Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » søndag, 21. jan, 2018 13:37

RedRedRed skrev:Indtil en sådan påstand er bevidst, så forbeholder jeg mig retten til, at mene at det er klubben (ejerne) der er rablende gal(e).
Det er klubbens begrundelse. De siger, at han ikke ville være blevet fyret, hvis ikke det var for hans manglende fokus siden Everton-tilnærmelserne.

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » søndag, 21. jan, 2018 14:56

AJ skrev:
RedRedRed skrev:Indtil en sådan påstand er bevidst, så forbeholder jeg mig retten til, at mene at det er klubben (ejerne) der er rablende gal(e).
Det er klubbens begrundelse. De siger, at han ikke ville være blevet fyret, hvis ikke det var for hans manglende fokus siden Everton-tilnærmelserne.
Det er klart. De skal jo finde en eller anden begrundelse for at smide ham på porten.

Lige så klart er det jo, at Silva selv har været ude at sige at han ikke har været demotiveret.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » søndag, 21. jan, 2018 17:25

texy skrev:Hold da op, hvor har Dortmund gode kort på hånden i den forhandling. Arsenal har lige mistet deres med afstand bedste spiller, og SKAL simpelthen lave et indkøb i den høje ende af skalaen, hvis kæden ikke skal falde af. Det bliver meget dyrt for dem.
Tja, det er vel nærmest kun fordi fansene skriger efter det (lidt ligesom med Coutinho). Sandheden er vel, at en ny spiller i januar har ringe mulighed for at lave et ordentligt aftryk på klubben på den korte tid inden sommervinduet. Jeg tror faktisk, at man i de fleste tilfælde er lige så godt stillet med at lade en spiller i truppen som kender holdkammeraterne og systemet overtage pladsen. Og så er det alligvel et begrænset antal kampe der er tilbage af sæsonen på nuværende tidspunkt.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 21. jan, 2018 17:35

Oomph242 skrev:
texy skrev:Fyringen af Marco Silva giver ikke meget mening for mig. Hvad forventer Watford egentlig? De ligger nummer 10 i PL.

Og så er Arsenal på banen i forhold til at købe Aubameyang. Og naturligvis starter de med et bud i omegnen af £40M. Det mener de åbenbart er den generelle pris på top-angribere :D

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... eyang.html

Hold da op, hvor har Dortmund gode kort på hånden i den forhandling. Arsenal har lige mistet deres med afstand bedste spiller, og SKAL simpelthen lave et indkøb i den høje ende af skalaen, hvis kæden ikke skal falde af. Det bliver meget dyrt for dem.

Jeg frygter lidt de kommer styrket ud af Sanchez handlen. Hvis de både får Aubameyang og Mkhitaryan...
Jeg ved ikke, om der er meget i den historie, da Lacazette og Aubameyang er samme type angriber, og Lacazette har da gjort det fornuftigt og er lige købt. Jeg tror ikke, at der er nogle af dem, der vil tage til takke med at være reserveangriber.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » søndag, 21. jan, 2018 17:52

Niels K skrev:
Oomph242 skrev:
texy skrev:Fyringen af Marco Silva giver ikke meget mening for mig. Hvad forventer Watford egentlig? De ligger nummer 10 i PL.

Og så er Arsenal på banen i forhold til at købe Aubameyang. Og naturligvis starter de med et bud i omegnen af £40M. Det mener de åbenbart er den generelle pris på top-angribere :D

http://www.dailymail.co.uk/sport/footba ... eyang.html

Hold da op, hvor har Dortmund gode kort på hånden i den forhandling. Arsenal har lige mistet deres med afstand bedste spiller, og SKAL simpelthen lave et indkøb i den høje ende af skalaen, hvis kæden ikke skal falde af. Det bliver meget dyrt for dem.

Jeg frygter lidt de kommer styrket ud af Sanchez handlen. Hvis de både får Aubameyang og Mkhitaryan...
Jeg ved ikke, om der er meget i den historie, da Lacazette og Aubameyang er samme type angriber, og Lacazette har da gjort det fornuftigt og er lige købt. Jeg tror ikke, at der er nogle af dem, der vil tage til takke med at være reserveangriber.
Begge spillere kan også spille fløj eller hængende angriber. Så der kan vel blive plads til begge i opstillingen, alt andet ville være tosset.

Brugeravatar
Jeppe
Indlæg: 514
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:07
Geografisk sted: Odense
Alder: 40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jeppe » søndag, 21. jan, 2018 20:16

Jeppe skrev:Der er godt nok nogle handler pt. som ser sindsyge ud.

I forhold til Sanchez, kan jeg ikke lade være med at tænke (og håbe) at de andre spillere i scum tænker "hvis han får 500k skal jeg da minimum have 300k - og deres stjerne må også tænke at de skal op på det niveau.
Det kan godt være de har mange penge, men den handel her kan på den lange bane godt komme til at koste dem langt mere, end de "tjener" på den lige nu. Man kan da i hvert fald altid håbe ;-)
It is happening!
https://www.mirror.co.uk/sport/football ... d-11887025


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Take that bandage off. And what do you mean about YOUR knee? It's Liverpool's knee!" Bill Shankly

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 21. jan, 2018 20:33

Jeppe skrev:
Jeppe skrev:Der er godt nok nogle handler pt. som ser sindsyge ud.

I forhold til Sanchez, kan jeg ikke lade være med at tænke (og håbe) at de andre spillere i scum tænker "hvis han får 500k skal jeg da minimum have 300k - og deres stjerne må også tænke at de skal op på det niveau.
Det kan godt være de har mange penge, men den handel her kan på den lange bane godt komme til at koste dem langt mere, end de "tjener" på den lige nu. Man kan da i hvert fald altid håbe ;-)
It is happening!
https://www.mirror.co.uk/sport/football ... d-11887025


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er der nogen som ved om Pogba har gjort det godt i Man U? Er fansene tilfredse med ham?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » søndag, 21. jan, 2018 20:47

DeGea burde vel få 600K£ om ugen, hvis det skal give mening i forhold til vigtigheden på holdet. Uden ham, spillede de vel nærmest Non League bold.

Pogba: af hvad jeg sådan lige har kunne læse igennem hans tid, så havde han en tung start, men nu er han i hvert fald 100% undskyldningen, hvis han ikke er med, og de ikke vinder. Så tror han betyder meget for dem

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » søndag, 21. jan, 2018 23:02

Sjovt fordi det er Scum og Mourinho!
Men det er sgu slemt for den sport og de klubber vi som fodboldsfans elsker passioneret og bruger mange penge og timer på.
Jeg synes at Fifa bør skride ind og sætte et loft over hvad spillere kan få i løn. Det er jo ved at løbe fuldstændig løbsk og det må på et tidspunkt smadre den sport vi "andre" elsker.
Jeg væmmes!
Skulle Liverpool FC ryge med på den vogn (og det er de allerede på vej mod og vil yderligere blive tvunget til ifht til at kunne tiltrække spillere) vil jeg stoppe med supporten.
Jeg kan ikke med god samvittighed bidrage til dette.
Det er modbydeligt!



Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » søndag, 21. jan, 2018 23:27

Hr. Drejer skrev:Er der nogen som ved om Pogba har gjort det godt i Man U? Er fansene tilfredse med ham?
man u er ubesejrede i de sidste 35 Premier League kampe hvor Pogba har spillet, så han er ved at have fundet et højt niveau efter hans skifte. Han er også oppe på 9 assist i PL for sæsonen, så hans betydning for holdet er vokset.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » søndag, 21. jan, 2018 23:42

Haha.. Here we go :)


Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » mandag, 22. jan, 2018 05:38

mortenbak skrev:Sjovt fordi det er Scum og Mourinho!
Men det er sgu slemt for den sport og de klubber vi som fodboldsfans elsker passioneret og bruger mange penge og timer på.
Jeg synes at Fifa bør skride ind og sætte et loft over hvad spillere kan få i løn. Det er jo ved at løbe fuldstændig løbsk og det må på et tidspunkt smadre den sport vi "andre" elsker.
Jeg væmmes!
Skulle Liverpool FC ryge med på den vogn (og det er de allerede på vej mod og vil yderligere blive tvunget til ifht til at kunne tiltrække spillere) vil jeg stoppe med supporten.
Jeg kan ikke med god samvittighed bidrage til dette.
Det er modbydeligt!



Sent from my iPhone using Tapatalk
Meget enig. Jeg får oftere og oftere tanken om at jeg simpelthen ikke gider interessere mig for det her cirkus mere, det er til tider så ødelæggende og demotiverende at læse om de her sindsyge lønninger og transfers. Helt ude af proportioner.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 22. jan, 2018 08:53

Mads T. skrev:
texy skrev:Hold da op, hvor har Dortmund gode kort på hånden i den forhandling. Arsenal har lige mistet deres med afstand bedste spiller, og SKAL simpelthen lave et indkøb i den høje ende af skalaen, hvis kæden ikke skal falde af. Det bliver meget dyrt for dem.
Tja, det er vel nærmest kun fordi fansene skriger efter det (lidt ligesom med Coutinho). Sandheden er vel, at en ny spiller i januar har ringe mulighed for at lave et ordentligt aftryk på klubben på den korte tid inden sommervinduet. Jeg tror faktisk, at man i de fleste tilfælde er lige så godt stillet med at lade en spiller i truppen som kender holdkammeraterne og systemet overtage pladsen. Og så er det alligvel et begrænset antal kampe der er tilbage af sæsonen på nuværende tidspunkt.
Med den logik, så var der heller ingen grund til, at vi brugte mange penge på Van Dijk - ham har vi også skreget på meget læmge? Og Sanchez vil heller ikke styrke Man Utd?

Handler er jo ofte et spørgsmål om timing. Og Arsenal kan måske få fat i Aubameyang i dette vindue. Verden kan se meget anderledes ud til sommer, hvor flere måske vil være interesserede i hans underskrift, og så kan de måske ikke hente en stor spiller som ham.

Skulle Arsenal følge dit råd og mene, at Mkhitaryan er god nok til, at holde holdet på samme niveau som, da de havde Sanchez, så er det min klare overbevisning, at de begår en kæmpe fejl. Og en klub som Arsenal kan vel heller ikke være tilfredse med det niveau de har vist i denne sæson, selv med Sanchez og Özil i truppen? De skal da sigte højere. Og helst nu, mens der stadig er en mulighed for at kvalificere sig til CL enten via PL eller EL. Endnu en sæson udenfor CL vil koste dyrt på klubbens omdømme. Det ved vi i Liverpool alt om.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 22. jan, 2018 10:15

texy skrev:
Mads T. skrev:
texy skrev:Hold da op, hvor har Dortmund gode kort på hånden i den forhandling. Arsenal har lige mistet deres med afstand bedste spiller, og SKAL simpelthen lave et indkøb i den høje ende af skalaen, hvis kæden ikke skal falde af. Det bliver meget dyrt for dem.
Tja, det er vel nærmest kun fordi fansene skriger efter det (lidt ligesom med Coutinho). Sandheden er vel, at en ny spiller i januar har ringe mulighed for at lave et ordentligt aftryk på klubben på den korte tid inden sommervinduet. Jeg tror faktisk, at man i de fleste tilfælde er lige så godt stillet med at lade en spiller i truppen som kender holdkammeraterne og systemet overtage pladsen. Og så er det alligvel et begrænset antal kampe der er tilbage af sæsonen på nuværende tidspunkt.
Med den logik, så var der heller ingen grund til, at vi brugte mange penge på Van Dijk - ham har vi også skreget på meget læmge? Og Sanchez vil heller ikke styrke Man Utd?

Handler er jo ofte et spørgsmål om timing. Og Arsenal kan måske få fat i Aubameyang i dette vindue. Verden kan se meget anderledes ud til sommer, hvor flere måske vil være interesserede i hans underskrift, og så kan de måske ikke hente en stor spiller som ham.

Skulle Arsenal følge dit råd og mene, at Mkhitaryan er god nok til, at holde holdet på samme niveau som, da de havde Sanchez, så er det min klare overbevisning, at de begår en kæmpe fejl. Og en klub som Arsenal kan vel heller ikke være tilfredse med det niveau de har vist i denne sæson, selv med Sanchez og Özil i truppen? De skal da sigte højere. Og helst nu, mens der stadig er en mulighed for at kvalificere sig til CL enten via PL eller EL. Endnu en sæson udenfor CL vil koste dyrt på klubbens omdømme. Det ved vi i Liverpool alt om.
Så dukker den op igen Billede

En stor faktor er selvfølgelig hvor godt holdet alligevel er.
F.eks. vil det være meget svært for de fleste offensive midtbaner at gå ind på vores hold og være bedre for holdet end Lallana, inden sæsonen slutter. Men noget nemmere at gøre det bedre end Lovren.

Salah; Sturridge og Coutinho faldt ekstremt hurtigt til på holdet, men de havde alle nogle meget stærke kvaliteter, som holdet manglede på det tidspunkt de kom ind. Hvis vi henter Aubumeyang, så skal han slå Mané eller Firmino af holdet og det er altså ikke nemt, hvis han samtidig skal falde til på holdet.
Edit: ok totalt dårligt eksempel med Lallana når nu han har været så skadet. Så lad os sige at en ny kant vil havd meget svært ved at forbedre holdet i forhold til Mané eller Salah.

Noget andet er at selv en sommer signing vil bruge tid på at falde til, så hvis Arsenal får et par gode spillere ind nu og har strukturen klar allerede inden næste sæson, især VM taget i betragtning, så vil holdet være meget bedre sammenspillet når vi når runde 1 i næste sæson, end hvis de først købte til sommer. Ulempen er selvfølgelig at at skifte midt i sæsonen kan give en dårlig start og nogle spillere kommer sig aldrig ovenpå en dårlig start (Keane :dontknow: ) og så at markedet er begrænset i midten af sæsonen, så du ender måske med en spiller der ikke er så god som ham du ville hente til sommer, det er sandsynligvis grunden til at vi venter.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » mandag, 22. jan, 2018 14:43

texy skrev:
Mads T. skrev:
texy skrev:Hold da op, hvor har Dortmund gode kort på hånden i den forhandling. Arsenal har lige mistet deres med afstand bedste spiller, og SKAL simpelthen lave et indkøb i den høje ende af skalaen, hvis kæden ikke skal falde af. Det bliver meget dyrt for dem.
Tja, det er vel nærmest kun fordi fansene skriger efter det (lidt ligesom med Coutinho). Sandheden er vel, at en ny spiller i januar har ringe mulighed for at lave et ordentligt aftryk på klubben på den korte tid inden sommervinduet. Jeg tror faktisk, at man i de fleste tilfælde er lige så godt stillet med at lade en spiller i truppen som kender holdkammeraterne og systemet overtage pladsen. Og så er det alligvel et begrænset antal kampe der er tilbage af sæsonen på nuværende tidspunkt.
Med den logik, så var der heller ingen grund til, at vi brugte mange penge på Van Dijk - ham har vi også skreget på meget læmge? Og Sanchez vil heller ikke styrke Man Utd?

Handler er jo ofte et spørgsmål om timing. Og Arsenal kan måske få fat i Aubameyang i dette vindue. Verden kan se meget anderledes ud til sommer, hvor flere måske vil være interesserede i hans underskrift, og så kan de måske ikke hente en stor spiller som ham.

Skulle Arsenal følge dit råd og mene, at Mkhitaryan er god nok til, at holde holdet på samme niveau som, da de havde Sanchez, så er det min klare overbevisning, at de begår en kæmpe fejl. Og en klub som Arsenal kan vel heller ikke være tilfredse med det niveau de har vist i denne sæson, selv med Sanchez og Özil i truppen? De skal da sigte højere. Og helst nu, mens der stadig er en mulighed for at kvalificere sig til CL enten via PL eller EL. Endnu en sæson udenfor CL vil koste dyrt på klubbens omdømme. Det ved vi i Liverpool alt om.
Med min logik, så er det ikke nødvendigvis sikkert, at Arsenal bliver markant bedre af at købe en dyr direkte erstatning for Alexis midt i en igangværende sæson.

Besvar