Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13718
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 10. aug, 2016 15:26

Ja. Spillerne PL tjener mange penge - uanset om de spiller for Liverpool eller Man C. Det de jagter er trofæer, og der er muligheden størst hos Man C.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

nordjysk redman
Indlæg: 250
Tilmeldt: torsdag, 06. aug, 2015 12:42

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nordjysk redman » onsdag, 10. aug, 2016 17:59

Hr. Drejer skrev:Ja. Spillerne PL tjener mange penge - uanset om de spiller for Liverpool eller Man C. Det de jagter er trofæer, og der er muligheden størst hos Man C.

Tja du har nok ret moderne fodbold er sgu så overfladisk at det er til at brække sig over

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 11. aug, 2016 20:01

Lidt Prl stadionnyt op til sæsonstart:

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... paign=1490

bblauritzen
Indlæg: 1059
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af bblauritzen » onsdag, 24. aug, 2016 11:10

UEFA er i disse dage ved at lægge sidste hånd på et forslag som vil ændre CL og måden man kvalificere sig til denne.

Ændringerne kommer efter pres fra flere europæiske storklubber som har truet med at sable deres egen Super League hvis ikke deres krav ville blive tilgodeset.

Forslagene er som følger:

- No fourth place play-off for England, Spain, Germany

- Higher proportion of prize money to clubs from four highest ranked leagues

- Serie A to have four direct entries

- More entries for top leagues

- Matches on Saturday's rather than midweek for some clubs

- Protected places for storied clubs with global fan base

Især den sidste ser med Liverpools øjne ret så interessant ud.

Forslagene forventes præsenteret på fredag og skal efter planen træde i kraft fra 2018.

Jeg er lidt ambivalent for selv om det må betyde at Liverpool kan komme med så er det tydeligt at det er de kommercielle kræfter der taler og ikke de sportslige.

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » onsdag, 24. aug, 2016 17:21

Det er en ærgerlig udvikling synes jeg. Og jeg har egentlig ikke lyst til at være med i CL som en kommerciel gave. Jeg vil i CL fordi vi fortjener det sportsligt.
Øv.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
Spazzjack
Indlæg: 320
Tilmeldt: onsdag, 22. maj, 2013 12:46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Spazzjack » onsdag, 24. aug, 2016 18:00

Surf skrev:Det er en ærgerlig udvikling synes jeg. Og jeg har egentlig ikke lyst til at være med i CL som en kommerciel gave. Jeg vil i CL fordi vi fortjener det sportsligt.
Øv.
Enig. Det kommer til at virke mærkeligt hvis man pludselig kun går efter Premier League sejr eller ingenting fordi man er sikret en plads i Champions League denne vej. En sæson kan jo nærmest være ovre når man er halvvejs.
Billede

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » onsdag, 24. aug, 2016 18:30

Surf skrev:Det er en ærgerlig udvikling synes jeg. Og jeg har egentlig ikke lyst til at være med i CL som en kommerciel gave. Jeg vil i CL fordi vi fortjener det sportsligt.
Øv.
Helt enig.

Gad godt, hvis man kunne mønstre en global opbakning til at boykotte kampe både på stadions og TV, når den ændring træder i kraft. Synes, sgu allerede, at konceptet er rigeligt udvandet.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13718
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 25. aug, 2016 23:59

Surf skrev:Det er en ærgerlig udvikling synes jeg. Og jeg har egentlig ikke lyst til at være med i CL som en kommerciel gave. Jeg vil i CL fordi vi fortjener det sportsligt.
Øv.
Hvis Champions League levede op til sit navn, vil Liverpool jo aldrig have været med. De store klubber vil have garanti for deres investeringer. Hvilket er forståeligt. Men om 2., 3. eller 4. pladsen giver direkte adgang til CL er vel til Liverpools fordel, da vi har problemer med at vinde ligaen, og ofte er endt på 4. pladsen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » fredag, 26. aug, 2016 08:03

tbh en liga som Premier league BØR have 6 spots i CL La liga 5

Så giv Pl 4 direkte og 2 kvali spots. la liga 3 direkte 2 kvali,

Så må de skod hold i pot 4 jo bevise at de kan slå et "top" hold fra premier league eller la liga for at komme med.

Hvis bare de giver 6 pladser til Premier league og så dropper det med at man er med bare fordi man er verdens mest populær klub så syntes jeg de er kommet langt med at fixe de fleste problemer
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » fredag, 26. aug, 2016 11:50

Et kæmpe nederlag for fodbolden er det eneste, det er.

Hvis fans ikke snart tager skeen i den anden hånd og boykotter, så vil det her cirkus blot fortsætte. Desværre er folk så pivhamrende liderlige efter at se de største spillere mod hinanden, at de efterhånden er ligeglade med alt andet fodbold. Jeg er ret sikker på, at fodbold om 10-15 år ikke rigtig siger mig det store.
Liverpool Football Klopp

sjampen
Indlæg: 1734
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » fredag, 26. aug, 2016 17:12

Jeg vil, om end det er en stilling hvor jeg står relativt alene, vælge at se ændringen som positiv, også for fodboldens skyld. Det er klart, at det bliver det ikke, for det er korrupte og talentløse UEFA der står for lortet, men ændringen er faktisk et skridt i retningen af hvad jeg gerne vil se, af helt egoistiske grunde.

Nogle vil mene, at jeg bare siger det fordi det højest sandsynligt vil være godt for Liverpool. Mit absolut primære fanforhold er til Brøndby IF, der så absolut ikke står til at blive gavnet af ændringerne. Min grund er meget simpel. For mig står Champions League for det absolut ypperste for klubhold, og dermed der hvor jeg skal se den absolut topklasse af min favoritsportsgren, og der gør jeg ikke nu. Jeg er fuldt ud med på at det vil tværskride magtbalancen i fodbold endnu mere og jeg er røv ligeglad. Jeg har absolut ingen interesse i de her prygelknapper der er i CL grupperne, og det får efter min mening gruppespillet til at være røvkedeligt, bortset fra de her dødspuljer. Ja, det er da meget sjovt en enkelt gang at se Real Madrid gennemprygle Malmø 8-0, men det er bare ikke den opfattelse af Champions League jeg har. Jeg synes det er latterligt når 2 hold spiller mere om at få den her tåbelige EL billet for at ende 3'er i sin gruppe, end om at gå videre og jeg synes ikke det er fedt når nogle grupper har hold med 0-2 point, eller 2 hold med 3-4 point. Jeg synes det er fedt at se grupper hvor Bayern, Roma, City og CSKA eller Juve, City, Sevilla og Gladbach kæmper om 2 pladser videre. Kort sagt, for min egen personlige underholdning vil jeg se de bedste hold i verden gå op imod hinanden, også er jeg som sådan ligeglad med hvor holdene kommer fra. Jeg vil have 8 dødsgrupper, hvor der er indædt kamp om de 2 pladser der giver videre avancement i turneringen, så når vi rammer foråret, så er der 16 hold tilbage der kan give mig topkampe og hvor man ikke kan snakke om let lodtrækning eller hvor er det ærgeligt at Barca/Bayern skulle rende ind i hinanden når PSV og Zagreb mødes efter at have været videre fra deres grupper på bekostning af Ludogorets og BATE Borisov. Champions League, det er jo i forvejen ikke alle mesterholdene der får en plads, så kan man efter min mening ligeså godt sørge for at alle de bedste hold kommer med, ikke at så mange mulige lande er repræsenteret. Skid hul i at 28 af 32 hold kommer fra de 5 store ligaer, hvis det rent faktisk er de mandskaber der er de bedste.

Hvordan skal man så løse problemerne med skævvridningen? Skal mindre hold ikke også have lov til at spille europæisk. Jo, det mener jeg bestemt, og det er svært at løse. Et par bud:

Mindre hold skal naturligvis have chancen for at slå papirsfavoritten, og dermed tage en potentiel CL plads. Jeg siger bestemt ikke at PL skal have 6,7 eller 8 direkte kvalifikationer til CL, men jeg så langt hellere at der blev sendt 4 direkte og 4 i kvalen, hvis de 8 er bedre end Astra Giurgio, der selvfølgelig fortjener chancen for at slå West Ham, eller os, ud. Om det vil kræve flere kvalifikationsrunder, det er for mig ligegyldigt, bare at de hold der rent faktisk ender med at komme i CL gruppespillet, har været de bedst spillende hold.

Med til dette hører efter min mening også, en markant forøgelse af pengefordelingen til de tidlige kvalifikationsrunder. Det vil efter min mening modvirke skrævvridningen, hvis de 200 millioner kroner man får for at nå gruppespillet, fordeles ud på kvalifikationsrunderne. Belønning for at kvalificere sig til europæisk fodbold, og for hver gang man vinder en runde. Altså i stedet for den noget underlige situation hvor man får ca. ingenting for de første 3 kvalifikationsrunder også ligepludselig at dem der kvalificerer sig får 200 millioner, kunne man sige at sejr i første kvalrunde gav 20 mil, sejr i 2. gav 40, sejr i 3. hav 80 og sejr i 4. gav 160, eller hvordan pengene nu lige passer. Hermed ligger det også i, at der bør ske en udjævning at penge i CL turneringen og EL turneringen, naturligvis stadig med flest præmiepenge til CL klubber. Det er muligt at indkomst kommer langt mere fra CL end EL, det er jeg som sådan ligeglad med, begge turneringer er UEFA. Med alle fordelene man har af CL fodbold, gør det vidst ikke noget at fordelingen bliver mere 60-40 end den nuværende der føles som 90-10 hvor Liverpool eller Spurs jo nærmest ikke kan mærke på pengepungen når de afholder en EL kamp og derfor er røvligeglade med turneringen.

Med en ændring af CL strukturen, skal det selvfølgelig medføre at EL rent faktisk skal løse en opgave, og ikke bare være backupplan for de gode hold fra gode ligaer og næsten-tabere fra CL. EL skal være for de hold der vil lide under at CL bliver for storhold, de mesterhold fra mellem til små ligaer der ikke har en direkte plads til CL og ikke kunne slå Lyon eller Schalke ud i kvalen. Dermed også sagt, at når man først har kvalificeret sig til CL, så får man altså ikke adgang til EL for kun at være næstdårligst i en svag gruppe. Altså, de hold som lige akkurat er for dårlige til at kvalificere sig til CL, får chancen for at ende i EL. Igen, med flere penge for kvalifikationsrundesucces.

Det er garanteret ikke perfekt, og der er med sikkert meget jeg har misset, men som udgangspunkt kan jeg sq ikke hidse mig op over at det absolut ypperste indenfor klubfodbold, nu kommer tættere på at have de bedste hold i verden sat mod hinanden.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » søndag, 04. sep, 2016 09:16

Gigantisk problem, hvis det er sandt, at dommere er blevet instrueret i at påstå, at de ikke har set situationer, så spillere efterfølgende kan straffes.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... es-8763146

Endnu et argument for videodommere...
Kloppite

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » søndag, 04. sep, 2016 10:04

Det værste er, at man jo langt fra bliver overrasket. Jeg har før været kæmpe modstander af at benytte sig af videomateriale under kampene, fordi jeg simpelthen har svært ved at se, hvordan det i praksis skal fungere, men jeg vil medgive, at jeg efterhånden er lydhør for løsninger. At engelske dommere bliver instrueret i at snyde er jo grænsende til det absurde.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TomViolence » søndag, 04. sep, 2016 10:32

AndreasN skrev:Det værste er, at man jo langt fra bliver overrasket. Jeg har før været kæmpe modstander af at benytte sig af videomateriale under kampene, fordi jeg simpelthen har svært ved at se, hvordan det i praksis skal fungere, men jeg vil medgive, at jeg efterhånden er lydhør for løsninger. At engelske dommere bliver instrueret i at snyde er jo grænsende til det absurde.
Det værste er, at der formentligt ikke bliver fulgt grundigt nok op på denne sag.
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14366
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » søndag, 04. sep, 2016 16:06

scum bølgen ruller igen. Hjælp til næste kamp, derbyet i scumchester såmænd, i form af karantæne til modstanderens bedste spiller samt Luke Shaw desværre ikke kan spille landskamp da han skal hvile. Fusk og svindel
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar