Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » fredag, 08. mar, 2019 15:02

Niels K skrev:
Jesper skrev:https://www.skysports.com/football/news ... lay-breach
Det her er første melding på at UEFA rent faktisk vil tage fat i de historier, der har været fremme de seneste uger.
Hvis der er den mindste sandhed over dem, så burde de deslige straffes med tilbagevirkende kraft.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Minimum 12 PL-klubber vil presse på:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-15941261
1: De klubber, der måtte presse på, skal dælme være sikre på, at der er orden i eget hus. Der er stadig mange dokumenter, der ikke er frigivet. Jeg kan sgu godt frygte, at den næste historie lige pludselig handler om Liverpool.

Når det er sagt, så SKAL der selvfølgelig reageres, når reglerne helt åbenlyst er blevet brudt. Det har jo været almén vide længe før disse leaks, at nogle klubber havde ejere, der spyttede mere i kassen, end reglerne tillader. Det er jo fuldkommen utopi, at omsætningen skulle forøges så markant fra første sekund, blot pga. et ejerskifte. At jeg så synes, at reglerne er tåbelige og ejere skal have lov til at bruge alle de penge, de har lyst til, er noget andet. Det er jo tydeligvis regler, der er opfundet af de hold, der allerede var store, for at undgå at rigmænd kunne få nye klubber til at trænge ind i deres lukkede selskab.

2: Mon ikke der er tilpas mange indflydelsesrige personer fra diverse forbund, hvis navne også kan risikere at dukke op i endnu ikke udgivede dokumenter, til at forbundene vil være tøvende i forhold til at reagere på de ting, der foreløbig er kommet frem. De kan jo risikere selv at stå i skudlinjen næste gang.
Kloppite

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. mar, 2019 08:49

Lad os bare få så "meget røg i køkkenet" som muligt hos Manchester City. Jeg ved ikke hvor troværdig denne kilde er, da det normalt er et dårligt tegn, at en kilde taler sin egen troværdighed op (Journalisten udtaler, at hans (anvngivne) kilde fra Juventus er den samme, som breakede at C. Ronaldo skiftede til Juve) .

Men jeg byder da al støj og røg i Man City lejren velkommen, og det kan jo også være, at Guardiola savner at vinde Champions League, og ser Juventus som et mere sikkert kort til det, over den lange bane.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-14108281
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 09. mar, 2019 10:19

Jeg vil også gerne have så meget røg og ild som overhovedet muligt i alle relevante klubber og hos personer i forbundene, hvor der er noget at komme efter. Jeg hader korruption og "blodpenge", og skulle Liverpool måtte tage en dårlig sag i den gode sags navn, som vi har gjort før, så kommer vi nok fint ud på den anden side alligevel.

Mindre klubber kan vel stadig nyde godt af et velhavende ejerskab, men det vil så ske over tid, hvor forretningen udvikles stille og roligt, og det er vel måden, vi selv vokser os større på under FSG. Det duer ikke med pengedoping, selvom jeg hellere vil have at emiraternes penge bruges på fodbold fremfor støtte til borgerkrige og andet skidt.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » lørdag, 09. mar, 2019 10:20

Cynwal skrev:Lad os bare få så "meget røg i køkkenet" som muligt hos Manchester City. Jeg ved ikke hvor troværdig denne kilde er, da det normalt er et dårligt tegn, at en kilde taler sin egen troværdighed op (Journalisten udtaler, at hans (anvngivne) kilde fra Juventus er den samme, som breakede at C. Ronaldo skiftede til Juve) .

Men jeg byder da al støj og røg i Man City lejren velkommen, og det kan jo også være, at Guardiola savner at vinde Champions League, og ser Juventus som et mere sikkert kort til det, over den lange bane.

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... n-14108281
Ja, jeg har du på samme måde. Så meget distraktion som muligt.

