Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » mandag, 11. mar, 2019 20:12

Det må være historiens dyreste træner ansættelse. Dels må han selv få en monster løn for at træde ind i det cirkus igen, dels må han være blevet garanteret massive transfers til sommer. For sådan en ydmygelse de har haft denne sæson må ikke ske igen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » tirsdag, 12. mar, 2019 07:24

Emmy skrev:Det må være historiens dyreste træner ansættelse. Dels må han selv få en monster løn for at træde ind i det cirkus igen, dels må han være blevet garanteret massive transfers til sommer. For sådan en ydmygelse de har haft denne sæson må ikke ske igen.

Ifølge The Independent så skulle han få 2,6 milliarder og eventuelle spillersalg som transferbudget. Hvor de har de tal fra må du ikke spørge mig om, så det skal nok ikke tages med 100% sikkerhed.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 12. mar, 2019 09:00

YNWA! skrev:
Emmy skrev:Det må være historiens dyreste træner ansættelse. Dels må han selv få en monster løn for at træde ind i det cirkus igen, dels må han være blevet garanteret massive transfers til sommer. For sådan en ydmygelse de har haft denne sæson må ikke ske igen.

Ifølge The Independent så skulle han få 2,6 milliarder og eventuelle spillersalg som transferbudget. Hvor de har de tal fra må du ikke spørge mig om, så det skal nok ikke tages med 100% sikkerhed.
Der bliver vist noget for Margrete Vestager at dykke ned i igen, mht, om der tilflyder Real offentlige midler/fordele.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » onsdag, 13. mar, 2019 15:27

Apropos økonomi og FFP, så melder James Pearce, at Besiktas ikke har betalt løn til Loris Karius i fire måneder og Karius derfor nu har indgivet klage til FIFA. Den nyhed kommer i øvrigt i kølvandet på, at Besiktas manager hængte Karius ud offentligt, omend han selv tog medansvar for Karius dårlige form. Kunne der monstro være en korrelation mellem manglende gejst og vilje hos Karius og manglende lønsedler... :roll:

En gemen og kujonagtigt måde at forsøge at fryse ham ud af klubben. Tyrkisk fodbold er og bliver et galehus. Uagtet af folks mening om Karius i den røde trøje, så håber jeg, at han får den fulde støtte fra ledelsen hos LFC i denne sag.

Karius er blot en af en række spillere og ansatte, der ikke er blevet betalt. Det var angiveligt af samme grund, at Ryan Babel og Pepe forlod Besiktas.

Så lad os nu droppe det vrøvl med, at FFP er sat i værks for at forhindre, at eliten får nye legekammerater, når vi har håndgribelige eksempler på, hvad FFP netop er sat i værks for at forhindre - nemlig at klubber uden økonomisk råderum havner i situationer de ikke er i stand til at betale sig ud af.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » fredag, 15. mar, 2019 17:20

Champions League: Why the Premier League’s new-found dominance overlooks English football's rotting roots

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 24921.html

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » fredag, 15. mar, 2019 20:14

Niels K skrev:Champions League: Why the Premier League’s new-found dominance overlooks English football's rotting roots

https://www.independent.co.uk/sport/foo ... 24921.html
Hold da op et mavesurt opstød uden nogen relevans i forhold til 6 engelske holds succes i denne sæsons europæiske turneringer.

Tænk sig, at skribenten lader til at mene, at den øjeblikkelige succes hos top 6 klubberne er årsag til nedslidte stadions i de lavere ligaer eller dårlige ejere/ledelser i mindre klubber?

Når jeg i flere år har siddet på Sundby Idrætspark på sædet ved siden af fugleklatterne og undret mig over, om der nogensinde ville komme et lysanlæg på det stadion, har jeg aldrig tænkt den tanke, at de dårlige forhold må have været FCK, Brøndby og FCMs skyld. Men det er det åbenbart!!!???

Det lugter langt væk af, at han havde sat sig et klart mål for øje med sit skriv. Det skulle være negativt, fordi alle andre skrev positivt. Og så naturligvis præget af en politisk agenda. Helt bevidst, at jeg ikke kalder det en artikel og ham for journalist. Form og indhold er sgu for svagt. Og så fra en Chief Sports Writer.

Det var så også et temmelig mavesurt opstød fra min side.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 16. mar, 2019 10:06

Enig texy, jeg mener heller ikke, at der er denne sammenhæng, jeg syntes blot, at det alligevel var værd at få en lille beskrivelse af, hvordan situationen ser ud for nogle ellers tidligere større klubber, men eksemplerne på dårligt ledede klubber fx herhjemme er jo talrige.
Gælder FFP ikke hele vejen ned igennem det engelske fodboldsystem ?

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 17. mar, 2019 13:16

Niels K skrev: Gælder FFP ikke hele vejen ned igennem det engelske fodboldsystem ?
Uff tænk hvis luton eller Notts County bliver udelukket fra CL!
Så skal de nok tænke sig bedre om Billede

En bøde... hvis de ikke har penge så kan de jo ikke betale.

Transfer-Ban? -tjoo måske ville det hjælpe lidt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 17. mar, 2019 13:58

Tvangs nedrykning ? Administration ? Mindske klubbens trup størrelse, deltagelse i nationale turneringer, der er da tusinde måder en klub længere nede kan blive straffet på - ku forestille mig frataget deltagelse i enten liga Cuppen eller FA cubben gør mere ondt på de mindre hold, end £850.000 bøde gør på LFC, City osv.
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » søndag, 17. mar, 2019 16:10

Bellamy_fever skrev:Tvangs nedrykning ? Administration ? Mindske klubbens trup størrelse, deltagelse i nationale turneringer, der er da tusinde måder en klub længere nede kan blive straffet på - ku forestille mig frataget deltagelse i enten liga Cuppen eller FA cubben gør mere ondt på de mindre hold, end £850.000 bøde gør på LFC, City osv.
Jeg var inde og læse om UEFA’s FFP sanktionsmuligheder og det var udgangspunktet i mit indlæg, da det var et svar til et spørgsmål om FFP.


Sent from my iPhone using Tapatalk

edit: jeg medgiver gerne at det var en hurtig wiki omgang.

Man kan også åbne for en diskution om hvorvidt FA skulle tage handling overfor de lavererangerende profesionelle klubber. :dontknow:
det afhænger jo af hvor liberalistisk man tænker. Det ville helt klart gavne engelsk fodbold at de mange penge blev forvaltet mere professionelt af de mindre klubber. Men de må jo også selv have et ansvar. Jeg syntes også at Domino's var fantastisk når jeg havde de helt alvorlige tømmermænd, men så blev jeg skuffet.
Vi har også set med UEFA's FFP at der er problemer med håndhævelsen, primært at der er klubber der er for store at gå efter, men det giver kun mening at implementere FA-FFP hvis man er sikker på at man vil håndhæve reglen ligelidt

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » søndag, 24. mar, 2019 20:33

Hold da op hvor er Tottenhams stadion fedt!!!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » søndag, 24. mar, 2019 22:06

Jesper skrev:Hold da op hvor er Tottenhams stadion fedt!!!

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Men det ville være endnu federe, hvis der var plads til hjørnespark:)

Brugeravatar
YNWA!
Indlæg: 3889
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:03
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af YNWA! » torsdag, 28. mar, 2019 10:09



Ole Gunnar Solskjaer has been appointed as Man Utd manager on a three-year contract.

Er jeg den eneste der er glad for at de fastansatte ham? Jeg ser virkelig ikke den store kvalitet i Ole Gunnar.
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 28. mar, 2019 10:11

YNWA! skrev:Er jeg den eneste der er glad for at de fastansatte ham? Jeg ser virkelig ikke den store kvalitet i Ole Gunnar.
Det er "Kejserens nye klæder" Sæson 2.
Jeg er klar med popcorn og cola :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 28. mar, 2019 10:26

Cynwal skrev:
YNWA! skrev:Er jeg den eneste der er glad for at de fastansatte ham? Jeg ser virkelig ikke den store kvalitet i Ole Gunnar.
Det er "Kejserens nye klæder" Sæson 2.
Jeg er klar med popcorn og cola :D
Det er helt perfekt. Ole Gunnar-effekten fiser nok ud henover sommeren, og derefter har han ikke meget erfaring at arbejde med :lol:

Besvar