Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11341
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » fredag, 06. maj, 2016 08:53

texy skrev:
Jesper skrev:Jeg synes det er ærgerligt at kalde tiltag så mange år efter disrespektfuldt......
Jeg anerkender sorgen og tabet. Og jeg har igennem alle årene fulgt og bakket op om kampen imod det etablerede systems forsøg på fralægge sig ansvar, dække over skyldige, skjule sandheder og tilsvine Liverpool-fans over en bred kam. Men alle de involverede (inklusive min store helt Kenny - som desværre heller ikke ønsker ståpladser tilbage) ved godt, at det ikke var ståpladsernes skyld at tragedien indtraf.
Det er spot on! Safe Standings Dortmund Style er det eneste rigtige af flere årsager:

Det kan bringe fodbold tættere på rødderne - ...og når vi er på The Kop, så står vi alligevel op hele tiden. Så lad os dog for He..... gøre det i et miljø, som er indrettet efter at skabe størst mulig sikkerhed for den enkelte!

Hvis man sidder ned til en rockkoncert, så er det fordi den er så dårlig/kedelig, at man lige så godt kunne have taget ind og høre Jaja Hassan oplæse sine (forhåbentlig snart) sidste digte.

At linke ståpladser med de tragiske Hillsborough dødsfald, er desværre blevet et dogme, som har groet sig fast - specielt på Merseyside! ...og det er desværre en simpel menneskelig reaktion. Step 1 efter Hillsborough var, at rive "abeburene" på stadions ned, og samtidig tvinge folk til at sidde ned, da det blev set som muligheden for at kontrollere en større menneskemasse. Det er squ da fucked up! Det handlede/handler udelukkende om, at forsøge at kontrollere en eventuel pøbel. ....og hvis vi (pøbelen) rækker ud efter magten og kontrollen under en fodboldkamp, så sker det alligevel. Det er jo ikke det kvarte sekund det tager at rejse sig op, der afgør forskellen på, om en pøbel kommer ud af kontrol eller ej.

INDFØR SAFE STANDINGS!! ..... ASAP!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » fredag, 06. maj, 2016 09:14

Helt enig texy og Cynwal :clap: :clap: :clap:

Brugeravatar
CVLiverpool
Indlæg: 679
Tilmeldt: mandag, 16. dec, 2013 10:43
Geografisk sted: Aarhus

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af CVLiverpool » tirsdag, 10. maj, 2016 13:20

http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-05-10- ... i-dortmund

Mats Hummel til Bayern München. Shit.
Sendt fra min Samsung Android m. intel processor, Gorilla skærm, touchscreen, opkaldsfunktion, sms-funktion, dataforbindelse og sort cover

Oomph242
Indlæg: 5698
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 10. maj, 2016 14:47

CVLiverpool skrev:http://sport.tv2.dk/fodbold/2016-05-10- ... i-dortmund

Mats Hummel til Bayern München. Shit.

Som forventet... Renato Sanches er også købt.

APLFC
Indlæg: 334
Tilmeldt: søndag, 24. jan, 2010 10:09
Geografisk sted: Roskilde

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af APLFC » tirsdag, 10. maj, 2016 16:29

Det er noget af en magtdemonstration som Bayern viser. Godt nok er de ude af CL og Guardiola stopper efter denne sæson, men alligevel offentliggøres to kæmpe signings på samme dag og før sæsonafslutningen. #Storhed.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 10. maj, 2016 23:30

APLFC skrev:Det er noget af en magtdemonstration som Bayern viser. Godt nok er de ude af CL og Guardiola stopper efter denne sæson, men alligevel offentliggøres to kæmpe signings på samme dag og før sæsonafslutningen. #Storhed.
#Rigdom

Det kapper jo helt over, når der betales £28m-£63m for en 18-23 årig portugiser med en enkelt sæson i bagagen. Så er det ikke svært at præsentere spillere tidligt.
Kloppite

sjampen
Indlæg: 1741
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » onsdag, 11. maj, 2016 00:02

texy skrev: #Rigdom

Det kapper jo helt over, når der betales £28m-£63m for en 18-23 årig portugiser med en enkelt sæson i bagagen. Så er det ikke svært at præsentere spillere tidligt.
Ja ja, det kan man selvfølgelig sige, men der er jo altså ikke tale om penge der kommer af ren magi. Det er den klub med 5 største omsætning og en stort set konsekvent tradition for at konkurrere til det sidste om Bundesligaen, Pokalturnering og Champions League. Hvor meget jeg end selv har sympati for Dortmund og synes at Bayern vinder fordi de har penge til at købe modstanderens spillere, kan man vel ligeså godt sige at Bayern har råd til at bruge penge fordi vinder og dermed kan sætte et enormt kommercielt apparat op til at tjene penge.

Hvordan de bruger deres penge, det kan jeg ærlig talt ikke blande mig i. Det er selvfølgelig rigtig mange penge for en totalt uprøvet spiller, men de har efterhånden også en relativt god track record.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » onsdag, 11. maj, 2016 20:36

Tony Evans med et indspark i opråbet om, at det er tid til at indføre "Safe Standing". Jeg var i øvrigt ikke klar over, at Celtic introducerer det fra starten af næste sæson.

http://www.standard.co.uk/sport/footbal ... 43326.html
Kloppite

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14389
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » fredag, 20. maj, 2016 20:37

Brendan Rodgers til Celtic. Det skal såmænd nok blive godt tænker jeg. Held og lykke til samt et YNWA.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » fredag, 20. maj, 2016 20:51

Emmy skrev:Brendan Rodgers til Celtic. Det skal såmænd nok blive godt tænker jeg. Held og lykke til samt et YNWA.
Held og lykke til ham.

Ligaen skal han jo kunne vinde med bind for øjnene. Den virkelige test bliver færden i europæisk bold. Der så han aldrig alt for heldig ud med Liverpool.

Hr. Drejer
Indlæg: 13786
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 21. maj, 2016 12:30

Barca har lige forlænget samarbejdet med Nike. Aftalen er kr. 1.15 milliard værd pr. sæson. Det er kr. 400 millioner mere pr. sæson end Man U's aftale med Adidas :shock:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » onsdag, 25. maj, 2016 17:49

så Mourinho kommer til at få 230.000£ om ugen. i United

det er 70.000£ mere ind benteke får :P

men han er stadig 70.000£ efter Rooney som får 300.000 om ugen :D
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

mortenbak
Indlæg: 3114
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » onsdag, 25. maj, 2016 20:30

Wormie skrev:så Mourinho kommer til at få 230.000£ om ugen. i United

det er 70.000£ mere ind benteke får :P

men han er stadig 70.000£ efter Rooney som får 300.000 om ugen :D
Gad vide hvad der kommer ud af det setup.

Mourinho som Scum manager..... rimer det ?

Mine Scum kollegaer ved ikke rigtig hvad de skal forvente og mene..... de er ikke ubetinget utilfredse, men de har svært ved at omfavne ideen helt.....

Personligt håber jeg selvfølgelig at projektet flopper fra start :D

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » torsdag, 26. maj, 2016 17:54

Hvad et mesterskab kan gøre for dig på et betting site!

Lionel Messi to sign for before 3rd September 2016
Sign For Before 3rd September Loan deals do count
Manchester City 5/1
Arsenal 18/1
Chelsea 18/1
Manchester Utd 20/1
PSG 20/1
Bayern Munich 33/1
Juventus 33/1
Leicester 50/1
To Stay at Barcelona (Does not include returning on loan following a permanent deal elsewhere) 1/9
Wayne Rooney to sign for before 3rd September 2016
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 27. maj, 2016 08:49

Nu er det vist officielt at Mourinho skal til United. Så er de fleste topmanagers samlet i England, så det giver da nogle interessante dueller uden for banen.
Mourinho vil vel følge sit normale mønster med at samle en kerne den første sæson (uden brug af egne talenter - en ellers klassisk United-strategi), hvorefter kuldet kulminerer i 2. sæson, hvorpå trup og ikke mindst manden selv tilter i 3. sæson - ikke mindst mentalt.
Det kan selvfølgelig fryde mig, hvis han smadrer klubben, men jeg er ambivalent, for Mourinho er nok den eneste fodboldmand, jeg decideret hader. Og hader det spin medierne og manden selv kører. Hader hans tankegang. Hader alt ved ham.
Engang respekterede jeg ham for hans kunnen, men jeg magter ham ikke. Jeg bliver træt bare ved tanken om det konstante selviscenesatte show, der vil køre nonstop fra nu af.
Klopp, nak ham!!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Besvar