Og i øvrigt vil jeg se det, som en fordel for os i næste sæson, hvis Man City skal til at vænne sig til en ny manager.
Kloppite

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Red Man Walking » lørdag, 09. mar, 2019 10:39

Jesper skrev:https://www.skysports.com/football/news ... lay-breach
Det her er første melding på at UEFA rent faktisk vil tage fat i de historier, der har været fremme de seneste uger.
Hvis der er den mindste sandhed over dem, så burde de deslige straffes med tilbagevirkende kraft.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg er som udgangspunkt ganske skeptisk over for UEFAs udmelding. Jeg frygter at det i høj grad er for syns skyld og at man kommer frem til en konklusion (uden på nogen måde at have lavet en dybdegående undersøgelse) om at alt er i den skønneste orden.

Så har man “gjort noget” for at stille omverdenen tilpas og man risikerer ikke at Citys stjerneadvokater begynder at jagte de skeletter, der sagtens kunne være i UEFAs topledelse.

Jeg håber selvfølgelig, at mine bange anelser bliver gjort til skamme, men forventer dog ikke udelukkelse fra CL, men højst en de facto ligegyldig bøde.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » lørdag, 09. mar, 2019 11:00

Red Man Walking skrev:
Jesper skrev:https://www.skysports.com/football/news ... lay-breach
Det her er første melding på at UEFA rent faktisk vil tage fat i de historier, der har været fremme de seneste uger.
Hvis der er den mindste sandhed over dem, så burde de deslige straffes med tilbagevirkende kraft.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg er som udgangspunkt ganske skeptisk over for UEFAs udmelding. Jeg frygter at det i høj grad er for syns skyld og at man kommer frem til en konklusion (uden på nogen måde at have lavet en dybdegående undersøgelse) om at alt er i den skønneste orden.

Så har man “gjort noget” for at stille omverdenen tilpas og man risikerer ikke at Citys stjerneadvokater begynder at jagte de skeletter, der sagtens kunne være i UEFAs topledelse.

Jeg håber selvfølgelig, at mine bange anelser bliver gjort til skamme, men forventer dog ikke udelukkelse fra CL, men højst en de facto ligegyldig bøde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men det der er unikt i den her sag, er, at UEFA - som har med de internationale turneringer og transfers - OG PL - som bestemmer over deres egen liga - er gået ind i sagen. Det vil sige, at det er på to fronter, at den her sag er åbent.
Det vil sige, at presset er maksimalt. Derudover kan de to organer sanktionere på forskellige vis.
Man kan være skeptisk overfor UEFA, men lige nu kører de altså en meget hård stil overfor Chelsea.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 09. mar, 2019 11:27

Jesper skrev:
Red Man Walking skrev:
Jesper skrev:https://www.skysports.com/football/news ... lay-breach
Det her er første melding på at UEFA rent faktisk vil tage fat i de historier, der har været fremme de seneste uger.
Hvis der er den mindste sandhed over dem, så burde de deslige straffes med tilbagevirkende kraft.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg er som udgangspunkt ganske skeptisk over for UEFAs udmelding. Jeg frygter at det i høj grad er for syns skyld og at man kommer frem til en konklusion (uden på nogen måde at have lavet en dybdegående undersøgelse) om at alt er i den skønneste orden.

Så har man “gjort noget” for at stille omverdenen tilpas og man risikerer ikke at Citys stjerneadvokater begynder at jagte de skeletter, der sagtens kunne være i UEFAs topledelse.

Jeg håber selvfølgelig, at mine bange anelser bliver gjort til skamme, men forventer dog ikke udelukkelse fra CL, men højst en de facto ligegyldig bøde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Men det der er unikt i den her sag, er, at UEFA - som har med de internationale turneringer og transfers - OG PL - som bestemmer over deres egen liga - er gået ind i sagen. Det vil sige, at det er på to fronter, at den her sag er åbent.
Det vil sige, at presset er maksimalt. Derudover kan de to organer sanktionere på forskellige vis.
Man kan være skeptisk overfor UEFA, men lige nu kører de altså en meget hård stil overfor Chelsea.


Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Der skulle være 4 undersøgelser i gang mod Man City, og i PL er det tilsyneladende primært klubber med amerikansk ejerskab, der presser på:

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... -City.html

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » lørdag, 09. mar, 2019 13:01

FA og Premier League skulle nu også have åbnet en sag mod City.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » lørdag, 09. mar, 2019 13:35

Bare vent, nu varer det ikke længe inden Guardiola og alle haters af Liverpool begynder at øffe om at det er for at hjælpe Liverpool til titlen og for at forstyrre chity her i de sidste runder af PL. Helt uden at forholde sig til at de er nogle forbandede fuskere og snydere
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. mar, 2019 14:38

Emmy skrev:Helt uden at forholde sig til at de er nogle forbandede fuskere og snydere
De er og bliver Manchester Cheaty
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 09. mar, 2019 16:47

texy skrev:
Niels K skrev:
Jesper skrev:https://www.skysports.com/football/news ... lay-breach
Det her er første melding på at UEFA rent faktisk vil tage fat i de historier, der har været fremme de seneste uger.
Hvis der er den mindste sandhed over dem, så burde de deslige straffes med tilbagevirkende kraft.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Minimum 12 PL-klubber vil presse på:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/f ... g-15941261
1: De klubber, der måtte presse på, skal dælme være sikre på, at der er orden i eget hus. Der er stadig mange dokumenter, der ikke er frigivet. Jeg kan sgu godt frygte, at den næste historie lige pludselig handler om Liverpool.

Når det er sagt, så SKAL der selvfølgelig reageres, når reglerne helt åbenlyst er blevet brudt. Det har jo været almén vide længe før disse leaks, at nogle klubber havde ejere, der spyttede mere i kassen, end reglerne tillader. Det er jo fuldkommen utopi, at omsætningen skulle forøges så markant fra første sekund, blot pga. et ejerskifte. At jeg så synes, at reglerne er tåbelige og ejere skal have lov til at bruge alle de penge, de har lyst til, er noget andet. Det er jo tydeligvis regler, der er opfundet af de hold, der allerede var store, for at undgå at rigmænd kunne få nye klubber til at trænge ind i deres lukkede selskab.

2: Mon ikke der er tilpas mange indflydelsesrige personer fra diverse forbund, hvis navne også kan risikere at dukke op i endnu ikke udgivede dokumenter, til at forbundene vil være tøvende i forhold til at reagere på de ting, der foreløbig er kommet frem. De kan jo risikere selv at stå i skudlinjen næste gang.
Det er altså noget værre vrøvl og mangel på reel indsigt, det jeg har highlightet i dit indlæg.
Grunden til, at FFP er sat i værks er for at forhindre ejermænd og klubber i at bruge løs og dermed risikere at knække klubben og forgælde klubber økonomisk. FFP har været med til at mindske antallet af klubbers gæld og dermed mindske antallet af klubber, der er gået konkurs, som vi ellers har set med store stolte traditionsklubber som Parma, Portsmouth, Fiorentina, Leeds, Rangers mf.. Listen er faktisk lang og skræmmende! Har folk lykkeligt glemt, at vi selv var et mulehår fra at blive konkursbegæret i 2011?
Det er sådanne scenarier FFP blev sat til værks for at forhindre og det er sådanne scenarier FFP pt. har formået at mindske, hvilket har reddet mange klubber, små såvel som store.

Jeg er efterhånden træt af den forskruede og forkvaklede naive forståelse for FFP om, at det blot handler om, at de store klubber vil forblive store og fastholde en lukket elite. Det er vrøvl med vrøvl på. Det er trættende især fordi det viser, at folk ikke gider gøre bare en brøkdel lille smule forarbejde og rent faktisk læse op på tingene, men i stedet kloger sig på falsk og u-faktuelt grundlag, for det tager virkelig ikke særlig lang tid at læse op på, hvad FFP handler om.

Om FFP så formår at få skovlen under City og retfærdighed ske fyldest, det må tiden vise, men FFP får virkelig mange drøje hug af folk, der ikke gider sætte sig ind i, hvad det i det hele taget går ud på. Det er trist. Læs nu op på tingene, gutter.
Corner taken quickly...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 09. mar, 2019 17:05

Red Man Walking skrev:
Jesper skrev:https://www.skysports.com/football/news ... lay-breach
Det her er første melding på at UEFA rent faktisk vil tage fat i de historier, der har været fremme de seneste uger.
Hvis der er den mindste sandhed over dem, så burde de deslige straffes med tilbagevirkende kraft.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg er som udgangspunkt ganske skeptisk over for UEFAs udmelding. Jeg frygter at det i høj grad er for syns skyld og at man kommer frem til en konklusion (uden på nogen måde at have lavet en dybdegående undersøgelse) om at alt er i den skønneste orden.

