Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJJ

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » onsdag, 15. maj, 2024 17:50

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. maj, 2024 17:41
AJJ skrev:
onsdag, 15. maj, 2024 17:37
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. maj, 2024 11:34
Det er en stor bedrift af Man C. Det kan sammenlignes med Lance Armstrong som vandt Tour de France 7 gange i streg ;)
Så vi skal alligevel ikke ønske tillykke og lette med hatten for bedriften :)
Vi har et retsprincip i den vestlige verden, som lyder noget ala; man er uskyldig indtil det modsatte er bevist. Det synes jeg er et udmærket princip. Men jeg går også ind for de liberale frihedsrettigheder, så... 8-)
I så fald skal du nok vente lidt med Lance Armstrong sammenligningerne :lol:

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. maj, 2024 17:52

AJJ skrev:
onsdag, 15. maj, 2024 17:50
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. maj, 2024 17:41
AJJ skrev:
onsdag, 15. maj, 2024 17:37
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 15. maj, 2024 11:34
Det er en stor bedrift af Man C. Det kan sammenlignes med Lance Armstrong som vandt Tour de France 7 gange i streg ;)
Så vi skal alligevel ikke ønske tillykke og lette med hatten for bedriften :)
Vi har et retsprincip i den vestlige verden, som lyder noget ala; man er uskyldig indtil det modsatte er bevist. Det synes jeg er et udmærket princip. Men jeg går også ind for de liberale frihedsrettigheder, så... 8-)
I så fald skal du nok vente lidt med Lance Armstrong sammenligningerne :lol:
Det er jo det som er det svære :D

AJJ

Indlæg af AJJ » torsdag, 16. maj, 2024 10:51

Chelsea er - med rette - blevet latterliggjort meget i den her sæson.

Hvor bundniveauet har været bundløst... Og stabilitet en by i Rusland

Men de ender jo altså ikke vanvittigt langt fra top 4.

Og der er ubestrideligt meget talent på holdet.

Og i Cole Palmer har de noget x factor, der vil noget.

Jeg tror, de skal regnes som seriøs kandidat til top 4 næste år.

Fowler89
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 35

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 16. maj, 2024 17:50

AJJ skrev:Chelsea er - med rette - blevet latterliggjort meget i den her sæson.

Hvor bundniveauet har været bundløst... Og stabilitet en by i Rusland

Men de ender jo altså ikke vanvittigt langt fra top 4.

Og der er ubestrideligt meget talent på holdet.

Og i Cole Palmer har de noget x factor, der vil noget.

Jeg tror, de skal regnes som seriøs kandidat til top 4 næste år.
De har døjet med skader som ingen andre. Med alle klar ville de være i top 4 allerede denne sæson.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tom_Jorsal
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 36

Indlæg af Tom_Jorsal » onsdag, 22. maj, 2024 21:18

Shit, hvor er det egentlig skuffende, vi ikke spillede os i den her EL-finale.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 22. maj, 2024 21:38

Tom_Jorsal skrev:
onsdag, 22. maj, 2024 21:18
Det er det i den grad!

Er det Koopmeiners vi linkes til?

Edit; atalanta spiller en omgang rigtig italiensk fodbold; laver rigtig mange professionelle frispark er defensivt godt organiseret. Usympatisk fodbold!

Brugeravatar
Mysjkin
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 22. maj, 2024 23:07

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 22. maj, 2024 21:38
Tom_Jorsal skrev:
onsdag, 22. maj, 2024 21:18
Det er det i den grad!

Er det Koopmeiners vi linkes til?

Edit; atalanta spiller en omgang rigtig italiensk fodbold; laver rigtig mange professionelle frispark er defensivt godt organiseret. Usympatisk fodbold!
Ja. Og så spiller de en aggressiv mand-mand opdækning som er svær at have med at gøre når man ikke har spillet mod det før. Men den type fodbold kommer ikke til at vinde mesterskaber - de er ikke gode nok til selv at skabe kampene især mod defensive modstandere.

Men alligevel er det på sin plads at ønske dem tillykke. Det er stort for holdet og byen.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 15. jun, 2024 19:51

Selv til EM har Michael Oliver og de engelske dommere tænkt sig at gøre sit for at ødelægge oplevelsen med deres miserable niveau. Man er ikke overrasket over, at de tager deres lave standard med til EM og fortsætter deres cirkus der.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 17. jun, 2024 17:52

Vurderet ud fra Englands kamp mod Serbien, som jeg så forskudt, så er der MEGET langt igen før Trent bliver en god midtbanespiller. Han var utrolig ringe.
Senest rettet af Hr. Drejer mandag, 17. jun, 2024 20:23, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Indlæg af Emmy » mandag, 17. jun, 2024 20:08

Det var absolut ingen succes. Og jeg tvivler stærkt på han spiller næste kamp
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 17. jun, 2024 20:26

Trent spillede fint. Forstår ikke det her narrativ med, at han skal tales kritisk meget ned, blot fordi det ikke er en vant position og vurderes på én kamp tilmed, herre jemini. Først Wayne Rooney og nu jer. Spis brød til. Rice var ikke specielt god, hvilket ikke hjalp, men Trent opsnappede nogle gode bolde og distribuerede også fint boldene rundt og frem og han slog sine karakteristke lange diagonal afleveringer, som flytter spillet og får modstanderen ud og løbe, Rice gjorde hverken eller. Han slog også gode bolde frem mod Saka, som ikke var i omdrejninger og ligeledes mod Foden som var Englands dårligste og mest anonyme spiller.

