Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LarsU » onsdag, 20. okt, 2010 13:32

Fribytter skrev:
Jæger skrev:
Fribytter skrev:
Skovdal skrev:
Fribytter skrev:Men hvorom alting er, så virker det umiddelbart problematisk, at man har en gruppe ældre spillere, der stadig lader til at være afgørende for præstationerne, og hvor afløserne ikke ser ud til at have samme niveau. Der er ingen arvtager til Giggs (Nanis gode spil er imø. knyttet til højrekanten), der er ingen arvtager til Scholes (Carrick er faldet voldsomt i niveau, og Anderson har slet ikke levet op til forventningerne), der er ingen arvtager til Ferdinand (Evans er ikke særlig stabil, og Smalling er stadig en udviklingsspiller), og der er ingen arvtager for VdS. Man kan jo ikke bare tage for givet, at de bliver ved med at præstere. Formnedgangen kan jo være lige rundt om hjørnet i den alder.

Hvis Rooney sælges, så er der ingen fremtidig lederfigur på holdet. En del kan sikkert reddes på overgangsmarkedet, og et salg af Rooney må give Ferguson nogle penge at købe ind for, men imø. kræver et salg af Rooney, at der hentes nye spillere, der kan bidrage med noget her og nu. Og så kan Ferguson ikke længere nøjes med halve successer som Berba, Hargreaves, Anderson og Carrick (eller satse forkert som ved Berba over Tevez og Evans over Piqué).
Hvis jeg ikke har læst helt forkert, så får de kun godt 50 mill. for Rooney.
Jeg tvivler på, at Webster-dommen bliver aktuel, men hvis det skulle ske, så vil Rooney da virkelig blive lagt for had.
Det kommer da så sandelig an på om han bliver solgt til januar? Må spillerne ikke lave forhånds kontrakt med klubber et halvt år før kontraktens udløb? Jeg kunne godt forestille mig, at en klub som Real Madrid køber ham til sommer. Derimod kan jeg også forestille mig at han måske bliver solgt til januar, såfremt at konkurrencen formentlig vil være relativ hård.
Webster-dommen er jo den dom, der giver spillere lov til at købe sig fri af en kontrakt ved at betale, hvad resten af kontrakten er værd - UEFA/FIFA har vist dikteret, at det kan ske efter x-antal år alt afhængig af alder.

Bosman-dommen er vist den, der har indflydelse på, hvornår spillere må snakke om kontrakt med andre klubber uden om den klub, som de pt. er under kontrakt med. Rooney kan til januar om et år snakke kontrakt med andre klubber. Til sommer kan han købe sig ud af sin kontrakt for omkring 50 mio. kr. Hvor Bosman-dommen har stor indflydelse på spillermarkedet idag, så har Websterdommen ikke rigtigt vundet indpas endnu. Jeg tror ikke, at Webster-dommen spiller en rolle for Rooneys pris.
Men hvorfor ikke? Hvis købende klubber ved, at Rooney kan købe sig fri af sin kontrakt, så tror jeg da helt sikkert, det vil få en indflydelse på, hvor meget ManU kan få for ham, såvel til januar som til næste sommer. Ved at lade hans kontrakt løbe så længe, som de har gjort, så der kun er 18 måneder tilbage på den, så synes jeg det ser ud som, at ManU har fået sig placeret i en rimelig ringe forhandlingsposition.

Med mindre jeg har misforstået/overset et eller andet - hvilket bestemt ikke er usandsynligt?
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fribytter » onsdag, 20. okt, 2010 14:23

LarsU skrev:
Fribytter skrev:
Jæger skrev:
Fribytter skrev:
Skovdal skrev:
Fribytter skrev:Men hvorom alting er, så virker det umiddelbart problematisk, at man har en gruppe ældre spillere, der stadig lader til at være afgørende for præstationerne, og hvor afløserne ikke ser ud til at have samme niveau. Der er ingen arvtager til Giggs (Nanis gode spil er imø. knyttet til højrekanten), der er ingen arvtager til Scholes (Carrick er faldet voldsomt i niveau, og Anderson har slet ikke levet op til forventningerne), der er ingen arvtager til Ferdinand (Evans er ikke særlig stabil, og Smalling er stadig en udviklingsspiller), og der er ingen arvtager for VdS. Man kan jo ikke bare tage for givet, at de bliver ved med at præstere. Formnedgangen kan jo være lige rundt om hjørnet i den alder.

