Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 06. aug, 2020 08:18

Jeg tror, at de går efter Hr. Drejer's motto om - "Who dares wins".

Jeg tror, at de vil udnytte vores andres åbenlyse begrænsede handlemuligheder i denne tid for at komme nærmere toppen ved at gældsætte klubben yderligere.
Hvis missionen ikke lykkes og vi og shitty fortsætter med at dominere de næste 3-5 år, så ryger deres popularitet et godt stykke ned, og deres store aftaler er slet ikke det samme værd næste gang, de skal forhandles.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 06. aug, 2020 08:42

texy skrev:
onsdag, 05. aug, 2020 22:51

Hvordan hulen kan Man Utd, der ikke har ejere som spytter penge i klubben, men i stedet behæfter den med gæld, formå at handle dyrt? Ja, de har høj omsætning, men også meget høje udgifter til både spillere og gæld? Rammes deres omsætning ikke lige så hårdt som vores andres? Eller har de deres egen penge-printer? Det undrer mig.
Det er jo ikke nødvendigvis sådan at deres omsætning rammes lige så hårdt, kan være deres chef jurist har været totalt pandemi-paranoid i de sidste 10 år og har fået taget højde for den mulighed. Jeg har ikke dykket ned i regnskaberne, men jeg forestiller mig at Man Utd's ekstra indtjening sker på salg a spilletrøjer og merchandise i Asien og reklamesøjler og alt det der, mens at det umiddelbare tab i tv-penge og kampdagsomsætning nok er det samme i pund(tæt på), men dermed er det procentvise tab for dem mindre, fordi deres samlede omsætning er større.

Rigtig meget af det handler jo om risiko vurdering. Altså Liverpool ser ikke en grund til at løbe en risiko ved at bruge £100+ millioner på en spiller, der ikke nødvendigvis gør start 11'eren bedre. Fordi risikoen er den samme, men den potentielle gevinst er ikke super stor.
Derimod har du Man Utd, der hænger med røven i top 4 skorpen, de har meget større mulighed for at forbedre pointhøsten ved at hente samme £100 millioner spiller, fordi han ikke bare vil spadsere ind i startopstillingen, men han vil også være en af deres største stjerner, nærmest fra dag 1.

Men i sidste ende handler det jo nok om at Man Utd tror de er "too big to fail". Glazer familien kan stadig sælge klubben for en pæn slat penge, selvom det går helt galt for dem.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » torsdag, 06. aug, 2020 09:24

Scum opererer vel også med en helt anden og kæmpe gæld end mage andre klubber.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Niels K » torsdag, 13. aug, 2020 10:48

The record sale progression of every Premier League club

https://www.football365.com/news/record ... -liverpool

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 13. aug, 2020 13:27

https://www.bbc.com/sport/football/53765807
FA Cup: No replays during 2020-21 season
Ikke nogen FA Cup omkampe ved uafgjorte, det burde gavne os lidt og er også på tide, IMØ, selvom det i første omgang er midlertidigt.

præmie pengene halveres pga. pandemien, det er ikke så vigtigt.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 21. aug, 2020 17:50

Niels K skrev:
torsdag, 06. aug, 2020 08:18
Jeg tror, at de går efter Hr. Drejer's motto om - "Who dares wins".
Jeg føler mig beæret over at blive associeret med disse tre berømte ord. Men jeg kan desværre ikke tage æren for dem. Den tilfalder ene og alene Speciel Air Service.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Red Man Walking
Indlæg: 402
Tilmeldt: fredag, 07. aug, 2015 22:11
Geografisk sted: Aarhus C
Alder: 38

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Red Man Walking » lørdag, 22. aug, 2020 17:43

Venner, prøv lige at tjek RAWK’s Man United tråd ud? Der er gang i de helt store græske ordspil om Harry Maguire sagen lige nu. En del af dem er sindsygt sjove:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » mandag, 24. aug, 2020 20:37

Jeg morer mig gevaldigt over at Maguire er tiltalt for vold mod og bestikkelse af en betjent i Grækenland.
"We're not racist, we only hate the mancs"

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJJ » tirsdag, 25. aug, 2020 19:19

Og nu er han fundet skyldig (dommen vil blive appelleret). Hvad pokker lavede han også på Mykynos? Det er sgu da ikke et sted at tage hen.

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » tirsdag, 25. aug, 2020 20:28

AJJ skrev:
tirsdag, 25. aug, 2020 19:19
Og nu er han fundet skyldig (dommen vil blive appelleret). Hvad pokker lavede han også på Mykynos? Det er sgu da ikke et sted at tage hen.
Synes, at det er svært at finde ud af, hvad der er op og ned i den sag. Hvis søsteren har mærke fra nålestik og i øvrigt toxiner i blodet, så frikender det i mine øjne Maguire.

Ved i hvert fald af personlig erfaring, at græsk politi selv definerer der regler.
Kloppite

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 25. aug, 2020 20:47

"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » tirsdag, 25. aug, 2020 20:58

Barcelona er fuldstændigt fucked hvis det passer med klausulen om at han kan skifte gratis
"We're not racist, we only hate the mancs"

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af athomsen » onsdag, 26. aug, 2020 08:48

texy skrev:
tirsdag, 25. aug, 2020 20:28
AJJ skrev:
tirsdag, 25. aug, 2020 19:19
Og nu er han fundet skyldig (dommen vil blive appelleret). Hvad pokker lavede han også på Mykynos? Det er sgu da ikke et sted at tage hen.
Synes, at det er svært at finde ud af, hvad der er op og ned i den sag. Hvis søsteren har mærke fra nålestik og i øvrigt toxiner i blodet, så frikender det i mine øjne Maguire.

Ved i hvert fald af personlig erfaring, at græsk politi selv definerer der regler.
Nej det gør det på absolut ingen måde. En forbrydelse retfærdiggører ikke en anden. Hvis din søster bliver skudt, må du jo heller ikke efterfølgende skyde gerningsmanden. Han har været en klaphat og skal selvfølgelig tage sin straf. Så mister han nok anførerbindet i en sæson og får det tilbage igen efter et års tid.

athomsen
Indlæg: 2756
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:20
Geografisk sted: Aalborg

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af athomsen » onsdag, 26. aug, 2020 08:51

Emmy skrev:
tirsdag, 25. aug, 2020 20:58
Barcelona er fuldstændigt fucked hvis det passer med klausulen om at han kan skifte gratis
Det lyder mærkeligt - men det har været fremme tidligere.

HVIS han smutter (kunne godt forestille mig det er taktisk for at få sin vilje igennem), så bliver de fanhyleme nødt til at bruge oceaner af penge på nye spillere for at tilfredsstille deres fans. Men det er jo det farlige, når en person bliver større end klubben.

Det ser dog ud til, at de ikke har de penge. Store dele af holdet er også oppe i alderen og skal til at fornyes - så HVIS det er rigtigt, så er de max. presset.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 26. aug, 2020 09:06

athomsen skrev:
Emmy skrev:
tirsdag, 25. aug, 2020 20:58
Barcelona er fuldstændigt fucked hvis det passer med klausulen om at han kan skifte gratis
Det lyder mærkeligt - men det har været fremme tidligere.

HVIS han smutter (kunne godt forestille mig det er taktisk for at få sin vilje igennem), så bliver de fanhyleme nødt til at bruge oceaner af penge på nye spillere for at tilfredsstille deres fans. Men det er jo det farlige, når en person bliver større end klubben.

Det ser dog ud til, at de ikke har de penge. Store dele af holdet er også oppe i alderen og skal til at fornyes - så HVIS det er rigtigt, så er de max. presset.
Der kommer selvfølgelig et stort hul i lønbudgettet hvis Messi smutter, men så bliver de jo nok nødt til at få deres Big Money signings Coutinho, Dembele, Braithwaithe og Griezmann til at fungere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar