Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 28. dec, 2018 15:42

YNWA! skrev:


News from #LFC Academy - forward Bobby Adekanye has informed club he will run his contract down and join Lazio on a free next summer.
Jeg kan godt lide Adekanye, han så stærk ud i de fleste U23 kampe jeg har set ham i. Nok et fornuftigt skifte for ham, der er langt til førsteholdsbold i Liverpool

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 15. jan, 2019 18:10



Following preliminary assessments, we can confirm that @HKane has damaged ligaments in his left ankle, sustained during Sunday's match.

He will continue to be monitored by our medical staff as he commences rehabilitation and is expected to return to training in early March.

Av. Son er også taget med Sydkorea til en eller anden cup i Asien.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » tirsdag, 15. jan, 2019 18:31

Der røg Tottenhams mesterskabs drømme. De kan simpelthen ikke klare sig uden Kane, det tror jeg ikke på. Og Son er væk den næste måneds tid også. Så der er kun Llorente tilbage og det rækker ingen vegne.
Jeg vil næsten tro deres CL plads kan komme i fare også
"We're not racist, we only hate the mancs"

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 15. jan, 2019 18:43

Emmy skrev:Der røg Tottenhams mesterskabs drømme. De kan simpelthen ikke klare sig uden Kane, det tror jeg ikke på. Og Son er væk den næste måneds tid også. Så der er kun Llorente tilbage og det rækker ingen vegne.
Jeg vil næsten tro deres CL plads kan komme i fare også
Ja, det er et hårdt slag for Tottenham. Det er deres to farligste spillere som de mister på én gang.

På den ene side vil jeg hellere have, at Tottenham er en del af topstriden modsat klubber som Chelsea og City, der udelukkende har opnået deres position via økonomisk doping. Omvendt er Tottenham vel også den af topklubberne, der kan blive hægtet af den næste årrække, hvis resultaterne svigter og der opstår en mindre spillerflugt blandt deres profiler - de har ikke samme økonomiske muskler og tiltrækningskraft. Og det kan vise sig at være det bedste scenarie for Liverpool på den lange bane, da CL kvalifikation stadigvæk er en vigtig komponent i bestræbelserne på at være den største og mest succesrige klub i England.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 15. jan, 2019 19:53

Emmy skrev:Der røg Tottenhams mesterskabs drømme. De kan simpelthen ikke klare sig uden Kane, det tror jeg ikke på. Og Son er væk den næste måneds tid også. Så der er kun Llorente tilbage og det rækker ingen vegne.
Jeg vil næsten tro deres CL plads kan komme i fare også
Jeg kan ikke se Spurs gå videre mod Dortmund uden Kane. Objektivt set ærgerligt, at disse to mandskaber, der spiller så fed fodbold ikke begge kommer til at stille i stærkeste opstilling. Det ville jeg gerne have set, for jeg har sgu set frem til de to opgør.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » tirsdag, 15. jan, 2019 20:28

Robbie_God_Fowler skrev:
Emmy skrev:Der røg Tottenhams mesterskabs drømme. De kan simpelthen ikke klare sig uden Kane, det tror jeg ikke på. Og Son er væk den næste måneds tid også. Så der er kun Llorente tilbage og det rækker ingen vegne.
Jeg vil næsten tro deres CL plads kan komme i fare også
Ja, det er et hårdt slag for Tottenham. Det er deres to farligste spillere som de mister på én gang.

På den ene side vil jeg hellere have, at Tottenham er en del af topstriden modsat klubber som Chelsea og City, der udelukkende har opnået deres position via økonomisk doping. Omvendt er Tottenham vel også den af topklubberne, der kan blive hægtet af den næste årrække, hvis resultaterne svigter og der opstår en mindre spillerflugt blandt deres profiler - de har ikke samme økonomiske muskler og tiltrækningskraft. Og det kan vise sig at være det bedste scenarie for Liverpool på den lange bane, da CL kvalifikation stadigvæk er en vigtig komponent i bestræbelserne på at være den største og mest succesrige klub i England.
Jeg tror du og andre undervurderer det langsigtede projekt Tottenham har gang i. Der kommer nogle år, hvor udgifterne til stadion nok fortsat vil være høje, men til gengæld vil deres indtægter eksplodere. Det vil en skade ikke ændre på. Og så kan det godt være de ikke bruger finansiel doping, men de to mænd bag Spurs er bestemt ikke fattige!
På en måde synes jeg det et lidt synd for dem, for deres hold minder lidt om vores hold under både BR og Benitez. Sådanne hold, hvor der bare lige mangler det sidste. Det kan jeg i hvert fald godt sætte mig ind i.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Robbie_God_Fowler » tirsdag, 15. jan, 2019 22:16

Jesper skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:
Emmy skrev:Der røg Tottenhams mesterskabs drømme. De kan simpelthen ikke klare sig uden Kane, det tror jeg ikke på. Og Son er væk den næste måneds tid også. Så der er kun Llorente tilbage og det rækker ingen vegne.
Jeg vil næsten tro deres CL plads kan komme i fare også
Ja, det er et hårdt slag for Tottenham. Det er deres to farligste spillere som de mister på én gang.

På den ene side vil jeg hellere have, at Tottenham er en del af topstriden modsat klubber som Chelsea og City, der udelukkende har opnået deres position via økonomisk doping. Omvendt er Tottenham vel også den af topklubberne, der kan blive hægtet af den næste årrække, hvis resultaterne svigter og der opstår en mindre spillerflugt blandt deres profiler - de har ikke samme økonomiske muskler og tiltrækningskraft. Og det kan vise sig at være det bedste scenarie for Liverpool på den lange bane, da CL kvalifikation stadigvæk er en vigtig komponent i bestræbelserne på at være den største og mest succesrige klub i England.
Jeg tror du og andre undervurderer det langsigtede projekt Tottenham har gang i. Der kommer nogle år, hvor udgifterne til stadion nok fortsat vil være høje, men til gengæld vil deres indtægter eksplodere. Det vil en skade ikke ændre på. Og så kan det godt være de ikke bruger finansiel doping, men de to mænd bag Spurs er bestemt ikke fattige!
På en måde synes jeg det et lidt synd for dem, for deres hold minder lidt om vores hold under både BR og Benitez. Sådanne hold, hvor der bare lige mangler det sidste. Det kan jeg i hvert fald godt sætte mig ind i.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Indtægter fra kampe udgør en stadig mindre del af den totale omsætning. Grundet markante stigninger i TV-penge (PL + UEFA) og kommercielle indtægter.

Selvfølgelig vil Tottenham på den lange bane flytte sig økonomisk med deres nye stadion. Og en dygtig forretningsmand som Levy vil helt sikkert også kunne udnytte de oplagte afledte effekter, som det nye stadion medfører. Herunder sponsorater, events og andre partnerskaber. Men som det ser ud nu, matcher disse indtægter ikke førnævnte indtægtskilder, hvorfor hold som de to Manchester klubber, Arsenal, Liverpool og Chelsea vil have bedre økonomiske forudsætninger sammenholdt med Tottenham.

Dermed ikke sagt, at billedet ikke kan vende. Men det er mere sandsynligt, at Tottenham ikke kan fastholde nuværende styrkeforhold til deres konkurrenter, da de er økonomisk underlegne - medregnet det nye stadion. De mangler den globale pondus klubber som Arsenal, Manchester United, Liverpool og Chelsea nyder godt af.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 15. jan, 2019 22:19

I mine øjne er det to store sportslige kapaciteter, der i denne sæson har måtte forlade deres post. Først Les Reed, som vel har været en vigtig aktør i forhold til at hente flere af vores nuværende stjerner til Southampton. Og nu også Sven Mislintat i Arsenal.

https://www.theguardian.com/football/20 ... tat-future

Jeg er yderst tilfreds med vores sportslige setup. Men hvis der skulle blive behov for et nyt ansigt, så er det, som jeg ser det, to spændende kandidater.

