Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » onsdag, 11. okt, 2017 10:40

Altså. Det er flot sparket og den sidder præcis der hvor den skal - men med en ordentlig målmand, så ville den aldrig være gået ind.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » lørdag, 21. okt, 2017 14:51

Jeg ved reelt ikke om han selv tror på sit mundlort, af og til. Og det i denne artikel får ham jo til at fremstå som en regulær idiot, og tager ikke presset fra holdet, som nogle af de ting han eller har gang i.Men VIL han bare i medierne uanset hvordan han fremstår? Han har vel DEN største trup i topfodbold, og han klynker over skader selv om der er 7 landsholdsspillere på bænken, dernæst klynker han jo over ALT, ikke kun skader. jeg tror oprigtigt talt at han har "lost it"/tabt småkagerne som man vist siger på dansk. Han virker ikke helt rask i hovedet, og det bliver jo værre og værre.....


ose Mourinho mener, at der er mange managere, der græder meget over skader - og at han ikke selv gør det.

Manchester United snuppede onsdag aften en snæver 1-0-sejr over Benfica i Champions League. Efter kampen måtte Jose Mourinho stå på mål for flere ting.

Blandt andet blev han spurgt ind til den defensive tilgang til spillet, som han af og til viser. Han afviste dog kritikken og gav udtryk for, at det flere steder opfattes som en forbrydelse at forsvare ordentligt.

Og så tog han ellers også fat i en anden sag, der går ham på.

- Der er en anden ting, jeg måske også er skyldig i - jeg taler aldrig om skader. Andre managere græder og græder og græder, når der er en eller anden spiller, der er skadet. Jeg græder ikke, siger Jose Mourinho ifølge Sky Sports.

- Jeg synes, man bør ignorere de spillere, der er skadede og fokusere på de spillere, der er til rådighed. Så giver man tillid til de spillere, der er til rådighed.

- Men hvis jeg skulle sidde og græde som de andre, kan jeg sidde og græde i de næste fem minutter, siger Mourinho og nævner nogle af sine skadede spillere Zlatan Ibrahimovic, Paul Pogba, Marouane Fellaini, Marcos Rojo.

- Jeg kan græde, men jeg gør det ikke. Vi gør det med det, vi har, siger Jose Mourinho.

Manchester United har da også været fint kørende trods skader. I Premier League er klubben på andenpladsen, og i Champions League er klubben i front i sin gruppe

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/mou ... er-skader/
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » mandag, 23. okt, 2017 16:14

Bye-Bye Ronald Koemann! Troede faktisk en overgang, at han var ved at vende Smølfe-skuden i den rigtige retning, men der kom åbenbart et isbjerg!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 07. nov, 2017 08:33

Vores trup er dyrere end PSG,'s. Desværre er fire engelske klubber foran os.

De dyreste trupper i de fem største ligaer i Europa.

1. Manchester City (€1.19bn)

2. Tottenham Hotspur (€1.17bn)

3. Barcelona (€1.13bn)

4. Chelsea (€1.04bn)

5. Manchester United (€919m)

6. Real Madrid (€903m)

7. Liverpool (€901m)

8. Paris Saint-Germain (€864m)

9. Atletico Madrid (€800m)

10. Juventus (€743m)

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... nd-ronaldo
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 07. nov, 2017 09:23

Hr. Drejer skrev:Vores trup er dyrere end PSG,'s. Desværre er fire engelske klubber foran os.

De dyreste trupper i de fem største ligaer i Europa.

1. Manchester City (€1.19bn)

2. Tottenham Hotspur (€1.17bn)

3. Barcelona (€1.13bn)

4. Chelsea (€1.04bn)

5. Manchester United (€919m)

6. Real Madrid (€903m)

7. Liverpool (€901m)

8. Paris Saint-Germain (€864m)

9. Atletico Madrid (€800m)

10. Juventus (€743m)

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... nd-ronaldo
Det tvivler jeg meget på. I hvert fald, hvis vi taler om, hvad man har betalt for spillerne. Det kommer da bestemt også an på, hvilke kilder man vælger.

http://www.businessinsider.com/the-25-m ... -million-1

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... ster-city/
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 07. nov, 2017 10:03

Hr. Drejer skrev:Vores trup er dyrere end PSG,'s. Desværre er fire engelske klubber foran os.

De dyreste trupper i de fem største ligaer i Europa.

1. Manchester City (€1.19bn)

2. Tottenham Hotspur (€1.17bn)

3. Barcelona (€1.13bn)

4. Chelsea (€1.04bn)

5. Manchester United (€919m)

6. Real Madrid (€903m)

7. Liverpool (€901m)

8. Paris Saint-Germain (€864m)

9. Atletico Madrid (€800m)

10. Juventus (€743m)

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... nd-ronaldo
linket var dødt, men på pl bold havde de også en, som jeg tror er den samme(https://www.plbold.dk/nyhed/undersoegel ... d-i-europaderes kilde:CIES Football Observatory):
Her har de set nærmere på spillernes transferværdi, som er udregnet ud fra flere forskellige parametre - eksempelvis nuværende form, transferbeløb og kontraktstatus.

jeg bed mærke i:
Holdets mest værdifulde spiller: Mohamed Salah - €101 millioner

HA, det får i ham sgu ikke til!

Det er jo meget sjovt, men man kan ikke bruge det til så meget. årlige omkostninger til lønninger og transfersummer er måske en statistik der kunne bruges til lidt mere. Eller jeg kan huske at FourFourTwo førte statistik med hvert PL holds 20 mest brugte spilleres pris. Altså hvad hvert hold reelt havde kostet, men det er så længe siden at Newcastle lå på femtepladsen ikke så langt efter Liverpool og Arsenal der næsten delte 3. pladsen. De har måske lavet den siden uden jeg har opdaget det, jeg køber det kun når jeg er ude at rejse.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 07. nov, 2017 13:30

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/hen ... andskampe/

Med alle de afbud til det engelske landshold - er vi så snart ude i at gomez skal spille kampen alene :-D

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » onsdag, 08. nov, 2017 13:39

Hr. Drejer skrev:Vores trup er dyrere end PSG,'s. Desværre er fire engelske klubber foran os.

De dyreste trupper i de fem største ligaer i Europa.

1. Manchester City (€1.19bn)

2. Tottenham Hotspur (€1.17bn)

3. Barcelona (€1.13bn)

4. Chelsea (€1.04bn)

5. Manchester United (€919m)

6. Real Madrid (€903m)

7. Liverpool (€901m)

8. Paris Saint-Germain (€864m)

9. Atletico Madrid (€800m)

10. Juventus (€743m)

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... nd-ronaldo
Jeg går ud fra det er cirkapriser ved salg, fremfor indkøbspris, Spurs har et minus på sølle 5,72 mill£ de sidste 3 sæsoner. Så godt klaret truppen vurderes så dyr, min dybeste respekt til dem :clap: .

https://www.transfermarkt.com/tottenham ... verein/148
Verden er smask fuld af hyklere....

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » torsdag, 09. nov, 2017 00:04

Det ret vildt at være jounalist i barcalona

Man må ikke håbe det er de samme personer som vil have selvstændighed. så krakker landet da i løbet af et transfer vindue

"Catalan TV station La Porteria reported Neymar is regretting his switch to PSG"
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » lørdag, 09. dec, 2017 13:27

Hold dog op, bunden fra fifa nåede bunden da qatar fik VM, uefa nåede bunden med denne bøde. Håber sgu Bayern hiver dem i retten, for det første er det jo en fair protest, ca 1-1,3 CL billet koster det samme som et sæsonkort til BM bare til sammenligning(hvis de 100euro er prisen for CL? billet). for det andet må fans vel ytre sig så lang tid det ikke støder folk, og at det støder de korrupte klamme fede slipse fyre, betyder i den forbindelse overhovedet intet. INGEN normale bliver vel stødt af det lille banner.

Bayern München er blevet idømt en bøde på 150.000 kroner efter deres fans protesterede over billetpriserne med et banner i en Champions League-kamp.

Da Bayern München tilbage i november var en tur forbi Anderlecht i Champions League, var de tyske fans klar med et stort banner som protest mod billetpriserne i turneringen.

Det er ikke en metode, der falder i UEFA's smag, og Bayern er derfor blevet idømt en bøde på godt 150.000 kroner for det ifølge forbundet ulovlige banner.

Bayern var udover banneret sigtet for utilstedelig opførsel fra fansene, der 'kastede objekter på banen' i opgøret, som det lyder i afgørelsen.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/bay ... anprotest/
Verden er smask fuld af hyklere....

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » søndag, 10. dec, 2017 21:06

Alle fodboldfans burde bare sammen boykotte chl kampe. Live som på tv
Det underminerer sporten og plasker penge i alle de forkerte lommer.
Grimt og dumt! Men et billede af verden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » onsdag, 13. dec, 2017 17:23

Skal Newcastle til at være en magtfaktor ?

https://thisisfutbol.com/2017/12/views/ ... n-january/

Hun sælger den vel videre til nogle rigmænd, og hvem mon det bliver ?

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 19. dec, 2017 14:26

Man C fremviser nogle vilde stats:

18 kampe, 17 sejre, 1 uafgjort og en målscore på vanvittige 56-12. Potent angreb med en solid defensiv. Gid vi også havde det :(

De kommer til at være en kæmpe magtfaktor i PL de næste mange år.

Det er stadig tidligt, men måske de kopierer Arsenals bedrift fra 2003/04, hvor de gik ubesejrede gennem sæsonen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 19. dec, 2017 15:24

Hr. Drejer skrev:Man C fremviser nogle vilde stats:

18 kampe, 17 sejre, 1 uafgjort og en målscore på vanvittige 56-12. Potent angreb med en solid defensiv. Gid vi også havde det :(

De kommer til at være en kæmpe magtfaktor i PL de næste mange år.

Det er stadig tidligt, men måske de kopierer Arsenals bedrift fra 2003/04, hvor de gik ubesejrede gennem sæsonen.
Ja, det gør de. Det er en vanvittig god trup, som de har samlet.

Men de skal nok blive presset. Man Utd er også ved at bygge en uhyre stærk trup, der bare sammensættes til en anden spillestil. Det samme kan også siges om os. I begge tilfælde mangler det sidste klasse på få områder af banen. Spurs mangler lidt bredde, men kan også nærme sig med lidt kapitalvillighed. Og Chelsea har alle forudsætningerne for også at rejse sig igen. Den største ubekendte af topholdene er for mig Arsenal. De har pengene, men har sjældent været villige til at bruge så mange af dem. Og i denne sæson er de udenfor CL, samtidig med at de står til at miste deres to største stjerner for ingenting til sommer.

I forhold til Man City synes jeg paradoksalt nok, taget i betragtning at de vandt en af deres største sejre over os, at vi er et af de hold, der har presset dem allermest i denne sæson. Jeg synes stadig, at vi var klart bedst i den kamp, indtil Mané fik rødt efter 30 minutter. 11 mod 10 var vi til gengæld et af de hold, der har kunnet stille mindst op imod dem.
Kloppite

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » tirsdag, 19. dec, 2017 15:46

Jeg tror at City bliver svære at tale med i PL så længe Guardiola er manager. Ingen af de andre klubber har fundet en formel, der gør dem i stand til konsistent at levere et højt niveau over mange sæsoner. Endsige i det hele taget nå det niveau, City indtil nu har ramt i denne sæson. Det er selvfølgelig ikke givet at det fortsætter.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Besvar