Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » tirsdag, 05. apr, 2016 18:05

RedRedRed skrev:
AJ skrev: Men vi var jo netop dårligere end de andre hold målt på at få point ud af en føring på 1-0. Så vi kan da også sagtens have smidt flest point fra førende positioner. Det kan man selvfølgelig checke, men jeg vil da tro, at vi ville ligge meget bedre til, hvis vi magtede at forsvare. Det irriterer mig virkelig.
Selvfølgelig ville vi ligge bedre til i ligaen, med de tabte point. Det er jo det statistikken fortæller.
Men noten om, at vi ville ligge nr. 2 er meget søgt, da der i det regnestykke jo ikke er taget højde for de point de andre hold, trods alt også har smidt efter førende position.
Jeg skriver flest (du har selv markeret det). Altså, at vi måske har smidt flere point end de andre. Ja, vi ville måske ikke ligge nummer 2, hvis man tog højde for de andre holds tilsvarende tal, men det kan da sagtens være, at vi ville ligge bedre til, end vi gør nu.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 05. apr, 2016 18:10

AJ skrev:
RedRedRed skrev:
AJ skrev: Men vi var jo netop dårligere end de andre hold målt på at få point ud af en føring på 1-0. Så vi kan da også sagtens have smidt flest point fra førende positioner. Det kan man selvfølgelig checke, men jeg vil da tro, at vi ville ligge meget bedre til, hvis vi magtede at forsvare. Det irriterer mig virkelig.
Selvfølgelig ville vi ligge bedre til i ligaen, med de tabte point. Det er jo det statistikken fortæller.
Men noten om, at vi ville ligge nr. 2 er meget søgt, da der i det regnestykke jo ikke er taget højde for de point de andre hold, trods alt også har smidt efter førende position.
Jeg skriver flest (du har selv markeret det). Altså, at vi måske har smidt flere point end de andre. Ja, vi ville måske ikke ligge nummer 2, hvis man tog højde for de andre holds tilsvarende tal, men det kan da sagtens være, at vi ville ligge bedre til, end vi gør nu.
Jamen AJ, vi er jo enige. :)
Jeg skriver jo netop, at vi meget vel ville have ligget bedre, men at 2. plads er overdrevet da de andre trods alt og må have smidt lidt point.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » tirsdag, 05. apr, 2016 18:13

Det er rent faktisk ikke en selvfølge, at vi ville ligge bedre til. Det kan jo være, at andre hold har smidt endnu mere fra førende positioner ;)

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » tirsdag, 05. apr, 2016 18:37

AJ skrev:Det er rent faktisk ikke en selvfølge, at vi ville ligge bedre til. Det kan jo være, at andre hold har smidt endnu mere fra førende positioner ;)
Derfor jeg lige får skrevet "..meget vel.." i mit seneste indlæg. ;)

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » tirsdag, 05. apr, 2016 20:42

Callesen skrev:
Mads T. skrev:
Champen skrev:Jeg & fruen var tidligere på aftenen på blue water arena for at se lidt Superliga fodbold i form af EFB-Viborg, og der lagde jeg mærke til noget der undrede mig. Ren tilfældigt sad vi så vi kunne se op igennem en af vinduerne at kampen kørte på TV3 sport derinde på et stort tv. Der lagde jeg mærke til at igennem hele kampen var tv'ets livedækning 13-14 sekunder bagefter! Er der nogle der ved om det er standarden for livesport? Jeg har alle dage troet der måske drejede sig om 2-3 sekunder, men alligevel et kvart minut? Det var jeg egentlig lettere chokeret over :dontknow:

Og ja! Det var en KÆMPE kaffekamp siden jeg kiggede derop fremfor på banen! :lol:
Det er det som regel. Hvis man følger en kamp live i fjernsynet og på et betting-site samtidig, er der også ofte forskydelse på 10 sek. Så når man ser at et spil bliver lukket på bettingsitet, kan man godt sætte sig til rette og vente på en scoring eller lign. i kampen man ser på fjernsynet.
Til mindre kampe står der endda en betting mand klar i telefonen kampen igennem og snakker med dem derhjemme, så de kan få lukket spillene på kampen eller ændre odds.

Det er endnu værre med livestream. Har utallige gange måtte bede venner om, at forsinke deres beskeder 2 minutter ellers røber de hvad der sker i kampene.
Ser af og til en kamp bet365 stream(så TV´et kan bruges til at zappe rundt) selv om at kampen vises i tv, og der er 365 stream noget nær direkte, max 1 sekunders forsinkelse vurderer jeg set ud fra live odds markedet, men som skrevet er TV signalet på samme kamp 5-15 sekunder efter. Så streams kan altå være hurtigere end tv.
Verden er smask fuld af hyklere....

Mazter81
Indlæg: 936
Tilmeldt: fredag, 18. jun, 2010 10:55
Geografisk sted: Paphos
Alder: 42
Kontakt:

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mazter81 » tirsdag, 05. apr, 2016 22:05

RedRedRed skrev:
AJ skrev:Det er rent faktisk ikke en selvfølge, at vi ville ligge bedre til. Det kan jo være, at andre hold har smidt endnu mere fra førende positioner ;)
Derfor jeg lige får skrevet "..meget vel.." i mit seneste indlæg. ;)
Der var en lignende statistik på anfieldindex den anden dag, dom vidst have taget de andre hold med. Så vidt jeg husker. Vi lå noget bedre til

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » onsdag, 06. apr, 2016 15:26

Godt interview med Pique. Det er værd at se, hvis man har 11 min.

Fan af Manchester United

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Callesen » torsdag, 07. apr, 2016 08:17

Ændring omkring bagerste mand og rødt kort er netop vedtaget.

http://lortedommer.dk/ny-regel-godkendt/

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 07. apr, 2016 19:09

Callesen skrev:Ændring omkring bagerste mand og rødt kort er netop vedtaget.
http://lortedommer.dk/ny-regel-godkendt/
Han siger der er lavet mere klare regler, Men;

"Hvis en spiller berøver et mål eller en oplagt scoringsmulighed ved at tage forsætligt med hænder, bliver spilleren udvist ligegyldigt hvor forseelsen finder sted."

Er det ikke bare netop denne regel, der er mest uklar af dem alle i forvejen? Hvornår spilleren forsætligt tager med hænder?
Det vælter dommerne jo rundt i allerede.
Sendte man én og samme situation til 10 forskellige dommere, ville man sgu ende op med 13 forskellige fortolkninger og domme.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Callesen » lørdag, 09. apr, 2016 10:11

Mon ikke der ligger mere i det bag lukkede døre hos dommerforbundet end hvad der i den tekst der er udsendt?

Men vi er nok ikke ude i den hvor armen flagre lidt ved indlæg f.eks. det håber jeg i hvert fald ikke.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » lørdag, 09. apr, 2016 10:28

Callesen skrev:Mon ikke der ligger mere i det bag lukkede døre hos dommerforbundet end hvad der i den tekst der er udsendt?
Men vi er nok ikke ude i den hvor armen flagre lidt ved indlæg f.eks. det håber jeg i hvert fald ikke.
Nu er det vel ikke bare en udsendt tekst, det er hvad der står i fodboldloven.

Jeg tror ikke denne ændring får stor betydning. Tror desværre stadig dommerne kommer til at dømme lidt i øst og lidt i vest.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5552
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sledgehammer » mandag, 18. apr, 2016 17:51

Mourinho til Leeds?

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/leed ... -mourinho/

Det er næppe en "smånyhed", hvis det skulle ske, men det kunne godt nok være sjovt. Og Leeds hører i min verden hjemme i PrL, så kudos for at gøre forsøget. Selvom det næppe kommer til at bære frugt.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » torsdag, 05. maj, 2016 14:48

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... ve-says-h/
Det irriterer mig at de her ting blandes sammen. Katastrofen indtraf for mange år siden og sammenhængen mellem nutidens ståpladser og ulykken dengang hænger ikke sammen. Jeg synes det er ærgerligt at kalde tiltag så mange år efter disrespektfuldt, for det er i mine øjne en uheldig sammenblanding. Og set med et Liverpool perspektiv gør det, at vi vel med statsgaranti er den sidste klub, der igen får ståpladser. Og det synes jeg er ærgerligt. Jeg hader den der "side ned og tysse på hinanden".
Og nogle finder måske dette indlæg provokerende, men sådan må det være. Jeg mener vi skal væk fra den berøringsangst, der kredser om alt hvad der har med katastrofen at gøre. Jeg synes man skal se fremad og holde tingene adskilt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » torsdag, 05. maj, 2016 17:13

Jesper skrev:http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... ve-says-h/
Det irriterer mig at de her ting blandes sammen. Katastrofen indtraf for mange år siden og sammenhængen mellem nutidens ståpladser og ulykken dengang hænger ikke sammen. Jeg synes det er ærgerligt at kalde tiltag så mange år efter disrespektfuldt, for det er i mine øjne en uheldig sammenblanding. Og set med et Liverpool perspektiv gør det, at vi vel med statsgaranti er den sidste klub, der igen får ståpladser. Og det synes jeg er ærgerligt. Jeg hader den der "side ned og tysse på hinanden".
Og nogle finder måske dette indlæg provokerende, men sådan må det være. Jeg mener vi skal væk fra den berøringsangst, der kredser om alt hvad der har med katastrofen at gøre. Jeg synes man skal se fremad og holde tingene adskilt.
Finder det bestemt ikke provokerende. I mine øjne er du spot on. Og det vil være så ufatteligt skadeligt for klubben, hvis vi endnu engang ender med at halse bagefter de andre i stedet for at være initiativtagere.

Jeg anerkender sorgen og tabet. Og jeg har igennem alle årene fulgt og bakket op om kampen imod det etablerede systems forsøg på fralægge sig ansvar, dække over skyldige, skjule sandheder og tilsvine Liverpool-fans over en bred kam. Men alle de involverede (inklusive min store helt Kenny - som desværre heller ikke ønsker ståpladser tilbage) ved godt, at det ikke var ståpladsernes skyld at tragedien indtraf. Ellers havde man set den slags langt oftere (også på Anfield, hvor ståpladser dannede rammen for den måske mest legendariske stemning i europæisk fodbold i kampen imod St. Etienne i 1977). Årsagen var ekstremt ringe organisation, forberedelse, kontrol samt nærmest kriminelt dårlig beredskab naturligvis kombineret med utidssvarende stadionforhold. Man kunne have smidt nok så mange sæder ind på den tribune. Det havde kun gjort ondt værre, når man bestemte sig for at lukke så mange ind.

Så jeg er helt enig med Jesper (og dermed desværre uenig med mit største idol). Vi skal have indført "safe standing". Gerne Dortmund style med sæder der kan klappes ned. Fodbolden har brug for det. Og det er sgu ærgreligt, hvis 96 tragiske skæbner, som mistede deres liv for i forsøget på at skabe og være del af netop en sådan en magisk atmosfære, nu skal bruges i en politisk kamp, der har til formål at begrænse den slags stemning.

St. Etienne 1977.

Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 05. maj, 2016 21:29

Man skal også huske på at i 1980'erne, var der hooligan problemer, og man havde derfor bygget hegnene rundt om banen så stærke, at de kunne modstå et kolossalt pres fra store menneskemængder. Hvis bare hegnet var bygget sådan at det knækkede under pres, så vil mange havde været reddet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar