Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13753
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 22. jan, 2018 16:36

Vi ville aldrig have fået Keita, hvis vi ventede til sommer med at købe ham. Han ville med garanti have røget til en større klub.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » mandag, 22. jan, 2018 17:21

Hr. Drejer skrev:Vi ville aldrig have fået Keita, hvis vi ventede til sommer med at købe ham. Han ville med garanti have røget til en større klub.
Citat Yussuf Poulsen ;)

Hr. Drejer
Indlæg: 13753
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 22. jan, 2018 17:29

Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi ville aldrig have fået Keita, hvis vi ventede til sommer med at købe ham. Han ville med garanti have røget til en større klub.
Citat Yussuf Poulsen ;)
Yes. Men jeg tror det er rigtigt.

Lad os antage at vi mangler en angriber. Hvis Barca, Real Madrid, Chelsea og de to Manchester klubber også mangler en angriber, så vil jeg tro at det er os som ender med sorteper; altså en angriber fra hylde 2-3. Derfor gælder det også om at være lidt strategisk, og det synes jeg at Klopp har ageret udmærket. Vi købte Keita, selvom der går en sæson før vi ser ham i den røde trøje. Klogt træk.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » mandag, 22. jan, 2018 20:57

Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi ville aldrig have fået Keita, hvis vi ventede til sommer med at købe ham. Han ville med garanti have røget til en større klub.
Citat Yussuf Poulsen ;)
Yes. Men jeg tror det er rigtigt.

Lad os antage at vi mangler en angriber. Hvis Barca, Real Madrid, Chelsea og de to Manchester klubber også mangler en angriber, så vil jeg tro at det er os som ender med sorteper; altså en angriber fra hylde 2-3. Derfor gælder det også om at være lidt strategisk, og det synes jeg at Klopp har ageret udmærket. Vi købte Keita, selvom der går en sæson før vi ser ham i den røde trøje. Klogt træk.
Ja helt enig. Dog tror jeg også der var interesse fra andre store klubber i sommers, selvom vi løb af med ham.

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » mandag, 22. jan, 2018 22:00

Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:
Mads T. skrev:
Hr. Drejer skrev:Vi ville aldrig have fået Keita, hvis vi ventede til sommer med at købe ham. Han ville med garanti have røget til en større klub.
Citat Yussuf Poulsen ;)
Yes. Men jeg tror det er rigtigt.

Lad os antage at vi mangler en angriber. Hvis Barca, Real Madrid, Chelsea og de to Manchester klubber også mangler en angriber, så vil jeg tro at det er os som ender med sorteper; altså en angriber fra hylde 2-3. Derfor gælder det også om at være lidt strategisk, og det synes jeg at Klopp har ageret udmærket. Vi købte Keita, selvom der går en sæson før vi ser ham i den røde trøje. Klogt træk.
Ja helt enig. Dog tror jeg også der var interesse fra andre store klubber i sommers, selvom vi løb af med ham.
Leipzig har bekræftet at Barcelona bød på ham, men på det tidspunkt var Keita til lægetjek ved os.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 22. jan, 2018 23:41

Mads T. skrev:
texy skrev:
Mads T. skrev:
texy skrev:Hold da op, hvor har Dortmund gode kort på hånden i den forhandling. Arsenal har lige mistet deres med afstand bedste spiller, og SKAL simpelthen lave et indkøb i den høje ende af skalaen, hvis kæden ikke skal falde af. Det bliver meget dyrt for dem.
Tja, det er vel nærmest kun fordi fansene skriger efter det (lidt ligesom med Coutinho). Sandheden er vel, at en ny spiller i januar har ringe mulighed for at lave et ordentligt aftryk på klubben på den korte tid inden sommervinduet. Jeg tror faktisk, at man i de fleste tilfælde er lige så godt stillet med at lade en spiller i truppen som kender holdkammeraterne og systemet overtage pladsen. Og så er det alligvel et begrænset antal kampe der er tilbage af sæsonen på nuværende tidspunkt.
Med den logik, så var der heller ingen grund til, at vi brugte mange penge på Van Dijk - ham har vi også skreget på meget læmge? Og Sanchez vil heller ikke styrke Man Utd?

Handler er jo ofte et spørgsmål om timing. Og Arsenal kan måske få fat i Aubameyang i dette vindue. Verden kan se meget anderledes ud til sommer, hvor flere måske vil være interesserede i hans underskrift, og så kan de måske ikke hente en stor spiller som ham.

Skulle Arsenal følge dit råd og mene, at Mkhitaryan er god nok til, at holde holdet på samme niveau som, da de havde Sanchez, så er det min klare overbevisning, at de begår en kæmpe fejl. Og en klub som Arsenal kan vel heller ikke være tilfredse med det niveau de har vist i denne sæson, selv med Sanchez og Özil i truppen? De skal da sigte højere. Og helst nu, mens der stadig er en mulighed for at kvalificere sig til CL enten via PL eller EL. Endnu en sæson udenfor CL vil koste dyrt på klubbens omdømme. Det ved vi i Liverpool alt om.
Med min logik, så er det ikke nødvendigvis sikkert, at Arsenal bliver markant bedre af at købe en dyr direkte erstatning for Alexis midt i en igangværende sæson.
Der findes naturligvis ikke sikre alternativer. Men et alternativ vil i min bog altid være bedre end intet alternativ.

Og hvis det er en spiller, hvis kvaliteter de har analyseret sig frem til, at de godt kan bruge (hvilket meget tyder på), så er det som nævnt vigtigt at handle, mens muligheden er der.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 22. jan, 2018 23:44

texy skrev:Nu må det bestemt ikke forstås som om, at jeg ikke på et eller andet sætter pris på Crouch. For det gør jeg faktisk i stor stil.

Men det virker sgu' i mine øjne uambitiøst, at Chelsea rygtes til at være interesserede i ham. Men Conte må have en plan med nogle indlæg, for det var først Carroll og nu Crouch.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... w-11875142
Ok, så hævede Chelsea alligevel ambitionsniveauet.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... r-11896361
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » tirsdag, 23. jan, 2018 15:55

Hvad pokker laver Saints og Leicester på den liste :shock: Personligt troede jeg vel Saints lå omkring 60, Leicester 80, bare for at skyde fra hoften.....Og det at pløkke fra hoften indrømmer jeg gerne, at jeg åbenbart er elendig til ;)

Manchester United er for anden år i streg den klub med størst omsætning. Det afslører konsulentvirksomheden Deloitte i sin årlige Money League-rapport.
Konsulentvirksomheden Deloitte udarbejder hvert år en top-20 over klubber med størst omsætning på verdensplan - den såkaldte Money League. Og Manchester United sidder på tronen.
Den engelske storklub har i regnskabsåret 2016/2017 leveret en omsætning på hele 5,032 milliarder kroner, mens Real Madrid med 5,017 milliarder er på andenpladsen - en tand bedre end sidste år.
Barcelona er skubbet ned på tredjepladsen med en omsætning på 4,823 millarder kroner.
Selvom to spanske klubber er med i top-tre, så er det altså de engelske klubber, der dominerer det overordnede billede. Hele 10 klubber er med i Deloittes top-20 - det er rekordmange.
Den samlede omsætning blandt klubberne i top-20 er steget med hele 16 procent i forhold til sidste år og er omtrent en fordobling i forhold til 2010, oplyser Deloitte.
Den samlede liste ser således ud:
1. Manchester United
2. Real Madrid
3. FC Barcelona
4. Bayern München
5. Manchester City
6. Arsenal
7. Paris Saint-Germain
8. Chelsea
9. Liverpool
10. Juventus
11. Tottenham
12. Borussia Dortmund
13. Atletico Madrid
14. Leicester
15. Inter
16. Schalke 04
17. West Ham
18. Southampton
19. Napoli
20. Everton

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/uni ... ue-tronen/
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 23. jan, 2018 15:59

@Thommo

Var Leicester ikke i CL i den sæson? Og gik de ikke til kvartfinalen? Det har nok skæppet lidt i kassen. Især fordi de andre PL hold faldt som fluer.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » tirsdag, 23. jan, 2018 16:07

texy skrev:@Thommo

Var Leicester ikke i CL i den sæson? Og gik de ikke til kvartfinalen? Det har nok skæppet lidt i kassen. Især fordi de andre PL hold faldt som fluer.
Jo CL penge plus PL tv penge, så ligger man ret godt til om man så lukker folk gratis ind på stadion, og det gør de jo nok ikke.