Så har man “gjort noget” for at stille omverdenen tilpas og man risikerer ikke at Citys stjerneadvokater begynder at jagte de skeletter, der sagtens kunne være i UEFAs topledelse.

Jeg håber selvfølgelig, at mine bange anelser bliver gjort til skamme, men forventer dog ikke udelukkelse fra CL, men højst en de facto ligegyldig bøde.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg deler din skepsis. Jeg tvivler også på de store konsekvenser ved det her, men som Mourinho udtalte i 2014, så er en økonomisk straf eller formindskning af CL-truppen fra 24 til 22 mænd ikke en straf, de kan mærke i City. De skal straffes med fratagelse af titler eller pointreduktion eller udelukkelse fra turneringer evt. et transferban. Det er den slags straf, vi skal op i før det får betydning. Så frem de bliver erklæret skyldige, så bør de udelukkes fra Champions League af UEFA og hvad FA så vil gøre for at straffe dem, det må tiden vise. Jeg tror dog stadig blot de får ubetydelige bøder og en lille reduktion i truppen.
Jeg kan nemlig også sagtens frygte, at UEFA ikke tør gå i clinch med Citys mange milliarder og advokater. Men det virkede samtidigt også uundgåeligt, at UEFA ikke ville undersøge FFP, for det er efterhånden almen viden, at der har været massivt pres på fra diverse ligaformænd for at få City undersøgt, hvor især formanden for La Liga har været meget vokal og udtalt at gør UEFA ikke noget, så vil La Liga gå til konkurrencekommisionen. Så presset er uomtvisteligt på UEFA. Det er så kun positivt, at FA nu også går ind i sagen. Jo flere jo bedre. Der går jo sjældent røg af en brand, uden at der er ild i den.
Jeg har tidligere postet videoer, der går i dybden med Citys 'financial doping' i dene tråd, jeg vil opfordrer folk til at se de videoer, hvis emnet har interesse.
Corner taken quickly...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 09. mar, 2019 17:11

Niels K skrev:Jeg vil også gerne have så meget røg og ild som overhovedet muligt i alle relevante klubber og hos personer i forbundene, hvor der er noget at komme efter. Jeg hader korruption og "blodpenge", og skulle Liverpool måtte tage en dårlig sag i den gode sags navn, som vi har gjort før, så kommer vi nok fint ud på den anden side alligevel.

Mindre klubber kan vel stadig nyde godt af et velhavende ejerskab, men det vil så ske over tid, hvor forretningen udvikles stille og roligt, og det er vel måden, vi selv vokser os større på under FSG. Det duer ikke med pengedoping, selvom jeg hellere vil have at emiraternes penge bruges på fodbold fremfor støtte til borgerkrige og andet skidt.
I følge Amnesty International så bruges emiraternes penge, altså Man Citys, som sportsvaskning af borgerrige og brud på menneskerettighederne i UAE, hvor Citys ejer er vicestatsminister (sportsvaskning = de kan forsætte deres foretagende, mens de bruger deres indblanden i sport til at sportsvaske deres omdømme), så det håb er ikke et, du bør klynge dig til. De to ting er i symbiose, desværre.
Corner taken quickly...

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » lørdag, 09. mar, 2019 17:15

Mads T. skrev:FA og Premier League skulle nu også have åbnet en sag mod City.
Og FIFa afviste Chelseas appel, så Chelseas transferban bliver fastholdt. Kan det tænkes, at UEFA og FA rent faktisk følger trop og straffer City med mere end blot en bøde. Man har vel lov at leve i et naivt håb.
Corner taken quickly...

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » mandag, 11. mar, 2019 19:41

Zidane til Real fra nu. Havde ellers set frem til at de nappede Pochettino + et par spillere
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/u ... ne/7550017
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar