Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Niche
Indlæg: 1302
Tilmeldt: onsdag, 06. jun, 2012 21:24
Geografisk sted: Frederikssund
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niche » tirsdag, 30. okt, 2018 12:03

Oomph242 skrev:
texy skrev:
Jesper skrev:Uhyre interessant artikel om de to spanske klubbers økonomiske krise: https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... lona-real/

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Tænk, hvis det kom til, at Liverpool som kreditor begærede Barcelona konkurs...

Mon ikke hurtigt de kunne smide et par aktiver i, som ville kunne annullere den konkurs begæring.
Coutinho tilbage og Dembele i dummebøde:)
Dembele skulle efter sigende være noget af et problembarn, og Cou må de gerne beholde. Han kommer jo dagligt i bukserne over at være i Barca, og han gider jo ikke Liverpool. De har bare at betale ved kasse et eller tage konsekvenserne af deres ambitionsniveau.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 02. nov, 2018 13:43

Mulige nye regelændringer i fodbold:
https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... g_share_tw
Football’s lawmakers are expected to discuss a radical change to the handball rule to clarify it and take out the word “deliberately”.

The International FA Board (Ifab) advisory panels will also examine a raft of other potential measures, including altering the way penalties are taken.
Straffe:
If such a change was made it would mean that the ball would be deemed “dead” once the keeper had blocked the penalty and a goal-kick would be awarded. It would be the same as in a shoot-out and would do away with the problem of players encroaching.
Jeg ved ikke om det er et stort problem at spillere lister sig ind i feltet :dontknow: , der er jo nok dommere til at en ser om der er flere end to spillere i straffe feltet, imens at dommeren holder øje med om det bliver taget korrekt. Så må de lange nogle gule kort ud hvis spillerne går for meget ind i feltet.

Hånd på bolden:
It appears that the change, if put forward, would remove the word “deliberately” and define handball as to do with the hand or arm being in an unnatural position at the point of contact. Agreeing what is an unnatural position might also be tricky but one proposal is for it to be defined as if the ball strikes the arm above shoulder height. It would also be an offence if the ball hits the arm below shoulder height but in an unnatural position, which could be defined as more than eight o’clock or four o’clock from the body. Any goal scored after striking the arm of an attacking player would be disallowed
For mig lyder det lidt som om at hånd på bolden kommer til at fortsætte som den er.

Jeg har svært ved at se at det bør være store fokuspunkter.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » fredag, 02. nov, 2018 18:22



Kan ikke finde noget omkring det andre steder men den er fresh new.

måske?
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af F1rm1no » fredag, 02. nov, 2018 20:43

Man city og psg har åbenbart bestukket infantino og platini og sluppet udenom ffp..

Læs det hele på get French football news på Twitter

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » fredag, 02. nov, 2018 21:10

Men lad os lige slå fast, at indtil videre er der intet sket og PSG er ikke udelukket fra CL.

Der kommer til at køre en kæmpe sag og en potentiel skandale, men det enste der er sket lige nu, er at medierne har fundet frem til noget svineri. Ikke at nogen er overraskede i øvrigt, for det er meget svært ved at se hvordan PSG og og til dels City lovligt har skulle have overholdt FFP.

Endnu mere interessant er det jo, at rygterne så samtidig vælter ud nu, med en europæisk Super League, hvor Liverpool er involveret. Indtil videre ved vi jo ikke så meget om ideen, om det er en erstatning for CL eller om det er en ny privat liga hvorfor klubberne træder ud af deres egne ligaer, men der er helt sikkert ikke røg uden ild. Det er heller ikke første gang ideen er oppe. Der Spiegel er blandt dem der skriver noget om det, og de har selvfølgelig et OK navn lige nu, efter at have gravet Ronaldos sag op.

Hvis man skal spekulere lidt, navnligt med tanke på vores ejere, så kan man også godt kigge på Forbes liste over de mest værdifulde sportsorganisationer og se et kendetegn blandt dem. Ud af de 50 på listen, er det 7 som ikke stammer fra NFL, NBA og MLB. Scum, Barca, Real, Bayern, City, Arsenal og Chelsea, omend Scum og de 2 spanske er meget højt oppe og LFC er lige i røven på Chelsea i Deloittes oversigt over fodboldklubber. Røgen er tydelig.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 02. nov, 2018 21:50

Jeg er i tvivl om kilderne. Den historie om piratligaen har jo været fremme flere gange og opstår som regel når det skal lægges pres på udformningen af de eksisterende ligaer. Tanken er sikkert reel nok, og sikkert også drøftet, men om den er er særlig fremskreden, tvivler jeg på, fordi den også er risikabel. Uden fans og måske uden gode tv-aftaler, så vil den ikke lykkes. Og her tvivler jeg på at den vil blive godt modtaget.

Den anden historie om ffp, ja, et korrupt system, det tror man på, men i de artikler jeg har læst, så har jeg lidt svært ved at gennemskue, hvor troværdigt det er at de to klubber har snydt og har fået hjælp til dette via et korrupt system.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 03. nov, 2018 09:04

andersKchristiansen
@VgNettAnders

Eposter, spillerkontrakter, agentavtaler, regneark og Powerpoint-presentasjoner: 70 millioner dokumenter. Har jobbet med Football Leaks den siste tiden. Og en stund fremover. Følg med på VG.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Ond5J ... ballverden

Brugeravatar
Champen
Indlæg: 794
Tilmeldt: torsdag, 25. jul, 2013 22:04
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Champen » lørdag, 03. nov, 2018 09:25

Skulle det gå hen og ske, og hvor det er en liga som man hverken kan rykke ud af, eller kvalificere sig til som mindre klub, så vil det simpelthen bare blive ren opvisning og kun handle om penge. Bryder LFC osv. ud af den engelske liga, så er fodbold ødelagt. Jeg tror ikke jeg er den eneste som vil miste alt for fodbolden hvis det skulle ske.
CV: LFC-Rea 1-0, Arsenal-LFC 2-2, LFC-Stoke 1-0, LFC-A.Villa 2-2, LFC-W. Ham 2-0, LFC-Sunderland 2-2, LFC-Lei 4-1, H.Berlin-LFC 0-3, LFC-C.Pal 1-0, LFC-Mar 3-0, LFC-Bri 1-0, LFC-Nor 4-1, Wat-LFC 3-0

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 03. nov, 2018 09:37

Champen skrev:Skulle det gå hen og ske, og hvor det er en liga som man hverken kan rykke ud af, eller kvalificere sig til som mindre klub, så vil det simpelthen bare blive ren opvisning og kun handle om penge. Bryder LFC osv. ud af den engelske liga, så er fodbold ødelagt. Jeg tror ikke jeg er den eneste som vil miste alt for fodbolden hvis det skulle ske.
Kina ligaen om igen. Det gider ingen da se i længden. Jeg er også ude.

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » lørdag, 03. nov, 2018 12:35

Oomph242 skrev:
Champen skrev:Skulle det gå hen og ske, og hvor det er en liga som man hverken kan rykke ud af, eller kvalificere sig til som mindre klub, så vil det simpelthen bare blive ren opvisning og kun handle om penge. Bryder LFC osv. ud af den engelske liga, så er fodbold ødelagt. Jeg tror ikke jeg er den eneste som vil miste alt for fodbolden hvis det skulle ske.
Kina ligaen om igen. Det gider ingen da se i længden. Jeg er også ude.
tror også det ville være totalt ødelæggende for fodbolden talent udviklingen osv.
Jeg nægter at tro på at en "people" club som Liverpool vil være med til dette. men vi kan have intet valg hvis de "17" andre allerede har meldt ud de forlader ligaerne.

However

Arsenal har allerede været ude og sige det bliver uden dem.
United og Liverpool vil ikke kommentere på sagen.
Tottenham er slet ikke inviteret lige pt.
Så er der Chelsea og City som ligger lunt til i svinget.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 03. nov, 2018 17:32

Sådan en liga er jeg bestemt heller ikke med på, og saudierne skulle være dem, der ville financiere den:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... d-15314395

saudierne sammen med qatar og abu dhabi i hhv. PSG og Man City betyder, at arabernes oliepenge er ved at ødelægge fodbolden og gøre forskellen på rig og "fattig" klub endnu større og dermed ødelægge spænding og charme samt være primær årsag til, at priserne og lønningerne skrues op på et unødigt højt niveau. Disse lande blandet med korrupte folk i UEFA og FIFA giver en meget giftig cocktail i vores elskede sport.

Lad os håbe på, at vi snart kan undvære olie og indtil da, må de gerne udelukke de 2 klubber fra international fodbold og give dem kæmpe bøder i mia. klassen, så de forhåbentlig begynder at overholde FFP.

Brugeravatar
F1rm1no
Indlæg: 455
Tilmeldt: lørdag, 02. aug, 2008 12:40
Geografisk sted: Holstebro
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af F1rm1no » lørdag, 03. nov, 2018 18:09

Men hvorfor er det i snakker om at forlade ligaerne.. Det er jo en turnering der evt Skulle afløse Champions League.. Det er uden tvivl noget klubberne bruger til at lægge pres på uefa for at få indflydelse.. Som fx at der nu er 4 sikre deltagere fra de store ligaer

Sendt fra min SM-G965F med Tapatalk
Liverpool er min religion og anfield mit mekka

sjampen
Indlæg: 1724
Tilmeldt: fredag, 14. aug, 2009 01:13
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af sjampen » lørdag, 03. nov, 2018 18:30

Nej, der er bestemt snak om begge ting. Bayern som er en af ideens primus motor har decideret haft advokater til at undersøge hvad der sker rent juridisk såfremt de forlader Bundesligaen og bl.a om deres spillere kan udtages til landshold hvis de spiller i en privat liga.
Jürgen Klopp - Forlad os aldrig!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » lørdag, 03. nov, 2018 23:26

sjampen skrev:Nej, der er bestemt snak om begge ting. Bayern som er en af ideens primus motor har decideret haft advokater til at undersøge hvad der sker rent juridisk såfremt de forlader Bundesligaen og bl.a om deres spillere kan udtages til landshold hvis de spiller i en privat liga.
Jeg håber man bandlyses fra landsholdet, og det dermed lægges i graven. for jeg gider sgu ikke se LFC mod udenlandske storhold uge efter uge, LFC skal spille mod britiske hold, eller er min interesse nok aftagende forudser jeg i krystal-kuglen. Afskyelig egoistisk vammel grisk tankegang der er med den liga, som jeg ser det. De virker inspireret af bankmænd, når man ser på hvor kvalm den ide er.
Verden er smask fuld af hyklere....

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » søndag, 04. nov, 2018 00:50

Det bliver helt sikkert også uden min opbakning!
Men fint hvis alle olieklubberne kan spille i deres egen liga, så kan vi andre (forhåbentlig også Liverpool) spille i de hjemlige ligaer.
Håber at FA siger at en udmeldelse af Premier league så er bindende for minimum 20 år og at klubberne starter fra bunden af det engelske ligasystem.
Shit det er da en hjernedød langt ude tanke med sådan en liga. Det er der da ingen rigtige klubfans der vil bakke op om.
Ornlig meget tid jeg får til rådighed hvis Liverpool vil deltage.....



Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar