Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » fredag, 15. nov, 2019 16:18

Red Man Walking skrev:Hvis det her viser sig at holde vand, ved jeg dårligt nok hvad jeg skal sige.

https://theathletic.com/1377968/2019/11 ... eague-ban/

Men igen, hvis dem der skal håndhæve loven selv har godt med skeletter i skabet, kunne man dårligt have forventet andet:(

Jeg mindes The Athletic som værende nogenlunde pålidelige. Håber jeg husker forkert?

Sent from my iPad using Tapatalk
Mere nyt, formoder jeg, for jeg synes det er en mærkelig sag:https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... Sport.html

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Red Man Walking » fredag, 15. nov, 2019 19:57

Jesper skrev:
Red Man Walking skrev:Hvis det her viser sig at holde vand, ved jeg dårligt nok hvad jeg skal sige.

https://theathletic.com/1377968/2019/11 ... eague-ban/

Men igen, hvis dem der skal håndhæve loven selv har godt med skeletter i skabet, kunne man dårligt have forventet andet:(

Jeg mindes The Athletic som værende nogenlunde pålidelige. Håber jeg husker forkert?

Sent from my iPad using Tapatalk
Mere nyt, formoder jeg, for jeg synes det er en mærkelig sag:https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... Sport.html

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg betragter egentlig mig selv som et nogenlunde fornuftigt tænkende menneske (andre vil dog nok bestride detBillede). Jeg skal dog blankt erkende at denne sag - med alle dens underlige drejninger - udfordrer mit intellekt mere end jeg bryder mig omBillede

Som jeg forstår det, beskriver artiklen du linker til at CAS ikke vil træffe en afgørelse i sagen, da UEFA endnu ikke har truffet en beslutning og der derfor formelt ikke er noget for City at anke?

Hvis ovenstående fra Daily M(F)ail er rigtigt, kan artiklen fra The Athletic - hvis den er sand - betyde at der aldrig kommer en sag til CAS, da City utvivlsomt vil tage imod en UEFA-bødestraf med olieindsmurt kyshånd.

Sagens kompleksitet taget i betragtning kan jeg dig sagtens tage fejl i min fortolkning.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 19. nov, 2019 22:15

Cynwal skrev:
lørdag, 26. okt, 2019 09:58
Cynwal skrev:
lørdag, 05. okt, 2019 15:07
Cynwal skrev:
onsdag, 02. okt, 2019 15:26
Nå - Er der nogen, som er friske på et hurtigt bud på, hvem der ryger først (som i: Bliver fyret) som den næste manager i Premier League?

Bliver det Spurs' Mauricio Pochettino eller Steve Bruce (Got a BIG FAT head) fra Toons?

...eller en helt tredje?
Pilen peger kraftigere og kraftigere på Mauricio Pochettino. De bliver jo decideret kørt over af Brighton & Hove Albion, og Loriss ude med hvad der ligner en længerevarende skade.

Pochettino får også den karakteristiske "Sacked in the morning - Your getting sacked in the morning" sang fra Brightons fans :D
Så rykker Hasenhuttl fra So'ton da kraftigt frem i feltet blandt favoritterne? En kæmpe snitter med 9-0 på hjemmebane, og en stor del af hjemmebanepublikummet der går før tid plejer aldrig at være et godt tegn på opbakning til manageren, og sædet bør være brandvarmt under ham nu.

Det forekommer mig, at So'tons mangeårige gode stime som solidt midter-/subtop-hold er slut, og forklaringen kunne pege mere og mere på, at det hele var knyttet til Les Reeds ledelse som sportschef. Det er et lille år siden nu, at Les Reed forlod Southampton, og han arbejder nu som teknisk direktør for FA.
Så fik Pochettino endelig en pokal til White Hart Lane. Han fik sgu "pokalen" i ovenstående:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... no/7880731
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 20. nov, 2019 07:52

Tottenham har ansat Mourinho :shock: Jeg troede faktisk, at Spurs havde mere fokus på at få spillet noget positivt fodbold og vinde nye fans, men åbenbart ikke. Bliver spændende at se, om Mourinho følger sin normale "3-årsplan":

Første år: Fremgang primært grundet stabiliseret defensiv
Andet år: Resultatmæssig succes og en pokal vundet med rædselsfuldt spil
Tredje år: Spillerne er slidt op psykisk og efter at have tabt omklædningsrummet fyres Mourinho, og klubben står dårligere stillet, end da han startede.

Man har da lov at håbe :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » onsdag, 20. nov, 2019 08:03

Cynwal skrev:Tottenham har ansat Mourinho :shock: Jeg troede faktisk, at Spurs havde mere fokus på at få spillet noget positivt fodbold og vinde nye fans, men åbenbart ikke. Bliver spændende at se, om Mourinho følger sin normale "3-årsplan":

Første år: Fremgang primært grundet stabiliseret defensiv
Andet år: Resultatmæssig succes og en pokal vundet med rædselsfuldt spil
Tredje år: Spillerne er slidt op psykisk og efter at have tabt omklædningsrummet fyres Mourinho, og klubben står dårligere stillet, end da han startede.

Man har da lov at håbe :D
Præcis. Og det det undrer mig mest er, at hvis man ser historisk på det, så er Spurs i den grad kendt for offensiv fodbold. Det er deres dna.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » onsdag, 20. nov, 2019 08:31

Har de ikke kun ansat ham for resten af sæsonen?
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » onsdag, 20. nov, 2019 09:09

Han er ansat til til og med sæson 22/23.

