Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 13. maj, 2017 22:56

texy skrev:
Niels K skrev:Sådan så balancen ud pr. 31.07.2016 i de forskellige PL klubber ?

http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... tgalleries
Det er jo temmelig ligegyldige tal, som ude af kontekst ikke kan bruges til at beskrive noget som helst.

Hvad betyder det eksempelvis, at Man Utd har en Cash balance på £229m, når de har en gæld på £490m?

Tallene er taget fra Swiss Ramble's blog, hvor han har begået en dybdegående artikel om Chelsea.

http://swissramble.blogspot.dk/
Det betyder ex at de kan købe Pogba for £89 M. Man U kan håndtere en langt større gæld end os! Jeg håber fandme at økonomerne i LFC viser større talforståelse.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » søndag, 14. maj, 2017 11:02

Hr. Drejer skrev:
texy skrev:
Niels K skrev:Sådan så balancen ud pr. 31.07.2016 i de forskellige PL klubber ?

http://www.dailystar.co.uk/sport/footba ... tgalleries
Det er jo temmelig ligegyldige tal, som ude af kontekst ikke kan bruges til at beskrive noget som helst.

Hvad betyder det eksempelvis, at Man Utd har en Cash balance på £229m, når de har en gæld på £490m?

Tallene er taget fra Swiss Ramble's blog, hvor han har begået en dybdegående artikel om Chelsea.

http://swissramble.blogspot.dk/
Det betyder ex at de kan købe Pogba for £89 M. Man U kan håndtere en langt større gæld end os! Jeg håber fandme at økonomerne i LFC viser større talforståelse.
Det var blot lidt at hygge sig med. Jeg har jo ikke klubbernes samlede årsregnskaber ;)

Her er lidt om hvor afhængige de enkelte klubber er af TV-pengene:

http://www.express.co.uk/sport/football ... tgalleries

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11305
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » søndag, 14. maj, 2017 11:12

6'eren kl. 13:00 i dag: Crystal Palace - Hull City
Det er da godt nok en ægte 6-point'er / Forbudt for børn / Nedrykningskamp
Gad vide om Fat Sams ekspertice i den slags kampe gør udslaget?
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. maj, 2017 10:19

De 20 bedste midtbanespillere i PL i sæsonen 2016/17

http://www.telegraph.co.uk/football/201 ... sen-spurs/

Top 3
1 Kante, Chelsea
2 Eriksen, Tottenham
3 Dele Alli, Tottenham

Hvad siger i?

P.s. Jeg ærgrer mig stadig over vi ikke fik Dele Alli.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » onsdag, 24. maj, 2017 10:31

Top 3 er svært at sige noget til. Hvis Eriksen har gået lidt under radaren i England i de første par sæsoner, så er det da ændret nu (Carragher havde ham også på sit årets hold).

Hvis ikke Cou var blevet skadet, var han blevet ranket højere - måske helt i top. For han var PL's bedste spiller i den periode i efteråret, hvor vi toppede.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. maj, 2017 10:42

Pochettino har også trukket Eriksen længere tilbage på banen, hvilket har givet ham mere rum, og han forsvinder ikke længere ud af kampen, som han havde tendens til før. Og jeg har læst at Klopp ønsker at kopiere det med Coutinho. Men læg mærke til hvor langt nede på listen verdens dyreste spiller ligger. Selvom det er hans første sæson, så kendte han jo alt til PL.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 24. maj, 2017 10:57

Hr. Drejer skrev:Pochettino har også trukket Eriksen længere tilbage på banen, hvilket har givet ham mere rum, og han forsvinder ikke længere ud af kampen, som han havde tendens til før. Og jeg har læst at Klopp ønsker at kopiere det med Coutinho. Men læg mærke til hvor langt nede på listen verdens dyreste spiller ligger. Selvom det er hans første sæson, så kendte han jo alt til PL.

Fra træning kendte han til engelsk fodbold. Han fik kun 18 minutter i PL mod Stoke i 2012 :D

Jeg tror desværre Pogba nok skal blive en gevinst for dem i det lange løb.

AJJ
Indlæg: 2411
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » onsdag, 24. maj, 2017 11:24

Ja - tænkte netop på det samme! For Cou har jo også haft en tendens til at kunne forsvinde ud af kampen - længere fremme til venstre. Akkurat som Eriksen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13752
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 24. maj, 2017 11:56

Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:Pochettino har også trukket Eriksen længere tilbage på banen, hvilket har givet ham mere rum, og han forsvinder ikke længere ud af kampen, som han havde tendens til før. Og jeg har læst at Klopp ønsker at kopiere det med Coutinho. Men læg mærke til hvor langt nede på listen verdens dyreste spiller ligger. Selvom det er hans første sæson, så kendte han jo alt til PL.

Fra træning kendte han til engelsk fodbold. Han fik kun 18 minutter i PL mod Stoke i 2012 :D

Jeg tror desværre Pogba nok skal blive en gevinst for dem i det lange løb.
:shock: Ok jeg troede han fik langt flere kampe - en 10-20 stykker.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » fredag, 26. maj, 2017 15:34

Vildt at Kina lægger 100% skat på køb af udenlandske spillere. Dvs køber man Costa for 400 mio skal fodboldforbundet også have 400 mio som går til udvikling.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » fredag, 26. maj, 2017 15:49

nikand skrev:Vildt at Kina lægger 100% skat på køb af udenlandske spillere. Dvs køber man Costa for 400 mio skal fodboldforbundet også have 400 mio som går til udvikling.
Er det noget nyt der indført, eller har det været sådan hele tiden? Det kunne da lægge en lille dæmper på de helt vilde indkøb.

Oomph242
Indlæg: 5680
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » fredag, 26. maj, 2017 22:55

Puha City lægger stærkt ud... (Bernadro Silva)

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » lørdag, 27. maj, 2017 08:52

Mads T. skrev:
nikand skrev:Vildt at Kina lægger 100% skat på køb af udenlandske spillere. Dvs køber man Costa for 400 mio skal fodboldforbundet også have 400 mio som går til udvikling.
Er det noget nyt der indført, eller har det været sådan hele tiden? Det kunne da lægge en lille dæmper på de helt vilde indkøb.
De vil gerne indføre det inden næste transfervindue.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » lørdag, 27. maj, 2017 09:09

nikand skrev:
Mads T. skrev:
nikand skrev:Vildt at Kina lægger 100% skat på køb af udenlandske spillere. Dvs køber man Costa for 400 mio skal fodboldforbundet også have 400 mio som går til udvikling.
Er det noget nyt der indført, eller har det været sådan hele tiden? Det kunne da lægge en lille dæmper på de helt vilde indkøb.
De vil gerne indføre det inden næste transfervindue.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nederen nok for de spillere, der er skiftet dertil med en tanke om, at de kom som startskuddet på noget stort, og mange andre ville følge trop. (selvom det jo nok primært er pengene der har trukket spillerne dertil)

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » søndag, 28. maj, 2017 12:41

Er jeg den eneste, der er lidt irriteret over, at Pepsi bruger Shankly's citat i deres seneste TV reklame?

Hvis citatet blev brugt til at promovere eller sælge en fodboldturnering (PL, EM, VM eller et noget andet) eller noget andet decideret fodboldrelateret, så synes jeg, at citatet ville passe perfekt. Men for mig er det lidt ude af kontekst i forhold til at sælge en åndssvag cola.
Kloppite

Besvar