Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 15. aug, 2019 00:31

Cynwal skrev:
onsdag, 14. aug, 2019 20:20
Red Man Walking skrev:
onsdag, 14. aug, 2019 11:43
Det der irriterer mig grænseløst, er at “straffen” til City reelt ikke er en straf, men svarer til de drikkepenge sheiken giver, når han spiser udeBillede Hvis de skal straffes økonomisk, så smid da nogle flere nuller på det beløb.
Jo, men man kan ikke på den ene side prædike: "Alle er lige for loven" og så indføre "Differentieret straf afhængig af ejers formue" Det clasher i den grad.
Inden for trafik overtrædelser arbejder man med at hvis en overtrædelse er grov nok, så koster den en månedsløn, netop for at ramme retfærdigt - man rammer lige hårdt uanset om du tjener 100. 000 kr om måneden eller 20.000 kr.

Man kan vel bruge noget af det samme system. Man kan sige at straffen er 10% af den årlige omsætning. Så rammer man Tranmere ligeså hårdt som man rammer Man C.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 15. aug, 2019 09:42

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 15. aug, 2019 00:31
Cynwal skrev:
onsdag, 14. aug, 2019 20:20
Red Man Walking skrev:
onsdag, 14. aug, 2019 11:43
Det der irriterer mig grænseløst, er at “straffen” til City reelt ikke er en straf, men svarer til de drikkepenge sheiken giver, når han spiser udeBillede Hvis de skal straffes økonomisk, så smid da nogle flere nuller på det beløb.
Jo, men man kan ikke på den ene side prædike: "Alle er lige for loven" og så indføre "Differentieret straf afhængig af ejers formue" Det clasher i den grad.
Inden for trafik overtrædelser arbejder man med at hvis en overtrædelse er grov nok, så koster den en månedsløn, netop for at ramme retfærdigt - man rammer lige hårdt uanset om du tjener 100. 000 kr om måneden eller 20.000 kr.

Man kan vel bruge noget af det samme system. Man kan sige at straffen er 10% af den årlige omsætning. Så rammer man Tranmere ligeså hårdt som man rammer Man C.
Skal vi lige have størrelsesordnen på sagen med, inden vi henter høtyve og fakler? I Chelseas tilfælde drejede det sig om vel 30-40 spillere. Der kan derfor plæderes for, at det har været en bevidst strategi, hvor man velvidende har overtrådt reglerne. I Man City's tilfælde drejer det sig om to spillere. Samtidig har Man C - i modsætning til FFP sagen - rakt armene i vejret og erkendt fejlen, og derefter bedyret rene linjer fremadrettet.

Jeg hader Man City og andre "kongeligt/statsligt" ejede klubber af et godt hjerte. Hader deres fremturen med penge tjent ved diktatoriske statssystemer, med total mangel på respekt for menneskerettigheder. Jeg afskyr deres ejeres menneskesyn, hvor nogle drenge er opvokset med 20 tjenere på hver finger, og en konstant indpodning, at de har en guddommelig givet ret til at have det langt bedre end alle andre mennesker, og at de qua denne guddommelige ret kan opføre sig som det passer dem, og at regler kun gælder for andre mennesker.

Men lige i dette tilfælde synes jeg, at den tildelte straf står mål med forseelsen, også når den benchmarkes mod Chelseas straf. I mit stille sind håber jeg faktisk, at det er fordi kræfterne gemmes, for at give FFP sagen fuld skrue og power, selv om jeg inderst inde nok godt ved, at den sandynligvis siver ud i lange retshandlinger og processer og modsøgsmål.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 15. aug, 2019 12:54

Cynwal skrev:
torsdag, 15. aug, 2019 09:42
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 15. aug, 2019 00:31
Cynwal skrev:
onsdag, 14. aug, 2019 20:20
Red Man Walking skrev:
onsdag, 14. aug, 2019 11:43
Det der irriterer mig grænseløst, er at “straffen” til City reelt ikke er en straf, men svarer til de drikkepenge sheiken giver, når han spiser udeBillede Hvis de skal straffes økonomisk, så smid da nogle flere nuller på det beløb.
Jo, men man kan ikke på den ene side prædike: "Alle er lige for loven" og så indføre "Differentieret straf afhængig af ejers formue" Det clasher i den grad.
Inden for trafik overtrædelser arbejder man med at hvis en overtrædelse er grov nok, så koster den en månedsløn, netop for at ramme retfærdigt - man rammer lige hårdt uanset om du tjener 100. 000 kr om måneden eller 20.000 kr.

Man kan vel bruge noget af det samme system. Man kan sige at straffen er 10% af den årlige omsætning. Så rammer man Tranmere ligeså hårdt som man rammer Man C.
Skal vi lige have størrelsesordnen på sagen med, inden vi henter høtyve og fakler? I Chelseas tilfælde drejede det sig om vel 30-40 spillere. Der kan derfor plæderes for, at det har været en bevidst strategi, hvor man velvidende har overtrådt reglerne. I Man City's tilfælde drejer det sig om to spillere. Samtidig har Man C - i modsætning til FFP sagen - rakt armene i vejret og erkendt fejlen, og derefter bedyret rene linjer fremadrettet.

Jeg hader Man City og andre "kongeligt/statsligt" ejede klubber af et godt hjerte. Hader deres fremturen med penge tjent ved diktatoriske statssystemer, med total mangel på respekt for menneskerettigheder. Jeg afskyr deres ejeres menneskesyn, hvor nogle drenge er opvokset med 20 tjenere på hver finger, og en konstant indpodning, at de har en guddommelig givet ret til at have det langt bedre end alle andre mennesker, og at de qua denne guddommelige ret kan opføre sig som det passer dem, og at regler kun gælder for andre mennesker.

Men lige i dette tilfælde synes jeg, at den tildelte straf står mål med forseelsen, også når den benchmarkes mod Chelseas straf. I mit stille sind håber jeg faktisk, at det er fordi kræfterne gemmes, for at give FFP sagen fuld skrue og power, selv om jeg inderst inde nok godt ved, at den sandynligvis siver ud i lange retshandlinger og processer og modsøgsmål.
Æv, fornuft og fakta.

Jeg kunne bedre lide faklerne ;)

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 15. aug, 2019 14:11

Cynwal skrev:
torsdag, 15. aug, 2019 09:42
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 15. aug, 2019 00:31
Cynwal skrev:
onsdag, 14. aug, 2019 20:20
Red Man Walking skrev:
onsdag, 14. aug, 2019 11:43
Det der irriterer mig grænseløst, er at “straffen” til City reelt ikke er en straf, men svarer til de drikkepenge sheiken giver, når han spiser udeBillede Hvis de skal straffes økonomisk, så smid da nogle flere nuller på det beløb.
Jo, men man kan ikke på den ene side prædike: "Alle er lige for loven" og så indføre "Differentieret straf afhængig af ejers formue" Det clasher i den grad.
Inden for trafik overtrædelser arbejder man med at hvis en overtrædelse er grov nok, så koster den en månedsløn, netop for at ramme retfærdigt - man rammer lige hårdt uanset om du tjener 100. 000 kr om måneden eller 20.000 kr.

Man kan vel bruge noget af det samme system. Man kan sige at straffen er 10% af den årlige omsætning. Så rammer man Tranmere ligeså hårdt som man rammer Man C.
Skal vi lige have størrelsesordnen på sagen med, inden vi henter høtyve og fakler? I Chelseas tilfælde drejede det sig om vel 30-40 spillere. Der kan derfor plæderes for, at det har været en bevidst strategi, hvor man velvidende har overtrådt reglerne. I Man City's tilfælde drejer det sig om to spillere. Samtidig har Man C - i modsætning til FFP sagen - rakt armene i vejret og erkendt fejlen, og derefter bedyret rene linjer fremadrettet.

Jeg hader Man City og andre "kongeligt/statsligt" ejede klubber af et godt hjerte. Hader deres fremturen med penge tjent ved diktatoriske statssystemer, med total mangel på respekt for menneskerettigheder. Jeg afskyr deres ejeres menneskesyn, hvor nogle drenge er opvokset med 20 tjenere på hver finger, og en konstant indpodning, at de har en guddommelig givet ret til at have det langt bedre end alle andre mennesker, og at de qua denne guddommelige ret kan opføre sig som det passer dem, og at regler kun gælder for andre mennesker.

Men lige i dette tilfælde synes jeg, at den tildelte straf står mål med forseelsen, også når den benchmarkes mod Chelseas straf. I mit stille sind håber jeg faktisk, at det er fordi kræfterne gemmes, for at give FFP sagen fuld skrue og power, selv om jeg inderst inde nok godt ved, at den sandynligvis siver ud i lange retshandlinger og processer og modsøgsmål.
Om straffen er hård eller blød forholder jeg mig ikke til. Det eneste jeg vil med mit indlæg var at udfordre den tanke om at man kan straffe retfærdigt og samtidig differentieret. Og det kan man hvis man tage udgangspunkt i procenter fremfor absolutte tal. Det var det eneste jeg ville med indlægget, men det fremgår sikkert ikke tydeligt nok.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » torsdag, 15. aug, 2019 22:14

Hvor mange sager drejede det sig om, da vi fik et transferban på et år mod at købe spillere under 18? Er der nogen der kan huske det?

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 15. aug, 2019 23:29

Der var tale om "illegal approach" til en 12 årige Stoke spiller. Liverpool Echo skrev en del om sagen.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

ilusio
Indlæg: 4791
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:50
Geografisk sted: Midtjylland
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af ilusio » fredag, 16. aug, 2019 12:19

Problemet med City og grunden til at de stod til en hård straf, var netop at det jo ikke er første gang de er dømt for det sjusk.
Derfor skulle de have haft en noget hårdere straf.
I support two teams: Liverpool FC and any team playing scum.

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » lørdag, 17. aug, 2019 13:07

Det virker i hvert fald ikke som om, at der er en linje i de straffe der bliver givet. Hans til Chelsea og Liverpool, mens City, får en bøde der for dem er småpenge.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » lørdag, 17. aug, 2019 13:27

Lidt sindssyge tal omkring skadede spillere: https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... y-16759008

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 19. aug, 2019 10:39



Billig lejeaftale - sammenlignet med hvad købsprisen er. Det betaler efter sigende €8,5M i leje for sæsonen.
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » mandag, 19. aug, 2019 21:31

texy skrev:
mandag, 19. aug, 2019 10:39


Billig lejeaftale - sammenlignet med hvad købsprisen er. Det betaler efter sigende €8,5M i leje for sæsonen.
Ja de får ham på udsalg i Bayern. Det var også helt hul i hovedet at de ville have over €20 mil. om året da de prøvede at leje ham tilbage til os.

YNWA96
Indlæg: 357
Tilmeldt: tirsdag, 21. mar, 2017 18:08

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA96 » onsdag, 28. aug, 2019 07:34

Lidt om trøjesalg i UK :

https://t.co/TLzYPAQK5i?amp=1

Kilden er jo nok tvivlsom, men med Forbes udmelding tidligere omkring Nike, kan man jo nok heller ikke bare afvise, at der måske er hold i rygtet.

https://i.redd.it/ad0ov9wtrvi31.jpg

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 28. aug, 2019 09:48

Så er der Carabao Cup lodtrækning i aften når den sidste 2. runde kamp er spillet færdig.

Tør man håbe på en lidt nemmere 3. runde modstander end Leicester eller Chelsea i år?

- det ville jo være fedt med et run af lidt nemme modstandere så vi kunne få aktiveret nogle reserver og Carabao Cuppen er simpelthen ikke værdifuld nok, imø, til at bruge vores bedste spillere allerede fra starten af turneringen.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » onsdag, 28. aug, 2019 12:00

Det ser ud til at være slut med Bury, og Bolton kan snart blive de næste:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... l-16826021

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af jørgen lk » onsdag, 28. aug, 2019 14:39

Jeg har ikke rigtig noget forhold til Bury.

Men Bolton, 145 år på bagen og 73 år i den bedste række, og med 4 FA Cup triumfer og 1 Charity Shield, det er anderledes.
I 2005 endte Bolton som nr. 6 i PL - og tog for første gang ud i Europa (UEFA Cup).
Endestation var mod Marseilles i 32dels-finalen.
Året efter igen i UEFA Cup med fine resultater mod Bayern München og Røde Stjerne, men røg ud mod Sporting Lissabon.
Så Bolton er ikke nogen 'tilfældig' klub, forhåbentlig undgår man dennes nekrolog.

PS: Og som Silkeborgenser, så glemmer man heller ikke Tømrerens 7 sæsoner i Bolton.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Besvar