I øvrigt ved jeg ikke, om Buvac nogensinde blev decideret erstattet som Assistant Manager? Lijnders kom ind, men i en rolle som Head Coach, så vidt jeg forstår. Overvejer i den forbindelse bare, om det kunne være i Klopps tanker, at arbejde sammen med hans bedste ven Wagner, som er stoppet i Hudderfield. Ikke at jeg tror, at Wagner vil få svært ved at finde et nyt manager-job. Han har leveret mirakler med Huddersfield.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 16. jan, 2019 06:08

texy skrev:I mine øjne er det to store sportslige kapaciteter, der i denne sæson har måtte forlade deres post. Først Les Reed, som vel har været en vigtig aktør i forhold til at hente flere af vores nuværende stjerner til Southampton.
Der er ingen tvivl om Les Reeds værdi og kompetancer, og lige inden jul blev det annonceret, at han starter som teknisk direktør i FA: https://www.bbc.com/sport/football/46650616
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » onsdag, 16. jan, 2019 09:21

Robbie_God_Fowler skrev:
Jesper skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:
Emmy skrev:Der røg Tottenhams mesterskabs drømme. De kan simpelthen ikke klare sig uden Kane, det tror jeg ikke på. Og Son er væk den næste måneds tid også. Så der er kun Llorente tilbage og det rækker ingen vegne.
Jeg vil næsten tro deres CL plads kan komme i fare også
Ja, det er et hårdt slag for Tottenham. Det er deres to farligste spillere som de mister på én gang.

På den ene side vil jeg hellere have, at Tottenham er en del af topstriden modsat klubber som Chelsea og City, der udelukkende har opnået deres position via økonomisk doping. Omvendt er Tottenham vel også den af topklubberne, der kan blive hægtet af den næste årrække, hvis resultaterne svigter og der opstår en mindre spillerflugt blandt deres profiler - de har ikke samme økonomiske muskler og tiltrækningskraft. Og det kan vise sig at være det bedste scenarie for Liverpool på den lange bane, da CL kvalifikation stadigvæk er en vigtig komponent i bestræbelserne på at være den største og mest succesrige klub i England.
Jeg tror du og andre undervurderer det langsigtede projekt Tottenham har gang i. Der kommer nogle år, hvor udgifterne til stadion nok fortsat vil være høje, men til gengæld vil deres indtægter eksplodere. Det vil en skade ikke ændre på. Og så kan det godt være de ikke bruger finansiel doping, men de to mænd bag Spurs er bestemt ikke fattige!
På en måde synes jeg det et lidt synd for dem, for deres hold minder lidt om vores hold under både BR og Benitez. Sådanne hold, hvor der bare lige mangler det sidste. Det kan jeg i hvert fald godt sætte mig ind i.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Indtægter fra kampe udgør en stadig mindre del af den totale omsætning. Grundet markante stigninger i TV-penge (PL + UEFA) og kommercielle indtægter.

Selvfølgelig vil Tottenham på den lange bane flytte sig økonomisk med deres nye stadion. Og en dygtig forretningsmand som Levy vil helt sikkert også kunne udnytte de oplagte afledte effekter, som det nye stadion medfører. Herunder sponsorater, events og andre partnerskaber. Men som det ser ud nu, matcher disse indtægter ikke førnævnte indtægtskilder, hvorfor hold som de to Manchester klubber, Arsenal, Liverpool og Chelsea vil have bedre økonomiske forudsætninger sammenholdt med Tottenham.

Dermed ikke sagt, at billedet ikke kan vende. Men det er mere sandsynligt, at Tottenham ikke kan fastholde nuværende styrkeforhold til deres konkurrenter, da de er økonomisk underlegne - medregnet det nye stadion. De mangler den globale pondus klubber som Arsenal, Manchester United, Liverpool og Chelsea nyder godt af.
Jeg kan ikke finde linket, men jeg læste et sted omkring den merværdi, de ville skabe med det nye stadion. Det var et gigantisk beløb, også set ud fra hvad de ellers havde af indtægter. Det var øgede sponsorindtægter, specielt fra VIP. Det var indtægter pr kampdag, det handlede om eksponering. Øget brandværdi, som kan omsættes til sponsorater, merchandise etc. Alt dette er der givetvis regnet på. Og tv-eksponering rundt om i verden samt på sociale platforme.
Min pointe er bare, at alle dem der analyserer Tottenham roser dem for at have et meget velfunderet, langsigtet projekt, som ikke går og falder med en skade, som egentlig var hele indledningen på diskussionen på tråden.
Om det er nok? Det kommer også an på andre klubbers fremdrift.
Eller mangel på samme. Det er jo eksempelvis ganske tydeligt, at Chelsea er ved at tabe pusten nu hvor ejeren ikke er indrejsetilladelse og kan få sit stadion bygget.
Med andre ord, det kan ganske hurtigt vende.


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » søndag, 20. jan, 2019 13:34

Er lidt i tvivl, om dette skal i denne tråd, altså "Smånyheder", for strengt taget er det vel ikke en nyhed, at Moan-rinho er en Klaphat af rang? :

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... newsletter
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » onsdag, 30. jan, 2019 14:22

Pochettino er hastigt på vej til at blive min nr 2 hade manager (dog langt efter Mourinho) .. kæft han hyler (foruden hans usympatiske vrøvl om at diving er okay) .. må være fedt som spiller at blive kaldt en tørretumbler, det er jo næsten helt mourinho’sk
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af bblauritzen » onsdag, 30. jan, 2019 14:54

Bellamy_fever skrev:Pochettino er hastigt på vej til at blive min nr 2 hade manager (dog langt efter Mourinho) .. kæft han hyler (foruden hans usympatiske vrøvl om at diving er okay) .. må være fedt som spiller at blive kaldt en tørretumbler, det er jo næsten helt mourinho’sk
Det kunne være rigtig dejligt hvis sådanne skriverier blev fulgt op af en kilde så man ikke selv skal sidde og bruge tid på at støve dusinvis af nyheds sites igennem for at finde noget der minder om det du siger.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » onsdag, 30. jan, 2019 15:16

bblauritzen skrev:
Bellamy_fever skrev:Pochettino er hastigt på vej til at blive min nr 2 hade manager (dog langt efter Mourinho) .. kæft han hyler (foruden hans usympatiske vrøvl om at diving er okay) .. må være fedt som spiller at blive kaldt en tørretumbler, det er jo næsten helt mourinho’sk
Det kunne være rigtig dejligt hvis sådanne skriverier blev fulgt op af en kilde så man ikke selv skal sidde og bruge tid på at støve dusinvis af nyheds sites igennem for at finde noget der minder om det du siger.



Mon det er det her klip Bellamy snakker om?

Mauricio Pochettino: “In the past couple of years, Liverpool have invested a lot of money. Due to a number of circumstances, we've tried to produce young players with great futures such as Harry Kane, Dele Alli, Eric Dier, [Kieran] Trippier or Harry Winks.
Pochettino: “We are creating players. But in this case, Liverpool need a defender, they get [Virgil] van Dijk. They need a goalkeeper, who's the best? Alisson. It's the same as Manchester City.

Pochettino: “At the moment, Spurs haven't reached that level so when we can't buy a washing machine, we get a dryer that can do the same job. Instead of a sofa, we get a chair where you can also sit. That's the difference between Tottenham and the teams that are built to win."
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » onsdag, 30. jan, 2019 16:15




PSG chairman Nasser Al-Khelaifi replacing Ivan Gazidis as one of two European Club Association representatives on UEFA executive committee.

:dontknow:
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Besvar