Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 20. dec, 2015 00:39

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Det vil blive en fiasko med Guardiola i man U. I Barca og Bayern var fundamentet på plads, begge steder havde vundet mesterskab og CL umiddelbart inden hans ankomst. Jeg tror faktisk at Klopp vil have passet perfekt i man U jobbet, fordi han formår at bygge noget op fra bunden, hvilket Guardiola ikke har bevist han kan. De kunne måske også satse lidt og gå efter Deschamps.
Guardiola blev cheftræner i Barca i 2008. De vandt La Liga og CL i 2006, men de to næste sæsoner vandt de ikke noget. De blev kun nummer 3 i 2007-08 sæsonen efter Villarreal og langt efter Real Madrid. Barca skulle endda holde æresport for Real Madrid i tredjesidste runde (da de havde sikret sig mesterskabet runden forinden) - og blev udraderet med 1-4.
Ja, men som jeg husker det, var fundamentet lagt af Rijkaard. Barca slog Arsenal i CL finalen i 2006, og det er vel dette hold der danner grundstammen på Guardiolas hold de første år af hans regime.

Valdes, Puyol, Marquez, Eto'o, Ronaldinho, tegner stammen for Guardiolas Barca de første sæsoner. Måske jeg husker forkert.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » søndag, 20. dec, 2015 11:59

You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » søndag, 20. dec, 2015 14:16

Hr. Drejer skrev:
AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Det vil blive en fiasko med Guardiola i man U. I Barca og Bayern var fundamentet på plads, begge steder havde vundet mesterskab og CL umiddelbart inden hans ankomst. Jeg tror faktisk at Klopp vil have passet perfekt i man U jobbet, fordi han formår at bygge noget op fra bunden, hvilket Guardiola ikke har bevist han kan. De kunne måske også satse lidt og gå efter Deschamps.
Guardiola blev cheftræner i Barca i 2008. De vandt La Liga og CL i 2006, men de to næste sæsoner vandt de ikke noget. De blev kun nummer 3 i 2007-08 sæsonen efter Villarreal og langt efter Real Madrid. Barca skulle endda holde æresport for Real Madrid i tredjesidste runde (da de havde sikret sig mesterskabet runden forinden) - og blev udraderet med 1-4.
Ja, men som jeg husker det, var fundamentet lagt af Rijkaard. Barca slog Arsenal i CL finalen i 2006, og det er vel dette hold der danner grundstammen på Guardiolas hold de første år af hans regime.

Valdes, Puyol, Marquez, Eto'o, Ronaldinho, tegner stammen for Guardiolas Barca de første sæsoner. Måske jeg husker forkert.
Uanset om grundstammen er der eller ej, er det ikke så let at fortsætte med at vinde titler og med den titelsamling Guardiola vandt i Barcelona skal man altså bare klappe af spillerne og ham. Unikt.

Mange dygtige trænere har overtaget et hold med en solid grundstamme og dygtige spillere men så ikke vundet noget.
We need a new Fowler...

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » søndag, 20. dec, 2015 23:14

Hr. Drejer skrev:Ja, men som jeg husker det, var fundamentet lagt af Rijkaard. Barca slog Arsenal i CL finalen i 2006, og det er vel dette hold der danner grundstammen på Guardiolas hold de første år af hans regime.

Valdes, Puyol, Marquez, Eto'o, Ronaldinho, tegner stammen for Guardiolas Barca de første sæsoner. Måske jeg husker forkert.
Ronaldinho skiftede til Milan i juli 2008, hvor Guardiola tager over. Guardiola kørte Piqué ind som mere eller mindre fast mand allerede i sin første sæson. Rafael Marquez spillede ikke fast længere. Eto'o røg til Inter efter en sæson, hvor han dog var rigtig god sammen med Messi og Henry. Det var også Guardiola, der rykkede Busquets, som han kendte fra B-holdet, op på førsteholdet. Du har ret mht. Valdes og Puyol. Og Abidal, Xavi og Iniesta for den sags skyld. Men selv med dem på holdet fik Rijkaard jo ikke noget ud af det i to år.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » tirsdag, 22. dec, 2015 08:04

Hvis man har lyst til at læse fremragende analytisk sportsjournalistik, så læs den her artikel om Mourinho: http://www.theguardian.com/football/201 ... e-mourinho

Han er virkelig en sammensat og kompliceret natur, men samtidig giver artiklen et seriøst bud på, hvorfor Mourinho har en tendens til at "suge alt blodet" ud af de klubber han er i, hvilket gør at tredje sæson (hvis han når så langt) ende op med at blive konfliktfyldt. Samtidig peges der på, hvorfor den resultatorienterede Mourinho ikke er en talentudvikler og hvorfor han har den her (i mine øjne) negative indstilling til fodboldspillet generelt set. Det skal siges, at jeg absolut ikke er imod at være resultatorienteret, men hans 7 bud er bare dræbende i bedste Drillo-stil i sit enøjede fokus på resultat. Fodbold er også underholdning, leg og æstetik.

Hvis man ser på hans store antagonist, Guardiola, så efterlader han klubber, der er som en fuldblods Formel 1 bil, mens Mourinho efterlader klubber, der efterfølgende har brug for et makeover hos en bedre brugtvognsforhandler... For at sætte det lidt på en spids.

Man U, tag ham endelig. Måske kortvarig succes a la at pisse i bukserne, men varmen bliver ikke ved og den efterlader kun en rådden stank!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » torsdag, 24. dec, 2015 05:21

Det glæder mig helt vildt, at FA er så villige til at gøre brug af video-teknologi, at de nu tager de indledende skridt, der skal til for, at de som minimum kan søge om at få lov til at indføre det.

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... rules.html

Så må vi se, om IFAB også stiller sig på bagbenene, når det er en af de store ligaer, der nu gerne vil forbedre fodbolden. Hvad skulle det kunne skade? Worst case, så dropper man det igen efter en sæsons brug, selvom jeg ikke i min vildeste fantasi kan forstille mig, at spillets "flow" på nogen som helst måde skulle bliver ringere. Kan kun forestille mig, at resultaterne vil blive mere fair.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » tirsdag, 29. dec, 2015 20:39

Hvis man som jeg, gambler lidt, bør man have øje på nummer 2 i PL. Odds 4,2 hjemme mod nummer 4 er ren gaveodds, på papiret.
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 04. jan, 2016 16:34

Der går rygter om at Rafa er fyret.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Skovdal
Indlæg: 2676
Tilmeldt: mandag, 31. mar, 2008 00:40
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Skovdal » mandag, 04. jan, 2016 17:50

Hr. Drejer skrev:Der går rygter om at Rafa er fyret.
Surprise... Jammerlig fodboldklub.
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
DAGGER!
Indlæg: 3441
Tilmeldt: søndag, 01. aug, 2010 15:06
Geografisk sted: Herning
Alder: 29

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af DAGGER! » mandag, 04. jan, 2016 20:56

Zidaine Zidane overtager jobbet efter kun Benitez i 25 kampe for Real M.... og 17 vundet kampe... damn de er arrogante og hvilken cirkus fodbold klub findes der vel ikke mere... Ronaldo den primadonna er vel tilfreds.. når nej LA Liga er tættere end før set med 4 hold i toppen - Atl Madrid, Barcelona, Real M og Villareal... det sjældent set / Men forhåbentlig godt med dem som følger LA Liga tæt.
You'r Never Walk Alone. ///

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mazter81 » torsdag, 14. jan, 2016 15:23

Real Madrid and Atletico Madrid handed transfer bans - http://www.bbc.co.uk/sport/football/35313998

Mon ikke de Gea smutter til real meget snart

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » torsdag, 14. jan, 2016 15:48

Mazter81 skrev:Real Madrid and Atletico Madrid handed transfer bans - http://www.bbc.co.uk/sport/football/35313998

Mon ikke de Gea smutter til real meget snart
Det har jo ikke påvirket Barcelona synderligt, men det der skete ved deres karantæne, som de ankede og fik et ekstra vindue at gøre brug af, var, at der blev købt massivt ind. Og uden synderlig hensyntagen til penge, for man var desperate for at skaffe spillere. Det sidste kan også ses på barcas økonomi nu, som ikke er god. Det samme vil de to klubber utvivlsomt gøre, med Real som frontløber. Det sætter samtidig en lavine i gang, for der kommer enormt mange penge i omløb, og de sælgende klubber skal også købe ind. Spændende
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » fredag, 15. jan, 2016 14:51

Jesper skrev:
Mazter81 skrev:Real Madrid and Atletico Madrid handed transfer bans - http://www.bbc.co.uk/sport/football/35313998

Mon ikke de Gea smutter til real meget snart
Det har jo ikke påvirket Barcelona synderligt, men det der skete ved deres karantæne, som de ankede og fik et ekstra vindue at gøre brug af, var, at der blev købt massivt ind. Og uden synderlig hensyntagen til penge, for man var desperate for at skaffe spillere. Det sidste kan også ses på barcas økonomi nu, som ikke er god. Det samme vil de to klubber utvivlsomt gøre, med Real som frontløber. Det sætter samtidig en lavine i gang, for der kommer enormt mange penge i omløb, og de sælgende klubber skal også købe ind. Spændende
Barcelona har haft muligheden for at benytte flere yngre spillere og talenter pga. dette end jeg forestiller mig de ville have gjort - og der har derved vendt karantænen til noget positivt. Hvorfor skulle Real Madrid ikke kunne gøre dette.
Jeg tænker at det er både ret og rimeligt at de to madridklubber for samme udfordringer som FCB med en karantæne såfremt de har djort lignende overtrædelser.

Problemet er jo at ankesystemet ikke tager højde for hvornår der er transfervinduer, og derved kan de ikke helt sikre sig at de kan handle i sommerperioden.
We need a new Fowler...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » søndag, 24. jan, 2016 11:29

Det er jo ikke ligefrem "Breaking News", men et eller andet sted ret underholdende at se, hvordan Mourinho desperat jagter sædet i Man Utd.

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 29971.html

Jeg håber sgu, at han får det. For jeg vil enormt gerne se, om han kan leve op til løfterne om ikke at være konfrontrationssøgende, at spille offensivt og underholdende, og at udvikle Man Utd's egne talenter. I mine øjne ligner det en dødsejler af et projekt...
Kloppite

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af thefugle » søndag, 24. jan, 2016 11:39

texy skrev:Det er jo ikke ligefrem "Breaking News", men et eller andet sted ret underholdende at se, hvordan Mourinho desperat jagter sædet i Man Utd.

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 29971.html

Jeg håber sgu, at han får det. For jeg vil enormt gerne se, om han kan leve op til løfterne om ikke at være konfrontrationssøgende, at spille offensivt og underholdende, og at udvikle Man Utd's egne talenter. I mine øjne ligner det en dødsejler af et projekt...
Er der noget der kan bekræfte det her brev overhovedet eksistere?
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Besvar