Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 19. feb, 2018 01:14

YNWA! skrev:

:silenced:
Living the dream...
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 19. feb, 2018 07:27

:lol:

Jeg har ikke ondt af ham.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 19. feb, 2018 09:05

Hr. Drejer skrev::lol:

Jeg har ikke ondt af ham.
Det har jeg bestemt heller ikke. På det her område er jeg så småligt et menneske, at jeg på ingen måde ønsker ham succes.

Nu håber jeg faktisk, at Barca allerede ryger ud af CL til Chelsea. Men hvis de skulle gå videre, så ville jeg få ekstrem stor tilfredsstillelse ud af det, hvis vi kunne slå dem ud.
Kloppite

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » mandag, 19. feb, 2018 10:13

texy skrev:Nu håber jeg faktisk, at Barca allerede ryger ud af CL til Chelsea. Men hvis de skulle gå videre, så ville jeg få ekstrem stor tilfredsstillelse ud af det, hvis vi kunne slå dem ud.
Jeg håber virkelig, at Chelsea får en kæmpe røvfuld (gange to), så de mister al selvtillid, og kollapser hen mod slutningen af sæsonen.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 19. feb, 2018 13:31

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » mandag, 19. feb, 2018 14:25

Jeg troede også, at der var offside, da jeg blot troede, at man skulle "have indflydelse på spillet" for at være strafbar offside, men jeg kan ikke få situationen til at passe ind under nogle af følgende punkter:

Offside offence
A player in an offside position at the moment the ball is played or touched by a team-mate is only penalised on becoming involved in active play by:
- interfering with play by playing or touching a ball passed or touched by a team-mate or
- interfering with an opponent by:
preventing an opponent from playing or being able to play the ball by clearly obstructing the opponent’s line of vision or
- challenging an opponent for the ball or
- clearly attempting to play a ball which is close to him when this action impacts on an opponent or
- making an obvious action which clearly impacts on the ability of an opponent to play the ball
or
- gaining an advantage by playing the ball or interfering with an opponent when it has:
- rebounded or been deflected off the goalpost, crossbar or an opponent
- been deliberately saved by any opponent
- A player in an offside position receiving the ball from an opponent who deliberately plays the ball (except from a deliberate save by any opponent) is not considered to have gained an advantage.
A ‘save’ is when a player stops, or attempts to stop, a ball which is going into or very close to the goal with any part of the body except the hands/arms (unless the goalkeeper within the penalty area).

In situations where:
- a player moving from, or standing in, an offside position is in the way of an opponent and interferes with the movement of the opponent towards the ball this is an offside offence if it impacts on the ability of the opponent to play or challenge for the ball; if the player moves into the way of an opponent and impedes the opponent's progress (e.g blocks the opponent) the offence should be penalised under Law 12
- a player in an offisde position is moving towards the ball with the intention of playing the ball and is fouled before playing or attempting to play the ball, or challenging an opponent for the ball, the foul is penalised as it has occurred before the offside offence
- an offence is committed against a player in an offside position who is already playing or attempting to play the ball, or challenging an opponent for the ball, the offside offence is penalised as it has occurred before the foul challenge


http://www.thefa.com/football-rules-gov ... ---offside

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 19. feb, 2018 15:37

https://www.thetimes.co.uk/article/both ... -7prsmlwhl

Tja..

Clattenburg vs Kenn Hansen...



Kenn Hansen er i mine øjne totalt blank. Der står jo blandt andet også i det (i øvrigt uofficielle link) som han henviser til, at en consideration i forhold til, om man kan kalde det "Deliberate Play" er, om "The ball is played properly". Hvis ikke, så er det en "deflection".

Synes godt nok at Kenn Hansens selvhøjtidelige kommentarer om Clattenburg er beskæmmende. Jeg er bestemt ingen fan af Clattenburg. Men Kenn Hansen har sgu heller aldrig været en person, som jeg ville have tiltro til at have taget sig tid til bare at skimme fodboldloven.
Kloppite

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 19. feb, 2018 15:56

@AJ

Det er den her:

- A player in an offside position receiving the ball from an opponent who deliberately plays the ball (except from a deliberate save by any opponent) is not considered to have gained an advantage.

Ingen skal komme og fortælle mig, at Lovren bevidst spillede bolden over mod Kane. Bolden blev med andre ord ikke spillet "Properly / Ordentligt". Havde det været tilfældet, var den fløjet 60 meter i den modsatte retning.

Offsiden bør ikke kunne diskuteres - uanset, at vi har tidligere dommere, der ikke var i truppen, dengang der blev delt fodboldforstand ud.
Kloppite

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 19. feb, 2018 16:29

texy skrev:@AJ

Det er den her:

- A player in an offside position receiving the ball from an opponent who deliberately plays the ball (except from a deliberate save by any opponent) is not considered to have gained an advantage.

Ingen skal komme og fortælle mig, at Lovren bevidst spillede bolden over mod Kane. Bolden blev med andre ord ikke spillet "Properly / Ordentligt". Havde det været tilfældet, var den fløjet 60 meter i den modsatte retning.

Offsiden bør ikke kunne diskuteres - uanset, at vi har tidligere dommere, der ikke var i truppen, dengang der blev delt fodboldforstand ud.
Jeg syntes også det er rimeligt klart at formålet med den regel er at dømme Kane offside i den situation.

