegivet at klubben dybest set ikke ønsker at beholde ham. Det svækker dem da betydeligt i forhandlingerne frem for hvis klubben ikke ønskede at sælge

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 16. jun, 2017 14:51

MP skrev:
Oomph242 skrev:
MP skrev:Det kan sagtens være. Jeg er ihvertfald også meget skeptisk overfor at nogle af parterne ville ønske at afbryde samarbejdet.

Det med SMS'en virker også som tanketorsk, som vi fans havde svinet til hvis det var foregået i Liverpool. Kan dog ikke smide tanken om det var lidt fremprovokeret af Costa selv, da han eftersigende skulle have smidt lidt kække beskeder til Conte først. Under alle omstændigheder er det ihvertfald en katastrofe for klubben, da de ikke har i sinde at bruge Costa, men samtidig nu ikke kan få alverden for ham.

Tror de fleste har et lidt ambivalent forhold til Costa. Efter Evra smuttede blev han min hadespiller nr. 1 i PL. Især efter kampen hvor han bevidst lavede svinestreger på Can, Gerrard og Skrtel (han fik dog også 3 dages karantæne på efterbevilling). Han er en spiller som alle andre end klubben selv hader. Men han har om nogen en vindermentalitet og fightervilje, som vi uomtvisteligt kunne have gavn af! Derudover har han også et målinstinkt som ingen i klubben pt kan matche. Så hvis prisen er billig nok, så er det bare at købe. Tror dog hellere Chelsea vil lade ham rådne på bænken end at sælge ham til en direkte konkurrent for en slik.

Hvorfor skulle Chelsea, ikke kunne få gode penge for Costa? Jeg tror der er flere store klubber, som gerne vil have ham..
Grundet SMS'erne er det jo tilkendegivet at klubben dybest set ikke ønsker at beholde ham. Det svækker dem da betydeligt i forhandlingerne frem for hvis klubben ikke ønskede at sælge
Så kan Markovic, Sakho og Sturridge vel nærmest købes for ingenting. Costa tror jeg ikke går for under £40m. Han er en +20 måls angriber. United, Arsenal og PSG vil helt sikkert være interesseret til den pris. Vi vil nok også, håber jeg...

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af MP » fredag, 16. jun, 2017 15:07

Oomph242 skrev:
MP skrev:
Oomph242 skrev:
MP skrev:Det kan sagtens være. Jeg er ihvertfald også meget skeptisk overfor at nogle af parterne ville ønske at afbryde samarbejdet.

Det med SMS'en virker også som tanketorsk, som vi fans havde svinet til hvis det var foregået i Liverpool. Kan dog ikke smide tanken om det var lidt fremprovokeret af Costa selv, da han eftersigende skulle have smidt lidt kække beskeder til Conte først. Under alle omstændigheder er det ihvertfald en katastrofe for klubben, da de ikke har i sinde at bruge Costa, men samtidig nu ikke kan få alverden for ham.

Tror de fleste har et lidt ambivalent forhold til Costa. Efter Evra smuttede blev han min hadespiller nr. 1 i PL. Især efter kampen hvor han bevidst lavede svinestreger på Can, Gerrard og Skrtel (han fik dog også 3 dages karantæne på efterbevilling). Han er en spiller som alle andre end klubben selv hader. Men han har om nogen en vindermentalitet og fightervilje, som vi uomtvisteligt kunne have gavn af! Derudover har han også et målinstinkt som ingen i klubben pt kan matche. Så hvis prisen er billig nok, så er det bare at købe. Tror dog hellere Chelsea vil lade ham rådne på bænken end at sælge ham til en direkte konkurrent for en slik.

Hvorfor skulle Chelsea, ikke kunne få gode penge for Costa? Jeg tror der er flere store klubber, som gerne vil have ham..
Grundet SMS'erne er det jo tilkendegivet at klubben dybest set ikke ønsker at beholde ham. Det svækker dem da betydeligt i forhandlingerne frem for hvis klubben ikke ønskede at sælge
Så kan Markovic, Sakho og Sturridge vel nærmest købes for ingenting. Costa tror jeg ikke går for under £40m. Han er en +20 måls angriber. United, Arsenal og PSG vil helt sikkert være interesseret til den pris. Vi vil nok også, håber jeg...
Men til sammenligning vil spillere som Lukaku, Sanchez, Aguero, Morata vel gå for det dobbelte netop fordi klubberne ikke ønsker at sælge. Det ville ikke komme bag på mig hvis Athletico købte ham for £30m. Men som priserne har set ud indtil videre i dette transfer vindue, så vil jeg da også medgive dig at han ligeså vel kan gå for £40 eller £50.
Men uanset hvad han sælges for mener jeg hans salgspris ville være højere før SMS fadæsen.

Brugeravatar
Pede
Indlæg: 2292
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:05
Geografisk sted: Aalborg

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Pede » fredag, 16. jun, 2017 16:08

texy skrev: Jeg kan i øvrigt godt forstå, hvis nogen i Chelsea har svært ved at sluge, hvis de skal købe Lukaku tilbage for op imod £80m, som det rygtes i Metro.

http://metro.co.uk/2017/06/16/antonio-c ... r-6712747/
Tja, i det mindste fik de gode penge for ham, da han i sin tid forlod dem, i modsætning til en anden klub der handlede en tidligere spiller tilbage for £80m. :D

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » fredag, 16. jun, 2017 16:25

Oomph242 skrev:
Hvorfor skulle Chelsea, ikke kunne få gode penge for Costa? Jeg tror der er flere store klubber, som gerne vil have ham..
Efter sigende vil Costa kun til Atl Madrid, hvilket gør det svært at sælge ham. Derfor jeg foreslof noget med en frikøbsklausul, så han er sikker på, at han kan komme videre. Men det kan alle selvfølgelig tilbyde. Kræver dog, at prisen ikke bliver så høj, at Atl Madrid efterfølgende ikke kan være med.

Men helt ærligt, så er Costa ikke lige min kop te, selvom han er vanvittigt god.
Kloppite

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » fredag, 23. jun, 2017 11:20

De dyreste spillere i PL hver sommer
http://www.plbold.dk/nyhed/aar-aar-de-d ... ste-25-aar

Hvis man går dem igennem nu og vurderer de bedste handler ( der forsvarer, at det var den dyreste handel) så tænker jeg det må være følgende:

1992: Alan Shearer til Blackburn fra Southampton - £3,6 millioner
1993: Roy Keane til Manchester United fra Nottingham Forest - £3,75 millioner
1996: Alan Shearer til Newcastle fra Blackburn - £15 millioner
1999: Thierry Henry til Arsenal fra Juventus - £11 millioner
2002: Rio Ferdinand til Manchester United fra Leeds - £30 millioner
2004: Wayne Rooney til Manchester United fra Everton - £27 millioner
2007: Fernando Torres til Liverpool fra Atletico Madrid - £26,5 million
2011: Sergio Agüero til Manchester City fra Atletico Madrid - £38 millioner
2012: Eden Hazard til Chelsea fra Lille - £32 millioner

Det er vel den flok, som virkelig har været guld værd for de respektive klubber, og som har kunne løfte klubberne til et nyt niveau nærmest ene mand.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » fredag, 23. jun, 2017 16:13

Robinho for 32,5 :shock: Ufatteligt han har spillet i RM med det talent, også ufatteligt at City køber ham, velsagtens udelukkende fordi han var RM spiller. Godt agent/lobby arbejde i den sag, må jeg konkludere. For ser nul og absolut niks i ham.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » søndag, 02. jul, 2017 01:28

Det har været bragt op tidligere mener jeg, men Saul har fået 9 år i en ekstremt pæn trøje. 5 år er vel normalt max, om ikke andet i UK, eller hvad, er det fordi han er homegrown(omend han er RM dreng oprindeligt) ? . Forstår nu heller ikke at Saul binder sig så længe, idet han også kan blive rig i italien, tyskland, england og hvad ved jeg, magtbalancen kan være en helt anden om bare 4 år, men Atletico har fat i den meget lange ende. Nogen der kender reglerne i Spanien, for 5 år er er åbenlyst ikke grænsen som jeg troede, var sat op af en af de korrupte forbund fifa/uefa.

PS jeg havde ikke 1 års jubilæum på en arbejdsplads før jeg blev voksenlærling som 26-27 årig, inden da var 9-10 mdr grænsen for mig, så fatter jo ikke man gider/må binde sig på den måde i en ung alder.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/saul ... vil-vaere/
Verden er smask fuld af hyklere....

Besvar