Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 01. feb, 2016 14:27

Måske ikke en bombe, men verdens i særklasse bedste træner til City:http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... la-7286007
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » mandag, 01. feb, 2016 14:59

Jesper skrev:Måske ikke en bombe, men verdens i særklasse bedste træner til City:http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... la-7286007
Det har jeg stadig rigtig svært ved at betragte ham som. Han er da klasse bevares, men den "i særklasse bedste" mangler jeg stadig noget fra ham, for at kunne betragte ham sådan.

Han har trænet og vundet alt med den klart stærkeste trup i Barca og var derefter suveræn i Tyskland med den klart, KLART stærkeste trup der. (nu må vi se om han kan vinde CL med dem).
Nu tager han så til klubben i England med det, i mine øjne, klart største talent. (og ubegrænsede midler)

Det jeg mangler er, at kunne vurdere ham hvor han har skulle arbejde under nogle strammere rammer. I Barca, Bayern og nu City kan han købe alle spillere i verden, hvis der er noget der ikke rigtigt fungerer. Han har altid haft råd til den nemme løsning på evt. problemer. Jeg har svært ved at vurdere hvor godt en træner han i virkeligheden er, når han aldrig har skulle arbejde med en trup der på papiret var ringere end nogle af de andre.
Jeg kunne godt tænke mig, at han påtog sig en virkelig udfordring. Hvor han skulle skabe noget. Ex. Klopp i Dortmund eller sågar ham rødvinstuden dengang i ManU.

Jeg er sikker på der sidder et hav af Barca-fans, og nok også andre, som er uenige. Men det er sgu min mening.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » mandag, 01. feb, 2016 15:10

Jeg kan bestemt ikke se hvorfor han skulle være verdens bedste træner. Vinder han alt med City de næste tre år så vil jeg genoverveje min holdning.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » mandag, 01. feb, 2016 15:24

Emmy skrev:Jeg kan bestemt ikke se hvorfor han skulle være verdens bedste træner. Vinder han alt med City de næste tre år så vil jeg genoverveje min holdning.
Dejligt at se man ikke står helt alene med den holdning. Nærmest alle mine venner er dybt uenige med mig. :D

Jeg ville have mere respekt for ham, hvis han tog over i f.eks. Tottenham eller Everton, og førte dem op hvor det for alvor var sjovt. Pochettino synes jeg f.eks. gør det rigtig godt i Tottenham lige nu. Han skal så bevise de næste år, at det ikke bare er en enkelt svale denne sæson.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 01. feb, 2016 15:48

RedRedRed skrev:
Jesper skrev:Måske ikke en bombe, men verdens i særklasse bedste træner til City:http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... la-7286007
Det har jeg stadig rigtig svært ved at betragte ham som. Han er da klasse bevares, men den "i særklasse bedste" mangler jeg stadig noget fra ham, for at kunne betragte ham sådan.

Han har trænet og vundet alt med den klart stærkeste trup i Barca og var derefter suveræn i Tyskland med den klart, KLART stærkeste trup der. (nu må vi se om han kan vinde CL med dem).
Nu tager han så til klubben i England med det, i mine øjne, klart største talent. (og ubegrænsede midler)

Det jeg mangler er, at kunne vurdere ham hvor han har skulle arbejde under nogle strammere rammer. I Barca, Bayern og nu City kan han købe alle spillere i verden, hvis der er noget der ikke rigtigt fungerer. Han har altid haft råd til den nemme løsning på evt. problemer. Jeg har svært ved at vurdere hvor godt en træner han i virkeligheden er, når han aldrig har skulle arbejde med en trup der på papiret var ringere end nogle af de andre.
Jeg kunne godt tænke mig, at han påtog sig en virkelig udfordring. Hvor han skulle skabe noget. Ex. Klopp i Dortmund eller sågar ham rødvinstuden dengang i ManU.

Jeg er sikker på der sidder et hav af Barca-fans, og nok også andre, som er uenige. Men det er sgu min mening.
Jeg har svært ved at se at det at arbejde med en knap så god trup og lykkedes alligevel, alene skal være et kvalitetsstempel. Pep har været den med afstand mest innovative træner de sidste år og er en inspirationskilden for andre.
Jeg har læst utallige vidnesbyrd om at vi har at gøre med en ener - sikkert på godt og ondt.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » mandag, 01. feb, 2016 16:17

Jesper skrev:
RedRedRed skrev:
Jesper skrev:Måske ikke en bombe, men verdens i særklasse bedste træner til City:http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... la-7286007[/quote
Det har jeg stadig rigtig svært ved at betragte ham som. Han er da klasse bevares, men den "i særklasse bedste" mangler jeg stadig noget fra ham, for at kunne betragte ham sådan.
Han har trænet og vundet alt med den klart stærkeste trup i Barca og var derefter suveræn i Tyskland med den klart, KLART stærkeste trup der. (nu må vi se om han kan vinde CL med dem).
Nu tager han så til klubben i England med det, i mine øjne, klart største talent. (og ubegrænsede midler)
Det jeg mangler er, at kunne vurdere ham hvor han har skulle arbejde under nogle strammere rammer. I Barca, Bayern og nu City kan han købe alle spillere i verden, hvis der er noget der ikke rigtigt fungerer. Han har altid haft råd til den nemme løsning på evt. problemer. Jeg har svært ved at vurdere hvor godt en træner han i virkeligheden er, når han aldrig har skulle arbejde med en trup der på papiret var ringere end nogle af de andre.
Jeg kunne godt tænke mig, at han påtog sig en virkelig udfordring. Hvor han skulle skabe noget. Ex. Klopp i Dortmund eller sågar ham rødvinstuden dengang i ManU.
Jeg er sikker på der sidder et hav af Barca-fans, og nok også andre, som er uenige. Men det er sgu min mening.
Jeg har svært ved at se at det at arbejde med en knap så god trup og lykkedes alligevel, alene skal være et kvalitetsstempel. Pep har været den med afstand mest innovative træner de sidste år og er en inspirationskilden for andre.
Jeg har læst utallige vidnesbyrd om at vi har at gøre med en ener - sikkert på godt og ondt.
Jeg siger ingen steder det ALENE er et kvalitetsstempel, gør jeg? Det savner JEG bare fra ham, inden jeg hopper med på bølgen.

Til det sidste, så fik han da i hvert fald udstillet sig selv som særdeles usympatisk under hele missæren omkring lægestaben, for et års tid siden.
Den største krise han har været i i sin bayern-periode, fik han lige tørret af på lægestaben. Det var ret unikt.

Skulle Klopp gøre det samme overfor vores lægestab i vores nuværende situation? Og hvad med Wenger i hele sin Arsenaltid? ;)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 01. feb, 2016 19:06

Lige så vel, som jeg ikke imponeres lige så meget, når klubber køber sig til succes, så imponeres jeg heller ikke lige så meget af managers, der vinder med de klubber.

Ingen tvivl om, at Pep er dygtig. Men jeg synes ikke, at han har skabt noget nyt i hverken Barca eller Bayern. Han har dygtigt og flot videreført det, der allerede eksisterede. Fuldstændig ligesom Enrique gør i Barcelona nu.

Det er muligvis to klubber, hvor der sagtens kan være galskab i kulisserne, hvilket også kræver nogle specielle egenskaber at kunne håndtere. Men de har haft det sportslige og økonomiske på plads længe længe før Pep overhovedet startede sin manager karriere.

Jeg hører også til dem, der ville ønske, at han tog en klub i stil med Spurs (eller Liverpool - men vi har ikke brug for ham nu). Jeg forstår sagtens ambitionen om at vinde så mange trofæer som muligt. Og jeg forstår også ønsket om at tjene mest muligt. Men hvis han virkelig kan noget unikt, så ville han kunne blive en legende, hvis han gjorde et hold som Spurs til mestre. I de klubber, som han hidtil har valgt, er han bare endnu en i rækken.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 01. feb, 2016 19:22

Texy, det passer simpelthen ikke. Hvis vi bliver i nørderiet, så har Guardiola været så innovativ på træningsmetoder og udvikling af spillestil og alle de små finesser, der gør sig gældende, når man taler om at nå de aller øverste trin. Jeg har ikke lige tid til at finde fagtidsskrifter frem endsige videoer (ved heller ikke hvordan de lægges op), men der findes massevis af eksempler på Peps innovative og taktiske kundskaber. Ja, vi taler ikke innovation i form af noget der er komplet nyskabende, men 99,9 af innovation bygger jo videre på eksisterende materiale.
Ja, det kunne være sjovt at se ham i en udviklingsklub, men omvendt; hvorfor pokker skulle han vælge det!

Jeg er 100 % sikker på at City har gjort en kæmpe signing, som ikke mindst kan ses i det lys, at hele organisationen i flere år fuldstændig overlagt er klargjort til Pep. Også det findes der adskillige artikler om.
Og ved godt man kan skyde mig i skoen at jeg burde finde kilder frem, men ligger halvbedøvet i piller pga en skade [WINKING FACE]
Dog kan man også sagtens forestille sig at Pep også må nyfinde sin stil pga PLs krav.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » mandag, 01. feb, 2016 20:24

Er Pep's medaljehøst ikke uden sidestykke set i forhold til antal år han har trænet? Jeg så et tweet hvor der stod, at han i gennemsnit har vundet en pokal per 20. kamp spillet. Det er jo helt vildt, nærmest uhørt. Uden at vide det, forestiller jeg mig ikke, at der er andre trænere der kan prale af noget lignende.

Guardiola har godt nok ikke ført en midterklub til et mesterskab. Og derfor vil jeg også, hvor meget det end piner mig, tøve med at kalde ham bedre end fx Ferguson. Men en legende, det vil jeg næsten påstå han allerede i er Barcelona, uden at have indgående kendskab til deres fans opfattelse af ham. Og en af verdens bedste trænere synes jeg er svært at anfægte. Hvis han bringer samme succes med sig i Man City, som han har haft i Barcelona og Bayern, så vil jeg ikke tøve meget med at kalde ham verdens bedste aktive træner.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 01. feb, 2016 20:41

Jesper skrev:Texy, det passer simpelthen ikke. Hvis vi bliver i nørderiet, så har Guardiola været så innovativ på træningsmetoder og udvikling af spillestil og alle de små finesser, der gør sig gældende, når man taler om at nå de aller øverste trin. Jeg har ikke lige tid til at finde fagtidsskrifter frem endsige videoer (ved heller ikke hvordan de lægges op), men der findes massevis af eksempler på Peps innovative og taktiske kundskaber. Ja, vi taler ikke innovation i form af noget der er komplet nyskabende, men 99,9 af innovation bygger jo videre på eksisterende materiale.
Ja, det kunne være sjovt at se ham i en udviklingsklub, men omvendt; hvorfor pokker skulle han vælge det!

Jeg er 100 % sikker på at City har gjort en kæmpe signing, som ikke mindst kan ses i det lys, at hele organisationen i flere år fuldstændig overlagt er klargjort til Pep. Også det findes der adskillige artikler om.
Og ved godt man kan skyde mig i skoen at jeg burde finde kilder frem, men ligger halvbedøvet i piller pga en skade [WINKING FACE]
Dog kan man også sagtens forestille sig at Pep også må nyfinde sin stil pga PLs krav.
Du har sikkert ret i alt det du siger. Ligesom man kan sige nøjagtigt det samme om Mourinho, Capello, Heynckes og alle mulige andre. Forskellige spillestile og tilgange, som muligvis også sagtens kan kaldes innovative. Den slags fodbold som Pep praktiserer minder mig ufatteligt meget om det, som Cruyff leverede med Barcelona i 90erne. Den store forskel her er muligvis, at målmanden dengang måtte samle tilbageleveringer op, hvilket kunne tage brodden af et aggressivt pres, og at Cruyff derudover kun måtte bruge 3 udlændinge. Ellers kunne han muligvis også have købt et hold, der dominerede endnu mere.

Uanset hvad nørdede professorer eller tidligere trænere, med en fascination af Barcelona har skrevet af artikler eller afhandlinger, så vil det ikke ændre min opfattelse af, at Pep er en dygtig manager, der dog har fået det meste foræret. Boldbesiddelse, antal afleveringer og snævert kombinationsspil er fint nok. Men jeg vil mindst lige så gerne se tacklinger, skulderskub, langskud og hovedstødsmål. Spillestilen afgør ikke min opfattelse af en managers evner. Kun hans resultater.

Managers der ændrer en klubs historie vil altid være større i min bog. Folk som Busby, Shankly, Ferguson (bvadr!), Cruyff, Simeone og ja nu siger jeg det... Klopp. Hvis vi ikke var i den moderne tidsalder, hvor penge køber titler, så havde jeg haft Mourinho (som vel faktisk fortjener at være der for CL med Porto) og Mancini med på listen. Og hvis jeg ikke vidste, hvordan jeg ville blive haglet ned, så nævnte jeg Rafa i samme kategori - især for sine bedrifter med Valencia. Men især Shankly, Cruyff og Ferguson må fremhæves på den liste, da de grundlagde noget langtidsholdbart. Der er sikkert mange andre managers, der burde være nævnt, men nu er jeg stærkest i engelsk fodbold.

Hvis Pep bliver 8 år i Man City og vinder et par CL-titler og 3-4 PL-titler plus en cup eller to, så æder jeg gerne mine ord. Men hvis han kun bliver i de tre år, som han foreløbig har skrevet kontrakt for, så vil alt andet end mindst 1 PL-titel og 1 CL-titel være en fiasko i mine øjne. Og vinder han så de to titler, så vil tvivlen stadig nage mig i forhold til, om det er Pep's evner eller Mansour's penge, der har vundet dem. For som du siger, så har man forberedt det hele til Pep igennem flere, så han igen kan få så meget som muligt foræret.
Kloppite

Brugeravatar
Highspeed
Indlæg: 2427
Tilmeldt: søndag, 03. jun, 2007 21:30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Highspeed » mandag, 01. feb, 2016 21:27

At Guiardiola er dygtig på sit felt, kan vel egentlig ikke diskuteres. Men hans niche er at opholde sig i klubber hvor modgang og manglende succes løses med magt og store penge.

