Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mig_der » tirsdag, 25. nov, 2008 23:12

Klasse gået af Aab at klare det hele med en runde tilbage, så kan reserverne jo også blive luftet i næste runde.

Aab er jo et dansk hold i eliteklassen.

(Kom så de hviie)
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 25. nov, 2008 23:42

@ Jens (Fup) + nrg og alle i andre dejlige Limfjordsdrenge
Tillykke! Hvor der det dog skønt at læse et styke klassisk dansk bekendelses-litteratur, efterhånden som historien skrider fremad, og tingene sker. Tak for det, Jens! ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » onsdag, 26. nov, 2008 07:57

Cynwal skrev:@ Jens (Fup) + nrg og alle i andre dejlige Limfjordsdrenge
Tillykke! Hvor der det dog skønt at læse et styke klassisk dansk bekendelses-litteratur, efterhånden som historien skrider fremad, og tingene sker. Tak for det, Jens! ;)
Jeg siger tak, selvom jeg nu ikke er Limfjordsdreng, eller Aab-fan, men jeg glæder mig ligesom det meste af fodbolddanmark over, at det er gået Aab godt.

Så også herfra et stort tillykke med det flotte resultat...også til Fup, selvom han nok skal være den sidste til at tale om at være bitter i nederlagets stund (og jeg tror han ved, hvad jeg mener) :D
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 34

Indlæg af zalcos » onsdag, 26. nov, 2008 09:29

Dejligt med nogle points til dansk fodbold. Efter bipolariteten med Fck vs. brøndby er blevet konverteret til en multipolar dagsorden med OB og tildels Aab og OB som kan spille med om mesterskabet er dansk fodbold blevet meget mere spændende at følge, og hvis vi samtidig om nogle år får en ekstra europa-plads, så begynder det altså at ligne en liga i fremgang :!:
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Stefan

Indlæg af Stefan » onsdag, 26. nov, 2008 10:59

nrg skrev:
Jeg siger tak, selvom jeg nu ikke er Limfjordsdreng, eller Aab-fan, men jeg glæder mig ligesom det meste af fodbolddanmark over, at det er gået Aab godt.

Så også herfra et stort tillykke med det flotte resultat...også til Fup, selvom han nok skal være den sidste til at tale om at være bitter i nederlagets stund (og jeg tror han ved, hvad jeg mener) :D
Niels, nu træder vi ikke mere i det. :evil:

Brugeravatar
John Barnes
Geografisk sted: København
Alder: 33

Indlæg af John Barnes » onsdag, 26. nov, 2008 12:14

Det er da også utroligt at Celtic bliver ved med ikke at vinde på udebane. Har sku aldrig set noget lign! Men gået af Aab. Bestemt!
Billede

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » onsdag, 26. nov, 2008 12:16

Stefan skrev:
nrg skrev:

Niels, nu træder vi ikke mere i det. :evil:
Okay okay. Jeg vil bestræbe mig på, at lade være. :P
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

McRae

Indlæg af McRae » onsdag, 26. nov, 2008 12:21

zalcos skrev:Dejligt med nogle points til dansk fodbold. Efter bipolariteten med Fck vs. brøndby er blevet konverteret til en multipolar dagsorden med OB og tildels Aab og OB som kan spille med om mesterskabet er dansk fodbold blevet meget mere spændende at følge, og hvis vi samtidig om nogle år får en ekstra europa-plads, så begynder det altså at ligne en liga i fremgang :!:
Har du samfundsfag? :)

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 26. nov, 2008 14:20

Kun fem lande har klaret sig bedre i de europæiske klubturneringer end Danmark i denne sæson, og en ekstra Champions League-plads er nu inden for rækkevidde.
Da AaB i aftes sendte Celtic ud af Europa sikrede de ikke bare sig selv deltagelse i UEFA Cuppen, de sikrede også Danmark point i UEFAs rangorden, en orden som så småt begynder at blive spændende, set med danske øjne.

De flotte resultater, danske klubber har skabt i Europa betyder nemlig, at det kun er de engelske, tyske, italienske, spanske og franske hold, der har hentet flere point i denne sæson og at Danmark er gledet op på en samlet 16. plads i det samlede regnskab.

15.-pladsen, som giver et ekstra hold i Champions League, besættes i øjeblikket af Belgien, som er 1,325 point foran Danmark, mens afstanden til Belgien inden sæsonen var 4,575. En sejr giver to point divideret med det antal hold fra det pågældende land, der har været med i turneringen fra start, altså 0,4 for Danmarks vedkommende.

Danmark har som bekendt stadig to hold med i Europa, nemlig FC København og AaB. Belgien har ligeledes to hold med, nemlig Standard Liege og Club Brugge. Sidstnævnte møder netop FC København den 17. december og københavnerne kan altså få direkte indflydelse på Belgiens pointhøst samt deres videre færd i turneringen og mulighed for yderligere point.

Uanset om Danmark når at indhente Belgien eller ej kan vi glæde os over at være sjettebedst i denne sæson og at Danmark set over de seneste tre sæsoner har Europas tiendebedste klubhold. Regner man tallene fra denne sæson sammen med tallene fra de to seneste ligger Danmark nemlig nummer ti, foran Holland, Grækenland, Tjekkiet og Belgien og langt foran Norge og Sverige.

Desværre er det de seneste fem sæsoner der tæller når det hele skal regnes sammen, og her ligger Danmark altså nummer 16. Danmarks tiendeplads set over de seneste tre sæsoner kan altså ikke bruges til andet end at iagttage en yderst positiv tendens.

Koefficienterne set over de seneste tre sæsoner:
Land 06/07 07/08 08/09 Samlet
England 16.625 17.875 7.555 42.055
Spanien 19.000 13.875 7.437 40.312
Italien 11.928 10.250 7.500 29.678
Tyskland 9.500 13.500 6.437 29.437
Frankrig 10.000 6.928 6.571 23.499
Rusland 6.625 11.250 5.250 21.350
Tyrkiet 6.100 9.750 5.500 20.511
Portugal 8.083 7.928 4.500 18.375
Skotland 6.750 10.250 1.375 17.250
Danmark 6.125 5.125 6.000 17.047
Kilde: Bert Kassies

http://www.bold.dk/nyt/Dansk-klubfodbol ... tadig-frem
Verden er smask fuld af hyklere....

Fup

Indlæg af Fup » onsdag, 26. nov, 2008 15:44

Celtic bruger jo osse YNWA, men i deres tilfælde står bogstaverne for:

You'll
Never
Win
Away

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » onsdag, 26. nov, 2008 17:12

jens fup skrev:Celtic bruger jo osse YNWA, men i deres tilfælde står bogstaverne for:

You'll
Never
Win
Away
Hmmm, jaeh...
Jeg er generelt ikke glad for omskrivninger af de 4 hellige bogstaver. Formastelige (som oftest analfabetiske scum-fans) omskriver lejlighedsvist YNWA til:
You Never Win Anything.

Lad YNWA stå for det, det retteligt står for.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
zalcos
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 34

Indlæg af zalcos » lørdag, 29. nov, 2008 19:57

McRae skrev:
zalcos skrev:Dejligt med nogle points til dansk fodbold. Efter bipolariteten med Fck vs. brøndby er blevet konverteret til en multipolar dagsorden med OB og tildels Aab og OB som kan spille med om mesterskabet er dansk fodbold blevet meget mere spændende at følge, og hvis vi samtidig om nogle år får en ekstra europa-plads, så begynder det altså at ligne en liga i fremgang :!:
Har du samfundsfag? :)
Hehe. Ja, det har jeg da :mrgreen:

:shock: Apropo dagens kampe. Er der andre som så BIF-VB? I slutningen af anden halvej er der hovedsammenstød i brøndbys felt. Begge spillere falder pladask ned, brøndbyspilleren ligger og ømmer sig, men vejlespilleren ligger der bare med hovedet ned ad. Efter et par sekunder opdager folk at han bare ligger der og hurtigt bliver han vendt om, lignende en som er død og kameraet zoomer straks ud. Et par brøndbyspillere råber ivrigt efter lægerne mens Tomas Rasmussen går med hænderne bag hovedet. væk fra klumpen om den nedfaldne Vejlespiller. Det så dog senere ud til at der er liv i ham, gudskelov.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 49

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 29. nov, 2008 21:21

Thommo skrev:Kun fem lande har klaret sig bedre i de europæiske klubturneringer end Danmark i denne sæson, og en ekstra Champions League-plads er nu inden for rækkevidde.
Da AaB i aftes sendte Celtic ud af Europa sikrede de ikke bare sig selv deltagelse i UEFA Cuppen, de sikrede også Danmark point i UEFAs rangorden, en orden som så småt begynder at blive spændende, set med danske øjne.

De flotte resultater, danske klubber har skabt i Europa betyder nemlig, at det kun er de engelske, tyske, italienske, spanske og franske hold, der har hentet flere point i denne sæson og at Danmark er gledet op på en samlet 16. plads i det samlede regnskab.

15.-pladsen, som giver et ekstra hold i Champions League, besættes i øjeblikket af Belgien, som er 1,325 point foran Danmark, mens afstanden til Belgien inden sæsonen var 4,575. En sejr giver to point divideret med det antal hold fra det pågældende land, der har været med i turneringen fra start, altså 0,4 for Danmarks vedkommende.

Danmark har som bekendt stadig to hold med i Europa, nemlig FC København og AaB. Belgien har ligeledes to hold med, nemlig Standard Liege og Club Brugge. Sidstnævnte møder netop FC København den 17. december og københavnerne kan altså få direkte indflydelse på Belgiens pointhøst samt deres videre færd i turneringen og mulighed for yderligere point.

Uanset om Danmark når at indhente Belgien eller ej kan vi glæde os over at være sjettebedst i denne sæson og at Danmark set over de seneste tre sæsoner har Europas tiendebedste klubhold. Regner man tallene fra denne sæson sammen med tallene fra de to seneste ligger Danmark nemlig nummer ti, foran Holland, Grækenland, Tjekkiet og Belgien og langt foran Norge og Sverige.

Desværre er det de seneste fem sæsoner der tæller når det hele skal regnes sammen, og her ligger Danmark altså nummer 16. Danmarks tiendeplads set over de seneste tre sæsoner kan altså ikke bruges til andet end at iagttage en yderst positiv tendens.

Koefficienterne set over de seneste tre sæsoner:
Land 06/07 07/08 08/09 Samlet
England 16.625 17.875 7.555 42.055
Spanien 19.000 13.875 7.437 40.312
Italien 11.928 10.250 7.500 29.678
Tyskland 9.500 13.500 6.437 29.437
Frankrig 10.000 6.928 6.571 23.499
Rusland 6.625 11.250 5.250 21.350
Tyrkiet 6.100 9.750 5.500 20.511
Portugal 8.083 7.928 4.500 18.375
Skotland 6.750 10.250 1.375 17.250
Danmark 6.125 5.125 6.000 17.047
Kilde: Bert Kassies

http://www.bold.dk/nyt/Dansk-klubfodbol ... tadig-frem

Fint indlæg, Thommo. Det bekræfter at udviklingen i dansk fodbold går den rigtige vej - nu med over 100 udenlandske spillere :)

Sådan som Aab har klaret sig i CL i år mener jeg bestemt superligaen kan bære at have to hold med i CL. Bliver det tilfældet, vil de danske klubber kunne tiltrække endnu bedre spillere og dermed sætte gang i en positiv spiral.

Lad os krydse fingre for at FCK klarer sig videre i UEFA-cuppen og at Aab vinder i askebægeret. Især det sidste :D
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Jejes

Indlæg af Jejes » lørdag, 29. nov, 2008 22:11

SHIT hvor spillede J. Albin og I. Uche lige en sindssyg god kamp mod Real Madrid!!!

Havde de haft lidt mere held kunne de ha’ scoret hattrick begge to! Men wow for et tempo de holdt og fantastik teknik de viste - imponerende!!!

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Indlæg af henrik1 » lørdag, 29. nov, 2008 23:55

Jejes skrev:SHIT hvor spillede J. Albin og I. Uche lige en sindssyg god kamp mod Real Madrid!!!

Havde de haft lidt mere held kunne de ha’ scoret hattrick begge to! Men wow for et tempo de holdt og fantastik teknik de viste - imponerende!!!

Og Messi var suvären i Sevilla-Barca-kampen. Jeg har väret lidt skeptisk, men nu tilhörer jeg også koret der hylder ham.

Klassemål!

Besvar