Lovren prøver at lave et ‘save’


Sent from my iPhone using Tapatalk

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » mandag, 19. feb, 2018 17:01

Med 'deliberate' menes der vel ikke, hvor bolden ryger hen, men det at Lovren forsøger at sparke til bolden. Og det gør han bevidst. Der er jo ikke tale om en 'deflection'. Jeg tror faktisk, at offsiden er god nok.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 19. feb, 2018 17:42

AJ skrev:Med 'deliberate' menes der vel ikke, hvor bolden ryger hen, men det at Lovren forsøger at sparke til bolden. Og det gør han bevidst. Der er jo ikke tale om en 'deflection'. Jeg tror faktisk, at offsiden er god nok.
Nej det har du ret i. Men med til at definere det som en "delibrate pass" hører det jo, at bolden så også skal spilles "properly".

Det kan man simpelthen ikke sige, om en bold der fortsætter i modsat retning af, hvad den ville have gjort, hvis der havde været "proper" kontakt.

Når alt det er sagt, så har jeg længe været fortaler for, at ændre reglen, således at man fjerne de fleste fortolkningsmuligheder. Og det gøres vel ret let, ved at ændre reglen til, at spilleren ikke må befinde sig i en offside position, når afleveringen foretages. Det er jo hovedløst at have en regel, som hverken dommere eller spillere forstår.
Kloppite

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Jesper » mandag, 19. feb, 2018 19:56

texy skrev:
AJ skrev:Med 'deliberate' menes der vel ikke, hvor bolden ryger hen, men det at Lovren forsøger at sparke til bolden. Og det gør han bevidst. Der er jo ikke tale om en 'deflection'. Jeg tror faktisk, at offsiden er god nok.
Nej det har du ret i. Men med til at definere det som en "delibrate pass" hører det jo, at bolden så også skal spilles "properly".

Det kan man simpelthen ikke sige, om en bold der fortsætter i modsat retning af, hvad den ville have gjort, hvis der havde været "proper" kontakt.

Når alt det er sagt, så har jeg længe været fortaler for, at ændre reglen, således at man fjerne de fleste fortolkningsmuligheder. Og det gøres vel ret let, ved at ændre reglen til, at spilleren ikke må befinde sig i en offside position, når afleveringen foretages. Det er jo hovedløst at have en regel, som hverken dommere eller spillere forstår.
Det sidste har du helt ret i, men jeg håber virkelige, virkelig ikke, at vi putter "skøn" helt ud af fodboldreglerne, så det kun er video, der kan lave tolkningerne. Og at vi får et spil med konstante afbrydelser. Man kunne forestille sig, at man også fjerne den fysiske kontakt (og den er allerede forsvundet alt for meget), fordi det også rummer et skøn.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » mandag, 19. feb, 2018 21:50

Men det er jo manglende teknik af Lovren, der gør, at bolden ikke rammes 'properly'. Som jeg læser reglerne, er det Lovrens egen fejl, at der ikke er offside.

Jeg synes dog, at reglen burde være, at man er strafbar offside, hvis man har indflydelse på spillet - og det havde Kane. Det er også et fortolkningsspørgsmål, men den regel ville jeg bedre kunne leve med.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 20. feb, 2018 02:28

@Jesper

Jeg vil hellere end gerne fjerne alle skøn fra fodbold, hvis det ellers var muligt. Hvem pokker kan have interesse i forkerte domme af dommere, der enten presses på den ene eller anden måde, eller måske endda er direkte farvet.

Og i øjeblikket, hvor VAR testes, så synes jeg, at der er en romantisering af flowet i fodbold. Fodbold er i højere grad nu, end det nogensinde har været tidligere, et spil præget af utroligt mange stop og markant mindre effektiv spilletid, end i gamle dage. Det er ikke længere en sport, hvor gentlemanship og fairplay har plads. Og det har det vel ikke været siden 60erne og 70erne. I stedet er det udviklet sig til en scene for aktører, der snyder, tuder, tidstrækker og brokker sig igennem mange af de 90 minutter. Hvis man kan komme bare lidt af det til livs med VAR, så venter jeg hellere end gerne 5 minutter på den korrekte kendelse i de indledende år, i stedet for at glo på brokkeri i 3 minutter på banen. Og forhåbentlig vil man i langt højere grad ikke sidde tilbage weekend efter weekend med en følelse af magtesløshed ovenpå endnu en inkompetent dommerpræstation.

Og jeg synes, at det er værd at minde sig selv om, at VAR lige nu (og de kommende år) er på beta-stadie. Det skal nok blive bedre og mere effektivt, når først dommerne vænner sig til det, og når man er blevet bedre klar over, hvornår det skal bruges, og hvornår det ikke skal bruges.

I forhold til det fysiske aspekt af fodbolden, så tror jeg ikke, at der er nogen, der har interesse i at fjerne den reglementerede fysiske kontakt i sporten. Jeg har heller ikke set et eneste tiltag i den retning. Men jo mere af den ureglementerede kontakt, der kan udryddes, jo bedre. Riv i trøjen, skub i ryggen og bevidste albuer i ansigtet gør intet positivt for kampene.
Kloppite

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » lørdag, 24. feb, 2018 19:43

Bundstriden er godt nok intens også. Det er vel kun Burnley, Leicester og Everton, der kan have det nogenlunde roligt ?

Besvar