Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 04. dec, 2018 16:24

Rart at se Ronaldo og Messi's duopoly endelig er over. I modsætning til mange andre synes jeg at det er fair Modric vinder prisen.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » tirsdag, 04. dec, 2018 17:52

Ja det er lækkert at vi nu kan se andre komme til fadet. Vi skal dog være glade for at have levet i en tid hvor to så markante spillere som Ronaldo og Messi har spillet.

Synes også det er ok at Modric vinder, men forstår ikke at Messi så ikke bliver nr. 2.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » tirsdag, 04. dec, 2018 20:01

Mads T. skrev:Ja det er lækkert at vi nu kan se andre komme til fadet. Vi skal dog være glade for at have levet i en tid hvor to så markante spillere som Ronaldo og Messi har spillet.

Synes også det er ok at Modric vinder, men forstår ikke at Messi så ikke bliver nr. 2.
Peter Grønborg har nogle gode pointer om det emne. Jeg er i øvrigt enig. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... di/7424428

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 04. dec, 2018 20:51

Jesper skrev:
Mads T. skrev:Ja det er lækkert at vi nu kan se andre komme til fadet. Vi skal dog være glade for at have levet i en tid hvor to så markante spillere som Ronaldo og Messi har spillet.

Synes også det er ok at Modric vinder, men forstår ikke at Messi så ikke bliver nr. 2.
Peter Grønborg har nogle gode pointer om det emne. Jeg er i øvrigt enig. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... di/7424428

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg er enig med Grønborg så langt, at prisen er absurd og uden værdi. Men ellers giver jeg hverken noget for hans andre betragtninger eller deciderede Messi-forelskelse.

Kan Messi styre et forsvar, som Cannavaro kunne? Nej. Og han ville aldrig kunne lære det eller blive en dygtig nok fodboldspiller til den opgave. I øvrigt tvivler jeg også stærkt på, at han kunne få en karriere som målmand på et voksenhold.

Jeg elsker at læse stats. Elsker at sammenligne spillere, der reelt er sammenlignelige. Jeg forstår MoM kårringer, da forskellige dele af spillet kan afgøre, hvem der var dagens mand.

Men en decideret "verdens bedste spiller" kårring i et holdspil er reelt absurd. Jeg peger altid selv på Cruyff som alle tiders bedste, fordi han kunne spille nærmest alle positioner på banen. Men selv Cruyff kunne ikke have vundet noget 1 mod 11.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » tirsdag, 04. dec, 2018 21:58

texy skrev:
Jesper skrev:
Mads T. skrev:Ja det er lækkert at vi nu kan se andre komme til fadet. Vi skal dog være glade for at have levet i en tid hvor to så markante spillere som Ronaldo og Messi har spillet.

Synes også det er ok at Modric vinder, men forstår ikke at Messi så ikke bliver nr. 2.
Peter Grønborg har nogle gode pointer om det emne. Jeg er i øvrigt enig. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... di/7424428

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg er enig med Grønborg så langt, at prisen er absurd og uden værdi. Men ellers giver jeg hverken noget for hans andre betragtninger eller deciderede Messi-forelskelse.

Kan Messi styre et forsvar, som Cannavaro kunne? Nej. Og han ville aldrig kunne lære det eller blive en dygtig nok fodboldspiller til den opgave. I øvrigt tvivler jeg også stærkt på, at han kunne få en karriere som målmand på et voksenhold.

Jeg elsker at læse stats. Elsker at sammenligne spillere, der reelt er sammenlignelige. Jeg forstår MoM kårringer, da forskellige dele af spillet kan afgøre, hvem der var dagens mand.

Men en decideret "verdens bedste spiller" kårring i et holdspil er reelt absurd. Jeg peger altid selv på Cruyff som alle tiders bedste, fordi han kunne spille nærmest alle positioner på banen. Men selv Cruyff kunne ikke have vundet noget 1 mod 11.
Men pointen om verdens bedste eller verdens bedste resultater er vel fin nok. Altså hvad er kriteriet? Og er kriteriet i orden kan en forsvaret vel også blive verdens bedste, tænker jeg.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » torsdag, 06. dec, 2018 09:54

Får Luke Shaw i omegnen af £200,000 om ugen med sin nye kontrakt :shock: Det er jo fuldstændigt VANVITTIGT.

Jeg kan ikke snuppe ham Aakjær, men her rammer han hovedet på sømmet

https://www.plbold.dk/blog/torbenaakjae ... nge-oedsel

Weissmuller
Indlæg: 373
Tilmeldt: torsdag, 06. sep, 2012 22:28
Geografisk sted: Ringsted
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Weissmuller » fredag, 07. dec, 2018 09:26

Hey.
Er der nogen, der ved om Fellaini er blevet sigtet af FA?

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af jensemand » fredag, 07. dec, 2018 09:39

Weissmuller skrev:Hey.
Er der nogen, der ved om Fellaini er blevet sigtet af FA?
Hvis man skal tro dette her fra Skysports så bliver han ikke sigtet, hvilket er fuldstændig grotesk.

https://www.skysports.com/football/news ... ouzis-hair
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Weissmuller
Indlæg: 373
Tilmeldt: torsdag, 06. sep, 2012 22:28
Geografisk sted: Ringsted
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Weissmuller » fredag, 07. dec, 2018 10:36

Weissmuller skrev:Hey.
Er der nogen, der ved om Fellaini er blevet sigtet af FA?
jensemand skrev:
Weissmuller skrev:Hey.
Er der nogen, der ved om Fellaini er blevet sigtet af FA?
Hvis man skal tro dette her fra Skysports så bliver han ikke sigtet, hvilket er fuldstændig grotesk.

https://www.skysports.com/football/news ... ouzis-hair
Takker.
Ja, det virker godt nok helt vanvittigt.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » mandag, 10. dec, 2018 16:37



Nogen der så det her?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 14. dec, 2018 13:57

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... p-15550381

Peterborough owner Darragh MacAnthony has proposed a radical revamp of English football's loan system ....

has put forward the idea of all 20 Premier League clubs - including Everton and Liverpool - putting forward five players to enter a special draft.

The 48 teams across League One and League Two would then get to choose two players apiece, similar to how NFL teams annually get to bolster their rosters with the best young college football talent.
Man begynder at fornemme at der snart sker noget med det lejesystem derovre.

Ideen er jo meget sjov, men du får jo ikke Klopp til bare at afstå store talenter uden at have aftaler på plads om spilletid og hvordan træningen skal forløbe osv.

I virkeligheden burde det jo også gå den anden vej, så det var PL klubberne der skulle drafte spillere fra de lavere rækker, men det giver kun mening hvis man begrænser PL klubbernes ungdomshold, for lige nu er de største talenter jo allerede koncentreret hos de største hold. Men det er altså også lidt trist hvis en knægt der er vokset op i skyggen af Anfield og som spiller for Bolton(ikke LFC pga. førnævnte begrænsninger) så bliver tvunget til at spille for Chelsea pga. et draft system.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » lørdag, 15. dec, 2018 21:51

Hvis man har fulgt med i specielt de seriøse engelske medier, som virkelig har prøvet at tage fat i den racisme og det hykleri, der omgås denne i engelsk fodbold - særligt Chelsea står for skud - så er det bemærkelsesværdigt at se på hvad ejeren formentlig tænker. The Guardian har flere gange påvist, at antisemitisme, racisme og hvidt racehad forekommer blandt eksempelvis større grupperinger blandt Chelseas fans, hvorpå den jødiske ejer måske har været ved at få vodkaen galt i halsen. Eller så har man ganske enkelt vendt det blinde øje til, for lige nu er det store spørgsmål om man fra ledelser i klubber i England, forbund, medier og politikere hele tiden godt har vidst, at de fortidige spøgelser omkring racistisk hooliganisme, som sorte spillere hele tiden har påpeget er et problem nu og her, faktisk reelt også hele tiden har været et problem. Det har bare ikke været den fortælling man har ønsket at fortælle om verdens største pengemaskine indenfor fodbolden.
Jeg håber at de højredrejninger man har set i vesten i de sidste 20 år ikke får sit tag i fodbolden og på lægterne, idet man vel i de mindste her kan forenes i en kærlighed til sporten.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 18. dec, 2018 10:58



Tapatalk : Manchester United has announced that Jose Mourinho has left the Club.

We would like to thank him for his work during his time at Manchester United and wish him success in the future. #MUFC

Wow! :shock:
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 18. dec, 2018 11:00

YNWA! skrev:

Tapatalk : Manchester United has announced that Jose Mourinho has left the Club.

We would like to thank him for his work during his time at Manchester United and wish him success in the future. #MUFC

Wow! :shock:
Sean Dyche er jo nok også billigere i drift :lol:

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » tirsdag, 18. dec, 2018 11:05

Er han sacked eller sagde han selv op?

Besvar