Nu vælger han (igen) den stenrige klub hvor han kan vælge og vrage imellem verdens bedste spillere.

Næ dygtige trænere er dem der kan gøre en forskel i klubber hvor opgaven ikke bare løses med penge, men også med krav om at klubbens strategi og koncept skal opfyldes.

Ranieri i Leicester er et godt eksempel på en erfaren træner der tør tage mindre attraktive jobs, og så pludselig skabe noget ganske bemærkelsesværdigt.

Klopp er også et godt eksempel. Selvom han jo reelt ikke er et stort trænernavn, men nærmere den sympatiske træner type der har forvandlet Dortmund fra middelmådighed og glemsel, til et hold der var tæt på at vinde alt. Håber han kan gøre det samme med Liverpool.

Alex Ferguson er, ja undskyld, den bedste træner jeg har oplevet i nyere tid. Det han har udrettet med MUFC, er helt utroligt og bliver næppe overgået foreløbig.

Bob Paisley er også en af historiens helt store navne, og jeg fatter stadig ikke at han aldrig blev Sir Bob Paisley. Han tog Liverpool videre og et step yderligere op i forhold til hvad Shankly gjorde.

Jeg har intet imod Guardiola, men i mine øjne er der mange der har præsteret mere end han har, set ud fra opgavens kompleksitet og hvad man skulle kunne forvente ud fra det økonomiske.

Nu har City haft uanede midler i ca. 5 år, og de har nu ansat den 4 træner i samme periode. Det siger en del om hvad klubben forventer, når man tænker på at to af dem har vundet mesterskabet til klubben.

Vi har også haft 5 trænere på den periode, men de har desværre ikke helt indfriet forventningerne, hvorfor et skifte har været mere forståeligt.

Håber Klopp bliver Årsag til at Guardiola ikke holder tiden ud i City :D
I medgang og modgang - Liverpool FC forever!

Hr. Drejer
Indlæg: 13751
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 01. feb, 2016 21:35

Enig. Pep har altid trænet de rige klubber. Jeg tvivler på at han kunne gøre Valentia til spanske mestre, som Rafa gjorde.

Klopp smadrer Pep!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » tirsdag, 02. feb, 2016 12:23

Pep overtog Barcelona i 2008 fra Rijkaard, der havde ført dem til en 3. plads i ligaen med 67 points samlet set og en målscorer på 76-43. Sæsonen efter vandt de ligaen med 87 point og en målscorer på 105-35. Og det var jo kun starten på det, der for mig må betegnes som det bedste hold jeg har set nogensinde og et hold, der uden tvivl vil gå over i historiebøgerne.

Så at sige, at han har fået alt foræret er ifølge mig en meget doven beskrivelse af ham. Udover det faktum, at han inden for et år førte dem til succes på alle fronter, så skete det altså ikke ved, at han kørte videre med samme spillere og samme spilsystem. Han lod bl.a. Ronaldinho og Deco smutte og satsede stort på de spillere, som han kendte fra hans tid på akademiet, og hvor Barcelona under Rijkaard var langt mere direkte i deres spil, så fik han dem til at køre det der vanvittige boldbesiddelsesspil, der bare efterlod modstanderne som træningskegler.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Rasmus » tirsdag, 02. feb, 2016 14:02

Så har jeg også prøvet at være enig med dig, AS. "En doven beskrivelse" er et godt ordvalg. Det er lidt det samme som at hævde Messi ikke kan være verdens bedste nogensinde, fordi han ikke har spillet mod Stoke på en råkold onsdag aften. Et komplet nonsens-argument.

Det er rigtigt, at Pep har fået meget forærende, men det ændrer ikke ved, at hans måde at gøre tingene på stort set lige siden, han blev A-træner i Barca, ganske enkelt har været målestokken, man måler andre trænere efter. Og med rette. Han har vist sig at formå det, meget, meget få trænere formår - at vinde (mange) pokaler år efter år. Der har været og er andre hold end Peps med penge, men det er typisk Peps hold der vinder til sidst.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 04. feb, 2016 12:49

Jeg er sgu træt af, vi ikke kan se skotsk fodbold her i landet. Det er bare underholdende på en helt anden måde.
Her f.eks. 23 sekunder, hvor bolden ikke rører jorden. :D


Besvar