Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Emmy » torsdag, 07. sep, 2023 20:54

mortenbak skrev:
torsdag, 07. sep, 2023 19:01
Emmy skrev:Det er og bliver bare én stor joke.
Det dør også med tiden.
Nu vil de allesammen hellere ha fat i saudi pengene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mon ikke de afholder deres eget stort anlagte show til næste år? Og prøver at overtage dette også
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89
Indlæg: 1291
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 07. sep, 2023 21:55

Cynwal skrev:
torsdag, 07. sep, 2023 17:33
Emmy skrev:
torsdag, 07. sep, 2023 10:51
Fowler89 skrev:
torsdag, 07. sep, 2023 09:40
Emmy skrev:
torsdag, 07. sep, 2023 08:52
Helt som sædvanligt er de lister bare en joke. Intet med kvalitet at gøre. Og minsandten om der ikke lige har sneget sig en med fra sandkasse ligaen…Billede
Han var Sevilla spiller for en måned siden. Det er hans performance for Marokko og Sevilla, som gør ham til en kandidat.
Fint nok. Det er jeg bevidst om. Men det er næppe et tilfælde.
Onana er oven i købet også nomineret til Ballon D'Or. Jeg forstår INTET!!
Sikkert fordi de spillede med i CL finalen. Barella og Lautaro er også nomineret. Sådan har det altid været.

Og så er der også spillere som Brice Samba med - det er dels fordi Lens har overpræsteret, men også fordi han blev kåret til årets målmand i Ligue 1. Det er ikke til at fatte Alisson ikke er på listen, men det skyldes vel mest af alt, at Liverpool har haft en rigtig dårlig sæson - så tænker du jaja men hvorfor er Salah så nomineret? Svaret er sikkert, at han alligevel formodede at lave 30 mål på 50 kampe, og det er velvidende faktum at angribere får mere anerkendelse end alle andre positioner på banen.

Jeg er mest af alt overrasket over Kolo Muani er på den liste.

Anyways. Haaland tager den nok.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Bock » fredag, 08. sep, 2023 01:54

Mon Haalands fravær ved sandlegene i december er nok til at diskvalificere ham?

JaFu
Indlæg: 43
Tilmeldt: mandag, 19. apr, 2021 13:45

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af JaFu » fredag, 08. sep, 2023 16:41

Lidt at hygge sig med mens vi venter på næste runde i PL ..
Romeo Lavia skulle have forladt fredags træningen med en skade


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fowler89
Indlæg: 1291
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Fowler89 » søndag, 10. sep, 2023 15:09

Manchester United winger Antony has been allowed a leave of absence in order to address allegations made against him of violence towards three women.
Haha for helvede. Man Utd har haft flere voldtægtssager end trofæer i de seneste 5 år.

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Bock » mandag, 25. sep, 2023 22:18

Øh, har I hørt det? Alonso overtager efter Ancelotti i fascistklubben! Kilde: PL Bold

Bock
Indlæg: 90
Tilmeldt: fredag, 11. mar, 2022 18:51

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Bock » mandag, 25. sep, 2023 22:21

Nåeh, i 2024, men alligevel...

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » lørdag, 30. sep, 2023 08:30

Sædet er brandvarmt under Mourinho i Roma, efter værste sæsonstart siden 2010. Det er vel bare den sædvanlige udbrændthed i en trup, som har Mourinho som manager, selvom det i andre tilfælde først er kommet i 3. sæson.
Men han er måske nu blevet dygtigere, så han endnu hurtigere kan slide spillerne op mentalt:
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... ok/9970138
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Liverbird
Indlæg: 1433
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:47

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Liverbird » onsdag, 04. okt, 2023 13:30

Når det nu ser ud til, at Euro 2028 bliver i England, betyder det så også, at vi får engelske dommere?
YNWA

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » onsdag, 04. okt, 2023 14:33

Liverbird skrev:
onsdag, 04. okt, 2023 13:30
Når det nu ser ud til, at Euro 2028 bliver i England, betyder det så også, at vi får engelske dommere?
Bare rolig, dommerne vælges mellem UEFA's medlemslande
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » lørdag, 14. okt, 2023 15:59

Jeg har - nok lidt dumt - kastet mig ud i debatten på TV3 Sports facebook side, og skrevet nedenstående:
Carsten LIndholm på Facebook skrev: Hvornår er der nogen -med større vægt bag deres ord end lille mig - der tør begynde at snakke om den lobbyisme og på virkning, som Sportswashing staterne i Mellemøsten åbenlyst laver, ved at invitere PL-dommere til at dømme kampe i Forenede Arabiske Emirater - UAE (ejer Manchester City), Saudi Arabien (ejer Newcastle) og Quatar (ejer nok snart Manchester United). Darren England og Dan Cook, som sad i VAR rummet, var under 48 timer før Tottenham kampen i UAE, hvorefter de sjovt nok bagefter lige laver den største VAR-fejl nogensinde som går ud over hvad der kunne ligne en stor konkurrent til endnu et mesterskab til UAE (Man City). Som om det ikke var nok, så var Michael Oliver med på den rejse, og han dømte så Arsenal- Manchester City weekenden efter. Her laver Kovacic en stempling direkte på anklen af Ødegaard, uden at ramme bold eller noget - altså langt værre end Curtis Jones fejlslagne tackling hen over bolden.. Michael Oliver giver et gult kort (ligesom Curtis Jones også fik), men Oliver blev IKKE kaldt ud for at se Kovacic "takcling" igen på monitoren på sidelinjen. Få minutter derefter "tackler" samme Kovacic så - uden bold kontakt - diremte på bentøjet af Decklan Rice, og alle kan se, at der kom gult kort nr.2 = rødt kort. Men nej - Michael Oliver beholdt det gule kort i lommen så UAE's hold kunne fortsætte med 11 spillere på banen. Det er jo så åbenlyst det der foregår i PL, og det er ufatteligt at PGMOL og FA er så naive, at de lader dommerne rejse til de pågældende slyngelstater, hvor pengene i deres skide sportswashing projekter sidder så løst, at de er da ligeglade med hvad noget koster, bare de opnår det de vil. Se/gense/bedøm behandlingen af Kovacic her:
Er det mig der ser konspirationer, eller tror alle andre på, at de engelske dommere selvfølgelig er noble gentlemen, som aldrig kunne drømme om at lade sig bestikke? Ser jeg spøgelser?

Man kan jo bare kigge til Spanien, hvor skandalen ruller med Barcelonas overførsel af € 7 mill. til et selskab styret af Vice-Præsidenten for det spanske dommerselskab/forening.

Kigger man eksempel på det danske sundhedsvæsen, så er der strikte regler for, hvad læger og andet med indkøbsansvar til det offentlige må deltage i af konferencer og bespisninger mm. afholdt af medicinal-branchen, netop i et forsøg på at minimere lobbyismen fra virksomhedernes side af. Er der sådanne regler/foranstaltninger/kontrol af de dommere, som modtager løn og hospitality (gæstfrihed i form af hotelophold, forplejning etc.). Er der nogen, som kigger på lønnens størrelse, og graden af rundhåndethed ved indkvarteringen?

Jeg synes ganske enkelt det hele stinker, og har gjort det i lang tid.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 14. okt, 2023 22:47

Midt i en røvkedelig - som altid - landsholdspause melder Fabrizio Romano og de store engelske sportsmedier i dag, at Man United er nået til enighed med Sir Jim Ratcliffe om at han køber sig ind i klubben. Således sælges Glazers ikke Man United og Sheikh Jassim skulle derfor have meldt sig ud af kampen om at købe klubben.

Er spændt på om vi på et tidspunkt får at vide, at Jassim bare var et medie-hoax og han slet ikke findes i virkeligheden.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mht. snakken om dommerne/PGMOL og konspirationsteorier, som jeg ikke begriber du orker tage på Facebook Cynwal, så lader jeg være med at drage konklusioner, før vi har anklager og beviser på bordet, men det er alt andet lige ikke tillidsvækkende, at de rejser til et af de lande, der ejer en af fodboldklubberne. Så det er klart, at folk begynder at så mistanke, især med henblik på at korruption i fodbold findes over det hele og ikke blot i Afrika.
Men egentlig tror jeg såmænd også, at de sagtens kunne være drevet af andet end korrupede penge fra sportswashing. Jeg tror, at det må være svært at lægge sit eget tilhørsforhold til siden eller sin families tilhørsforhold til siden og så er det let at sige "can't do anything, game is back on" og slippe afsted med det, ligesom det er ikke at dømme hands og straffespark mod Chelsea. Der er mange interessekonflikter i at være født i England og dømme engelske hold. Omvendt kan man jo også spille på kampe, præcis som spillere er blevet fanget i at gøre og så har jeg aldrig brudt mig om, at en ekspolitimand fra South Yorkshire skulle være leder af PGMOL, udover at han er inkompetent som få, men Webb er bare ussel.

Indtil vi har håndgribelige beviser, så tillader jeg mig at citere Arsene Wenger og tro, de ganske enkelt bare ikke er dygtigere:
There are two countries (er nok blevet flere nu) were you have professional referees: In Italy and in England. Not one english referee will go to the World Cup, but...We cannot say a word about it.

Det opsumerer det meget godt: PGMOL er ikke kompetente nok, hele verden ved det og har hele tiden vidst det og derudover så er de beskyttet for kritik. Managers må intet sige, spillere må intet sige og Webb har fået taletid på TV nu, hvor han kommer med søforklaringer, mens Sky bare indordner sig som en lydig og underdanig hund. Mike Dean sidder og blamerer sig som en hofnar på et underholdningsprogram og dommerne føler de er rockstjerner og skal stjæle al scenetid. Ydmyghed har de intet af og nogle af dem langer sågar albuer i ansigtet på spillere.
MEN: så længe PGMOL er beskyttet for kritik, så bliver det ikke bedre. Spørger man mig, skal vi begynde at hente dommere fra andre lande til Premier League og så skal der være et lavere sidsteholdbarhedsdato på dem. Det kan ikke passe, at Simon Hooper skal rende rundt og være 20kg for tung. Det er en farce. VAR vil jeg slet ikke ind på, men her bør vi oplære folk i at bestride VAR, ikke være dommere der sættes i et VAR-rum, men folk der oplæres i at anvende VAR med indførsel i fodboldreglerne. Har altid fundet det omsont, at man sætter en mand, der har rendt 20 år rundt med en fløjte i munden, foran en computerskærm og får ham til at sige ting som "Show me the replay in 2D please" og så sidder han og tegner streger. De har slet ikke evnerne til noget så basalt. Det er som da min mormor ville have syvkabale på sin computer og jeg lukkede spillet ned og sagde til hende, næste gang du vil spille så trykker du bare på ikonet (eneste ikon på hendes skærm), hvortil hun svarede "Men jeg kan slet ikke se kortene, når det er så lille". Derudover så skal der være mere stringente regler, så de ikke kan gemme sig under clear and obvious som de ikke overholder alligevel. Så må man bare være hårdhændet og sige, du ramte bolden med din hånd, ergo straffespark eller du gjorde det uforsætligt, men tilsidesatte din modspillers ve og vel, rødt kort. Det der med, at VAR blot er endnu et instans, hvor der laves skøn, kommer ikke problemet med kendelser til live, for dem der skal lave skønnene, er jo de samme inkompetente folk.

Ooooog dyb vejrtrækning igen.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 21. okt, 2023 17:35

Sir Bobby Charlton er desværre død. En legende for engelsk fodbold er gået bort. RIP. YNWA.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11304
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » lørdag, 21. okt, 2023 19:21

Hr. Drejer skrev:
lørdag, 21. okt, 2023 17:35
Sir Bobby Charlton er desværre død. En legende for engelsk fodbold er gået bort. RIP. YNWA.
En af mine bekendte er glødende Man U'er. Han stødte ind i ham på Old Trafford for nogen år siden, og blev helt forfjamsket, og råbte efter ham: "Bobby - Bobby ----øhhh SIR Bobby can I take a picture" og der var han venligheden selv.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 25. okt, 2023 21:42

Det må da være en fejl, var min første tanke, da jeg læste om hvilke klubber der har det største tilskuergennemsnit. Liverpool er placeret som nr. 76 :shock:

https://www.transfermarkt.com/statistik ... rrangliste
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar