Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Allan
Indlæg: 176
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:29

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Allan » søndag, 01. maj, 2011 23:54

Det er dælme nogle dovne journalister, det der interview er jo blevet copy/pastet ret mange gange efterhånden ;)

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » torsdag, 05. maj, 2011 22:31

Sympatisk må man sige.

I efteråret var Juan Román Riquelme hårdt ramt af skader, og da playmakeren ikke kunne præstere på banen, ville han heller ikke have løn fra Boca Juniors.

Klublegenden meldte ud, at han hellere ville have at pengene gik til ungdomsafdelingen eller forbedringer af faciliteterne, og nu kan hans ønske gå i opfyldelse.

I går skrev Riquelme under på, at omkring to millioner kroner fra hans løn går tilbage til klubben, skriver fotbollskanalen.se.

http://onside.dk/nyheder/ovrige-ligaer/ ... -millioner
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Arturo Bandini
Indlæg: 2342
Tilmeldt: onsdag, 20. jun, 2007 07:57
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Arturo Bandini » søndag, 08. maj, 2011 17:53

http://www.bold.dk/nyt/Balotelli-revser-Mourinho
- Mancini hjælper mig. Da jeg blev vist ud mod Kiev, var han gal. Han sagde, jeg var en idiot og at han ikke vidste, hvorfor han købte mig. Men sådan er det, når man er gal - der siger man ting, man ikke mener. Men jeg respekterer ham for det, siger Balotelli
Mon ikke han rent faktisk mente det?
Han ved, at tovtrækning var en anerkendt sport i OL, og han skriver wudden i stedet for hvordan. Ja han er kort og godt Nicolas fra Esbjerg, der er meget glad for øl!

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LFC_20 » mandag, 09. maj, 2011 13:19

http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... eal-madrid

Nu har Madrid købt en ny central/offensivmidt til en i forvejen "svag" position (Khedira, Alonso, Canales, Kaka, Lass, M. Diarra, Gago, Granero, Øzil osv.) ;)

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » mandag, 09. maj, 2011 13:42

LFC_20 skrev:http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... eal-madrid

Nu har Madrid købt en ny central/offensivmidt til en i forvejen "svag" position (Khedira, Alonso, Canales, Kaka, Lass, M. Diarra, Gago, Granero, Øzil osv.) ;)
Mahamadou Diarra er skiftet til Monaco. Ikke, at det betyder noget som helst for pointen.

Brugeravatar
Jan
Indlæg: 2714
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:45
Geografisk sted: Rødkærsbro
Alder: 52

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jan » torsdag, 12. maj, 2011 11:23

Ikke just en smånyhed efter mine begreber, dette er bare for groft uanset omstændighederne og hvilke personlige præferencer man måtte have:
http://www.bbc.co.uk/news/uk-scotland-13368945
Up The RedMen... we go again!

SaibotDK
Indlæg: 989
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:56
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af SaibotDK » lørdag, 14. maj, 2011 19:20

Ståle ny træner i FC Køln - det skal nok blive interessant at se, hvordan han kan begå sig i en af de store ligaer

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 14. maj, 2011 20:27

SaibotDK skrev:Ståle ny træner i FC Køln - det skal nok blive interessant at se, hvordan han kan begå sig i en af de store ligaer
Gad vide, om han også dernede vil insistere på at tale norsk til pressen?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

dphreak
Indlæg: 517
Tilmeldt: onsdag, 22. sep, 2010 22:03
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af dphreak » lørdag, 14. maj, 2011 22:03

Cynwal skrev:
SaibotDK skrev:Ståle ny træner i FC Køln - det skal nok blive interessant at se, hvordan han kan begå sig i en af de store ligaer
Gad vide, om han også dernede vil insistere på at tale norsk til pressen?
Norsk? Jeg tror bare Ståle er uforståelig på alle sprog...

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » onsdag, 18. maj, 2011 00:15

Ja det virker jo skide fornuftigt, den "forulempede" afviser der er en sag, men den hopper fa da ikke på, nææææ nej. Jeg er på ingen måde overrasket, men min mission i livet er at udbrede kendskabet til hvor uduelige og korrupte forbold forbund world wide er. Derfor dette indlæg ;) .
Jeg er uforstående overfor EU ikke forlængst er gået i gang med at kulegrave forbundene i Europa, men der har diverse forbund nok også lavet "lobby arbejde"


Everton klagede over den udvisning Diniyar Bilyaletdinov fik mod West Bromwich, men FA har meddelt, at det røde kort står ved magt.
Diniyar Bilyaletdinovs sæson er slut, efter at russeren blev udvist i Evertons kamp mod West Bromwich i weekenden. Bilyaetdinov blev sendt i bruseren efter en tackling mod James Morrison, men det mente Everton ikke var i orden.

Det mente Morrison sådan set heller ikke, West Bromwich-spilleren har efter kampen støttet klagen over det røde kort, men det giver man ikke meget for hos det engelske forbund.

I hvert fald meddeler FA i dag, at det røde kort står ved magt, og derfor sidder Bilyaletdinov ude af weekendens kamp mod Chelsea, ligesom han misser de to første kampe i næste sæson
http://www.bold.dk/nyt/FA-afviser-Everton-klage
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Henrik » onsdag, 18. maj, 2011 08:40

Thommo skrev:Ja det virker jo skide fornuftigt, den "forulempede" afviser der er en sag, men den hopper fa da ikke på, nææææ nej. Jeg er på ingen måde overrasket, men min mission i livet er at udbrede kendskabet til hvor uduelige og korrupte forbold forbund world wide er. Derfor dette indlæg ;) .
Jeg er uforstående overfor EU ikke forlængst er gået i gang med at kulegrave forbundene i Europa, men der har diverse forbund nok også lavet "lobby arbejde"


Everton klagede over den udvisning Diniyar Bilyaletdinov fik mod West Bromwich, men FA har meddelt, at det røde kort står ved magt.
Diniyar Bilyaletdinovs sæson er slut, efter at russeren blev udvist i Evertons kamp mod West Bromwich i weekenden. Bilyaetdinov blev sendt i bruseren efter en tackling mod James Morrison, men det mente Everton ikke var i orden.

Det mente Morrison sådan set heller ikke, West Bromwich-spilleren har efter kampen støttet klagen over det røde kort, men det giver man ikke meget for hos det engelske forbund.

I hvert fald meddeler FA i dag, at det røde kort står ved magt, og derfor sidder Bilyaletdinov ude af weekendens kamp mod Chelsea, ligesom han misser de to første kampe i næste sæson
http://www.bold.dk/nyt/FA-afviser-Everton-klage
Nu er det jo ikke spillerne, men dommerne der afgør hvorvidt der skal uddeles røde kort. Det kunne jo blive et kaos uden lige hvis den der er blevet begået et rødt kort imod simpelthen kunne vælge at sagen ikke skulle gå videre.

Lad os forestille os et scenarie hvor Rooney på næstsidste spilledag i en sæson bliver tacklet af Van Persie som får rødt kort. Vi siger så at Liverpool i sidste kamp i sæsonen skal spille mod Arsenal der nu ikke kan bruge Van Persie. Vi skal vinde for at tage Champions League-placeringen, og hurra for at Van Persie ikke er med til at score målene for Arsenal.

Rooney bryder sig dog ikke specielt meget om Liverpool, og derfor vælger han at trække det røde kort tilbage, og vupti! Pludselig ser det meget lysere ud for Arsenal.

Det her er et fuldstændigt tænkt scenarie, men jeg synes at det ville være skandaløst hvis alle spillere blot kunne trække "grænse-tilfældene" tilbage. Faktum er at dommeren tager en beslutning og at den står ved magt. FA har nogle få sanktions-muligheder overfor en beslutning der er taget i kampen, og reglerne på området må gælde for alle. På samme måde var det svinsk at man ikke kunne straffe Rooney tidligere i sæsonen for hans albue i hovedet på en modstander, men når dommeren rapporterer at han har set det, står det tydeligt i reglerne at FA ikke kan gøre noget.

Det har absolut ikke noget med korruption at gøre i det tilfælde, men er et udtryk for at de samme regler gælder for den ene spiller som også gælder for den anden.

Jeg forstår virkeligt godt at man kan kritisere FA og generelt fodbold-forbund. Dog synes jeg ofte at kritikken er vanvittigt unuanceret hvor man kun fokuserer på en enkelt episode, i stedet for at tænke over de konsekvenser en anden regel på området ville medføre.
Næste år!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » onsdag, 18. maj, 2011 08:54

West Brom får intet som helst ud af om Diniyar har karantæne eller ej, så synes på ingen måde dit eksempel kan sammenlignes. fa og andre forbund påstår de vurderer sagerne individuelt, derfor bør West brom kampen, og dit eksempel også vurderes ud fra to forskellige indgangsvinkler. Idet shrek ikke er videre LFC venlig
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » onsdag, 18. maj, 2011 09:16

Hvis de 2 klaphatte havde været fri af nedrykningsstregen, tror i så de havde foreslået dette?

http://www.sporten.dk/superligaen/super ... nedrykning
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7316
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af JudgeArdaStudge » onsdag, 18. maj, 2011 17:05

Emmy skrev:Hvis de 2 klaphatte havde været fri af nedrykningsstregen, tror i så de havde foreslået dette?

:headbang: http://www.sporten.dk/superligaen/super ... nedrykning
- Det vil sikre, at det ikke er et dårligere hold, der rykker op end det, der rykker ned, men bevarer samtidig spændingen og ikke mindst retfærdigheden omkring, hvem der skal spille i Superligaen. På den måde undgår man, at ens langsigtede strategi bliver fuldstændig smadret, siger Allan Petersen,
For det er retfærdigt at rosinen i pølseenden skal blive i Suppen?!? Hvis det gør sig gældende sæson efter sæson, så vil jeg sgu hellere se nye hold prøve kræfter med Suppen. Den holder ikke Allan P.

Fodbold er make it or break it. Her er ingen kære mor.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Henrik » onsdag, 18. maj, 2011 21:18

Thommo skrev:West Brom får intet som helst ud af om Diniyar har karantæne eller ej, så synes på ingen måde dit eksempel kan sammenlignes. fa og andre forbund påstår de vurderer sagerne individuelt, derfor bør West brom kampen, og dit eksempel også vurderes ud fra to forskellige indgangsvinkler. Idet shrek ikke er videre LFC venlig
Men det er vel ligegyldigt om de får en fordel ud af det. Pointen er bare at det ikke er op til spillerne at bestemme hvorvidt et rødt kort skal bestå eller ej. Det er dommerens beslutning hvorvidt et rødt kort skal tildeles, og man kan så appellere afgørelsen.

I forbindelse med afgørelsen af appellen skal den spiller som frisparket blev begået imod selvfølgelig ikke have nogen indflydelse. Det er imellem FA og spilleren der fik det røde kort.

Desuden kan FA ikke være mere large med de røde kort end som så, da de nuværende regler er ret unikke for England så vidt jeg ved. FIFA har til og med truet FA med udelukkelse fra FIFA hvis de ikke rettede mere ind efter de internationale regler hvor man kun kan fjerne et rødt kort hvis der er klare og utvetydige beviser for at dommerens beslutning var helt forkert.
Næste år!

Besvar