Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » fredag, 03. okt, 2014 11:59

Er det ikke kun de 2 venskabskampe han er udtaget til og må spille? Mener han stadig har karantæne i de gældende turneringskampe, også på landsholdet.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » søndag, 05. okt, 2014 10:00

Wayne Rooney is the right England captain - Roy Hodgson

England boss Roy Hodgson says Wayne Rooney has the temperament to lead his country as the Manchester United striker starts a three-match club ban.

Rooney saw red against West Ham last Saturday - the sixth of his career.
"People suggested there was a lack of discipline and so on but, in my dealings with him, nothing could be further from the truth," Hodgson said.

"If someone wants to write that Rooney hasn't got the temperament I can't stop them doing it but they are wrong."
Rooney's ban for kicking out at Stewart Downing begins with Sunday's match against former club Everton.

Hodgson added that Rooney, who grew up in the Liverpool suburb of Croxteth, close to previous England captain Steven Gerrard's childhood home of Huyton, shared his predecessor's infectious passion.
"Everyone knows Wayne is not the sort of person, with his Liverpool accent, who is going to be able to stand up in front of a lecture room of people," Hodgson said.

"But he doesn't need to. All he has to do is make certain the players he is talking to understand where he is coming from.
"The great thing with Wayne, as it was with Steven, is the passion that they have for football, for their country and for their clubs.
"They can transmit that passion to a lot of those younger players. They can get their points across. They won't do it maybe quite as eloquently as someone like myself could, but that doesn't matter."


"They can transmit that passion to a lot of those younger players. They can get their points across. They won't do it maybe quite as eloquently as someone like myself could, but that doesn't matter."
One of Rooney's first acts as skipper was to introduce player-only meetings at St George's Park and the team hotel in Watford.
"Wayne will get the message across and the message will be more powerful coming from him. We want to tap into that," Hodgson added.

Rooney's dismissal was his first for three years.
But it had marked similarities with the previous one, which came when he clashed with Miodrag Dzudovic in the Euro 2012 qualifier in Montenegro . The resulting ban meant Rooney missed the start of the tournament.

The 28-year-old former Everton forward was appointed Manchester United skipper by new boss Louis van Gaal in August and later that month Hodgson confirmed he would captain the national team.
Gerrard retired from internationals after the team's failure to progress beyond the group stage at the World Cup last summer.
http://www.bbc.com/sport/0/football/29490349
Fan af Manchester United

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TomViolence » søndag, 05. okt, 2014 10:05

"They won't do it maybe quite as eloquently as someone like myself could, but that doesn't matter."

Forhelvede, Hodgson. :D
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » søndag, 05. okt, 2014 10:08

Manden er jo helt væk.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14388
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » søndag, 05. okt, 2014 12:05

Fuldstændig ude af trit med virkeligheden!
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jensen
Indlæg: 2534
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:59
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jensen » torsdag, 09. okt, 2014 14:16

De burde ansætte Toni Bonde i stedet.


Jeg er overbevist om han ville levere langt mere underholdende fodbold, end Woy.


Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » lørdag, 18. okt, 2014 10:25

Hvis man er en kende nørdet, så er der her interview med Mourinho særdeles interessant http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... -that.html
Jeg kan ikke fordrage ham, men hans taktiske tilgang er spændende!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarde » lørdag, 18. okt, 2014 11:07

This season we improve footballistically, with Diego and Fabregas, no doubt.
Ret vildt ord sådan lige at opfinde i midten af en talestrøm :shock:

Men ja, interessant interview. Det irriterer mig stadig grusomt, at han skal holde fast i hele "alt og alle var med Liverpool i sidste sæson" vinklen, men det er vel bare et udtryk for hans generelt konspiratorisk sind. Det er meget få mennesker i fodboldverdenen, jeg synes mindre om, end ham, det må jeg indrømme. Men når det er sagt, så er hans taktiske indsigt ret interessant at få et indblik i - og den dybt imponerende strøm af gode resultater kan man selvsagt ikke tage fra ham. Manden er hamrende kompetent.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » lørdag, 18. okt, 2014 14:09

Aarde skrev:
This season we improve footballistically, with Diego and Fabregas, no doubt.
Ret vildt ord sådan lige at opfinde i midten af en talestrøm :shock:

Men ja, interessant interview. Det irriterer mig stadig grusomt, at han skal holde fast i hele "alt og alle var med Liverpool i sidste sæson" vinklen, men det er vel bare et udtryk for hans generelt konspiratorisk sind. Det er meget få mennesker i fodboldverdenen, jeg synes mindre om, end ham, det må jeg indrømme. Men når det er sagt, så er hans taktiske indsigt ret interessant at få et indblik i - og den dybt imponerende strøm af gode resultater kan man selvsagt ikke tage fra ham. Manden er hamrende kompetent.
er faktisk selv lige gået igang med en biografi om Mourinho (som dog indtil videre er en mega skuffelse...) fordi jeg finder ham VILD interessant.. jeg vil for alt i verden ikke se ham som træner for Liverpool, og afskyer hans til tider langsomme kvælning af alt det gode ved fodbold.. MEN hvor er han dog bare taktisk super spændene..
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LarsU » søndag, 19. okt, 2014 00:53

Bellamy_fever skrev:
Aarde skrev:
This season we improve footballistically, with Diego and Fabregas, no doubt.
Ret vildt ord sådan lige at opfinde i midten af en talestrøm :shock:

Men ja, interessant interview. Det irriterer mig stadig grusomt, at han skal holde fast i hele "alt og alle var med Liverpool i sidste sæson" vinklen, men det er vel bare et udtryk for hans generelt konspiratorisk sind. Det er meget få mennesker i fodboldverdenen, jeg synes mindre om, end ham, det må jeg indrømme. Men når det er sagt, så er hans taktiske indsigt ret interessant at få et indblik i - og den dybt imponerende strøm af gode resultater kan man selvsagt ikke tage fra ham. Manden er hamrende kompetent.
er faktisk selv lige gået igang med en biografi om Mourinho (som dog indtil videre er en mega skuffelse...) fordi jeg finder ham VILD interessant.. jeg vil for alt i verden ikke se ham som træner for Liverpool, og afskyer hans til tider langsomme kvælning af alt det gode ved fodbold.. MEN hvor er han dog bare taktisk super spændene..
Men de af jer, der så har læst om manden (jeg orker det ikke): Kan I sige, om der ikke er en tendens til, at han dræner de klubber han er i? Han bliver jo aldrig særligt længe i en klub, og det er vel ikke fordi han er mæt eller hvad? Er der ret mange, der tror, at han er manager i Chelsea i 2018?
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » torsdag, 23. okt, 2014 19:55

Det her er imø en utrolig god artikel om Messi vs Ronaldo http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... ciate.html
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 23. okt, 2014 20:07

Jesper skrev:Det her er imø en utrolig god artikel om Messi vs Ronaldo http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... ciate.html
Ohh no you didn't.

Aldrig start en Ronaldo vs. Messi debat! :o

Lige nu kører bold.dk-brugernes scannere på højtryk, alarmerne bimler og bamler og så drejer møllehjulet ellers bare. :lol:

Jeg er bare enig i dette; "don't compare them, just appreciate"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » torsdag, 23. okt, 2014 20:29

RedRedRed skrev:
Jesper skrev:Det her er imø en utrolig god artikel om Messi vs Ronaldo http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... ciate.html
Ohh no you didn't.

Aldrig start en Ronaldo vs. Messi debat! :o

Lige nu kører bold.dk-brugernes scannere på højtryk, alarmerne bimler og bamler og så drejer møllehjulet ellers bare. :lol:

Jeg er bare enig i dette; "don't compare them, just appreciate"
Pointen er jo netop at debatten er irrelevant! I øvrigt, så finder jeg det også fascinerende, at Ronaldo efterhånden er blevet en rendyrket målscorer, mens Messi får flere og flere klassiske 10er dyder. Som Maradona
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af tue69 » tirsdag, 28. okt, 2014 09:54

http://www.bold.dk/nyt/ronaldo-og-messi ... ballon-dor

Det er jo decideret tumpet det her. Ja, det kan godt være at Luis Suarez i manges optik har diskvalificeret sig selv til listen, men jeg synes det er latterligt. Nu er Suarez-episoden fra VM jo lidt speciel, men jeg mindes da ikke at disciplin har haft det store at skulle have sagt i disse kåringer.

Måske tager jeg fejl.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Redmaniac
Indlæg: 961
Tilmeldt: mandag, 23. jul, 2007 17:58
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redmaniac » tirsdag, 28. okt, 2014 10:17

tue69 skrev:http://www.bold.dk/nyt/ronaldo-og-messi ... ballon-dor

Det er jo decideret tumpet det her. Ja, det kan godt være at Luis Suarez i manges optik har diskvalificeret sig selv til listen, men jeg synes det er latterligt. Nu er Suarez-episoden fra VM jo lidt speciel, men jeg mindes da ikke at disciplin har haft det store at skulle have sagt i disse kåringer.

Måske tager jeg fejl.
Det ved jeg nu snart ikke. Kåringen gælder perioden fra 1/1-2014 til 31/12-14.

I denne periode har Suarez scoret 14 mål (12 på klubplan og 2 på landsholdet) og lavet en håndfuld assists. Resten af tiden har han siddet ude med karantæne (omtrent 12 kampe?)

Jeg kan umiddelbart godt følge ræsonnementet om ikke at tage ham med. Havde man kigget isoleret set på 13/14 sæsonen, så havde han selvfølgelig været i top 3.

Besvar