Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af ilusio » fredag, 30. maj, 2008 09:27

tue69 skrev:
ilusio skrev:Antaget at hans karriere har varet i 15 år (19-34), så er 14 røde kort altså ikke så slemt. Gerrard har vel allerede 10 minimum?
Der er vel heller ingen der har sagt at Gerrard er bundsympatisk på en fodboldbane?

Min pointe med Zidane og hans mange røde kort var alene, at han under Materazzi episoden af mange medier blev "undskyldt" fordi han jo var sådan en sympatisk spiller, og det mener jeg blot er langt fra virkeligheden.
Der er ingen der er undskyldt for det han gjorde, men at kalde ham usympatisk på banen pga 14 røde kort igennem en lang karriere, det er nok at strække den.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af tue69 » fredag, 30. maj, 2008 09:31

ilusio skrev:Der er ingen der er undskyldt for det han gjorde, men at kalde ham usympatisk på banen pga 14 røde kort igennem en lang karriere, det er nok at strække den.
Tjah nu er det ikke så meget kvantiteten af de røde kort, men mindes også at have set ham blive præsenteret for det røde kort efter i en træningskamp for Frankrig at have sparket en liggende spiller.

Jeg siger skam ikke at Zidane ikke er en god ambassadør for fodbolden, tværtimod - som jeg har skrevet tidligere i tråden var han muligvis den bedste ambassadør i 99,9% af den tid han brugte på banen - min pointe er blot at debatten fra VM i 06 omkring hvorvidt det var Materazzi der var svinet og Zidane en den rene uskyld var skudt ud af proportioner, netop fordi det før var set, at Zidane kortsluttede på en fodboldbane.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af ilusio » fredag, 30. maj, 2008 09:33

tue69 skrev:
ilusio skrev:Der er ingen der er undskyldt for det han gjorde, men at kalde ham usympatisk på banen pga 14 røde kort igennem en lang karriere, det er nok at strække den.
Tjah nu er det ikke så meget kvantiteten af de røde kort, men mindes også at have set ham blive præsenteret for det røde kort efter i en træningskamp for Frankrig at have sparket en liggende spiller.

Jeg siger skam ikke at Zidane ikke er en god ambassadør for fodbolden, tværtimod - som jeg har skrevet tidligere i tråden var han muligvis den bedste ambassadør i 99,9% af den tid han brugte på banen - min pointe er blot at debatten fra VM i 06 omkring hvorvidt det var Materazzi der var svinet og Zidane en den rene uskyld var skudt ud af proportioner, netop fordi det før var set, at Zidane kortsluttede på en fodboldbane.
Det er vi enige i.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
martinsommer
Indlæg: 938
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:26
Geografisk sted: Viborg
Alder: 43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af martinsommer » fredag, 30. maj, 2008 15:46

jens fup skrev:Der er ingen tvivl om at Zidane høstede en række velfortjente røde kort i sin karriere, men lige netop den sidste der vil jeg til tid og evighed stædigt holde fast i at han blev provokeret og den usympatiske i dén situation i virkeligheden var Materazzi. Men hvad forventer man ellers af en italiener?
Har du noget at have dit had til italienere i? Grunden til at jeg spørger, er at du nævner det næsten hver gang du får chancen. Jeg har været i Italien rigtig mange gange, og synes de er nogle rigtig behagelige mennesker, så jeg synes umiddelbart din kommentar er temmelig malplaceret.

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » lørdag, 31. maj, 2008 13:51

martinsommer skrev:
jens fup skrev:Der er ingen tvivl om at Zidane høstede en række velfortjente røde kort i sin karriere, men lige netop den sidste der vil jeg til tid og evighed stædigt holde fast i at han blev provokeret og den usympatiske i dén situation i virkeligheden var Materazzi. Men hvad forventer man ellers af en italiener?
Har du noget at have dit had til italienere i? Grunden til at jeg spørger, er at du nævner det næsten hver gang du får chancen. Jeg har været i Italien rigtig mange gange, og synes de er nogle rigtig behagelige mennesker, så jeg synes umiddelbart din kommentar er temmelig malplaceret.
Hvad forventer man af en italiensk fodboldspiller!!

Er du så tilfreds?

Italienere kender ikke til fair play og til at spille ærligt spil på en fodboldbane. De kan udmærket være sympatiske mennesker udenfor, men giv dem en bold og et par fodboldstøvler, og de prøver straks at snyde og svindle sig til sejren, og lykkes det ikke, så er det altsammen én stor sammensværgelse i deres øjne.

Brugeravatar
RobertS
Indlæg: 3505
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:52
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 53

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RobertS » lørdag, 31. maj, 2008 14:46

tue69 skrev:
ilusio skrev:Der er ingen der er undskyldt for det han gjorde, men at kalde ham usympatisk på banen pga 14 røde kort igennem en lang karriere, det er nok at strække den.
Tjah nu er det ikke så meget kvantiteten af de røde kort, men mindes også at have set ham blive præsenteret for det røde kort efter i en træningskamp for Frankrig at have sparket en liggende spiller.

Jeg siger skam ikke at Zidane ikke er en god ambassadør for fodbolden, tværtimod - som jeg har skrevet tidligere i tråden var han muligvis den bedste ambassadør i 99,9% af den tid han brugte på banen - min pointe er blot at debatten fra VM i 06 omkring hvorvidt det var Materazzi der var svinet og Zidane en den rene uskyld var skudt ud af proportioner, netop fordi det før var set, at Zidane kortsluttede på en fodboldbane.
I bund og grund syns jeg langt de fleste fodboldspillere er usympatiske og rimelig begrænsede i sin brug af intelligens. Zidane var fantastisk fodboldspiller, men han lavede et hav ufine ting i sin karriere og selvom jeg syns det var skuffende det han lavede mod Materazzi, så var det ikke overraskende.

Denne sag ligner også lidt den der berømte episode mellem Poulsen og Totti (meget usympatiske herrer begge to efter min mening). Hvem sagde hvad eller gjorde hvad, som så eskalerede til en spytklat?

Det er selvfølgelig muligt at være en "pæn" fodboldspiller; Gary Lineker er et godt eksampel. Michael Owen har ikke fået mange kort i sin karriere, men jeg husker dog tydeligt en kamp i hans første sæson med 1. holdet, hvor han får direkte rødt for en vanvittig tobens karate chop takling. Men disse typer finder man meget sjældent.

Hvem er så den usympatiske af de to herrer Zidane og Materazzi? Det er de begge to, men Zidane valgte bare desværre den fysiske løsning og det kostede.
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

Brugeravatar
martinsommer
Indlæg: 938
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:26
Geografisk sted: Viborg
Alder: 43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af martinsommer » lørdag, 31. maj, 2008 15:04

jens fup skrev:
martinsommer skrev:
jens fup skrev:Der er ingen tvivl om at Zidane høstede en række velfortjente røde kort i sin karriere, men lige netop den sidste der vil jeg til tid og evighed stædigt holde fast i at han blev provokeret og den usympatiske i dén situation i virkeligheden var Materazzi. Men hvad forventer man ellers af en italiener?
Har du noget at have dit had til italienere i? Grunden til at jeg spørger, er at du nævner det næsten hver gang du får chancen. Jeg har været i Italien rigtig mange gange, og synes de er nogle rigtig behagelige mennesker, så jeg synes umiddelbart din kommentar er temmelig malplaceret.
Hvad forventer man af en italiensk fodboldspiller!!

Er du så tilfreds?

Italienere kender ikke til fair play og til at spille ærligt spil på en fodboldbane. De kan udmærket være sympatiske mennesker udenfor, men giv dem en bold og et par fodboldstøvler, og de prøver straks at snyde og svindle sig til sejren, og lykkes det ikke, så er det altsammen én stor sammensværgelse i deres øjne.
Det handlede ikke om at gøre mig tilfreds, men var en undren over din manglende sympati overfor italienske fodboldspillere. Jeg synes nu ikke de er værre end så mange andre nationer, men det har nok noget at gøre med farven på de "briller" man har på. :)

Brugeravatar
zerlang7
Indlæg: 1173
Tilmeldt: tirsdag, 04. dec, 2007 16:44
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zerlang7 » lørdag, 31. maj, 2008 21:33

nogen der har et link til Spanien - Peru ?
Billede

Bruzelius

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bruzelius » lørdag, 31. maj, 2008 22:49

zerlang7 skrev:nogen der har et link til Spanien - Peru ?
http://bitcast-d.bitgravity.com/justint ... l=joserino

ret god kvalitet faktisk ;)

Brugeravatar
zerlang7
Indlæg: 1173
Tilmeldt: tirsdag, 04. dec, 2007 16:44
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zerlang7 » lørdag, 31. maj, 2008 23:56

Bruzelius skrev:
zerlang7 skrev:nogen der har et link til Spanien - Peru ?
http://bitcast-d.bitgravity.com/justint ... l=joserino

ret god kvalitet faktisk ;)
Tak for det :)
Billede

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » søndag, 01. jun, 2008 14:45

Så er "Torres" sangen også nået til Haderslev stadion!
Dog i en anden version.

Brugeravatar
zerlang7
Indlæg: 1173
Tilmeldt: tirsdag, 04. dec, 2007 16:44
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af zerlang7 » onsdag, 04. jun, 2008 22:39

Hæske skrev:Så er "Torres" sangen også nået til Haderslev stadion!
Dog i en anden version.
Hvordan går den ? :p
Billede

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » torsdag, 05. jun, 2008 08:10

zerlang7 skrev:
Hæske skrev:Så er "Torres" sangen også nået til Haderslev stadion!
Dog i en anden version.
Hvordan går den ? :p
Fangede desværre ikke teksten ordentligt over tv.
Men noget med Haderslev ihvertfald.
Kan få en kammerat til at skrive den, han plejer at stå ved deres fans.

bongfong
Indlæg: 818
Tilmeldt: onsdag, 07. nov, 2007 11:23

Re: Dagens Kampe

Indlæg af bongfong » lørdag, 07. jun, 2008 09:32

Så kan man jo snakke om og se fodbold igen.
Dagens EM-kampe er som sagt de første og jeg tror på følgende.
Schweiz - Tjekkiet 0-1
Portugal - Tyrkiet 1-1
Tror mange er imod mig, men tror sku på det!

Brugeravatar
Jordan
Indlæg: 267
Tilmeldt: mandag, 10. mar, 2008 09:52
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jordan » lørdag, 07. jun, 2008 09:45

bongfong skrev:Så kan man jo snakke om og se fodbold igen.
Dagens EM-kampe er som sagt de første og jeg tror på følgende.
Schweiz - Tjekkiet 0-1
Portugal - Tyrkiet 1-1
Tror mange er imod mig, men tror sku på det!
Jeg har oddset på sejr til Schweiz og Portugal.
Schweiz har hjemmebanefordelen og jeg tror de kommer videre fra puljen, mens Portugal har Quaresma :)

Besvar