Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » søndag, 03. feb, 2013 12:12

Det er vel ikke helt urealistisk, at otte forskellige nationer bliver repræsenteret i kvartfinalerne i CL? Fx hvis de markerede hold vinder:

Milan-Barcelona
Real Madrid-Man Utd
Arsenal-Bayern
Valencia-PSG
Porto-Málaga
Shakhtar-Dortmund
Galatasaray-Schalke
Celtic-Juventus

Personligt tror jeg dog Málaga og Dortmund går videre, og måske også Schalke, men muligheden for otte forskellige lande i kvartfinalen er da til stede.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af thefugle » søndag, 03. feb, 2013 12:40

Striker Carlos Tevez, 28, will be allowed to leave Manchester City as the Premier League champions plan a massive summer clear-out. Edin Dzeko, Samir Nasri, Joelon Lescott, Scott Sinclair, Aleksandar Kolarov and Maicon could all leave the club.


Hvis det er rigtigt ville jeg ikke ha noget imod at vi handler lidt i city.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Pongolle
Indlæg: 1537
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 17:32
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Pongolle » søndag, 03. feb, 2013 12:57

Jaa, vi kan vel bruge alle 7 pånær lige Maicon

Måske vi kan få lidt mængderabat :)
Billede

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » søndag, 03. feb, 2013 13:40

Dzeko, Kolarov og måske Lescott er velkomne. Resten synes jeg vi skal holde os fra.

Men selv de tre jeg nævner vil sikkert kræve så urealistisk høj en hyre, at det ikke er interessant for os.

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af thefugle » søndag, 03. feb, 2013 14:25

AJ skrev:Dzeko, Kolarov og måske Lescott er velkomne. Resten synes jeg vi skal holde os fra.

Men selv de tre jeg nævner vil sikkert kræve så urealistisk høj en hyre, at det ikke er interessant for os.
Forstod godt nok heller ikke Sinclairs valg af Man City. Det må udelukkende ha været af økonomiske grunde...
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » søndag, 03. feb, 2013 14:55

AJ skrev:Dzeko, Kolarov og måske Lescott er velkomne. Resten synes jeg vi skal holde os fra.

Men selv de tre jeg nævner vil sikkert kræve så urealistisk høj en hyre, at det ikke er interessant for os.
This. Derfor klubber som City er godt igang med at ødelægge fodbolden. Synes det er så ærgerligt.

Brugeravatar
agger
Indlæg: 816
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 19:33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af agger » søndag, 03. feb, 2013 16:04

RedRedRed skrev:
AJ skrev:Dzeko, Kolarov og måske Lescott er velkomne. Resten synes jeg vi skal holde os fra.

Men selv de tre jeg nævner vil sikkert kræve så urealistisk høj en hyre, at det ikke er interessant for os.
This. Derfor klubber som City er godt igang med at ødelægge fodbolden. Synes det er så ærgerligt.
Problemet er ligeså meget at der ikke er nok klubber der går imod stimen. Er stolt over, hvis vi holder vores forholdsvis nye lønpolitik og transferpolitik. Men hvis vi er de eneste der hopper på vognen er der bare nogle andre klubber der køber dem og fortsætter med den urimelige hyre. Det vil kun udvikle sig indtil der kommer regler mod det ala NHL's lønloft.
"The Liverpool philosophy is simple, and is based on total belief. Maybe that has been the key to Liverpools consistency. We were taught to go out there, play our own game and fear no one."

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » mandag, 04. feb, 2013 00:11

AJ skrev:Dzeko, Kolarov og måske Lescott er velkomne. Resten synes jeg vi skal holde os fra.

Men selv de tre jeg nævner vil sikkert kræve så urealistisk høj en hyre, at det ikke er interessant for os.
Tror Tevez passer langt bedre ind i Brendan Rogers system end Edin Dzeko. Men Lescott kunne jeg godt overtages til. Kolorov tvivler jeg lidt på. Lescott kan løvrigt også anvendes på venstre back, når Enrique har brug for pauser.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » mandag, 04. feb, 2013 07:04

Tevez er ikke så meget af fodboldmæssige grunde, men mere at jeg tror han er besværlig. Hvis ikke han er det så ville han være grande at få ind. Hvis vilkårene er rimelige selvfølgelig.

Dzeko er bare klasse i boksen efter min mening. Derfor tror jeg nu nok han ville kunne falde ind. Men du har ret i, at han ikke er den bedste mand i kombinationsspillet.

Kolarov kan spille alle mulige pladser uden at svinge særligt meget i niveau, så han kunne være en rigtig god trupspiller imø. Han kunne for mig at se sagtens være den tredje kvalificerede back du efterspørger. Jeg mener sågar at have set ham spille højreback på et okay niveau.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » mandag, 04. feb, 2013 09:35

Jeg ville elske at få Tévez ind, syntes altid han arbejder som en gal på banen. Selv i perioden, hvor alt var ved at køre galt for ham i City og ham og Mancini skændtes konsekvent, så leverede han altid på banen, når han endelig fik lov til at spille.

Men vi skal også huske, at de fleste spillere har city betalt mange penge for og de får alle en vanvittig høj løn, så det bliver med garanti en dyr fornøjelse at skulle hente nogen der. Syntes ikke de generelt har solgt vildt billigt, når de skulle skille sig af med overskudsspillere. Men deres overskudsspillere er jo som regel også spillere, der kan gå direkte ind i en start 11'er på stort set alle hold i verden.

Chris R.

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Chris R. » mandag, 04. feb, 2013 11:58

thefugle skrev:Striker Carlos Tevez, 28, will be allowed to leave Manchester City as the Premier League champions plan a massive summer clear-out. Edin Dzeko, Samir Nasri, Joelon Lescott, Scott Sinclair, Aleksandar Kolarov and Maicon could all leave the club.


Hvis det er rigtigt ville jeg ikke ha noget imod at vi handler lidt i city.
Hvor stammer det pågældende rygte fra?

Jeg vil have svært ved at få plads til Dzeko i vores trup, da vi allerede har Sturridge til at udfylde 9'er rollen, hvilket han gør rigtig godt. Tror alligevel ikke at City vil lade deres topscorer gå.

Nasri og Tevez er begge to kæmpe primadonnaer, men hvis man kan få dem til lægge egoet lidt på hylden og fokuserer på fodbolden, så kan man ikke kommet uden om, at de er verdensklasse. Jeg ville elske hvis man kunne få en af dem ind på leje med købsklausul til at spille bag ved Sturridge, og derved rykke Suarez ud på kanten. Ville virkelig være en giftig offensiv at stille overfor de små hold der parkere bussen på Anfield.

Sinclair synes jeg faktisk også kunne være spændende, og han har helt sikkert et stort potentiale. Men vi har allerede Sterling, Assaidi og Coutinho der alle er højre-benede venstrekantspillere ligesom Sinclair, så kan ikke se hvordan vi skulle få plads til ham.

Lescott synes jeg er for tung, og vil egentlig hellere spille med Skrtel/Agger, Maicon er over the hill og Kolarov er jeg heller ikke rigtig imponeret over. Tror der findes bedre alternativer derude til lavere løn.

Så hvis vi kunne få Nasri eller Tevez ind på en lejeaftale, hvor vi ikke betaler al lønnen, samt med en købsklausul, så vil jeg være tilfreds. Det skulle heller ikke undre mig hvis City køber et par nye spillere til den centrale midt til sommer hvorved Rodwell kan komme i overskud. Hvis det sker synes jeg vi skal slå til, da han vil være en perfekt backup til Lucas.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » mandag, 04. feb, 2013 13:08

Hvordan skal det lige forståes ? Er Gerrard blevet kåret som årets Engelske spiller (Og Henderson årets U21) eller er de bare årets landsholdspiller ?
Hvis Stevie G og Hendo er kåret som årets engelske spiller er det da super.. tillykke til dem begge.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 04. feb, 2013 18:36

thefugle skrev:Striker Carlos Tevez, 28, will be allowed to leave Manchester City as the Premier League champions plan a massive summer clear-out. Edin Dzeko, Samir Nasri, Joelon Lescott, Scott Sinclair, Aleksandar Kolarov and Maicon could all leave the club.