Og så kommer jeg med en vovet påstand, ovenpå at han bliver matchvinder, men jeg tror ikke, det hjælper de andre spillere, at Jude Bellingham vil være så involveret i spillet og hele tiden skal have en fod på, han rendte ofte i vejen for enten Saka eller Foden. Det er lidt som at se Danmark med Eriksen, hvor han er vores bedste spiller, men hvor fraværet af ham muligvis kan gøre resten bedre. Ren hypotese, men var jeg Southgate satte jeg snor i Bellingham og bad ham blive mere centralt.

Trent skal selvfølgelig have midtbanepositionen igen mod Danmark, eller vi kan håbe, at han ikke får den, for vi vil jo gerne slå dem. Jeg tænker, at Southgate derimod bør overveje Gordon i stedet for Foden, en mere rendyrket kant, der bliver derude fremfor Foden, der gerne vil ind og lege 10er, men der har de Bellingham. Når alternativet er Gallagher, så er Trent at foretrække for enhver manager, omvendt er han også væsentligt bedre på backen end Walker. Han bør spille uanset om det er back eller midtbane. Det handler i øvrigt også om, hvilke slags hold man møder, Danmark har en væsentligt anderledes tilgang og taktik end Serbien, der kan Trent blive gifting med sine afleveringer bagom eller over vores mere fremskudte kæder. Serbien graver sig ned når de forsvarer, det er svært for de fleste at sætte aftryk mod sådanne hold. Danmark tager chancer og Danmark er næsten også tvunget til at tage chancer og gå efter overraskelsen.

"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 20. jun, 2024 19:04

Trent er helt væk på den midtbane. Midtbanespiller er han ikke. Hjulmand, Eriksen og Højbjerg har styr på midtbanen. Men Bellingham som nr. 10 er altså heller ikke god. Det er utroligt at Southgate kan få den gruppe af dygtige engelske spillere til at se så dårlige ud i 1. halvleg.

edit: måske kan Trent lykkes på midten i et andet system. Men han lykkes ikke i Southgate's system.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 20. jun, 2024 19:35

Elliott vil pynte på den engelske midtbane.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 20. jun, 2024 20:51

Nu tager jeg lige kritikken af Trent Alexander-Arnold i et eventuelt opløb, inden den bryder ud, for selvom jeg helst ser ham som back, så er potentialet der også til midtbanen. Men Southgate spiller Trent som 6eren, hvilket jeg dels mener, han ikke skal, men gudhjælpemig om han ikke også spiller Rice som 6er, det er tydeligt, at Trent ikke har nogen som helst beføjelser til at gå frem, men hele tiden skulle blive tilbage og afvente.

Så som du skriver Drejer, Trent kan godt lykkes på midtbanen i et andet system, det har han også vist for England, men han lykkes ikke, når træneren er så pragmatisk i sin tilgang til spillet. Det hjalp heller ikke, at de fik Gallagher ind, så det er ikke fordi Trent ikke kan spille midtbanen, det er blot en utaknemmelig og fastlåst rolle for den, som spiller pladsen.

Jeg holder fast i, hvad jeg skrev om, at det er en hæmsko for resten af holdet, at Jude Bellingham hele tiden skal involveres i spillet. Danmark fik frustreret Bellingham og sat ham ud af spillet, hvilket tydeligvis ikke huede ham og hvilket Southgate tydeligvis ikke kunne dæmme op for. Så ros skal omvendt tilfalde Kasper Hjulmand her til aften, det var rigtig godt set, at lukke opspilsmulighederne til Bellingham og lige så stille sluse ham ud af kampen i en anonym indsats, hvor han blev kuet fysisk og dækket tæt op.

England vinder ingen trofæer med Southgate som træner og Elliott ville desværre kunne gøre hverken til eller fra, hvis ikke træneren giver spillerne flere beføjelser. De er fastlåste i deres roller og det er tydeligt at se, de ikke kan udfolde sig.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » fredag, 21. jun, 2024 10:03

Synes nu det er fair nok at stille spørgsmålstegn ved Trent, selvfølgelig skal han vurderes over en længere periode. Men personligt synes jeg han har været under niveau de sidste 12 måneder - uanset position, det er bekymrende.

Nu har vi set ham et på gange på midtbanen for et stjernespækket engelsk hold og han formår altså ikke at sætte sit aftryk på kampene, samtidig synes jeg det er tydeligt at han har det sværere på en central position hvor han skal orientere sig både frem og tilbage, frem for et udgangspunkt i forsvaret hvor han har hele banen foran sig.

Trents helt store force er hans pasning spil, men får man det bedst ud af ham på en central position hvor pasningsprocenter helst skal være høj ?

Men jeg synes også det er helt sort som Southgate stiller op, han har Gordon, Palmer og Mainoo der har været fuldstændig suveræne i den netop overståede sæson og så vælger han at eksperimentere med Trent til en slutrunde, det er helt sort.
Samtidig hvis Trent skal bruge han forcer, så har han brug for spiller foran der laver masser løb i dybden, men Bellingham, Kane og Foden der alle søger ned i banen, eller står stille og afventer at modtage bolden.

Jeg tror stadig hvis Trent skal fungere på en midtbanen så skal det være foran en verdensklasse 6'er (Fabinho type), det har hverken England eller Liverpool. Både England og Liverpool har til gengæld meget bedre 8ere i truppen end Trent.

Det der pisser mig mest af ved Trent er faktisk, at jeg synes han mangler vildskab og lederevner samt styrke i nærkampe, han drømmer om at blive anfører for Liverpool, men han er bare ikke en der går forrest.

Jeg ved det er en upopulær holdning, men tror Liverpool vil stå bedre ved at sælge ham, alternativt skal hele holdet bygges op omkring han styrker.

Det er også værd at husk at Arne Slot som udgangspunkt spiller med meget få lange afleveringen, igen en ting der taler i mod Trents styrker.
YNWA

Besvar