Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 17. jun, 2018 11:55

Niels K skrev:
Skovdal skrev:
Pede skrev:
Bojangles skrev:Ronaldo har altid været en af de allerbedste - altså fænomenet fra Brasilien. Pomadedrengen fra Manure der nu huserer i Real er til gengæld lort. Og jeg syntes det er pinligt at der tales pænt om spillere med fortid i den lorteklub herinde.
Og jeg synes det pinligt man ikke kan anerkende en fantastisk fodboldspiller. Sådan er vi jo så forskellige.
Enig med Pede, det må da være forfærdeligt ikke at kunne nyde så fantastisk en fodboldspiller for øjnene af en. Han er simpelthen vanvittig til at slå til når der er brug for ham.

Om 10 år vil vi nok være kede af, at vi ikke har Messi og Ronaldo mere.
Jeg kan heller ikke andet end at være fuld af beundring for hans fodboldmæssige kvaliteter, og jeg foretrækker egentlig mere en alsidig spillertype som ham, der er god til det hele, hvor jeg synes Messi virker meget endimensionel, eller det er som at sætte den samme film på med Messi og det, han foretager sig.
Han er bare så god til at gentage filmen :D

Ronaldo har førepositionen i disse år, men altså hvis den ene af dem spiller et stort VM så kan han afgøre hvem af dem der vil gå ned i historien som generationens bedste. Ihvertfald hvis de fører holdet til sejr.

I greatest ever debatten så er det jo VM der var Pele's scene og den har hverken Messi eller Ronaldo været i nærheden af at indtage og over en kam syntes jeg de begge har skuffet. Det er vel ikke siden Zidanne og Ronaldo at den siddende bedste spiller har haft et godt VM.

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » søndag, 17. jun, 2018 22:16

Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:
Skovdal skrev:
Pede skrev:
Bojangles skrev:Ronaldo har altid været en af de allerbedste - altså fænomenet fra Brasilien. Pomadedrengen fra Manure der nu huserer i Real er til gengæld lort. Og jeg syntes det er pinligt at der tales pænt om spillere med fortid i den lorteklub herinde.
Og jeg synes det pinligt man ikke kan anerkende en fantastisk fodboldspiller. Sådan er vi jo så forskellige.
Enig med Pede, det må da være forfærdeligt ikke at kunne nyde så fantastisk en fodboldspiller for øjnene af en. Han er simpelthen vanvittig til at slå til når der er brug for ham.

Om 10 år vil vi nok være kede af, at vi ikke har Messi og Ronaldo mere.
Jeg kan heller ikke andet end at være fuld af beundring for hans fodboldmæssige kvaliteter, og jeg foretrækker egentlig mere en alsidig spillertype som ham, der er god til det hele, hvor jeg synes Messi virker meget endimensionel, eller det er som at sætte den samme film på med Messi og det, han foretager sig.
Han er bare så god til at gentage filmen :D

Ronaldo har førepositionen i disse år, men altså hvis den ene af dem spiller et stort VM så kan han afgøre hvem af dem der vil gå ned i historien som generationens bedste. Ihvertfald hvis de fører holdet til sejr.

I greatest ever debatten så er det jo VM der var Pele's scene og den har hverken Messi eller Ronaldo været i nærheden af at indtage og over en kam syntes jeg de begge har skuffet. Det er vel ikke siden Zidanne og Ronaldo at den siddende bedste spiller har haft et godt VM.
Jeg vil så sige at Ronaldo viser hans kvaliteter for landsholdet også imodsætning til Messi. Ronaldo vandt EM med et underdog hold hvoraf Messi ikke engang har vundet Copa America hvilket flertallet vil være enig om er nemmere at vinde end EM og så endda med et kæmpestort turneringshold som Argentina.

Hvis Ronaldo var født i den anden ende af Den Iberiske Halvø havde han jo vundet VM, samme kan man dog også sige hvis Messi valgte at spille for Spanien i sin tid.

Pele har kun spillet i Brasilien, jeg synes det er lidt svært at sige han er verdens bedste. Hvad er niveauet i den brasilianske liga i 50erne og 60erne i forhold til Europa dengang, endvidere Europa i dag. Selvfølgelig var han en del af et hold som dominerede VM i hans tid og det kan på ingen måde blive undervurderet.

Jeg synes bare fodbold har et langt højere niveau i dag og dermed også fodboldspillerne.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » søndag, 17. jun, 2018 22:52

Fowler89 skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:
Skovdal skrev:
Pede skrev:
Bojangles skrev:Ronaldo har altid været en af de allerbedste - altså fænomenet fra Brasilien. Pomadedrengen fra Manure der nu huserer i Real er til gengæld lort. Og jeg syntes det er pinligt at der tales pænt om spillere med fortid i den lorteklub herinde.
Og jeg synes det pinligt man ikke kan anerkende en fantastisk fodboldspiller. Sådan er vi jo så forskellige.
Enig med Pede, det må da være forfærdeligt ikke at kunne nyde så fantastisk en fodboldspiller for øjnene af en. Han er simpelthen vanvittig til at slå til når der er brug for ham.

Om 10 år vil vi nok være kede af, at vi ikke har Messi og Ronaldo mere.
Jeg kan heller ikke andet end at være fuld af beundring for hans fodboldmæssige kvaliteter, og jeg foretrækker egentlig mere en alsidig spillertype som ham, der er god til det hele, hvor jeg synes Messi virker meget endimensionel, eller det er som at sætte den samme film på med Messi og det, han foretager sig.
Han er bare så god til at gentage filmen :D

Ronaldo har førepositionen i disse år, men altså hvis den ene af dem spiller et stort VM så kan han afgøre hvem af dem der vil gå ned i historien som generationens bedste. Ihvertfald hvis de fører holdet til sejr.

I greatest ever debatten så er det jo VM der var Pele's scene og den har hverken Messi eller Ronaldo været i nærheden af at indtage og over en kam syntes jeg de begge har skuffet. Det er vel ikke siden Zidanne og Ronaldo at den siddende bedste spiller har haft et godt VM.
Jeg vil så sige at Ronaldo viser hans kvaliteter for landsholdet også imodsætning til Messi. Ronaldo vandt EM med et underdog hold hvoraf Messi ikke engang har vundet Copa America hvilket flertallet vil være enig om er nemmere at vinde end EM og så endda med et kæmpestort turneringshold som Argentina.

Hvis Ronaldo var født i den anden ende af Den Iberiske Halvø havde han jo vundet VM, samme kan man dog også sige hvis Messi valgte at spille for Spanien i sin tid.

Pele har kun spillet i Brasilien, jeg synes det er lidt svært at sige han er verdens bedste. Hvad er niveauet i den brasilianske liga i 50erne og 60erne i forhold til Europa dengang, endvidere Europa i dag. Selvfølgelig var han en del af et hold som dominerede VM i hans tid og det kan på ingen måde blive undervurderet.

Jeg synes bare fodbold har et langt højere niveau i dag og dermed også fodboldspillerne.
Jeg tror på ingen måde, at man nødvendigvis kan konkludere, at Pelé har haft det lettere, fordi han spillede i Brasilien. Så kunne man lige så godt konkludere, at Messi og Ronaldo har haft det lettest, fordi de har spillet for verdens rigeste og bedste hold.

Pelé scorede 650 mål i 694 kampe på klubniveau og 77 mål i 92 landskampe. Det er stats, som ikke engang de herrer Messi og Ronaldo kan matche.

Men stats er ikke alt. Og det er derfor, jeg anser Cruyff, som den bedste. Han kunne spille alle positioner på banen. Han var personificeringen af totalfodbold.

