Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » fredag, 08. jan, 2021 09:30

Arsenal take out 120 million pound loan after finances take COVID-19 hit

Sport
Reuters Staff

(Reuters) - Arsenal have borrowed 120 million pounds ($162.65 million) from the Bank of England to ease the strain on their finances as a result of the COVID-19 pandemic, the Premier League club said on Thursday.

The club announced it has met the criteria set by the Bank of England for the Covid Corporate Financing Facility (CCFF), and they have taken out a short-term loan, which must be repaid by May 2021.

The move comes after north London rivals Tottenham Hotspur borrowed 175 million pounds from the CCFF scheme in June.

“As we continue to work through the implications of the global pandemic on our finances, we can confirm today that the club has met the criteria set by the Bank of England for the Covid Corporate Financing Facility (CCFF),” a statement read.

“As a result, we are taking a short-term £120 million loan through this facility to partially assist in managing the impact of the revenue losses attributable to the pandemic.

“This is a similar approach to that taken by a wide variety of major organisations across many industries including sport.”

The help from the CCFF scheme comes in addition to the loan provided by Arsenal’s owners Kroenke, Sports & Entertainment that enabled the club to refinance the debt on their Emirates Stadium last year.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » lørdag, 09. jan, 2021 11:58

Niels K skrev:
fredag, 08. jan, 2021 09:30
Arsenal take out 120 million pound loan after finances take COVID-19 hit

Sport
Reuters Staff

(Reuters) - Arsenal have borrowed 120 million pounds ($162.65 million) from the Bank of England to ease the strain on their finances as a result of the COVID-19 pandemic, the Premier League club said on Thursday.

The club announced it has met the criteria set by the Bank of England for the Covid Corporate Financing Facility (CCFF), and they have taken out a short-term loan, which must be repaid by May 2021.

The move comes after north London rivals Tottenham Hotspur borrowed 175 million pounds from the CCFF scheme in June.

“As we continue to work through the implications of the global pandemic on our finances, we can confirm today that the club has met the criteria set by the Bank of England for the Covid Corporate Financing Facility (CCFF),” a statement read.

“As a result, we are taking a short-term £120 million loan through this facility to partially assist in managing the impact of the revenue losses attributable to the pandemic.

“This is a similar approach to that taken by a wide variety of major organisations across many industries including sport.”

The help from the CCFF scheme comes in addition to the loan provided by Arsenal’s owners Kroenke, Sports & Entertainment that enabled the club to refinance the debt on their Emirates Stadium last year.
Interessant. Vil gerne vide mere om, hvordan de her lånepakker er skruet sammen. Er du ikke rar at smide link?

Det giver i min optik ikke mening at låne £120M i 5 måneder, med mindre det er fordi, at man i maj får en TV ballon betaling, som gør, at man er i stand til at tilbagebetale lånet.

Og hvis man står og mangler £120M mellem nu og maj, hvordan ser det så ud efter maj, når man afleverer de £120M tilbage?

Har Arsenal fans i min vennekreds, så vil som nævnt meget gerne have et link. De plejer at være inde i sammenhængene i deres klub.

EDIT:

Googlede mig selv frem til linket.

https://www.reuters.com/article/uk-socc ... KKBN29C2DC
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » søndag, 10. jan, 2021 10:18

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... rpool.html
Jeg synes man skal tage sig tid til at læse det her interview med Michael Oliver. Det er sjældent dommerne udtaler sig.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 10. jan, 2021 11:25

Jesper skrev:
søndag, 10. jan, 2021 10:18
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... rpool.html
Jeg synes man skal tage sig tid til at læse det her interview med Michael Oliver. Det er sjældent dommerne udtaler sig.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Jeg kan ikke læse det grundet add-blocker, men jeg læste dette om van Dijk-situationen, og det er rystende:

Glemte taklingen til Pickford

– Jeg har sett det igjen så mange ganger. Jeg tror ikke Pickford gjorde noe annet enn å gjøre seg større, men han gjorde det på feil måte, som skaden har vist.

Videodommer David Coote brukte lang tid på å stadfeste at det var en ekstremt marginal offisde. Så lang tid at Pickfords takling ble glemt.

– Ingen av oss tenkte så mye på taklingen som vi burde gjort. Vi skulle ha gitt offside og samtidig utvist Pickford. Jeg var overrasket over hvor lite spillerne ropte etter rødt kort på banen, sier Oliver, som igjen innrømmer feil og at de ble hengt opp i offsiden.

– Vi skulle ha startet på nytt med å sjekke offsiden som vi gjorde, men med en annen straff for taklingen.

PS. Nu så jeg i overskiften, at han ikke dømmer Newcastle's kampe. Er han fra Newcastle eller holder med dem ? Det giver nemlig mening, og derfor burde David Coote, som er fra Greater Manchester ikke sidde i VAR-vognen til et Merseyside derby.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » søndag, 10. jan, 2021 11:48

Han er fan. Synes da det er langt fra rystende - tværtimod. Her har vi et menneske med hud og hår, der har lavet en fejl og står ved den.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 10. jan, 2021 12:11

Jesper skrev:
søndag, 10. jan, 2021 11:48
Han er fan. Synes da det er langt fra rystende - tværtimod. Her har vi et menneske med hud og hår, der har lavet en fejl og står ved den.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Jo, jo. Han kan da heller ikke andet, da det er sæsonen's brøler, og når jeg skriver rystende, så er det ift. niveauet på dommer OG VAR dommer i dettetilfælde. man kan da ikke glemme en mand, der bliver liggende med stærke smerter...???

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » søndag, 10. jan, 2021 12:50

Niels K skrev:
Jesper skrev:
søndag, 10. jan, 2021 11:48
Han er fan. Synes da det er langt fra rystende - tværtimod. Her har vi et menneske med hud og hår, der har lavet en fejl og står ved den.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Jo, jo. Han kan da heller ikke andet, da det er sæsonen's brøler, og når jeg skriver rystende, så er det ift. niveauet på dommer OG VAR dommer i dettetilfælde. man kan da ikke glemme en mand, der bliver liggende med stærke smerter...???
Han kommenterede på, hvorvidt der rødt kort eller ej

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » søndag, 10. jan, 2021 13:11

Niels K skrev:
søndag, 10. jan, 2021 11:25
Jesper skrev:
søndag, 10. jan, 2021 10:18
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... rpool.html
Jeg synes man skal tage sig tid til at læse det her interview med Michael Oliver. Det er sjældent dommerne udtaler sig.

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
Jeg kan ikke læse det grundet add-blocker, men jeg læste dette om van Dijk-situationen, og det er rystende:

Glemte taklingen til Pickford

– Jeg har sett det igjen så mange ganger. Jeg tror ikke Pickford gjorde noe annet enn å gjøre seg større, men han gjorde det på feil måte, som skaden har vist.

Videodommer David Coote brukte lang tid på å stadfeste at det var en ekstremt marginal offisde. Så lang tid at Pickfords takling ble glemt.

– Ingen av oss tenkte så mye på taklingen som vi burde gjort. Vi skulle ha gitt offside og samtidig utvist Pickford. Jeg var overrasket over hvor lite spillerne ropte etter rødt kort på banen, sier Oliver, som igjen innrømmer feil og at de ble hengt opp i offsiden.

– Vi skulle ha startet på nytt med å sjekke offsiden som vi gjorde, men med en annen straff for taklingen.

PS. Nu så jeg i overskiften, at han ikke dømmer Newcastle's kampe. Er han fra Newcastle eller holder med dem ? Det giver nemlig mening, og derfor burde David Coote, som er fra Greater Manchester ikke sidde i VAR-vognen til et Merseyside derby.
Så hvad er det egentlig, du foreslår Niels, af generelle kriterier? Noget med dommerens hjemstavn kombineret med klubber, som klubberne fra dommerens hjemstavn står i et rivalforhold til?

Det lyder en smule langt ude....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » søndag, 10. jan, 2021 14:09

AJJ skrev:
søndag, 10. jan, 2021 13:11

Så hvad er det egentlig, du foreslår Niels, af generelle kriterier? Noget med dommerens hjemstavn kombineret med klubber, som klubberne fra dommerens hjemstavn står i et rivalforhold til?

Det lyder en smule langt ude....
Det lyder da ikke videre besværligt at lave en regel om, at dommere fra Nord-og Centralengland dømmer i kamoe med klubber fra London og Sydengland. Dommere fra London, Syd-og Centralengland dømmer i kampe med klubber fta Nordengland. Og dommere fra London, Sydengland og Nordengland dømmer i kampe med klubber fra Centralengland. Da, der i hver gruppe er mulighed for dommere fra to områder, bør man kunne klare alle konstellationer af kampe fra klubområder.

Det svære er, at der også bør tages højde for tilhørsforhold. Oliver bør jo eksempelvis ikke dømme kampe i bunden, hvis Newcastle er involveret, og så videre. Coote bør ganske enkelt bare aldrig have lov til på nogen måde at være involveret i en PL-kamp på andre måder end som tilskuer. En mand, der ikke har sat sig ind i reglerne, og deudover manipulerer med teknologien skulle sparkes langt væk.

Interviewet med Oliver var i min optik komplet indholdsløst. Havde heller ikke forventet andet. Hvis man interviewer en fodboldspiller får man heller ikke andet end den smøre, som man kan forvente.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 10. jan, 2021 17:17

Præcis. Han siger jo, at han ikke dømmer Newcastle, fordi han er biased. Jeg har før set, hvem dommerne holder med, og hvor de kommer fra. Dengang læste jeg også, at flere af dem ikke dømte forskellige klubber, og sådan bør det naturligvis være. En fodboldfan fra Manchester, selvom han er dommer, kan i England umuligt være helt neutral ift. særligt Liverpool. Dette burde i hvert fald ikke være kontroversielt men sund fornuft, og så skal vi ikke sidde og have konspirationsteorier, som AJJ har det temmelig stramt med, uanset hvad der hives op af skuffen.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TG12 » tirsdag, 12. jan, 2021 13:50

Niels K skrev:
søndag, 10. jan, 2021 17:17
Præcis. Han siger jo, at han ikke dømmer Newcastle, fordi han er biased. Jeg har før set, hvem dommerne holder med, og hvor de kommer fra. Dengang læste jeg også, at flere af dem ikke dømte forskellige klubber, og sådan bør det naturligvis være. En fodboldfan fra Manchester, selvom han er dommer, kan i England umuligt være helt neutral ift. særligt Liverpool. Dette burde i hvert fald ikke være kontroversielt men sund fornuft, og så skal vi ikke sidde og have konspirationsteorier, som AJJ har det temmelig stramt med, uanset hvad der hives op af skuffen.
Nu er det jo ikke givet bare fordi man er fra Manchester at man holder med Manchester ligesom det heller ikke er givet man holder med FCK fordi man kommer fra København, eller bor I København.

Derudover tror jeg heller ikke det er så simpelt - interesserer man sig for fodbold har man af gode eller dårlige grunde altid en favorit selvom holdene der spiller ikke er det hold man holder med.

Eksempelvis ser jeg tilfældigvis Brighton - Burnley så vil jeg normaltvist holde med Brighton fordi de spiller bedre fodbold. Selvom jeg nøgternset er ret ligeglad med resultatet, fordi det ikke har en effekt på Liverpool. Tilsvarende spiller City imod Burnley holder jeg med Burnley fordi det hjælper Liverpool, og mange andre scenarier gør kampe der ikke involverer en klub man decideret holder med sagtens kan blive farvet.

Ideelt så jeg gerne vi fik dommere som med garanti er fuldkomment upartiske og ikke har nogen interesse i kampenes resultat, men blot ser kampene som noget de objevktivt skal dømme og sikre kampen forløber inden for de regler der er.

Uden at åbne et helt andet emne, kunne større diversifikation i dommerstaben i PL måske hjælpe, der er vel næsten ingen kvinder, og næsten ingen der ikke er hvide. En større bredde her kunne måske sikre VAR dommeren så med et andet sæt øjne end kampdommeren og de rette "snakke" om dommene kom.
Det kunne måske også afhjælpe den bias der er om ikke englske spillere "diver" og få det set mere retfærdigt.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » onsdag, 13. jan, 2021 21:30

texy skrev:
søndag, 10. jan, 2021 14:09
AJJ skrev:
søndag, 10. jan, 2021 13:11

Så hvad er det egentlig, du foreslår Niels, af generelle kriterier? Noget med dommerens hjemstavn kombineret med klubber, som klubberne fra dommerens hjemstavn står i et rivalforhold til?

Det lyder en smule langt ude....
Det lyder da ikke videre besværligt at lave en regel om, at dommere fra Nord-og Centralengland dømmer i kamoe med klubber fra London og Sydengland. Dommere fra London, Syd-og Centralengland dømmer i kampe med klubber fta Nordengland. Og dommere fra London, Sydengland og Nordengland dømmer i kampe med klubber fra Centralengland. Da, der i hver gruppe er mulighed for dommere fra to områder, bør man kunne klare alle konstellationer af kampe fra klubområder.

Det svære er, at der også bør tages højde for tilhørsforhold. Oliver bør jo eksempelvis ikke dømme kampe i bunden, hvis Newcastle er involveret, og så videre. Coote bør ganske enkelt bare aldrig have lov til på nogen måde at være involveret i en PL-kamp på andre måder end som tilskuer. En mand, der ikke har sat sig ind i reglerne, og deudover manipulerer med teknologien skulle sparkes langt væk.

Interviewet med Oliver var i min optik komplet indholdsløst. Havde heller ikke forventet andet. Hvis man interviewer en fodboldspiller får man heller ikke andet end den smøre, som man kan forvente.
Og hvis en dommer er fra Nordengland, så må han vel heller ikke - efter jeres paradigme - dømme i kampe, hvor hold fra Nordengland har en særlig interesse i et bestemt resultat??
Altså det er jo skruen uden ende.
Prøv at hør - man kan jo ikke tilrettelægge det her ud fra sådan grundliggende mistillid til dommerstanden....

Og ja, jeg synes hele den her snak om dommernes angivelige favorisering af United er langt ude. Ligesom jeg også synes, City-fans snak om LiVARpool osv. sidste sæson var det. Der var heldigvis også en del City-fans, der afviste det og bare konstaterede, at Liverpool havde været meget bedre.

Der er heller ikke nogen, der har kunnet forklare, hvorfor dommerne skulle favorisere Man U. De er jo ikke fra Greater Manchester alle sammen...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 14. jan, 2021 09:09

AJJ skrev:
onsdag, 13. jan, 2021 21:30
texy skrev:
søndag, 10. jan, 2021 14:09
AJJ skrev:
søndag, 10. jan, 2021 13:11

Så hvad er det egentlig, du foreslår Niels, af generelle kriterier? Noget med dommerens hjemstavn kombineret med klubber, som klubberne fra dommerens hjemstavn står i et rivalforhold til?

Det lyder en smule langt ude....
Det lyder da ikke videre besværligt at lave en regel om, at dommere fra Nord-og Centralengland dømmer i kamoe med klubber fra London og Sydengland. Dommere fra London, Syd-og Centralengland dømmer i kampe med klubber fta Nordengland. Og dommere fra London, Sydengland og Nordengland dømmer i kampe med klubber fra Centralengland. Da, der i hver gruppe er mulighed for dommere fra to områder, bør man kunne klare alle konstellationer af kampe fra klubområder.

Det svære er, at der også bør tages højde for tilhørsforhold. Oliver bør jo eksempelvis ikke dømme kampe i bunden, hvis Newcastle er involveret, og så videre. Coote bør ganske enkelt bare aldrig have lov til på nogen måde at være involveret i en PL-kamp på andre måder end som tilskuer. En mand, der ikke har sat sig ind i reglerne, og deudover manipulerer med teknologien skulle sparkes langt væk.

Interviewet med Oliver var i min optik komplet indholdsløst. Havde heller ikke forventet andet. Hvis man interviewer en fodboldspiller får man heller ikke andet end den smøre, som man kan forvente.
Og hvis en dommer er fra Nordengland, så må han vel heller ikke - efter jeres paradigme - dømme i kampe, hvor hold fra Nordengland har en særlig interesse i et bestemt resultat??
Altså det er jo skruen uden ende.
Prøv at hør - man kan jo ikke tilrettelægge det her ud fra sådan grundliggende mistillid til dommerstanden....

Og ja, jeg synes hele den her snak om dommernes angivelige favorisering af United er langt ude. Ligesom jeg også synes, City-fans snak om LiVARpool osv. sidste sæson var det. Der var heldigvis også en del City-fans, der afviste det og bare konstaterede, at Liverpool havde været meget bedre.

Der er heller ikke nogen, der har kunnet forklare, hvorfor dommerne skulle favorisere Man U. De er jo ikke fra Greater Manchester alle sammen...
Eneste løsning ville jo være at de europæiske ligaer starter et dommerudvekslingsprogram.

Alle fans syntes vel at dommerne er imod dem, gør de ikke?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 14. jan, 2021 09:22

https://www.goal.com/en/news/trippier-s ... iy1unmvitl

For at skifte emne:
Så er Trippier sagen appelleret. Så Atletico får måske flyttet noget af hans karantæne ind i EM, det kunne da være vi skulle få van Dijk eller Henderson i fedtefadet ;)

Jeg syntes godt nok at det bør være betting selskabernes eget problem at spillere diskuterer deres mulige transfer planer med familie og venner. Det bliver også omtalt i seneste Tifo Podcast, hvor der refereres til en Athletic artikel. Iøflge dem så var den samlede gevinst på 3400 pund og WhatsApp samtalen blev startet af Trippier, der ville høre om en af hans venner kunne tage med til Madrid til kontraktunderskrivelsen.

Trippiers venner er selvfølgelig også nogle kæmpe klaphatte at de sætter ham i den position.

Men af alle de steder FA kunne bruge sine kræfter så er dette vel det mindst relevante.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 25. jan, 2021 11:39

Der går rygter om at Lampard er fortid i Chelsea.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar