Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » torsdag, 28. mar, 2019 12:09

YNWA! skrev:Er jeg den eneste der er glad for at de fastansatte ham? Jeg ser virkelig ikke den store kvalitet i Ole Gunnar.
Nej. Jeg havde hele tiden "håbet på deres vegne" (det kan man jo ikke sige om dem), at de først ville træffe en beslutning efter sæsonen.

Man kan jo håbe, at korthuset falder sammen de kommende måneder (kampen mod Man City undtaget), hvorefter de står med håret i postkassen. Og måske endda igen skal overveje at finde en ny manager. Så det er perfekt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » torsdag, 28. mar, 2019 22:34

Jeg vil ikke udelukke, at Solskjær bliver en succes.

Men jeg har/havde en fornemmelse af, at stemningen villle blive løftet voldsomt i Man Utd, uanset hvem der havde taget over efter Mourinho, og at resultaterne dermed ville forbedres. Jeg medgiver, at det er gået dem langt bedre, end jeg havde troet, men på et tidspunkt bliver det hverdag igen. På et tidspunkt kommer der en resultatmæssig svær periode. Når det sker, er det vel spørgsmålet, om tilliden til en relativt uerfaren Solskjær vil være lige så stor, som den havde været til et større navn. Min mavefornemmelse siger mig, at Man Utd er et hold, der muligvis kigger efter ny manager igen næste sommer... Eller er det mit håb? Det ved jeg ikke helt.

En lille sidegevinst ved denne udnævnelse er vel, at Pochettino står lidt som en mulig taber, da han for ganske kort tid siden så ud til have nogle meget store kort på hånden. Nu er hans bedste fremtidsudsigt at forblive i en klub, der nok ikke er klar til at investere på niveau med konkurrenterne, og hvor holdet i øvrigt ser ud til at have ramt den lille formnedgang, som foråret også har bragt dem i andre sæsoner. De kan endda risikere at ryge helt ud af top 4.... Eller er der fare for, at det slet ikke er en sidegevinst, men en ekstra motivation for Pochettino til at få hans mandskab til at vise, hvad Real og Man Utd går glip af?

Jeg tror på flop i Man Utd og skuffelse i Spurs.
Kloppite

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » fredag, 29. mar, 2019 09:31



Læs sidste del af tweetet. So true. :lol:

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sledgehammer » fredag, 29. mar, 2019 09:40

texy skrev:Jeg vil ikke udelukke, at Solskjær bliver en succes.

Men jeg har/havde en fornemmelse af, at stemningen villle blive løftet voldsomt i Man Utd, uanset hvem der havde taget over efter Mourinho, og at resultaterne dermed ville forbedres. Jeg medgiver, at det er gået dem langt bedre, end jeg havde troet, men på et tidspunkt bliver det hverdag igen. På et tidspunkt kommer der en resultatmæssig svær periode. Når det sker, er det vel spørgsmålet, om tilliden til en relativt uerfaren Solskjær vil være lige så stor, som den havde været til et større navn. Min mavefornemmelse siger mig, at Man Utd er et hold, der muligvis kigger efter ny manager igen næste sommer... Eller er det mit håb? Det ved jeg ikke helt.

En lille sidegevinst ved denne udnævnelse er vel, at Pochettino står lidt som en mulig taber, da han for ganske kort tid siden så ud til have nogle meget store kort på hånden. Nu er hans bedste fremtidsudsigt at forblive i en klub, der nok ikke er klar til at investere på niveau med konkurrenterne, og hvor holdet i øvrigt ser ud til at have ramt den lille formnedgang, som foråret også har bragt dem i andre sæsoner. De kan endda risikere at ryge helt ud af top 4.... Eller er der fare for, at det slet ikke er en sidegevinst, men en ekstra motivation for Pochettino til at få hans mandskab til at vise, hvad Real og Man Utd går glip af?

Jeg tror på flop i Man Utd og skuffelse i Spurs.
Eller håber? :mrgreen:

Jeg er enig i, at United-pendulet på et eller andet tidspunkt falder til ro; de underpræsterede under Mou, og de har - indtil nu - overpræsteret under OGS (og det må de gerne fortsætte med t.o.m. 24/4... :) ) De lander et eller andet sted midt imellem, og så må vi jo se hvordan de håndterer at komme videre derfra. Der er dog for mig ingen tvivl om at de i de kommende sæsoner vil være seriøse top 4 kandidater, så vi må ikke hvile på laurbærrene.

Hvordan Poch reagerer, tjah ... min fornemmelse er egentlig, at han har gjort det svært for sig selv i Spurs. Han har signaleret, at han ikke er helt tilfreds, og jeg tror ikke at nogen er i tvivl om at han ønskede at komme videre. Det må have kostet på tillidskontoen hos Levy.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redtothebone » fredag, 29. mar, 2019 11:12

Det bliver da ihvertfald spændende at se hvilket hold har til næste sæson, de er virkeligt presset for at komme med i chl hvis de dels skal holde på spillere samt tiltrække nye kvalitets spillere.

Valencia, Mata, Darmian, De Gea, Herrera og Pereira har alle kontrakt udløb 30.06.19

Mens Young, Matic, Rashford og Bailly har 30.06.20

Fred ligner et kæmpe flop, passer Lukaku til den spillestil OGS ønkser? og derudover har de Sanchez løbende til en Monster løn som er svær at komme af med, imø har de et kæmpe arbejde foran sig med at få skabt en homogen trup der er i nærheden af City og Liverpool.

Og kan OGS tiltrække samme kvalitet som Klopp og Guardiola ?
YNWA

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af jørgen lk » fredag, 29. mar, 2019 13:36

RedRedRed skrev:

Læs sidste del af tweetet. So true. :lol:
Statistikken er forkert, united var 19 point bagud. Nu er de 18 og har en kamp i hånden.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA96 » lørdag, 30. mar, 2019 08:25

Lidt tal på trøjesalg og det er jo interassant når klubbens aftale så småt er ved at løbe ud med NB.

https://offthepitch.com/a/manchester-un ... hirt-sales

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 31. mar, 2019 20:32

Nu var det blot for at tale om eksempler, vi alle så i dag, men det sker jo i hver kamp, og det irriterer mig rigtig meget.

Dommeren går ind og irettesætter Vertongen for at have fat i VvD ved et hjørne. Derefter står de begge ved målmanden og VvD rækker armene i vejret, så man kan se, at han ikke har fat i noget. Så fløjter dommeren og der sparkes hjørne og i det samme kan man se 2 arme om VvD's mave, og der bliver holdt fast, indtil bolden er ude af fare, og det burde dommeren jo se, når han lige har påtalt det, og så skal der deles ostemad ud.

Jeg vil gerne helt væk fra det holderi, og hvis dommerne ville give en advarsel, så ville det helt sikkert slutte hurtigt. Det er jo ikke fodbold, hvis man ikke kan duellere om bolden ?

En anden ting var episoden ved deres mål, hvor dommeren ser på bolden, som Kane kaster, og den ligger ikke helt stille. Den plejer de at være gode til at dømme men ikke i dette tilfælde, selvom han står og stirrer på den ?

A pro pos frispark så er det jo mere reglen end undtagelsen, at spillerne forhindrer det hurtige frispark, og vi så i dag hvorfor, og vi kan ærgre os over, at vi ikke gjorde det samme, da det aldrig straffes alligevel. Jeg synes et eller andet sted, at det var befriende, at de scorede i dén situation, når nu udfaldet af kampen blev, som det blev, og jeg mener også, at dommerne skal give gult for at forhindre et hurtigt taget frispark.

Lige så for at sparke/kaste bolden væk ved dødbolde, og så skal 6 sekunders reglen håndhæves for målmændene. Altså, vi skal have meget mere effektiv spilletid - tak.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 04. apr, 2019 15:13

Spurs nakker vores net profit rekord:

https://talksport.com/football/522312/t ... liverpool/

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » fredag, 12. apr, 2019 17:15

Lidt paradoksalt, at Real Madrid ikke er interesserede i at beholde Bale, men samtidig kræver £113M for ham.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... e-14290693

Men markedet er jo totalt mærkeligt generelt. Vi har også krævet vanvittige summer for spillere, som vi ikke var interesserede i at beholde - som eksempelvis Origi.

Jeg kan ikke se andre klubber i Europa end Man Utd, der kunne have råd til at honorere Bale's lønkrav samtidig med at skulle lægge £113M i transfer. Måske PSG, men gider Bale det?
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 12. apr, 2019 17:50

Det er helt vildt at de vil have så meget for Bale, men de ved jo nok godt at det ikke sker, medmindre PSG vil lege.

I gamle dage så man dem jo nogle gange sælge folk som W. Snejder lidt billigt videre. Og der er jo nogle hold der lurer på om ikke de kunne købe bale billigt, nu får de så at vide at det ikke bliver billigt, men de må da gerne købe ham.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 13. apr, 2019 16:51

Vi skal nok snart vænne os til at sige Top 7 - klamt :fart:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-14306912

Brugeravatar
ThunderZtorm
Indlæg: 3933
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:40
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 44
Kontakt:

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af ThunderZtorm » onsdag, 17. apr, 2019 21:11

Niels K skrev:Vi skal nok snart vænne os til at sige Top 7 - klamt :fart:

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... s-14306912
Alt for meget løs snak og rygter til seriøst at snakke om det der endnu.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » tirsdag, 23. apr, 2019 16:54

Der ligger et kæmpe arbejde foran scum og Ole Gunnar, når man skal starte med at få nittet et solidt forsvar sammen, og det stopper jo slet ikke dér:

Man Utd's back problem

Have Manchester United ever conceded more goals in a single PL season than this one? (Mike, Wirral)

MARTIN SAYS: Your intuition is right Mike - even back in the days of 42-game seasons, United have never previously let in more than 45 goals, which they did in 2001/02 and 1999/00.

But Sunday's 4-0 defeat to Everton at Goodison Park has taken them beyond that and they have now conceded 48 with four games to go, guaranteeing their worst defensive season in the Premier League era.

United have only conceded 40 league goals or more on six occasions in the Premier League, but two of those have come since mr. ferguson Ferguson's retirement. The others were in 1999/00 and 2001/02, as I mentioned above, as well as 1996/97 and his last season in 2012/13 - and that was only because of their 5-5 draw with West Brom in his final game!

In contrast, back in 2007/08 they conceded only 22 in the whole campaign, but it took only 14 games for them to reach that tally this season.

United's worst Premier League defensive records

Season Goals conceded
2018/19 48
2001/02 45
1999/00 45
1996/97 44
2012/13 43

Martin Tyler
Football Commentator & Columnist

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » onsdag, 24. apr, 2019 11:13

Der kan godt nok være mange forskellige udfald ift., hvem der skal spille hvad i Europa næste sæson:

https://talksport.com/football/fa-cup/5 ... a-watford/

Besvar