Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Webmartin
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2392
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:01
Geografisk sted: CPH
Alder: 61

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Webmartin » mandag, 06. jun, 2011 11:11

Ældre scumspiller; se under gammel knaldperle.
Bill Shankly, Bob Paisley, Joe Fagan, Ron Moran, Reuben Bennet and Tom Saunders.

Brugeravatar
henry
Indlæg: 1986
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:30
Geografisk sted: Odense
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af henry » mandag, 06. jun, 2011 14:53

Der kommer nok en pressemeddelelse inden længe hvor "Sir" Ryan Giggs annoncerer sit karrierestop.
Billede

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » mandag, 06. jun, 2011 15:52

henry skrev:Der kommer nok en pressemeddelelse inden længe hvor "Sir" Ryan Giggs annoncerer sit karrierestop.
Du mener hans karriere som sidespringer?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
henry
Indlæg: 1986
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:30
Geografisk sted: Odense
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af henry » mandag, 06. jun, 2011 15:55

Han VAR en af de mest respekterede fodboldspillere i verden, havde en dejlig kone og børn, spiller for en af verdens største klubber og lider ingen nød når det kommer til penge.

Gad vide hvor fanden hans hoved har været henne? <-- (Kom så med de jokes).
Billede

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af athomsen » mandag, 06. jun, 2011 16:01

henry skrev:Han VAR en af de mest respekterede fodboldspillere i verden, havde en dejlig kone og børn, spiller for en af verdens største klubber og lider ingen nød når det kommer til penge.

Gad vide hvor fanden hans hoved har været henne? <-- (Kom så med de jokes).
Ligesom min bror og jeg hjalp hinanden med at male sommerhuset - så har Giggs vel også bare hjulpet sin bror.

Doug Graves
Indlæg: 104
Tilmeldt: mandag, 05. apr, 2010 13:35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Doug Graves » mandag, 06. jun, 2011 16:25

Som Niels Hausgaard sagde om Charles Ingalls - ”Den dårlige samvittighed oser ud af ham og løgn i halsen, og sådan noget”.
Jeg har altid ment giggs var et dumt svin, rangerende lige under neville og keane på min hadeliste.
Hans arrogance har altid været til at brække sig over så det fryder mig, helt ind i sjælen, at han er blevet afsløret, som den skiderik han er.
Man skal elske sin næste…… ikke hans kone!
Desuden…. tænk sig at få en dommer til at give navneforbud der kun gælder giggs, men ikke Imogen Thomas. Sikken en guttermand!

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Badooo » fredag, 10. jun, 2011 20:55

Man må da satse på, at Wenger ved, at hans hold har brug for seriøs investering.

Pt. ser det ud til, at de kan miste:
- Clichy (til os)
- Fabregas (Barcelona)
- Nasri (Scum)
- Arshavin (Rusland)
- Bendtner (midterklub)

Nå jo, så fatter jeg ikke, hvorfor manden ikke bare får gjort noget ved sit midterforsvar én gang for alle. Konstant henter han den ene unge spiller efter den anden ind. Når han endelig går efter erfaring, henter han en halvafdanket franskmand fra Spanien eller en af sine rivaler (Gallas, Silvestre). Og nu vil de have Samba? Utroligt at manden ikke går ud og splasher ordentligt ud, for at få et godt, gedigent midterforsvar og samtidigt henter en målmand med en vis klasse. Jeg tror sagtens de kan tiltrække en mand som Frey fra Fiorentina, Lloris fra Lyon eller alternativt en mand som Stekelenburg. Robert Green fra West Ham? Schwarzer fra Fulham? Kom nu over det, mand.

Lidt galde, men jeg er satme træt af at de ikke kunne holde takten og vælte Scum af pinden i år ;)
Badooo siger, hvad han mener!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » fredag, 10. jun, 2011 22:49

Wojciech Szczesny skal nu nok blive en god mand for dem. Ja, han er det vel allerede.

Koscielny og Vermaelen er imo et midterforsvar med stort potentiale, og Djourou gjorde det bedre end forventet. Song kan til nøds spille i midterforsvaret. Kyle Bartley skulle vist med succes have været udlånt til Glasgow Rangers.

Jeg vil godt se Koscielny og Vermaelen en hel sæson sammen.

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Badooo » fredag, 10. jun, 2011 23:00

Vermaelen er dygtig men har han ikke lidt et Agger-syndrom? Koscielny har potentiale, men det holder ikke med Squilaci ved siden af, når Vermaelen er skadet. Szczesny er det tætteste de har været længe på en god målmand, men jeg synes bestemt han har noget at bevise. Spørgsmålet er, hvor mange sæsoner Wenger har til at få hentet noget sølvtøj til skabet.

Lige en helt anden ting; hvordan er det med Scum og deres gæld? Er det sådan at klubben bliver ved med at sætte sig i større gæld end den i forvejen er? Nu vil de jo til at lave en spending spree på den onde side af 75 mio. pund (De Gea, Young, Jones, evt. Modric), mens måske får lidt ind i form af vores Henderson-penge fra Sunderland for Brown, O'Shea osv., Obertan og hvad der nu ellers kan fås for ham Bebe. Hvor længe vil I tro de kan blive ved?
Badooo siger, hvad han mener!

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » fredag, 10. jun, 2011 23:51

Badooo skrev:Vermaelen er dygtig men har han ikke lidt et Agger-syndrom? Koscielny har potentiale, men det holder ikke med Squilaci ved siden af, når Vermaelen er skadet. Szczesny er det tætteste de har været længe på en god målmand, men jeg synes bestemt han har noget at bevise. Spørgsmålet er, hvor mange sæsoner Wenger har til at få hentet noget sølvtøj til skabet.

Lige en helt anden ting; hvordan er det med Scum og deres gæld? Er det sådan at klubben bliver ved med at sætte sig i større gæld end den i forvejen er? Nu vil de jo til at lave en spending spree på den onde side af 75 mio. pund (De Gea, Young, Jones, evt. Modric), mens måske får lidt ind i form af vores Henderson-penge fra Sunderland for Brown, O'Shea osv., Obertan og hvad der nu ellers kan fås for ham Bebe. Hvor længe vil I tro de kan blive ved?
Honestly? Så vil jeg tro i en god rum tid. Nu har jeg ikke, fordi det er en smule uoverskueligt og jeg har sabbatår, ikke gidet sætte mig helt ind i det, men jeg ved dog, at de for ikke så lang tid fik afbetalt, eller omlagt nogle af lånene. Glazerfamilien altså. Men det ændrer ikke ved, at der stadig er en absurd gæld, der er finansieret af en masse højrentede lån, nogle såkaldte PIG-lån.

Derudover så er Manchester United den vel nok bedste forretning inden for fodboldens verden, og selvom gælden blive ved med at vokse, så bliver klubben ved med at øge omsætningen.
Og Glazer-familien ved, at for at de kan lukrere på Man United, så bliver de også nødt til at investere i klubben, så den sportslige succes kan fortsætte. Og selvom jeg hader dem som pesten for at have forgældet klubben på så kynisk en måde, så må man dog give dem den kredit, at de bl.a. har skaffet en masse lukrative sponsoraftaler og har indvilliget i, når Ferguson har bedt om det, at give penge til spillerindkøb.

Derudover tror jeg også, at det bliver et meget unikt transfervindue for Man United, da det er gamle etablerede spillere der skal erstattes, afgange, der kræver køb af etablerede spillere. Hvilket Ferguson også har udtalt.

Og så skal man også lige huske på, at pengene fra Ronaldo, i følge David Gill i hvert fald, stadig står til rådighed + de penge der ellers altid bliver sat til side for spillerindkøb.

Dermed ikke sagt at det er en holdbar situation. Overhovedet. Men man må som Man United-fan bare affinde sig med situationen som den er.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
henry
Indlæg: 1986
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:30
Geografisk sted: Odense
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af henry » onsdag, 15. jun, 2011 09:43

Fantastisk

Quote from: The Guardian
Fifa risks war with Europe's clubs over international friendlies


• Fifa could increase number of international dates from 12 to 17
• Europe's leading clubs angry with 'ridiculous' expansion


Fifa faces fresh conflict with Europe's leading clubs over plans to introduce five more international friendly dates into the already crowded football calendar.


The world governing body is understood to have held internal discussions on the insertion of five extra friendly matches into seasons when World Cups and European Championships do not take place. It would raise the total number of international dates from 12 to 17.


Without counting potential cup replays, that would mean a player in England who was ever-present for club and country while reaching domestic and Champions League finals could be required to play 86 times in a single season.


