Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » søndag, 02. jul, 2017 23:03

Thommo skrev:Det har været bragt op tidligere mener jeg, men Saul har fået 9 år i en ekstremt pæn trøje. 5 år er vel normalt max, om ikke andet i UK, eller hvad, er det fordi han er homegrown(omend han er RM dreng oprindeligt) ? . Forstår nu heller ikke at Saul binder sig så længe, idet han også kan blive rig i italien, tyskland, england og hvad ved jeg, magtbalancen kan være en helt anden om bare 4 år, men Atletico har fat i den meget lange ende. Nogen der kender reglerne i Spanien, for 5 år er er åbenlyst ikke grænsen som jeg troede, var sat op af en af de korrupte forbund fifa/uefa.

PS jeg havde ikke 1 års jubilæum på en arbejdsplads før jeg blev voksenlærling som 26-27 årig, inden da var 9-10 mdr grænsen for mig, så fatter jo ikke man gider/må binde sig på den måde i en ung alder.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/saul ... vil-vaere/
Politiken skriver idag om Sauls mærkværdige kontrakt ud fra Football leaks og at han er ejet af et tredjeparts selskab, der købte rettighederne da Saul var 16 pr for 1,5 mio pund. Og at han skal sælges inden 2021 ellers skal dette selskab have en ekstra sum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 03. jul, 2017 07:15

Det ser ud til at Arsenal får Lacazette. To ting undrer mig lidt. Det ene handler om prisen, hvor jeg trods alt har lidt svært ved at forstå, hvorfor han ikke vurderes højere (omend det stadigvæk er latterligt mange penge). Det andet handler om, hvorfor Arsenal tilsyneladende var den eneste klub efter ham efter at Atletico Madrid måtte trække sig. Bedste fodboldalder, masser af mål...? Det er som om at hypen var større for 3 år siden, men ret beset er han vel nærmest en endnu bedre spiller nu. Jeg ser ikke nok fransk fodbold til at kunne sige, om der er et eller andet ved ham, der gør at der ikke har været flere om buddet. Ved I det?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 03. jul, 2017 07:22

@Jesper

Jeg har gjort mig lignende tanker. Der må da være andre end Arsenal som gerne vil have en angriber med mange mål i støvlerne.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5651
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » mandag, 03. jul, 2017 08:24

Jesper skrev:Det ser ud til at Arsenal får Lacazette. To ting undrer mig lidt. Det ene handler om prisen, hvor jeg trods alt har lidt svært ved at forstå, hvorfor han ikke vurderes højere (omend det stadigvæk er latterligt mange penge). Det andet handler om, hvorfor Arsenal tilsyneladende var den eneste klub efter ham efter at Atletico Madrid måtte trække sig. Bedste fodboldalder, masser af mål...? Det er som om at hypen var større for 3 år siden, men ret beset er han vel nærmest en endnu bedre spiller nu. Jeg ser ikke nok fransk fodbold til at kunne sige, om der er et eller andet ved ham, der gør at der ikke har været flere om buddet. Ved I det?
Med udelukkelses metoden: han er oppe i en pris, hvor kun 10-12 hold i Europa kan kæmpe med om ham, Real Madrid, Tottenham, Juventus, Barcelona, Chelsea, City, Bayern og Dortmund er allerede godt besat, Mourinho's United gå efter en anden type og et "større" navn, PSG går også efter et større navn, Atletico og Inter kan ikke købe, Milan har pengene men nok ikke en chance og vi er ikke interesseret i en angriber. Så det efterlader lidt Arsenal som eneste seriøse bejler.

Bare lige et skud fra hoften:).

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af MP » mandag, 03. jul, 2017 08:38

Med Lacazette og Mahrez i folden inden længe, så håber jeg godt nok de er erstatninger for Özil og Sanchez.
Hvis Arsenal på mirakuløs vis får holdt på dem, så ser deres offensiv MEGET giftig ud.

Oomph242
Indlæg: 5651
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » mandag, 03. jul, 2017 08:44

MP skrev:Med Lacazette og Mahrez i folden inden længe, så håber jeg godt nok de er erstatninger for Özil og Sanchez.
Hvis Arsenal på mirakuløs vis får holdt på dem, så ser deres offensiv MEGET giftig ud.
Ja det bliver skræmmende. Hvis Wenger så lige får en bisse købt ind til midtbanen, så tror jeg de kan kæmpe med om mesterskabet.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11146
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » mandag, 03. jul, 2017 10:25

Oomph242 skrev:
MP skrev:Med Lacazette og Mahrez i folden inden længe, så håber jeg godt nok de er erstatninger for Özil og Sanchez.
Hvis Arsenal på mirakuløs vis får holdt på dem, så ser deres offensiv MEGET giftig ud.
Ja det bliver skræmmende. Hvis Wenger så lige får en bisse købt ind til midtbanen, så tror jeg de kan kæmpe med om mesterskabet.
Granit Xhaka?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » mandag, 03. jul, 2017 15:29

Oomph242 skrev:
MP skrev:Med Lacazette og Mahrez i folden inden længe, så håber jeg godt nok de er erstatninger for Özil og Sanchez.
Hvis Arsenal på mirakuløs vis får holdt på dem, så ser deres offensiv MEGET giftig ud.
Ja det bliver skræmmende. Hvis Wenger så lige får en bisse købt ind til midtbanen, så tror jeg de kan kæmpe med om mesterskabet.
Sanchez forsvinder, det tror jeg ikke der kan være meget tvivl om. Og Özil kunne også meget vel være væk til sæsonstart, han er vist ikke videre tilfreds med Wenger. Giroud/Wellbeck kan vel heller ikke blive hvis Lacazette kommer til. De har rigeligt med offensive folk i forvejen jo. Jeg tror ikke på Arsenal som mesterskabskandidat sålænge de beholder Wenger som træner. Hans tid i topfodbold er ovre.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » mandag, 03. jul, 2017 16:33

nikand skrev:
Thommo skrev:Det har været bragt op tidligere mener jeg, men Saul har fået 9 år i en ekstremt pæn trøje. 5 år er vel normalt max, om ikke andet i UK, eller hvad, er det fordi han er homegrown(omend han er RM dreng oprindeligt) ? . Forstår nu heller ikke at Saul binder sig så længe, idet han også kan blive rig i italien, tyskland, england og hvad ved jeg, magtbalancen kan være en helt anden om bare 4 år, men Atletico har fat i den meget lange ende. Nogen der kender reglerne i Spanien, for 5 år er er åbenlyst ikke grænsen som jeg troede, var sat op af en af de korrupte forbund fifa/uefa.

PS jeg havde ikke 1 års jubilæum på en arbejdsplads før jeg blev voksenlærling som 26-27 årig, inden da var 9-10 mdr grænsen for mig, så fatter jo ikke man gider/må binde sig på den måde i en ung alder.

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/saul ... vil-vaere/
Politiken skriver idag om Sauls mærkværdige kontrakt ud fra Football leaks og at han er ejet af et tredjeparts selskab, der købte rettighederne da Saul var 16 pr for 1,5 mio pund. Og at han skal sælges inden 2021 ellers skal dette selskab have en ekstra sum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Okay takker for info :aliboronz8:
Verden er smask fuld af hyklere....

Oomph242
Indlæg: 5651
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » mandag, 03. jul, 2017 16:50

Emmy skrev:
Oomph242 skrev:
MP skrev:Med Lacazette og Mahrez i folden inden længe, så håber jeg godt nok de er erstatninger for Özil og Sanchez.
Hvis Arsenal på mirakuløs vis får holdt på dem, så ser deres offensiv MEGET giftig ud.
Ja det bliver skræmmende. Hvis Wenger så lige får en bisse købt ind til midtbanen, så tror jeg de kan kæmpe med om mesterskabet.
Sanchez forsvinder, det tror jeg ikke der kan være meget tvivl om. Og Özil kunne også meget vel være væk til sæsonstart, han er vist ikke videre tilfreds med Wenger. Giroud/Wellbeck kan vel heller ikke blive hvis Lacazette kommer til. De har rigeligt med offensive folk i forvejen jo. Jeg tror ikke på Arsenal som mesterskabskandidat sålænge de beholder Wenger som træner. Hans tid i topfodbold er ovre.

Jeg tror desværre ikke, vi kan regne med fraværet af Sanchez næste sæson. Han er eftertragtet men det er vel kun Bayern som er interessant for ham af bejlerne. City tror jeg ikke Arsenal vil sælge til. Özil jeg har svært ved se, hvem køberen skulle være billig bliver han ikke. Giroud tror jeg er ude ved sæsonstart.

Jeg tror heller ikke de lige har det sidste, som skal til men en 2/3 plads måske.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » mandag, 03. jul, 2017 19:15

Bayern har da også meldt deres interesse, så mon ikke han ender der?

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Belloni » mandag, 03. jul, 2017 21:22

Skal da love for at Everton får brændt penge af. De har hentet Michael Keane idag hvilket bringer dem over 90 millioner pund samlet såvidt jeg kan læse.
Gad vide om det er nye tider eller Lukaku penge de bruger

Oomph242
Indlæg: 5651
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » mandag, 03. jul, 2017 21:42

Belloni skrev:Skal da love for at Everton får brændt penge af. De har hentet Michael Keane idag hvilket bringer dem over 90 millioner pund samlet såvidt jeg kan læse.
Gad vide om det er nye tider eller Lukaku penge de bruger
De har jo desværre fået penge på lommen, med den nye ejer. Heldigvis er han ikke så rig, at de henter os indenfor de næste par år. Men vi skal nok ikke hvile på laurbærene for længe.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 03. jul, 2017 21:59

De har fået ny ejer - Farhad Moshiri. Han er en iransk milliardær. De har købt godt ind, synes jeg.

De har købt Jordan Pickford. Davy Klaassen. Henry Onyekuru. Sandro Ramirez - og nu Michael Keane. De vil også spille med om top 4, og det bliver spændende at se om de kan og i så fald, hvem af de gamle top 4 hold, kommer til at sidde med Sorteper. Chelsea og Man C skubbede os ud af top 4, men vi er tilbage :headbang:

Men hvis vi ikke er 100% fokuseret, så er vi i fare for at blive overhalet. Det kan sagtens ske, bare se på Man U og Man C. I løbet af ganske få år, overhalede Man C Man U, og de er nu storebror.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » mandag, 03. jul, 2017 23:02

Hr. Drejer skrev:De har købt Jordan Pickford. Davy Klaassen. Henry Onyekuru. Sandro Ramirez - og nu Michael Keane.
Jeg vil vove at påstå, at ingen af de navne ville have tilfredsstillet ret mange herinde.

Besvar