Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 09. aug, 2021 19:29

Scherwin skrev:
mandag, 09. aug, 2021 18:47
United har bare rigtige store sponsor aftaler og de har ikke hentet "vanvittigt ind de sidste 5 års tid.
Jeg mener jeg så en liste, hvor Man U var dem med det største net spend over de sidste 5-7 år. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange år det var over.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » mandag, 09. aug, 2021 19:45

Hr. Drejer skrev:
mandag, 09. aug, 2021 19:29
Scherwin skrev:
mandag, 09. aug, 2021 18:47
United har bare rigtige store sponsor aftaler og de har ikke hentet "vanvittigt ind de sidste 5 års tid.
Jeg mener jeg så en liste, hvor Man U var dem med det største net spend over de sidste 5-7 år. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange år det var over.
kan godt være det er lidt højere end jeg forventer, de har hentet harry maguire, fernandes and fred for store penge, men det er vel egentlig det? de har vel solgt lukaku for mere end de købte ham for eller lige over. tror jeg. kan være deres squad players som vi ikke regner for noget også koster knaster.

uanset hvad så må vi desværre indse at united bare tjener flere penge end vi gør, spørgsmålet er så hvor meget mere de kan holde "til" før det begynder at gøre ondt. deres ejere virker hellere ikke som nogle de bare vil punge ud.

Men i bund og grund så er Liverpools økonomi offentlig basicly lige som alle andre virksomheder. og vi er meget meget løn tunge i klubben i forhold til hvad vi tjener.

Så vi må bare tjene noget mere eller få en ejer som vil spøtte penge i klubben istedet for at være "selfsutainable"
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11145
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » mandag, 09. aug, 2021 20:34

Hr. Drejer skrev:
mandag, 09. aug, 2021 15:59
Så vil jeg da mene at de spekulerer i det, efter de har tilføjet følgende spillere til deres i forvejen meget stærke trup: Dunnarumma, Ramos, Hakimi, Gini, Pereira og vel snart Messi.

Sikken et angreb de får; Messi, Neymar og Mbappe. Med Icardi, Draxler og De Maria på bænken :shock:
Der bliver så mange krukker på det hold, at Pochettino får hænderne fulde med at klinke skårene og reparere forvoksede egoer.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » mandag, 09. aug, 2021 23:48

Scherwin skrev:
mandag, 09. aug, 2021 19:45
Hr. Drejer skrev:
mandag, 09. aug, 2021 19:29
Scherwin skrev:
mandag, 09. aug, 2021 18:47
United har bare rigtige store sponsor aftaler og de har ikke hentet "vanvittigt ind de sidste 5 års tid.
Jeg mener jeg så en liste, hvor Man U var dem med det største net spend over de sidste 5-7 år. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange år det var over.
kan godt være det er lidt højere end jeg forventer, de har hentet harry maguire, fernandes and fred for store penge, men det er vel egentlig det? de har vel solgt lukaku for mere end de købte ham for eller lige over. tror jeg. kan være deres squad players som vi ikke regner for noget også koster knaster.

uanset hvad så må vi desværre indse at united bare tjener flere penge end vi gør, spørgsmålet er så hvor meget mere de kan holde "til" før det begynder at gøre ondt. deres ejere virker hellere ikke som nogle de bare vil punge ud.

Men i bund og grund så er Liverpools økonomi offentlig basicly lige som alle andre virksomheder. og vi er meget meget løn tunge i klubben i forhold til hvad vi tjener.

Så vi må bare tjene noget mere eller få en ejer som vil spøtte penge i klubben istedet for at være "selfsutainable"
Let’s take a look at the table (de sidste 5 år)

1. Manchester United | Net spend: £-457.60m
2. Manchester City | Net spend: £-357.31m
3. Aston Villa | Net spend: £-247.86m
4. Arsenal | Net spend: £-238.68m
5. Everton | Net spend: £-233.92m
6. Brighton | Net spend: £-212.35m
7. Chelsea | Net spend: £-209.15m
8. Wolves | Net spend: £-196.87m
9. Tottenham | Net spend: £-173.30m
10. Liverpool | Net spend: £-164.71m
11. West Ham | Net spend: £-132.28m
12. Leicester | Net spend: £-114.36m
13. Leeds | Net spend: £-106.39m
14. Newcastle | Net spend: £-98.97m
15. Crystal Palace | Net spend: £-55.99m
16. Southampton | Net spend: £-37.80m
17. Burnley | Net spend: £-22.09m
18. Watford | Net spend: £-14.10m
19. Brentford | Net spend: £+59.42m
20. Norwich | Net spend: £+66.17m

Let’s start with Man United. Their net spend is more than £100m of Manchester City, who find themselves in second place. And that’s without the unconfirmed signing of Varane included. However, Pep Guardiola’s side could leapfrog their rivals if they manage to sign both Harry Kane and Jack Grealish this summer.

Speaking of which, Aston Villa are, perhaps surprisingly, in third place. They will tumble if they sell Grealish to City in the coming weeks.

Arsenal are, obviously, in fourth suggesting they have underachieved in recent years. More underperformers follow with Brighton in fifth and Everton in sixth having very little joy with their relatively large net spend.

Champions of Europe, Chelsea, are seventh in the list. Not down to their lack of spending but more their ability to offload players for hefty fees.

Chelsea win the Champions League
Both Wolves and Tottenham are above Jurgen Klopp’s Liverpool. The Reds have a net spend of just £164.71m showing that the German manager is performing miracles at Anfield, winning both the Champions League and Premier League. This is largely down to selling Philippe Coutinho and earning sizeable fees for fringe players.

Leicester also deserve credit with a net spend of £114.36m as they continue to cope with clubs plucking their very best players.

Newcastle will complain that Mike Ashley often refuses to put his hand in his pocket and they may have a point with a net spend of less than £100m in the last five years.

Meanwhile, Southampton have benefited by selling some of their stars - most notably to Liverpool - as they sit in 16th position in this table.

The three newly-promoted sides are in the bottom three. Watford have spent £14m of their own money while Brentford and Norwich have both made profit of more than £50m since 2017/18.

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » tirsdag, 10. aug, 2021 17:08

John Stones med ny kontrakt og angiveligt en løn på £250,000 om ugen.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » tirsdag, 10. aug, 2021 17:09

Latterligt
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » tirsdag, 10. aug, 2021 17:53

ROMELU LUKAKU TO BE MOST-EXPENSIVE FOOTBALLER ON COMBINED TRANSFER FEES

Chelsea are looking set to complete the signing of Inter Milan striker Romelu Lukaku for a club-record fee, believed to be £97.5 million.

https://www.sporf.com/romelu-lukaku-to- ... sfer-fees/

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » tirsdag, 10. aug, 2021 21:00

Niels K skrev:
tirsdag, 10. aug, 2021 17:53
ROMELU LUKAKU TO BE MOST-EXPENSIVE FOOTBALLER ON COMBINED TRANSFER FEES

Chelsea are looking set to complete the signing of Inter Milan striker Romelu Lukaku for a club-record fee, believed to be £97.5 million.

https://www.sporf.com/romelu-lukaku-to- ... sfer-fees/
De gør alt for, at indhente City.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 10. aug, 2021 22:58

Så snublede Steven sgu mod upåagtede Malmø og Jon Dahl.

Jeg har en svensk kollega som er megaglad!

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 11. aug, 2021 09:58

mortenbak skrev:
tirsdag, 10. aug, 2021 22:58
Så snublede Steven sgu mod upåagtede Malmø og Jon Dahl.

Jeg har en svensk kollega som er megaglad!
Det viser blot, hvor ringe den skotske liga i grunden er.
AJJ skrev:
tirsdag, 10. aug, 2021 17:08
John Stones med ny kontrakt og angiveligt en løn på £250,000 om ugen.
Det er sørme en stor løn for en forsvarsspiller. Fodboldverdenen bliver ved med at forarge.

Cynwal skrev:
mandag, 09. aug, 2021 20:34
Hr. Drejer skrev:
mandag, 09. aug, 2021 15:59
Så vil jeg da mene at de spekulerer i det, efter de har tilføjet følgende spillere til deres i forvejen meget stærke trup: Dunnarumma, Ramos, Hakimi, Gini, Pereira og vel snart Messi.

Sikken et angreb de får; Messi, Neymar og Mbappe. Med Icardi, Draxler og De Maria på bænken :shock:
Der bliver så mange krukker på det hold, at Pochettino får hænderne fulde med at klinke skårene og reparere forvoksede egoer.
Ja, der venter Pochettino et stort job.

Gad vide om det PSG hold er det bedste hold, verden har set? Altså vurderet spiller for spiller?
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » onsdag, 11. aug, 2021 10:33

Mon ikke PSG skal stille med u23 i den franske pokalturnering? Ellers går de ned på trupbredden og får svært ved at true Lille og komme langt i CL.

Billede

Lempelsen af FFP, som skulle hjælpe rigtige klubber, der har det svært ovenpå covid-19, har haft nogle behagelige sideeffekter for oliediktatur-klubberne, må man sige.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 11. aug, 2021 10:45

Hvis ikke de vinder CL, vil det være en lige så stor fiasko som det tabte mesterskab.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » onsdag, 11. aug, 2021 12:45

Hr. Drejer skrev:Hvis ikke de vinder CL, vil det være en lige så stor fiasko som det tabte mesterskab.
De vinder ikke CL.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 11. aug, 2021 13:25

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 11. aug, 2021 10:45
Hvis ikke de vinder CL, vil det være en lige så stor fiasko som det tabte mesterskab.
Ingen tvivl om de har et vanvittigt angreb og de har forstærket sig på målmandsposten og med Gine, jeg mener dog stadig Liverpool har bedre målmand, forsvar og midtbane end psg.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 11. aug, 2021 13:27

Redtothebone skrev:
onsdag, 11. aug, 2021 13:25
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 11. aug, 2021 10:45
Hvis ikke de vinder CL, vil det være en lige så stor fiasko som det tabte mesterskab.
Ingen tvivl om de har et vanvittigt angreb og de har forstærket sig på målmandsposten og med Gine, jeg mener dog stadig Liverpool har bedre målmand, forsvar og midtbane end psg.

Og så kan jeg ikke lade være med at tænke på at Messi nu skal spille sammen med Ramos, Ramos har simpelthen været det største svin overfor Messi og sparket ham ned utalige gange, det må sgu kræve lidt at få maskinen smurt.
YNWA

Besvar