Så nu har jeg min gamle økonomi lærers stemme inde i hovedet der fortæller mig at omsætning ikke fortæller ret meget. Hvis Barcelona sælger Coutinho for 20 kr i morgen har de omsat for 20 kr ekstra i regnskabet.

Men derfor må vi da gerne bevæge os lidt op af den liste ved at spille mere CL bold.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » tirsdag, 23. jan, 2018 16:42

Nåååh ja,jeg undrede mig over at et enkelt mesterskab kunne gøre SÅ meget for fan skaren, jeg tænkte udelukkende på hvad fan merchandise indbragte. Det har jeg nu vist altid tænkt, så rart at få det på det rene.

@Filos of isk jeg har aldrig læst økonomi, men undrer mig ligesom din lærer over at omsætning er så vigtig at berette om. over/underskud er derimod vigtig, men ofte ikke nævnt, faktisk heller ikke i Bold´s artikel.

Men hvad laver Saint på den liste, må så rette det til. De havde lidt EL, men det giver jo intet.
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 23. jan, 2018 16:57

Thommo skrev:Nåååh ja,jeg undrede mig over at et enkelt mesterskab kunne gøre SÅ meget for fan skaren, jeg tænkte udelukkende på hvad fan merchandise indbragte. Det har jeg nu vist altid tænkt, så rart at få det på det rene.

@Filos of isk jeg har aldrig læst økonomi, men undrer mig ligesom din lærer over at omsætning er så vigtig at berette om. over/underskud er derimod vigtig, men ofte ikke nævnt, faktisk heller ikke i Bold´s artikel.

Men hvad laver Saint på den liste, må så rette det til. De havde lidt EL, men det giver jo intet.

Vi er Saint`s sugar daddy, derfor.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » tirsdag, 23. jan, 2018 18:18

Thommo skrev:Nåååh ja,jeg undrede mig over at et enkelt mesterskab kunne gøre SÅ meget for fan skaren, jeg tænkte udelukkende på hvad fan merchandise indbragte. Det har jeg nu vist altid tænkt, så rart at få det på det rene.

@Filos of isk jeg har aldrig læst økonomi, men undrer mig ligesom din lærer over at omsætning er så vigtig at berette om. over/underskud er derimod vigtig, men ofte ikke nævnt, faktisk heller ikke i Bold´s artikel.

Men hvad laver Saint på den liste, må så rette det til. De havde lidt EL, men det giver jo intet.
Der er billetindtægter, det kommercielle med sponsorer og merchandise og så TV-penge, som vist er de 3 store, der deles op i. Vores hedder i runde tal 20-40-40, mens klart det meste af Soton's indtægter stammer fra TV-aftalen:

https://www.liverpool.no/nyheter/2018/1 ... inglisten/

Vi skal have gang i udbygningen og se at få nogle titler hevet hjem :D

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » onsdag, 24. jan, 2018 12:01

Der er lodtrækning til det nye Uefa Nations League her nu kl. 12...

Edit: Vi trak Irland igen. Det kunne ellers være blevet svenskerne.

Edit2: Vores anden modstander blev Wales. To hold fra de britiske øer.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » onsdag, 24. jan, 2018 12:50

Det blev et ret vild gruppe i den øverste Liga A:

Group 1: Netherlands, France, Germany
Group 2: Iceland, Switzerland, Belgium
Group 3: Poland, Italy, Portugal
Group 4: Croatia, England, Spain

Danmark er i Liga B:

Group 1: Czech Republic, Ukraine, Slovakia
Group 2: Turkey, Sweden, Russia
Group 3: Northern Ireland, Bosnia & Herzogovina, Austria
Group 4: Denmark, Republic of Ireland, Wales

Vinderen af hver gruppe rykker op i Liga A, mens sidstepladsen (dvs. 3. pladsen) rykker ned i Liga C.

Besvar