Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » tirsdag, 25. jul, 2017 22:23

texy skrev:Måske, hvis det kinesiske fodboldmarked nu crasher, at vi så kan se en lille "normalisering" på det europæiske transfermarked og måske også på lønsiden.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... 3-10865718
Måske en af årsagerne til at der kommer 100 % skat på udenlandske spillere over 6 mio dollars.


Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 01. aug, 2017 07:17

2 dages karantæne for film, som dommeren ikke fanger, i næste sæson.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... h-10908154

Vel egentlig OK.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 01. aug, 2017 07:33

God regel.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

bblauritzen
Indlæg: 1053
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af bblauritzen » tirsdag, 01. aug, 2017 08:46

texy skrev:2 dages karantæne for film, som dommeren ikke fanger, i næste sæson.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... h-10908154

Vel egentlig OK.
Den er jeg meget spændt på at se hvordan de vil forvalte.

Noget der personligt irritere mig grænseløst og som jeg håber de får styr på er de tilfælde hvor en spiller selv søge kontakten, enten ved lige at strække benet ud når de hopper over en tackling eller ved at ændre bane så de lige snitter modstanderen, for derefter at ligge i græsset som er de blevet ramt af lynet.

Mon de så også kan tilbagekalde et fejlagtigt gult kort for film hvis de efterfølgende kan se at spilleren rent faktisk bliver rørt så de lige mister balancen?

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » tirsdag, 01. aug, 2017 12:08

texy skrev:2 dages karantæne for film, som dommeren ikke fanger, i næste sæson.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... h-10908154

Vel egentlig OK.
Film er en del af spillet, præcis som når en spiller header bolden til indkast og derefter rækker armen op for at lade dommeren vide
At indkastet er hans. Det er også snyd. Omend ikke lige så afgørende, men klart helt bevidst som man ikke altid kan sige om film.
Denne del generer mig væsentlig mere. Skal man sætte ind overfor snyd, mener jeg skal irresætte andet end blot film.
We need a new Fowler...

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Bojangles » tirsdag, 01. aug, 2017 12:29

Det jeg frygter, er at de slår hårdt ned på overspil - dvs. situationer, hvor der rent faktisk er begået frispark, men spilleren det bliver begået imod overspiller situationen.

Grunden til at jeg frygter det, er at de spillere der overspiller, oftest er de virkelig teknisk dygtige, som knoldesparkerforsvarspillere i frustration gang på gang sparker voldsomt ned - og dermed bruger de overspillet til at beskytte sig selv. Håber ikke det bliver = frikort til psykopattacklinger og masser af brækkede ben til de dygtigste spillere rundt omkring.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 01. aug, 2017 13:27

nikand skrev:
texy skrev:2 dages karantæne for film, som dommeren ikke fanger, i næste sæson.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... h-10908154

Vel egentlig OK.
Film er en del af spillet, præcis som når en spiller header bolden til indkast og derefter rækker armen op for at lade dommeren vide
At indkastet er hans. Det er også snyd. Omend ikke lige så afgørende, men klart helt bevidst som man ikke altid kan sige om film.
Denne del generer mig væsentlig mere. Skal man sætte ind overfor snyd, mener jeg skal irresætte andet end blot film.
Det er det måske blevet, ja. Men hvis man har muligheden for at eliminere eller begrænse snyd, så skal det da bestemt forsøges.

Kriminalitet er også en del af samfundet, men det betyder ikke, at vi bare skal opgive at sætte ind overfor eller acceptere kriminaliteten.

Og heldigvis er fodboldens spilleregler langt mindre komplekse end samfundets. Optimalt set hvade man indført videoteknologi, så man kunne gøre noget vil skuespillet i den kamp, hvor det sker. Men det må komme. Indtil da må synderne bare finde sig i at blive straffet efterfølgende, hvis de ikke kan holde sig på måtten.
Kloppite

Brugeravatar
nikand
Indlæg: 2434
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:14
Alder: 44

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nikand » tirsdag, 01. aug, 2017 14:47

texy skrev:
nikand skrev:
texy skrev:2 dages karantæne for film, som dommeren ikke fanger, i næste sæson.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... h-10908154

Vel egentlig OK.
Film er en del af spillet, præcis som når en spiller header bolden til indkast og derefter rækker armen op for at lade dommeren vide
At indkastet er hans. Det er også snyd. Omend ikke lige så afgørende, men klart helt bevidst som man ikke altid kan sige om film.
Denne del generer mig væsentlig mere. Skal man sætte ind overfor snyd, mener jeg skal irresætte andet end blot film.
Det er det måske blevet, ja. Men hvis man har muligheden for at eliminere eller begrænse snyd, så skal det da bestemt forsøges.

Kriminalitet er også en del af samfundet, men det betyder ikke, at vi bare skal opgive at sætte ind overfor eller acceptere kriminaliteten.

Og heldigvis er fodboldens spilleregler langt mindre komplekse end samfundets. Optimalt set hvade man indført videoteknologi, så man kunne gøre noget vil skuespillet i den kamp, hvor det sker. Men det må komme. Indtil da må synderne bare finde sig i at blive straffet efterfølgende, hvis de ikke kan holde sig på måtten.
Lad os lige droppe sammenligningen med hvad der foregår udenfor stregerne.

Min pointe er at alle fodboldspillere snyder og bedrager men man, FA Uefa er, vil kun gøre op med film som så nok er det sværeste at bedømme. Den gennemgående tendens til at snyde sig til indkast etc. Het lader man stå til, hvorfor problemet med film muligvis er eskaleret. Jeg synes begge dele er usportsligt selvom en spiller som Jamie Carragher så sammen med Terry ville have haft fast plads på tribunen, da de begge i den grad viftede med armene og påvirkede dommerne når de lige havde sendt bolden ud til tilskuerne.



Sent from my iPhone using Tapatalk
We need a new Fowler...

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 11. aug, 2017 11:25

Ifølge rygter vil PSG betale £163 M for Mbappe. hmmm, måske UEFA skal se om FFP reglerne er overholdt. Utroligt, hvis de kan få lov til at bruge £363 M på to spillere i et og samme transfervindue. Så er FFP intet værd efter min mening.

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 87456.html
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » fredag, 11. aug, 2017 11:38

ffp er vel noget værd,HVIS altså psg blev udelukket fra europæisk bold. Men du har nok ret i din påstand, personligt havde jeg rimeligt stor tiltro til en forbedring i fodbold verdenen. Men var nok naiv, for hvis bare, lad os sige 1% af de summer går til fifa/uefa top bosserne, så er de jo glade. Og psg med når der spilles europæisk.
Verden er smask fuld af hyklere....

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 17. aug, 2017 08:32

£45 M for Gylfi :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 17. aug, 2017 08:58

Hr. Drejer skrev:£45 M for Gylfi :lol:
En middelmådig spiller, som har stukket lidt ud et på endnu mere middelmådigt hold.
Everton køber Joe Allen's:)

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » torsdag, 17. aug, 2017 12:23

Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:£45 M for Gylfi :lol:
En middelmådig spiller, som har stukket lidt ud et på endnu mere middelmådigt hold.
Everton køber Joe Allen's:)
Hvis han kan levere som i sidste sæson for Swansea i Everton, så bliver han et godt køb og alle pengene værd.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » torsdag, 17. aug, 2017 12:44

Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:£45 M for Gylfi :lol:
En middelmådig spiller, som har stukket lidt ud et på endnu mere middelmådigt hold.
Everton køber Joe Allen's:)
Det er jeg ikke enig med dig i. Han er rigtig dygtig og jeg synes det er klart det bedste køb Everton har foretaget. Han skal nok blive en endnu større succes hos dem, desværre.
"We're not racist, we only hate the mancs"

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » torsdag, 17. aug, 2017 13:57

Emmy skrev:
Oomph242 skrev:
Hr. Drejer skrev:£45 M for Gylfi :lol:
En middelmådig spiller, som har stukket lidt ud et på endnu mere middelmådigt hold.
Everton køber Joe Allen's:)
Det er jeg ikke enig med dig i. Han er rigtig dygtig og jeg synes det er klart det bedste køb Everton har foretaget. Han skal nok blive en endnu større succes hos dem, desværre.
Er Gylfi bedre end Barkley?

Ja måske, hvis man kigger isoleret på stats fra sidste sæson. Omvendt, så har Barkley bedre stats fra sæsonen før.

Som jeg ser det - uden at kigge på stats - så er der langt mere fodbold i Barkley. Han ser i mine øjne dygtigere ud teknisk, han virker mere aggressiv (måske lidt for meget i nogle kampe) og han har efter min overbevisning langt mere potentiale. Barkley er 23 år og har muligvis sit bedste fodbold foran sig. Gylfi er 27 år og kan potentielt have toppet i sidste sæson.

Nu er Barkley naturligvis ikke solgt endnu. Men det føler jeg mig overbevist om, at han bliver. Og uanset hvad, så virker £45m for Gylfi som en hysterisk overpris på mig, når jeg sammenligner med Salah.
Kloppite

Besvar