Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Fowler89 » torsdag, 21. dec, 2023 13:54

Domstolen slår fast, at UEFA's og FIFA's drift af europæisk fodbold strider mod EU's konkurrenceregler.

Den længe ventede dom, der kan ændre fodboldens fremtid, er torsdag formiddag blevet afsagt.

Og det er en dom, der kommer til at give genklang i fodboldeuropa.

EU-domstolen har nemlig givet Super League-klubberne medhold i retssagen mod UEFA og FIFA. Dermed har de to tilbageværende udbryderklubber, Real Madrid og FC Barcelona, vundet retssagen ved EU-domstolen, hvor der blandt andet er taget stilling til, om fodboldforbundene har krav på at skulle godkende de private ligaer.

Domstolen har også taget stilling til, om det skal være lovligt at sanktionere hold fra udbryderligaer, som UEFA og FIFA har truet med. Det vil være i strid mod loven, viser EU-domstolens kendelse på X.

Den første høring i EU-domstolen var i juli 2022. Afgørelsen blev udskudt fra begyndelsen af 2023 til slutningen af året.

EU-domstolen slog derudover fast, at torsdagens dom ikke er en blåstempling af selve Super League-projektet.

12 klubber annoncerede Super League
Sagen udspringer fra april 2021, hvor 12 af verdens største fodboldklubber præsenterede en udbryderliga uden om de to store forbund ved navn Super League.

To dage senere trak ni af klubberne sig, hvilket efterlod FC Barcelona, Real Madrid og Juventus tilbage. Siden trak sidstnævnte klub sig også. De to LaLiga-klubber har trods den massive modstand holdt fast.

Fodbolden dør uden en udbryderliga, har Real Madrid-præsident Florentino Perez tidligere udtalt.

Ud over de tre ovennævnte klubber var Inter, AC Milan, Atlético Madrid, Liverpool, Chelsea, Manchester City, Manchester United, Tottenham og Arsenal en del af Super League-projektet.

UEFA- og FIFA-sanktioner
Da UEFA og FIFA hørte om udbryderligaen, ledte de straks efter sanktionsmuligheder.

Den mest markante mulige sanktion var at udelukke klubbernes spillere fra at deltage i VM og EM.

Det var sådanne sanktioner EU-domstolen skulle vurdere, om er lovlige.
https://sport.tv2.dk/fodbold/2023-12-21 ... hyqinhGGnc

mortenbak
Indlæg: 3082
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af mortenbak » fredag, 22. dec, 2023 05:38

Jeg hverken tror eller håber på at en evt Superleague, bliver en succes.

Den er endnu et eksempel på den grådighed, der efterhånden gennemsyrer fodbold og verden generelt.

Skulle Liverpool vælge at deltage, så er det slut for mig. Jeg kan slet ikke se det tillokkende i en sådan liga - uanset om der er op og nedrykning. I forvejen synes jeg CHL er træls, når Liverpool ikke deltager. Jeg vil anytime hellere se Liverpool vs ethvert PL hold, end jeg vil se CHL.

Håber regeringerne i europa kan indrages og vedtage regler, der kan sanktionere de deltagende klubber. Og hvis ikke håber jeg at fodboldfans i verden "straffer" dem ved simpelthen at forlade fanbasen.

TG12
Indlæg: 1626
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af TG12 » fredag, 22. dec, 2023 14:17

mortenbak skrev:
fredag, 22. dec, 2023 05:38
Jeg hverken tror eller håber på at en evt Superleague, bliver en succes.

Den er endnu et eksempel på den grådighed, der efterhånden gennemsyrer fodbold og verden generelt.

Skulle Liverpool vælge at deltage, så er det slut for mig. Jeg kan slet ikke se det tillokkende i en sådan liga - uanset om der er op og nedrykning. I forvejen synes jeg CHL er træls, når Liverpool ikke deltager. Jeg vil anytime hellere se Liverpool vs ethvert PL hold, end jeg vil se CHL.

Håber regeringerne i europa kan indrages og vedtage regler, der kan sanktionere de deltagende klubber. Og hvis ikke håber jeg at fodboldfans i verden "straffer" dem ved simpelthen at forlade fanbasen.
Regeringerne blander sig rigeligt i folks liv. De har sku bedre ting at fokusere på. Såsom global miljøpolitik, geopolitisk sikkerhed, eller andet der reelt gør en forskel. Fodbold har ikke reddet nogen.

Om man er imod super leauge er en personlig holdning. Jeg er ikke selv ubetinget fan. Det ville jeg være hvis man lavede et setup lignende de amerikanske sportsgrene.

Men jeg mener oprigtigt et sådan projekt bedre kan få løst nogle af de mange problemer vi ser, med de gamle forbund. Herunder alt for mange kampe, for dårlige dommere -uden konsekvens, manglende FFP, og flere andre problemer.

Nu sætter man sin lid til de gamle korrupte UEFA/FIFA/PFA skal råde bod på egne fejl. Det er en kende naivt.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 26. dec, 2023 17:58

Giv jer bare god tid - Hastværk er lastværk:
Billede
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Fowler89
Indlæg: 1290
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Fowler89 » fredag, 29. dec, 2023 19:03

https://bold.dk/fodbold/nyheder/medie-f ... DGxpdhPyEc

Jøses Saudi Arabien…


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Emmy » onsdag, 03. jan, 2024 08:51

Flot rekord af Milner i går.
Jeg er stadig skuffet over at han ikke er i klubben. Den reko burd have været i vores trøje.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » onsdag, 03. jan, 2024 09:13

Emmy skrev:
onsdag, 03. jan, 2024 08:51
Flot rekord af Milner i går.
Jeg er stadig skuffet over at han ikke er i klubben. Den reko burd have været i vores trøje.
Han kunne i hvert fald godt have fået et par kampe nu her på venstre back'en, så Gomez kunne få lidt hvile. Mit indtryk af Milner var imidlertid, at det var ham selv, som ville videre, da han vidste, at hans spilletid ville blive mere og mere perifær, og at han derfor takkede ja til et tilbud fra Albions.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Emmy » onsdag, 03. jan, 2024 10:37

Han fik aldrig et tilbud fra os. Klopp har nævnt sin skuffelse over det.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7305
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 04. jan, 2024 14:21

To Premier League klubber bliver kigget i sømmene og risikerer at blive straffet for brud på FFP-regulativerne. Den ene klub er Nottingham Forest, den anden er...Everton igen.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7305
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 04. jan, 2024 17:39

Så sker der lidt i Manchester City igen:

https://josimarfootball.com/2024/01/04/ ... onnection/
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13748
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 08. jan, 2024 17:31

Der Kaiser er taget over regnbuen. Hvil i fred.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » mandag, 08. jan, 2024 19:34

Hr. Drejer skrev:
mandag, 08. jan, 2024 17:31
Der Kaiser .......
For mig var det nyt, at han allerede som 20 årig var med på midtbanen på Vesttysklands VM-hold i 1966, og at han i VM-finalen mandsopdækkede Bobby Charlton, og at han scorede 4 mål i turneringen og blev kåret som bedste unge spiller.
Han vil for mig altid stå som personificeringen af Libero rollen, og så var han i mine øjne derudover også personificeringen af en arrogant tysker, som ikke gik af vejen for lyssky aktiviteter og lokumsaftaler omkring placeringen af VM-turneringer.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hr. Drejer
Indlæg: 13748
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 09. jan, 2024 04:59

Det er vigtigt at påpege at Beckenbauer aldrig blev dømt. Det ved du også Cynwal, og det efterlader dine beskyldninger som dét det er; nemlig beskyldninger, og intet andet.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11291
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » tirsdag, 09. jan, 2024 05:53

Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 09. jan, 2024 04:59
Det er vigtigt at påpege at Beckenbauer aldrig blev dømt. Det ved du også Cynwal, og det efterlader dine beskyldninger som dét det er; nemlig beskyldninger, og intet andet.
Jep. Sagen blev henlagt, efter at FIFA indførte en 10 års forældelsesfrist for bestikkelsessager, hvilket der ellers tidligere ikke havde været forældelsesfrist for, hvornår man kunne anklages/undersøges:
https://www.si.com/soccer/2021/02/25/fi ... imitations
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

mortenbak
Indlæg: 3082
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af mortenbak » tirsdag, 09. jan, 2024 08:22

Cynwal skrev:
tirsdag, 09. jan, 2024 05:53
Hr. Drejer skrev:
tirsdag, 09. jan, 2024 04:59
Det er vigtigt at påpege at Beckenbauer aldrig blev dømt. Det ved du også Cynwal, og det efterlader dine beskyldninger som dét det er; nemlig beskyldninger, og intet andet.
Jep. Sagen blev henlagt, efter at FIFA indførte en 10 års forældelsesfrist for bestikkelsessager, hvilket der ellers tidligere ikke havde været forældelsesfrist for, hvornår man kunne anklages/undersøges:
https://www.si.com/soccer/2021/02/25/fi ... imitations
Det var da heldigt og belejligt...... :o

Besvar