Fifa's discussions have not included the clubs whose fixture lists will be affected by the changes and who are preparing to push back against what they consider to be a Fifa land-grab. The European Professional Football Leagues association, which groups together 30 leagues across Europe, has made Fifa's incipient plans a top agenda item for its general assembly on 8 July. The EPFL chairman is the Premier League's Sir Dave Richards.


"Fifa has been quite busy with its own internal issues, with the presidential elections," said the EPFL chief executive, Emanuel Macedo de Medeiros. "Now these have taken place we believe it is time for Fifa to move forward in discussions with the leagues. The leagues and clubs face the consequences of the decisions made at Fifa level. The national leagues are the bread and butter of football and our members represent 1,000 clubs."


The elite clubs that make up the European Clubs Association, which was born upon the disbanding of the G-14 pressure group, believe there are already too many international breaks in the fixture list. The ECA will also fight the proposals.


"It is so stupid," said a senior ECA figure from a European Cup-winning club. "Ridiculous. Does a national team need more than 12 matches a year? They want 17 matches now, with friendlies in single days. [The Uefa president] Michel Platini is going to control the media rights centrally, to the detriment of domestic clubs and leagues."


There is an assumption that the greatest net beneficiaries will be the federations of smaller European nations. They are expected to draw more income from the centralised broadcast- and sponsorship-rights deal struck last year. The ECA source also complained that this was driven through Uefa's political structures without consultation with the clubs.


Fifa denied there were firm plans to pursue a 40% increase in the amount of international football played. However, it did confirm that talks have taken place.


"The general secretaries of the six confederations sit down with Fifa's secretary general first to discuss this issue, and it is likely that a meeting will take place this coming autumn to first discuss the international match calendar beyond 2014," said a Fifa spokesman. "Any consensus that they then reach is taken forward to the executive committee for further discussion and ultimate ratification."


Neither the proposing nor the ratifying body involves any representation from the clubs or leagues. However, the spokesman added: "The views of clubs will be considered in the decision-making process, [as will the] different domestic and confederation club calendars in different parts of the world."


Fifa has often been accused of giving scant regard to clubs who employ international players. At the Fifa congress in Zurich on 1 June the deputy general secretary, Markus Kattner, gave a presentation explainingthat the World Cup generated $3.7bn for Fifa. Of this, $40m was carved out for clubs as compensation for the use of their players during the month-long tournament. It worked out as an average of $100,000 per club.


Clubs and leagues will now confront Sepp Blatter's organisation to seek a meaningful and influential place within its governance structures. "We want to be engaged in discussion in a constructive and inclusive manner," said the EPFL source.


The ECA insider summed up the mood among clubs. "We at the ECA are really fed up," he said.


http://www.guardian.co.uk/football/2011 ... CMP=twt_gu
Billede

Stephenson
Indlæg: 530
Tilmeldt: fredag, 21. dec, 2007 12:25

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Stephenson » onsdag, 15. jun, 2011 11:40

henry skrev: Fifa has often been accused of giving scant regard to clubs who employ international players. At the Fifa congress in Zurich on 1 June the deputy general secretary, Markus Kattner, gave a presentation explainingthat the World Cup generated $3.7bn for Fifa. Of this, $40m was carved out for clubs as compensation for the use of their players during the month-long tournament. It worked out as an average of $100,000 per club.
Kan de tal være rigtige?
Er jo helt til rotterne hvis det er rigtigt!

Mht. flere landskampe: synes allerede vi har for mange! Og nej, er ikke imod landshold osv. synes bare man skal huske at fodbolden bygger på klubhold, ikke landshold :)

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LFC_20 » onsdag, 15. jun, 2011 14:20

http://www.bold.dk/nyt/Newcastle-kaptaj ... i-West-Ham

- WoooW, det er vildt, hvis de henter ham.

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Skovdal » torsdag, 16. jun, 2011 00:58

LFC_20 skrev:http://www.bold.dk/nyt/Newcastle-kaptaj ... i-West-Ham

- WoooW, det er vildt, hvis de henter ham.
Har de drukket af natpotten i Newcastle?

Mig bekendt, er Nolan så ikke en af deres bedste spillere?
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » torsdag, 16. jun, 2011 10:36

Han har selv nægtet at lave en ny kontrakt, så Newcastle kan lige så godt sælge ham nu og tjene lidt skejsere på ham.
Fan af Manchester United

Besvar