Hvis det er rigtigt ville jeg ikke ha noget imod at vi handler lidt i city.
Lidt kontroversiel holdning, men jeg mener faktisk ikke, at nogle af ovenstående spillere ville kunne hjælpe med at tage det afgørende skridt tilbage mod toppen. Maicon, Lescott og faktisk også Tevez har alle set deres bedste dage. Dzeko har niveauet, men her er vi allerede godt besat. Derudover nævnes det også, at han måske ikke ville passe ind i spillestilen, hvilket jeg er enig i. Nasri ville på papiret kunne udføre rollen som ACM, men har en lettere kontroversiel personlighed og ville risikere at kunne skabe splid i truppen. Derudover er han en utrolig humørspiller, hvilket vi ikke har brug for i vores nuværende situation.

Kolarov er rigtig nok alsidig, men han er ikke top 3 materiale på venstre back eller kant. Sinclair synes jeg altid har været overvurderet - en blev udgave af Ashley Young. Købet af ham og Rodwell viser i mine øjne meget godt, at City i visse tilfælde i en årrække har købt "flavour of the month" spillere.

City's rygrad udgøres af Hart, Zabaleta, Kompany, Silva og Aguero. Det var disse spillere som sikrede City mesterskabet, så selvom jeg ikke bryder mig om City's svingdørspolitik, så kan jeg, når de nu bruger denne transferstrategi, godt sætte mig ind i, at disse spillere (foruden Dzeko) står til at skulle forlade klubben.

Brugeravatar
Ma Captain
Indlæg: 487
Tilmeldt: tirsdag, 01. maj, 2012 13:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Ma Captain » mandag, 04. feb, 2013 18:57

Robbie_God_Fowler skrev:
thefugle skrev:Striker Carlos Tevez, 28, will be allowed to leave Manchester City as the Premier League champions plan a massive summer clear-out. Edin Dzeko, Samir Nasri, Joelon Lescott, Scott Sinclair, Aleksandar Kolarov and Maicon could all leave the club.


Hvis det er rigtigt ville jeg ikke ha noget imod at vi handler lidt i city.
Lidt kontroversiel holdning, men jeg mener faktisk ikke, at nogle af ovenstående spillere ville kunne hjælpe med at tage det afgørende skridt tilbage mod toppen. Maicon, Lescott og faktisk også Tevez har alle set deres bedste dage. Dzeko har niveauet, men her er vi allerede godt besat. Derudover nævnes det også, at han måske ikke ville passe ind i spillestilen, hvilket jeg er enig i. Nasri ville på papiret kunne udføre rollen som ACM, men har en lettere kontroversiel personlighed og ville risikere at kunne skabe splid i truppen. Derudover er han en utrolig humørspiller, hvilket vi ikke har brug for i vores nuværende situation.

Kolarov er rigtig nok alsidig, men han er ikke top 3 materiale på venstre back eller kant. Sinclair synes jeg altid har været overvurderet - en blev udgave af Ashley Young. Købet af ham og Rodwell viser i mine øjne meget godt, at City i visse tilfælde i en årrække har købt "flavour of the month" spillere.

City's rygrad udgøres af Hart, Zabaleta, Kompany, Silva og Aguero. Det var disse spillere som sikrede City mesterskabet, så selvom jeg ikke bryder mig om City's svingdørspolitik, så kan jeg, når de nu bruger denne transferstrategi, godt sætte mig ind i, at disse spillere (foruden Dzeko) står til at skulle forlade klubben.
Hov hov hov, har du ikke glemt at nævne deres bedste og vigtigste spiller? Yaya??
There is only one Captain...... Ma Captain!!

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 04. feb, 2013 19:10

Jo det kan der da være noget om ;) . Godt du var opmærksom.

Besvar