I forhold til, hvad der kunne være sket landsholdsmæssigt, hvis Ronaldo var født i Spanien, så er det jo en tankeleg, som man kan bruge om flere store spillere, som ikke blev født i et stort fodboldland. Vores egen Kenny er jo et glimrende eksempel. Mon ikke både han og England kunne have gavnet hinanden. Laudrup eller Simonsen som tyskere? Best, Giggs eller Bale som englændere? Og så videre.
Kloppite

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » søndag, 17. jun, 2018 23:09

texy skrev:
Fowler89 skrev:
Filos of Isk skrev:
Niels K skrev:
Skovdal skrev:
Pede skrev:
Bojangles skrev:Ronaldo har altid været en af de allerbedste - altså fænomenet fra Brasilien. Pomadedrengen fra Manure der nu huserer i Real er til gengæld lort. Og jeg syntes det er pinligt at der tales pænt om spillere med fortid i den lorteklub herinde.
Og jeg synes det pinligt man ikke kan anerkende en fantastisk fodboldspiller. Sådan er vi jo så forskellige.
Enig med Pede, det må da være forfærdeligt ikke at kunne nyde så fantastisk en fodboldspiller for øjnene af en. Han er simpelthen vanvittig til at slå til når der er brug for ham.

Om 10 år vil vi nok være kede af, at vi ikke har Messi og Ronaldo mere.
Jeg kan heller ikke andet end at være fuld af beundring for hans fodboldmæssige kvaliteter, og jeg foretrækker egentlig mere en alsidig spillertype som ham, der er god til det hele, hvor jeg synes Messi virker meget endimensionel, eller det er som at sætte den samme film på med Messi og det, han foretager sig.
Han er bare så god til at gentage filmen :D

Ronaldo har førepositionen i disse år, men altså hvis den ene af dem spiller et stort VM så kan han afgøre hvem af dem der vil gå ned i historien som generationens bedste. Ihvertfald hvis de fører holdet til sejr.

I greatest ever debatten så er det jo VM der var Pele's scene og den har hverken Messi eller Ronaldo været i nærheden af at indtage og over en kam syntes jeg de begge har skuffet. Det er vel ikke siden Zidanne og Ronaldo at den siddende bedste spiller har haft et godt VM.
Jeg vil så sige at Ronaldo viser hans kvaliteter for landsholdet også imodsætning til Messi. Ronaldo vandt EM med et underdog hold hvoraf Messi ikke engang har vundet Copa America hvilket flertallet vil være enig om er nemmere at vinde end EM og så endda med et kæmpestort turneringshold som Argentina.

Hvis Ronaldo var født i den anden ende af Den Iberiske Halvø havde han jo vundet VM, samme kan man dog også sige hvis Messi valgte at spille for Spanien i sin tid.

Pele har kun spillet i Brasilien, jeg synes det er lidt svært at sige han er verdens bedste. Hvad er niveauet i den brasilianske liga i 50erne og 60erne i forhold til Europa dengang, endvidere Europa i dag. Selvfølgelig var han en del af et hold som dominerede VM i hans tid og det kan på ingen måde blive undervurderet.

Jeg synes bare fodbold har et langt højere niveau i dag og dermed også fodboldspillerne.
Jeg tror på ingen måde, at man nødvendigvis kan konkludere, at Pelé har haft det lettere, fordi han spillede i Brasilien. Så kunne man lige så godt konkludere, at Messi og Ronaldo har haft det lettest, fordi de har spillet for verdens rigeste og bedste hold.

Pelé scorede 650 mål i 694 kampe på klubniveau og 77 mål i 92 landskampe. Det er stats, som ikke engang de herrer Messi og Ronaldo kan matche.

Men stats er ikke alt. Og det er derfor, jeg anser Cruyff, som den bedste. Han kunne spille alle positioner på banen. Han var personificeringen af totalfodbold.

I forhold til, hvad der kunne være sket landsholdsmæssigt, hvis Ronaldo var født i Spanien, så er det jo en tankeleg, som man kan bruge om flere store spillere, som ikke blev født i et stort fodboldland. Vores egen Kenny er jo et glimrende eksempel. Mon ikke både han og England kunne have gavnet hinanden. Laudrup eller Simonsen som tyskere? Best, Giggs eller Bale som englændere? Og så videre.
Jeg hører hvad du siger, men på den anden side mener jeg stadig at man skal have vist sit værd i mere end en liga. Ellers er der jo Fernando Peyroteo fra Sporting CP også, men ham er der jo ingen der kender.

Du har uden tvivl ret mht landshold, der er mange spillere man kan klassificere på samme måde.

Jeg har aldrig tænkt på at definitionen af den bedste fodboldspiller skal være baseret på hvor mange forskellige positioner han kan spille på banen. Der var Kevin Grosskreutz fra Dortmund engang.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 18. jun, 2018 08:20

Fowler89 skrev: Jeg hører hvad du siger, men på den anden side mener jeg stadig at man skal have vist sit værd i mere end en liga. Ellers er der jo Fernando Peyroteo fra Sporting CP også, men ham er der jo ingen der kender.

Du har uden tvivl ret mht landshold, der er mange spillere man kan klassificere på samme måde.

Jeg har aldrig tænkt på at definitionen af den bedste fodboldspiller skal være baseret på hvor mange forskellige positioner han kan spille på banen. Der var Kevin Grosskreutz fra Dortmund engang.
Cruyff var bare bedre end alle andre, lige meget hvor på banen, han bevægede sig hen. Han kunne ting, som hverken Ronaldo, Messi, Maradona, Pelé eller nogen anden kunne. De fire har så den ene spidskompetence, som hedder at score mål, hvor de var bedre.

Men som playmaker, General på banen, og hvad man ellers kan finde af udtryk, der var Cruyff unik. Han må være en af de mest fodboldintelligente spillere, der nogensinde har været. I mine øjne klart den mest fodboldintelligente, hvilket hans grundlægning af det moderne Barcelona også bevidner. I mine øjne er det decideret pinligt, at du nævner Grosskreutz i den sammenhæng. Det må være på grund af uvidenhed.

Umiddelbart synes jeg, at Mølby er et af de mennesker, der med humor og et glimt i øjet er allerbedst til at beskrive, hvor sublim Cruyff var.

Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 18. jun, 2018 11:17

Verdens mest klassiske fodbolddiskussion. Pele spillede mange, mange venskabskampe, men på daværende tidspunkt blev de kampe anset som havende lige så stor værdi som en turneringskamp. Dengang måtte man ikke skifte ud og reglerne om gult og rødt blev først indført i 66. Derfor er det bare så hulens svært at sammenligne. Taler man med lidt ældre herrer, så har jeg faktisk aldrig mødt nogen, der ikke fremhæver ham som et helt unikt talent og som verdens bedste. Dengang var CL og dets lignende ikke så stort, men VM var det suverænt vigtigste. Her var han en ener!
Jeg har selv Diego Armando Maradona som den ubetinget bedste. Hvorfor? Jamen, det var ham der tændte min gnist. Han var helt unik på banen og levede et legende-liv udenfor banen. Kan man sammenligne ham med andre? Det er igen skide svært. Man måtte spille MEGET hårdere dengang, og hans betingelser var ubetinget langt sværere end nuværendes stjerners. Jeg vægter ham bare så højt, fordi det han lavede ind i mellem var magisk.
Den nuværende diskussion om de to herrer Ronaldo og Messi, så har jeg Messi højest, for han kan mere som spiller - både som individ og som holdspiller - men Ronaldo er måske det største måluhyre verden nogensinde har set.
Skal man så sammenligne de her to med fortidens stjerner, så skal man tænke på, at spillet har ændret sig, alt den videnskab omkring spillerne har gjort at de kan holde sig på toppen i meget længere tid, reglerne fortolkes helt anderledes osv.
Så den uendelige diskussion fortsætter, men personligt vil jeg nok altid have Diego højest.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » mandag, 18. jun, 2018 11:54

Klubmæssigt er det vel meget lige hvad angår Christiano og Messi. Tager man landsholdet med synes jeg klart det tipper ud til Christianos fordel. Alene hattricket mod Spanien gør en forskel.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » mandag, 18. jun, 2018 12:11

texy skrev:
Fowler89 skrev: Jeg hører hvad du siger, men på den anden side mener jeg stadig at man skal have vist sit værd i mere end en liga. Ellers er der jo Fernando Peyroteo fra Sporting CP også, men ham er der jo ingen der kender.

Du har uden tvivl ret mht landshold, der er mange spillere man kan klassificere på samme måde.

Jeg har aldrig tænkt på at definitionen af den bedste fodboldspiller skal være baseret på hvor mange forskellige positioner han kan spille på banen. Der var Kevin Grosskreutz fra Dortmund engang.
Cruyff var bare bedre end alle andre, lige meget hvor på banen, han bevægede sig hen. Han kunne ting, som hverken Ronaldo, Messi, Maradona, Pelé eller nogen anden kunne. De fire har så den ene spidskompetence, som hedder at score mål, hvor de var bedre.

Men som playmaker, General på banen, og hvad man ellers kan finde af udtryk, der var Cruyff unik. Han må være en af de mest fodboldintelligente spillere, der nogensinde har været. I mine øjne klart den mest fodboldintelligente, hvilket hans grundlægning af det moderne Barcelona også bevidner. I mine øjne er det decideret pinligt, at du nævner Grosskreutz i den sammenhæng. Det må være på grund af uvidenhed.

Umiddelbart synes jeg, at Mølby er et af de mennesker, der med humor og et glimt i øjet er allerbedst til at beskrive, hvor sublim Cruyff var.

Vanvittig god video, jeg endte med at se det hele.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 18. jun, 2018 12:11

@Jesper

Jeg synes faktisk, at Ronaldo kan mere end Messi kan, fordi han har hovedspillet og det fysiske spil med i sit repetoire. Og så har han vist, at han kan være god både i PL og i Spanien. Og måske også illustreret, at man kommer lidt lettere til målene i Spanien.

EDIT: Ja, Mølby er sgu en underholdende taler.
Kloppite

Fowler89
Indlæg: 1212
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fowler89 » mandag, 18. jun, 2018 12:14

texy skrev:@Jesper

Jeg synes faktisk, at Ronaldo kan mere end Messi kan, fordi han har hovedspillet og det fysiske spil med i sit repetoire. Og så har han vist, at han kan være god både i PL og i Spanien. Og måske også illustreret, at man kommer lidt lettere til målene i Spanien.

EDIT: Ja, Mølby er sgu en underholdende taler.
Jeg er enig. Vi har set Ronaldo gør det samme i EPL som han gør i La Liga, han har også vundet en stor turnering med Portugal, hvoraf Messi egentlig kun har spillet for Barcelona i deres prime og ikke vundet noget med Argentina.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » mandag, 18. jun, 2018 12:22

Enig med texy og fowler
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 18. jun, 2018 13:40

texy skrev:@Jesper

Jeg synes faktisk, at Ronaldo kan mere end Messi kan, fordi han har hovedspillet og det fysiske spil med i sit repetoire. Og så har han vist, at han kan være god både i PL og i Spanien. Og måske også illustreret, at man kommer lidt lettere til målene i Spanien.

EDIT: Ja, Mølby er sgu en underholdende taler.
Jo, måske, men Messi er en langt bedre 10er end ham og har generelt bare andre kvaliteter. Jeg synes at Ronaldo som tiden er gået er blevet en langt mere klassisk angriber, hvor Messi er 10eren alt spillet går igennem. Om han kun har spillet i Barcelona eller ej, det vægter jeg ikke særligt højt. Han har været stjernen over alle på nogle af de bedste hold i verdenshistorien og hans rekorder er utallige, men det er Ronaldos også. Man kan vel koge det ned til, hvad man ser på banen og hvad man vægter. Og lidt udefinerbart, jeg har bare set mange flere kampe med magiske stunder med Messi end Ronaldo. Men jeg er også farvet, så det er jo bare en ren vurderingssag. Det der er en smule latterligt i diskussionen, det er at det altid er øjebliksbilleder, der farver tidsperioder. Et eksempel: Da Messi scorede de afgørende mål, så Argentina kvalificerede sig til VM blev han ophøjet. Så vandt Barcelona mesterskabet. Messi blev fremhævet. Så vandt Ronaldo CL. Så var det hans tur, og nu har han scoret hattrick, hvorfor han er den store. Små øjebliksbilleder, der bliver til noget endegyldigt. Jeg er med på, at hvis Ronaldo gør som Maradona i 86, så er det ikke bare øjebliksbilleder, men monumentet over karrieren.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 19. jun, 2018 08:48

Det er lidt af en diskussion jeg startede. Jeg er overrasket over den sult Ronaldo viser. Manden har vundet alt, og alligevel går han til opgaven med et stort ønske om at vinde. Det ser ikke ud til at aftage.

For mig står Maradona som noget særligt. Jeg oplevede ikke Cruyff - jeg kan i hvert fald ikke huske ham. Men Maradona var et stort boldgeni, som bidrog med nye lækkerier, bl.a. at sparke til bolden bagom sit eget støtteben. Og han er den i min levetid, som kunne mest med bolden.

For 3-5 år siden, mente jeg at Messi var bedre end Ronaldo, men jeg har ændret holdning. Ronaldo har i den grad overhalet Messi.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 19. jun, 2018 09:19

Hr. Drejer skrev:Det er lidt af en diskussion jeg startede. Jeg er overrasket over den sult Ronaldo viser. Manden har vundet alt, og alligevel går han til opgaven med et stort ønske om at vinde. Det ser ikke ud til at aftage.

For mig står Maradona som noget særligt. Jeg oplevede ikke Cruyff - jeg kan i hvert fald ikke huske ham. Men Maradona var et stort boldgeni, som bidrog med nye lækkerier, bl.a. at sparke til bolden bagom sit eget støtteben. Og han er den i min levetid, som kunne mest med bolden.

For 3-5 år siden, mente jeg at Messi var bedre end Ronaldo, men jeg har ændret holdning. Ronaldo har i den grad overhalet Messi.
Maradona kunne gøre et middelmådigt hold til verdensklasse. Den kunst husker jeg ikke andre gøre efter i den grad.

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » onsdag, 20. jun, 2018 14:04

Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Det er lidt af en diskussion jeg startede. Jeg er overrasket over den sult Ronaldo viser. Manden har vundet alt, og alligevel går han til opgaven med et stort ønske om at vinde. Det ser ikke ud til at aftage.

For mig står Maradona som noget særligt. Jeg oplevede ikke Cruyff - jeg kan i hvert fald ikke huske ham. Men Maradona var et stort boldgeni, som bidrog med nye lækkerier, bl.a. at sparke til bolden bagom sit eget støtteben. Og han er den i min levetid, som kunne mest med bolden.

For 3-5 år siden, mente jeg at Messi var bedre end Ronaldo, men jeg har ændret holdning. Ronaldo har i den grad overhalet Messi.
Maradona kunne gøre et middelmådigt hold til verdensklasse. Den kunst husker jeg ikke andre gøre efter i den grad.
At løfte både Argentina i 1986 til at vinde, var i særklasse. At være stærkt medvirkende at Napoli vandt Serie A to gange, er helt utroligt imponerende.
We need a new Fowler...

Besvar