Levy har godt nok trykket på panikknappen. Hvor vil han hen med det her?!

Ift. spillerne: Eriksen er allerede fortid, men spændende med Kane og Son. Vil de være med til en genopbygning Mourinho-style? Især Kane - hvad tænker han?

ps. Det skal sikkert nok blive yderst problematisk for os, når vi skal spille mod dem i januar....
Senest rettet af AJJ onsdag, 20. nov, 2019 09:54, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » onsdag, 20. nov, 2019 09:49

Det det giver aller mindst mening lå i den første udtalelse, hvor Mourinho fik sagt noget pænt om akademiet. Men han bruger aldrig ungdom. Og så kommet næste problem, for han vil gerne bruge penge. Det vil Levy bare ikke!

På den korte bane vil han dog kunne få betydeligt mere ud af gruppen end det vi har set hidtil i år.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af zalcos » onsdag, 20. nov, 2019 09:49

Jo mere jeg tænker over det fra Tottenhams ledelses synspunkt - jo mere mening begynder det at give.

Situationen omkring holdet pt er at de store stjerner pipper om at de vil væk, Poch siger at han skal starte forfra med at bygge et nyt hold op, og den transformation har Tottenham åbenbart ikke tid til. Om det er pga det nye stadion ved jeg ikke. Men det er selvfølgelig bemærkelsesværdigt at man fyrer en manager der på 5 år har opnået dobbelt så mange top-4 placeringer som klubben har haft de foregående 22 sæsoner inden hans ankomst.

Men hvis ledelsen vil have trofæer, så har de ansat den helt rigtige manager - det må man bare være objektiv nok til at bekræfte qua at sådan er facts omkring Mourinho nu engang bare.

Og så kommer han med noget nyt, han kan håndtere store spillere, og han har vel en aura omkring sig og kan måske få nogle af stjernerne til at spille med gejst igen - og skille sig af med de andre.

På den måde vurderer de vel - lige som united gjorde det - at man kan leve med bagsiden af medaljen også - da en medalje netop er det man gerne vil have.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » onsdag, 20. nov, 2019 10:13

Jeg kan heller ikke se, at han passer ind omkring, hvordan der skal spilles fodbold i Spurs. Jeg er heller ikke sikker på, at de forestiller sig, at han ligefrem skal vinde PL titlen til dem, men hvis de føler, at det er på vej nedad bakke med Poch, så synes jeg, at Mourinho er et godt bud på, at få sparket liv i dem, der vil være med, og mon ikke der ligger en pose penge til ham til spillerkøb ? Ellers er håbet vel i Spurs, at han kan sørge for, at de forbliver i Top 4, og at der kan hentes en pokal i en cup ?

Jeg synes nu, at den er spændende nok at følge, og Spurs får da ikke mindre bevågenhed med Mourinho ved roret :lol:

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » onsdag, 20. nov, 2019 10:31

Var det ikke efter 3-1 nederlaget til os, at Mourinho blev fyret fra scum ?

Det ser ud til, at Pep får det sværere med Mourinho, end Klopp gør:

https://www.fourfourtwo.com/features/li ... t-opponent

Mourinho vs. Klopp, head 2 head:

https://www.goal.com/en/news/mourinho-v ... 7nartivlmp

Her mangler så vores sidste 3-1 sejr.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » torsdag, 21. nov, 2019 08:37

Ovenpå det katastrofale forløb i Tottenham efter CL-finalen så tænker man da lidt på, hvad der ville være sket, hvis det var os, der havde tabt finalen....

Brugeravatar
Ponzac
Indlæg: 268
Tilmeldt: søndag, 02. okt, 2011 21:34
Geografisk sted: Danmark
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Ponzac » torsdag, 21. nov, 2019 09:28

AJJ skrev:
torsdag, 21. nov, 2019 08:37
Ovenpå det katastrofale forløb i Tottenham efter CL-finalen så tænker man da lidt på, hvad der ville være sket, hvis det var os, der havde tabt finalen....
Der gik da meget godt efter vi tabte CL-finalen sidst :lol:

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 21. nov, 2019 18:45

Nemlig vi reagerede fuldstændigt anderledes, da vi tabte CL finalen i 2018. Klopp fik opbakning fra ledelse og fans, og holdet blev væsentligt forstærket, og der blev forlænget med de bærende kræfter på holdet. Vi lod os ikke slå ud af en tabt finale. Spurs ser ud til at hele korthuset ramlede efter finalen. Man lykkedes ikke med at få forlænget med Eriksen, og han er stadig i klubben. Organisationen i Spurs er bygget op omkring Levi. I Liverpool er den bygget op omkring en fælles strategi. Sådan ser det i hvert fald ud fra min stol.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TG12 » fredag, 22. nov, 2019 12:58

Jeg er lidt spændt på at se, hvad Spurs gør med transfers.

Mourinho er en træner man ansætter til at give succes på den korte bane, og kræver han får midlerne til at købe de spillere han skal bruge HER og NU.

Spurs brugte MANGE penge i sommers, har de virkelig pengene til at give Mourinho 1-2 Milliarder igen denne sommer?

Besvar