Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 04. maj, 2017 21:52

Kasper88 skrev:
Robbie_God_Fowler skrev:Hvis der er hold i rygterne om Manchester United's bud på Mbappe, hvad tænker Marcus Rashford så ikke. Et af verdens største angrebstalenter, om end han ikke pt. har samme niveau som Mbappe.

Manchester United har godt nok mistet megen klasse siden Fergusons afgang. De byder absurde summer på alverdens stjernespillere i den tro, at de på navnene alene opnår succes. Og med de beløb de smider om sig med og de spillere de henter ind, skal det nok også lykkedes dem. Det så vi jo med Manchester City i sin tid. Men det er i mine øjne ikke længere den klub, som man ind imellem alt hadet trods alt respekterede for at værne om sine traditioner.
Traditioner og traditioner. De betalte jo altså også i sin tid et rekordbeløb for en spiller under 20 år, da de i 04/05 hentede den dengang 18-årige Wayne Rooney for omkring £25 mio. Men jeg er enig med dig i, at de beløb de smider om sig er absurde og generelt er det trist for sporten, at der er gået så meget inflation i den og at Manure i høj grad bidrager til, at det bliver endnu værre.
Hvorfor nævner du Rooney? Hvorfor ikke nævne Marial ;)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » torsdag, 04. maj, 2017 22:38

Martial blev hentet efter Ferguson-tiden...

Men man kunne også nævne Ferdinand, der blev hentet for et vildt beløb for en forsvarsspiller. Veron, van Nistelrooy og Berbatov husker jeg også som dyre mht. datidens priser.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » torsdag, 04. maj, 2017 22:55

@ Hr. Drejer:

AJ gav dig svaret. :)
Corner taken quickly...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » torsdag, 04. maj, 2017 23:05

Jeg håber sgu ikke, at Man Utd får hentet Mbappé. Det er meget muligt, at en 18-årig knægt ikke alene kan løfte dem, men han bliver nok næppe det eneste indkøb. Og den knægt tror jeg er verdens bedste om 2 år, hvis han ikke går i stykker.

Et mix af den ægte Ronaldo og Henry. Håber, at han bliver i Frankrig.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 04. maj, 2017 23:23

AJ skrev:Martial blev hentet efter Ferguson-tiden...

Men man kunne også nævne Ferdinand, der blev hentet for et vildt beløb for en forsvarsspiller. Veron, van Nistelrooy og Berbatov husker jeg også som dyre mht. datidens priser.
Ja, de har altid haft flere penge end os. Jeg synes stadig det er en overraskelse, at Veron ikke blev til mere hos dem :lol:
Kasper88 skrev:@ Hr. Drejer:

AJ gav dig svaret. :)
Yes!

Men Man U må gerne bruge en masse £, bare de stadig holder sig bag os :twisted:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 05. maj, 2017 11:47

Det er rigtigt, at Manchester United igennem tiden under Ferguson også har smidt kæmpe beløb efter stjernespillere.

Forskellen fra dengang og til nu er dog, at klubben under Ferguson også fremavlede mange spillere fra eget akademi, hvorfor truppen bestod af en sund fordeling af stjernespillere og vandbærer. Darren Fletcher, John O' Shea, Danny Welbeck, Jonny Evans, Wes Brown, Phil Neville m.fl.

Set udefra virker det ikke længere til, at der er samme tålmodighed og fokus på at indlemme unge spillere fra akademiet i førsteholdstruppen. Der skal laves et quick fix - koste hvad det vil. Jeg fornemmer også, at dette er grunden til, at Rashford af mange Manchester United fans bliver skreget op til at være det syvende vidunder.

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » fredag, 05. maj, 2017 12:06

@ R_G_F:

Det falder måske også lidt tilbage på manageren, der jo ikke ligefrem er kendt for at ville bruge unge talenter, tværtimod.
Corner taken quickly...

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Robbie_God_Fowler » fredag, 05. maj, 2017 13:00

Kasper88 skrev:@ R_G_F:

Det falder måske også lidt tilbage på manageren, der jo ikke ligefrem er kendt for at ville bruge unge talenter, tværtimod.
Det gør det helt sikkert. Det er svært at forestille sig, at Rashford havde fået chancen sidste sæson, hvis Mourinho havde været træner.

Når dette er sagt, synes jeg allerede man så tendenserne under Van Gaal. Hvorfor hente Falcao, der lige var kommet tilbage fra en slem korsbåndsskade, når man i forvejen rådede over Rooney, Van Persie og Welbeck. Udefra set virker det til, at der er sket en holdningsændring i klubben efter Ferguson er stoppet som træner.

Man kan sige meget skidt om gode gamle whiskey nose, men han var principfast og repræsenterede nogle værdier og dyder fra den gamle skole som alligevel indgydede en vis respekt. Jeg har svært ved at forestille mig, at Alex Ferguson ville have smidt 90 millioner pund efter en forholdsvis ordinær spiller, som man havde ladt gå på en fri transfer.

Man skal følge med tiden og alt det der, men Manchester United har alligevel tabt en del respekt hos mig, da deres ageren på transfermarkedet virker lettere febrilsk i jagten på succes. Men de har selvfølgelig økonomien til at kunne håndtere enorme tab på deres investeringer i spillertruppen. Så der er ikke megen risiko forbundet med denne strategi, hvorfor den sportslige succes nok skal komme før eller siden.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 07. maj, 2017 11:15

Urinho piver over 160 mio. £ bænk mod Arsenal:

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/fo ... o-12996923

Jeg ærgrer mig blot over, at vores meget, meget smalle trup kun har vist Klopp, at der er et stort potentiale i Trent Alexander-Arnold, som ser klar ud til at spille i Premier League, ellers er der ingen andre af de unge, der har overbevist mig over flere kampe.

Grujic og Gomez har desværre begge været skadede, så dem har Klopp ikke kunne se ordentligt efter i sømmene i kamp.
Lucas har vist, at han sagtens kan bruges mod de tætpakkede hold, hvor han skærmer udmærket af ved omstillinger grundet hans rutine og gode placeringsevne, og så er han stærk på hovedet, når selvsamme modstandere har dødbolde.

Moreno har slet ikke spillet
Klavan er den bløde mellemvare
Origi har ikke grebet chancen ordentligt og kontinuerligt
Sturridge, Hendo og Ings giver bekymringer omkring skader

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » søndag, 07. maj, 2017 12:42

United tuder så meget over de har 2 af deres startere skadet, det jo et mirakel hvis man kan vinde en fodbold kamp med både zlatan og pogba ude!

det helt vanvittigt så meget de er i "offer rollen"

De jo også oppe på den der med at "Ingen hold har lige så mange førsteholdsspillere skadet som united" (når man tænker på zlatan og pogba som de hentyder til har spillet flere kampe en nogen andre uninted spillere)
Pogba var skadet i hvad? 3 kampe i denne sæson. de mener nok det var mere pga han har været så piv ringe at man næsten glemmer han er med.

Deres hold selv med "ALLE" de skader de har er stadig det 3 dyreste i ligaen. og jeg syntes at når man kigger på det så mangler de reelt set kun 1-2 som reelt set ville være 100 % fast mand.

men de går nok også ud og bruger 500 mil pund mere til sommer fordi Mourinho bygger ikke spillere op selv. han køber dem bare til deres defensive system hvor han spiller på 0 - 0 på udebane og prøver at vinde hjemme.

Jeg sagde det før sæsonen, det er en mindere katastrofe at united ikke bliver mester i år med alle de penge de har brugt. og at de ikke engang kommer i top 4 er nok det mest pinlige nogensinde i den bedste engelske række.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 08. maj, 2017 11:54

Jesper skrev:Det her er simpelthen for sindssygt!!! http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... e-10353139
Ja, det bliver en vild sommer.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... ig/6647119

500 millioner kroner for en 16-årige, som aldrig har spillet en eneste førsteholdskamp.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » tirsdag, 09. maj, 2017 22:24

Hæderligt agent hyre, 365 mill for en, jeg reelt ikke synes er det halve værd( er med på andre synes han er hæderlig), oveni kommer så selve transferen. Hygger mig kosteligt da scum er ene part http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fifa ... ba-handel/

FIFA undersøger ifølge AFP Paul Pogbas skifte fra Juventus til Manchester United, hvor agenten Mino Raiola angiveligt har været hyret af begge parter.

Paul Pogba skiftede i sommer fra Juventus til Manchester United for en rekordsum i omegnen af 780 millioner kroner, men nu er hans agent Mino Raiola kommet i offentlighedens søgelys.

Ifølge dokumenter som Politiken har fået adgang til via Football Leaks viser nemlig, at Raiola i marts 2015 indgik en aftale med Juventus om at 'gennemføre aktiviteter, som vil resultere i en højere værdi af spilleren'. Dette var eksempelvis at skabe hype i pressen og skabe en budkrig om spilleren, skriver Politiken.

Raiola ville derpå opnå en bonusaflønning, hvis Pogbas endelige salgsværdi ville stige. Ifølge avisen modtog han svimlende 200 millioner kroner for sine alternative arbejdsopgaver.

Endnu mere kontroversielt bliver aftalen, fordi Raiola også var hyret af Manchester United i købsprocessen og altså dermed havde en dobbeltrepræsentationsaftale, skriver Politiken videre. Her tjente han yderligere 165 millioner kroner, men United kendte formentlig ikke til agentens dobbeltaftale.

Nyhedsbureauet AFP oplyser her til aften, at FIFA har åbnet en sag om Pogba-handlen, og det er derfor formentlig ikke det sidste, vi har hørt til den kontroversielle sag.

Mino Raiolas advokater har oplyst til Politiken, at han ingen pligt eller ønske har om at diskutere fortrolige anliggender med en avis.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 13. maj, 2017 21:07

Sådan så balancen ud pr. 31.07.2016 i de forskellige PL klubber ?

http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... tgalleries

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » lørdag, 13. maj, 2017 21:42

Niels K skrev:Sådan så balancen ud pr. 31.07.2016 i de forskellige PL klubber ?

http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... tgalleries
Det er jo temmelig ligegyldige tal, som ude af kontekst ikke kan bruges til at beskrive noget som helst.

Hvad betyder det eksempelvis, at Man Utd har en Cash balance på £229m, når de har en gæld på £490m?

Tallene er taget fra Swiss Ramble's blog, hvor han har begået en dybdegående artikel om Chelsea.

http://swissramble.blogspot.dk/
Kloppite

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » lørdag, 13. maj, 2017 21:57

Vores balance bærer jo også præg af en massiv investering i stadion og et efterslæb grundet Rodgers fyringen. En ikke særligt brugbar opgørelse.

Besvar