Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Henrik
Indlæg: 1004
Tilmeldt: onsdag, 11. jun, 2008 14:03
Geografisk sted: Stockholm
Alder: 40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Henrik » onsdag, 11. jan, 2012 11:02

RobertS skrev:Hvad mener I om "baneløberens" dom? Jeg syns personlig den er så absurd at jeg frygter lidt for Dansk retssikkerhed! Han var fuld, løb på banen foran 40 tusind i Parken og adskillige millioner tv seere. Han ramte ikke engang dommeren, altså kom ingen til skade. Han er blevet lagt for had, har været tur i fængsel, skulle allerede betale en erstatning som vil binde ham økonomisk i 30-40 år og skal leve med den skam resten af livet. Igen, ingen kom til skade.

Hvis man sammenligner denne dom med en dom til en pædofil som har molesteret et barn i 10-15-20 år og får 3-4 år i fængsel, mens offeret får......100 tusind i erstatning, så frygter jeg virkelig for retssikkerheden og prioritering af hvad er vigtigt i et samfund.

Jeg håber ham baneløberen anker til højesteret eller til menneskeretsdomstolen.

RobertS
Jeg er enig i, at det er en meget høj erstatning at skulle betale men nu er det jo sådan vores rets-system er opbygget. Man betaler for den tabte fortjeneste hvis man er skyld i tabet. At han er fuld er i den forbindelse ingen undskyldning for hvordan erstatnings-spørgsmålet skal afgøres fra rettens side. De bliver nødt til at fastsætte at de ting du foretager dig og som medfører et økonomisk tab for en anden, gør dig erstatningsansvarlig, fuld eller ej. Jeg kan ikke se hvordan retten kunne have foretaget en anden afgørelse.

Man skal ikke ruineres af en økonomisk stærk organisation som DBU, men han må tage ansvar for det han har gjort og der er erstatningsansvaret bare en grundlæggende del af det. At sikkerheden på stadion ikke var god nok kan i den forbindelse ikke fratage ham for et ansvar i mine øjne.

Jeg håber dog for hans skyld, at DBU lever op til deres tidligere udmelding om, at de ikke vil forfølge det fulde beløb. Det er selvfølgelig et helt urealistisk beløb han er blevet dømt til.
Næste år!

Brugeravatar
RobertS
Indlæg: 3505
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:52
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 53

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RobertS » onsdag, 11. jan, 2012 11:21

Emmy skrev:
RobertS skrev:Hvad mener I om "baneløberens" dom? Jeg syns personlig den er så absurd at jeg frygter lidt for Dansk retssikkerhed! Han var fuld, løb på banen foran 40 tusind i Parken og adskillige millioner tv seere. Han ramte ikke engang dommeren, altså kom ingen til skade. Han er blevet lagt for had, har været tur i fængsel, skulle allerede betale en erstatning som vil binde ham økonomisk i 30-40 år og skal leve med den skam resten af livet. Igen, ingen kom til skade.

Hvis man sammenligner denne dom med en dom til en pædofil som har molesteret et barn i 10-15-20 år og får 3-4 år i fængsel, mens offeret får......100 tusind i erstatning, så frygter jeg virkelig for retssikkerheden og prioritering af hvad er vigtigt i et samfund.

Jeg håber ham baneløberen anker til højesteret eller til menneskeretsdomstolen.

RobertS
Det er et spørgsmål om at tage konsekvenserne af de handlinger man laver. Hvis det er bevist at DBU har mistet det beløb, så må han bare op med tegnedrengen. Det er aldrig i orden at dække sig ind under at man var fuld, skæv, dum m.m.

De sammenligninger du laver er ubrugelige. Vi kan hurtigt blive enige om at der er store mangler i den danske strafferamme men du kan slet ikke sammenligne de ting du gør her.

Jeg synes det er en fin dom som forhåbentlig gør at lignende idioter holder sig fra at ødelægge store sportsbegivenheder.
Hvorfor er det en ubrugelig sammenligning? Det hele foregår indenfor det samme retssystem. For mig handler det om prioritering OG at det Danske retssystem er sådan skruet sammen at et enkelt individ ikke har en CHANCE i helvede mod en institution, specielt en meget stærk økonomisk institution. Baneløberen lavede en meget dum handling og han har taget sin straffe og mere til (i forhold til den, i min verden triviale forbrydelse). Jeg syns DBU slipper afsted med mord her, og dermed justitsmord.

Dommen som den var før, var ok, den her nye dom er, efter min mening, en meget dårlig joke.

RobertS
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Martin VP » onsdag, 11. jan, 2012 11:39

Megete enig med Texnymann omkring baneløberen.
Emmy, du er bare en macho-mand, der tilsyneladende aldrig har sat en fod forkert. Man må håbe det aldrig sker, og at det i fald det alligevel sker, ikke har konsekvenser for en stor og stærk organisation...
Jeg føler meget med baneløberen, stakkels mand.
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Rasmus » onsdag, 11. jan, 2012 12:41

Hr. Drejer skrev:Dommen er horribel, og jeg ved ikke hvad landsretten har tænkt.

For det første havde han ingen anelse om hvor stor økonomisk skade han vil påføre DBU, da han løb ind på banen. Han havde ingen mulighed for at vide, at UEFA vil give DBU en straf. Med andre ord, han havde ikke indblik i konsekvenserne af sin handling, og det betragtes normalt som en formidlende omstændighed. Og det var her landsretten sagde at det var påregneligt for ham, at netop burde kunne overskue konsekvenserne af at løbe ind på banen.
Det klogeste jeg har læst længe. Mindst siden i går, hvor DD ligeledes skrev noget vist.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » onsdag, 11. jan, 2012 15:04

Rasmus skrev:
Hr. Drejer skrev:Dommen er horribel, og jeg ved ikke hvad landsretten har tænkt.

For det første havde han ingen anelse om hvor stor økonomisk skade han vil påføre DBU, da han løb ind på banen. Han havde ingen mulighed for at vide, at UEFA vil give DBU en straf. Med andre ord, han havde ikke indblik i konsekvenserne af sin handling, og det betragtes normalt som en formidlende omstændighed. Og det var her landsretten sagde at det var påregneligt for ham, at netop burde kunne overskue konsekvenserne af at løbe ind på banen.
Det klogeste jeg har læst længe. Mindst siden i går, hvor DD ligeledes skrev noget vist.
For det første er jeg enig i at konsekvenserne har været lidt for store for baneløberen, men jeg synes nu at det var påregnelidt at der ville komme store konsekvenser.

Uefa havde på dette tidspunkt netop sat en ny linje hvor afbrænding af fyrværkeri, hærværk og baneløb skulle tages langt mere seriøst. Bl.a. blev det indført fra DBU at bøden for dette på ethvert superligastadion minimum skulle være 10.000 kroner til personen. Når bøden er i den størrelse til privatpersoner må man regne med at der også kan komme restriktioner til arrangøren. Iøvrigt må man da være fuldstændig blæst hvis man regner med at UEFA ikke ville straffe DBU får en afbrudt kamp. Kunne han have vidst at dommeren ville afbryde kampen og taberdømme Danmark? Måske ikke, men et overfald på en dommer giver konsekvenser som man skal kunne overskue. På samme måde som hvis man overfalder en politimand i byen, må man regne med at det ikke bare er glemt dagen efter og hvis jeg tæver hovednavnet til en koncert således at den ikke kan afholdes må jeg også regne med at arrangøren gerne vil have de penge de har tabt dækket.

Jeg synes problemet ligger i at DBU som organisation søger at få dækket nogle omkostninger hos en privatperson. Det er vel de færreste privatpersoner der kan dække bøder i den størrelsesorden, også synes jeg det virker en anelse underligt at DBU tilsyneladende er næsten uden skyld, men at påstå at man ikke kan overskue at der kommer konsekvenser er alligevel for meget.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarhus » onsdag, 11. jan, 2012 16:17

Det er et twitterrygte: Rumours floating about that David Silva has broken his foot. #MCFC

Hvis det passer, så er City godt nok svækkede i deres kamp om mesterskabet. Han er deres kreatør, og ham får de svært ved at erstatte med en lige så kompetent spiller, selvom deres andet valg sikkert vil være bedre end de fleste andre klubbers muligheder, hvis de kom i en tilsvarende situation.

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af John Barnes » onsdag, 11. jan, 2012 22:59

Aarhus skrev:Det er et twitterrygte: Rumours floating about that David Silva has broken his foot. #MCFC

Hvis det passer, så er City godt nok svækkede i deres kamp om mesterskabet. Han er deres kreatør, og ham får de svært ved at erstatte med en lige så kompetent spiller, selvom deres andet valg sikkert vil være bedre end de fleste andre klubbers muligheder, hvis de kom i en tilsvarende situation.
Deres erstatning på pladsen bliver vel Nasri, det er ikke fordi at han har været lige skarp i alle kampe. Det har ikke været ret stabilt, han har ihvertfald slet ikke været i nærheden af Silvas niveau efter min mening, så det er en klar svækkelse af holdet!
Billede

Brugeravatar
Ynwa-23
Indlæg: 430
Tilmeldt: lørdag, 03. sep, 2011 14:32
Geografisk sted: Anfield Road, Liverpool, Merseyside L4 0TH
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Ynwa-23 » onsdag, 11. jan, 2012 23:19

John Barnes skrev:
Aarhus skrev:Det er et twitterrygte: Rumours floating about that David Silva has broken his foot. #MCFC

Hvis det passer, så er City godt nok svækkede i deres kamp om mesterskabet. Han er deres kreatør, og ham får de svært ved at erstatte med en lige så kompetent spiller, selvom deres andet valg sikkert vil være bedre end de fleste andre klubbers muligheder, hvis de kom i en tilsvarende situation.
Deres erstatning på pladsen bliver vel Nasri, det er ikke fordi at han har været lige skarp i alle kampe. Det har ikke været ret stabilt, han har ihvertfald slet ikke været i nærheden af Silvas niveau efter min mening, så det er en klar svækkelse af holdet!

Nasri spiller dog imo en meget god kamp i dag!
Neymar is the Justin Bieber of football. Brilliant on the old You Tube. Cat piss in reality.

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LarsU » torsdag, 12. jan, 2012 00:36

Noget skidt, hvis Silva er alvorligt skadet. Der er nok ingen tvivl om, at mesterskabet skal afgøres mellem ManCity, ManU og Tottenham. Og af de tre foretrækker jeg faktisk ManCity, som altid har været mit nummer 2-hold i England.

Og desforuden har jeg adskillige kolleger, som er Tottenham-fans, og de bliver ulidelige, hvis de løber med mesterskabet...
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
RobertS
Indlæg: 3505
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:52
Geografisk sted: Østerbro
Alder: 53

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RobertS » torsdag, 12. jan, 2012 14:56

LarsU skrev:Noget skidt, hvis Silva er alvorligt skadet. Der er nok ingen tvivl om, at mesterskabet skal afgøres mellem ManCity, ManU og Tottenham. Og af de tre foretrækker jeg faktisk ManCity, som altid har været mit nummer 2-hold i England.

Og desforuden har jeg adskillige kolleger, som er Tottenham-fans, og de bliver ulidelige, hvis de løber med mesterskabet...
Jeg har det så omvendt sådan at hvis Tottenham vinder PL, bliver det en kæmpe sejr for fodbolden, da Man City jo er verdens rigeste hold, Tottenham ikke der i nærheden. Og Tottenham ville i den grad havde fortjent det fordi de spiller, efter min mening meget mere underholdende fodbold end City.

To each his own ;)

RobertS
Don't seek happiness. Happiness is like an orgasm, if you think about it too much, it goes away.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nrg » torsdag, 12. jan, 2012 20:20

RobertS skrev:
LarsU skrev:Noget skidt, hvis Silva er alvorligt skadet. Der er nok ingen tvivl om, at mesterskabet skal afgøres mellem ManCity, ManU og Tottenham. Og af de tre foretrækker jeg faktisk ManCity, som altid har været mit nummer 2-hold i England.

Og desforuden har jeg adskillige kolleger, som er Tottenham-fans, og de bliver ulidelige, hvis de løber med mesterskabet...
Jeg har det så omvendt sådan at hvis Tottenham vinder PL, bliver det en kæmpe sejr for fodbolden, da Man City jo er verdens rigeste hold, Tottenham ikke der i nærheden. Og Tottenham ville i den grad havde fortjent det fordi de spiller, efter min mening meget mere underholdende fodbold end City.

To each his own ;)

RobertS
Det er utroligt så kompliceret, I to kan gøre det. Det handler først og fremmest om, at.....

1. Vi bliver mestre. Bliver vi ikke det, handler det om, at.....
2. ManU IKKE bliver mestre

Resten er som salat til kødretter....overflødigt :-)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » torsdag, 12. jan, 2012 22:01

nrg skrev:
RobertS skrev:
LarsU skrev:Noget skidt, hvis Silva er alvorligt skadet. Der er nok ingen tvivl om, at mesterskabet skal afgøres mellem ManCity, ManU og Tottenham. Og af de tre foretrækker jeg faktisk ManCity, som altid har været mit nummer 2-hold i England.

Og desforuden har jeg adskillige kolleger, som er Tottenham-fans, og de bliver ulidelige, hvis de løber med mesterskabet...
Jeg har det så omvendt sådan at hvis Tottenham vinder PL, bliver det en kæmpe sejr for fodbolden, da Man City jo er verdens rigeste hold, Tottenham ikke der i nærheden. Og Tottenham ville i den grad havde fortjent det fordi de spiller, efter min mening meget mere underholdende fodbold end City.

To each his own ;)

RobertS
Det er utroligt så kompliceret, I to kan gøre det. Det handler først og fremmest om, at.....

1. Vi bliver mestre. Bliver vi ikke det, handler det om, at.....
2. ManU IKKE bliver mestre

Resten er som salat til kødretter....overflødigt :-)
This
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 12. jan, 2012 22:30

Hekkem skrev:
nrg skrev:
RobertS skrev:
LarsU skrev:Noget skidt, hvis Silva er alvorligt skadet. Der er nok ingen tvivl om, at mesterskabet skal afgøres mellem ManCity, ManU og Tottenham. Og af de tre foretrækker jeg faktisk ManCity, som altid har været mit nummer 2-hold i England.

Og desforuden har jeg adskillige kolleger, som er Tottenham-fans, og de bliver ulidelige, hvis de løber med mesterskabet...
Jeg har det så omvendt sådan at hvis Tottenham vinder PL, bliver det en kæmpe sejr for fodbolden, da Man City jo er verdens rigeste hold, Tottenham ikke der i nærheden. Og Tottenham ville i den grad havde fortjent det fordi de spiller, efter min mening meget mere underholdende fodbold end City.

To each his own ;)

RobertS
Det er utroligt så kompliceret, I to kan gøre det. Det handler først og fremmest om, at.....

1. Vi bliver mestre. Bliver vi ikke det, handler det om, at.....
2. ManU IKKE bliver mestre

Resten er som salat til kødretter....overflødigt :-)
This
That.
Best in the world at everything I do.

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Skovdal » torsdag, 12. jan, 2012 22:39

Alex Brockins skrev:
Hekkem skrev:
nrg skrev:
RobertS skrev:
LarsU skrev:Noget skidt, hvis Silva er alvorligt skadet. Der er nok ingen tvivl om, at mesterskabet skal afgøres mellem ManCity, ManU og Tottenham. Og af de tre foretrækker jeg faktisk ManCity, som altid har været mit nummer 2-hold i England.

Og desforuden har jeg adskillige kolleger, som er Tottenham-fans, og de bliver ulidelige, hvis de løber med mesterskabet...
Jeg har det så omvendt sådan at hvis Tottenham vinder PL, bliver det en kæmpe sejr for fodbolden, da Man City jo er verdens rigeste hold, Tottenham ikke der i nærheden. Og Tottenham ville i den grad havde fortjent det fordi de spiller, efter min mening meget mere underholdende fodbold end City.

To each his own ;)

RobertS
Det er utroligt så kompliceret, I to kan gøre det. Det handler først og fremmest om, at.....

1. Vi bliver mestre. Bliver vi ikke det, handler det om, at.....
2. ManU IKKE bliver mestre

Resten er som salat til kødretter....overflødigt :-)
This
That.
Agree
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LarsU » torsdag, 12. jan, 2012 23:05

Alex Brockins skrev:
Hekkem skrev:
nrg skrev:
RobertS skrev:
LarsU skrev:Noget skidt, hvis Silva er alvorligt skadet. Der er nok ingen tvivl om, at mesterskabet skal afgøres mellem ManCity, ManU og Tottenham. Og af de tre foretrækker jeg faktisk ManCity, som altid har været mit nummer 2-hold i England.

Og desforuden har jeg adskillige kolleger, som er Tottenham-fans, og de bliver ulidelige, hvis de løber med mesterskabet...
Jeg har det så omvendt sådan at hvis Tottenham vinder PL, bliver det en kæmpe sejr for fodbolden, da Man City jo er verdens rigeste hold, Tottenham ikke der i nærheden. Og Tottenham ville i den grad havde fortjent det fordi de spiller, efter min mening meget mere underholdende fodbold end City.

To each his own ;)

RobertS
Det er utroligt så kompliceret, I to kan gøre det. Det handler først og fremmest om, at.....

1. Vi bliver mestre. Bliver vi ikke det, handler det om, at.....
2. ManU IKKE bliver mestre

Resten er som salat til kødretter....overflødigt :-)
This
That.
And the other.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Besvar