Hvis Rooney sælges, så er der ingen fremtidig lederfigur på holdet. En del kan sikkert reddes på overgangsmarkedet, og et salg af Rooney må give Ferguson nogle penge at købe ind for, men imø. kræver et salg af Rooney, at der hentes nye spillere, der kan bidrage med noget her og nu. Og så kan Ferguson ikke længere nøjes med halve successer som Berba, Hargreaves, Anderson og Carrick (eller satse forkert som ved Berba over Tevez og Evans over Piqué).
Hvis jeg ikke har læst helt forkert, så får de kun godt 50 mill. for Rooney.
Jeg tvivler på, at Webster-dommen bliver aktuel, men hvis det skulle ske, så vil Rooney da virkelig blive lagt for had.
Det kommer da så sandelig an på om han bliver solgt til januar? Må spillerne ikke lave forhånds kontrakt med klubber et halvt år før kontraktens udløb? Jeg kunne godt forestille mig, at en klub som Real Madrid køber ham til sommer. Derimod kan jeg også forestille mig at han måske bliver solgt til januar, såfremt at konkurrencen formentlig vil være relativ hård.
Webster-dommen er jo den dom, der giver spillere lov til at købe sig fri af en kontrakt ved at betale, hvad resten af kontrakten er værd - UEFA/FIFA har vist dikteret, at det kan ske efter x-antal år alt afhængig af alder.

Bosman-dommen er vist den, der har indflydelse på, hvornår spillere må snakke om kontrakt med andre klubber uden om den klub, som de pt. er under kontrakt med. Rooney kan til januar om et år snakke kontrakt med andre klubber. Til sommer kan han købe sig ud af sin kontrakt for omkring 50 mio. kr. Hvor Bosman-dommen har stor indflydelse på spillermarkedet idag, så har Websterdommen ikke rigtigt vundet indpas endnu. Jeg tror ikke, at Webster-dommen spiller en rolle for Rooneys pris.
Men hvorfor ikke? Hvis købende klubber ved, at Rooney kan købe sig fri af sin kontrakt, så tror jeg da helt sikkert, det vil få en indflydelse på, hvor meget ManU kan få for ham, såvel til januar som til næste sommer. Ved at lade hans kontrakt løbe så længe, som de har gjort, så der kun er 18 måneder tilbage på den, så synes jeg det ser ud som, at ManU har fået sig placeret i en rimelig ringe forhandlingsposition.

Med mindre jeg har misforstået/overset et eller andet - hvilket bestemt ikke er usandsynligt?
Jeg vil heller ikke garantere, at Webster-dommen ikke direkte eller indirekte har indflydelse. Jeg tror det bare ikke.

Og det er jo helt klart idiotisk af Man. Utd. ikke at have fået Rooneys underskrift på en kontraktforlængelse noget før. Han udtalte vist i maj, at han var parat til at underskrive en forlængelse, men klubben ventede vist, fordi de så kunne spare penge. Rooney udtalte så i samme ombæring, at med to-tre nye spillere kunne Man. Utd. vinde titlen fra CFC. Sommerens transferaktiviteter har måske fået ham på andre tanker, og rygterne går på, at Rooney ville have meldt ud i august, at han ville væk, men der havde han så fået nys om, at NOTW havde opsporet luderhistorien, hvorfor han valgte at afvente situationen. Derfor den lidt mærkelige timing.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LarsU » onsdag, 20. okt, 2010 14:59

Her er en lidt grundigere analyse af sagen:

http://www.telegraph.co.uk/sport/footba ... ooney.html


Chelsea prepare £20m bid for unsettled Manchester United striker Wayne Rooney


Jason Burt


Although the offer would fall far short of the expected £35 million bid by Manchester City, sources suggested on Tuesday night that Chelsea believe they may be favourites to secure the Manchester United striker because mr. ferguson Ferguson would rather sell to them.

Indeed it is understood that Chelsea have been closely tracking Rooney's situation for several months after being alerted that he may not be happy at Old Trafford and was open to the idea of leaving with less than two years on his contract.


Real Madrid are the only other club seriously in the running to sign the 24 year-old, but it is uncertain what kind of offer they are considering, especially as they would prefer to wait until the summer before making a move.

United will make it clear to all suitors that they want to do a deal sooner than that. This is largely because the value of striker will have diminished by the end of the season, when he will enter the final year of his contract, and also because Ferguson has decided he wants the player to leave as soon as possible to cause minimum disruption.

Although Rooney is, according to sources, "100 per cent sure he wants to move" and is prepared to join City, who will also offer him by far the biggest wages, he is believed to be keen on Chelsea.

Ferguson, who has been given a mandate to sell by United's American owners the Glazers, would ideally prefer Rooney to leave the Premier League and move abroad.

Real are the most likely to make an offer and there are undoubtedly players, particularly Karim Benzema and Kaka, in whom United would be interested, especially as it is understood that a straight cash deal would involve a large portion of the money going to Everton as a sell-on fee, believed to be 25 per cent of any profit United make on Rooney.

Real have already made it known that they are looking to offload certain players, and that list includes Lassana Diarra and Fernando Gago. However, Rooney has also indicated he would rather stay in England.

Chelsea's interest in Rooney is long-standing and manager Carlo Ancelotti, who is pushing for the signing, is an avowed fan, having praised the striker last season for his performances. On the eve of Chelsea's Champions League tie against Spartak Moscow, Ancelotti admitted he would be interested.

Chelsea owner Roman Abramovich is, according to sources close to him, still hoping to sign Fernando Torres having had a long-standing interest in the Liverpool striker.

A bid was lodged in the summer, and although this fell below Liverpool's valuation, the club's plight, and the Spaniard's unhappiness, may lead to Chelsea making a renewed offer in the next transfer window.

It is not beyond the realms of possibility that they could bid for both Rooney and Torres, with one source suggesting on Tuesday that this was "Roman's dream".

Quite where that would leave Didier Drogba and Nicolas Anelka remains to be seen, although Chelsea are acutely aware that they will have to eventually replace their main strikers, who are both over 30.

The likelihood is that Chelsea will not offer enough for Rooney to convince United to sell to them, rather than City. It will also be difficult to persuade Abramovich to increase his bid given the player's contract situation and the personal problems he has faced.

He will want to drive a hard bargain for Rooney, who could buy himself out of the final year of his deal for about £5 million next summer. "Why would someone pay the market rate right now?" one source said on Tuesday night.

Tottenham manager Harry Redknapp alluded to this on Tuesday night when he said: "It's an amazing situation that Rooney could become a free agent, someone who is worth £50-60 million.

"He's in a situation whereby if he does not want to sign a contract then in 18 months he is a free agent. He's in a position where if someone gives him personally £30 million then he is still a cheap player. He can go down that road and Man United can do nothing about it."
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LarsU » torsdag, 21. okt, 2010 09:43

Rooneys kommentarer om, at han ikke mener, at ManU længere kan tiltrække de største navne i fodboldens verden, må være noget af et slag i klubbens selvforståelse og selviscenesættelse som 'verdens største klub'. Der er - heldigvis - nogle ganske store perspektiver i dette overraskende drama.

På den anden side, hvis Hodgson tillader Torres at flytte til ManU uden at 'put up a fight', så understreger det også vores inferiøre position i forhold til ManU.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » torsdag, 21. okt, 2010 10:08

LarsU skrev:På den anden side, hvis Hodgson tillader Torres at flytte til ManU uden at 'put up a fight', så understreger det også vores inferiøre position i forhold til ManU.
Mon han er manager længe nok til og føre det ud i livet? Hvis han er, må han vel finde sig i og blive lagt lige så meget for had, som g & h. Har skrevet det et par gange før, og gør det igen. Torres og hans attitude, lagt oveni han 250-300 dage om året, hvor han enten er skadet eller ikke i form, gør jeg gerne ser ham afskibet.....Men ikke til scum, der sætter jeg godt nok grænsen
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarhus » fredag, 22. okt, 2010 13:51


Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fribytter » fredag, 22. okt, 2010 13:51

Nå ja, så forlængede Rooney alligevel. Det må ikke have været godt for Man. Utd.'s lønstruktur.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Alonso » fredag, 22. okt, 2010 14:05

Så er han på 1 minut gået fra at være et illoyalt og forræderisk svin, til at være fansenes mand der blev ført bag lyset af sin agent.

Fodboldfans er som regel kendetegnet ved en ekstraordinær ting: Modsat andre mennesker falder gruppens samlede intelligensniveau jo flere der kommer til ;)

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fribytter » fredag, 22. okt, 2010 14:08

Alonso skrev:
Så er han på 1 minut gået fra at være et illoyalt og forræderisk svin, til at være fansenes mand der blev ført bag lyset af sin agent.

Fodboldfans er som regel kendetegnet ved en ekstraordinær ting: Modsat andre mennesker falder gruppens samlede intelligensniveau jo flere der kommer til ;)
Det er dog overraskende, at Ferguson lader sig trække sådan rundt i manegen. Hvad blev der af ham, der smed Stam ud af klubben pga. en bog og tyrede en fodboldstøvle i hovedet på Beckham? Jeg tror, the hair dryer har mistet en del effekt med denne sag.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Alonso » fredag, 22. okt, 2010 14:14

Det er svært at svare på. Men rødvinstuden har vel heller ikke mere end et par sæsoner i sig.
Dog må man også erkende, at Man Utd havde været godt og grundigt fucked, hvis Rooney var smuttet.

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fribytter » fredag, 22. okt, 2010 14:22

Alonso skrev:Det er svært at svare på. Men rødvinstuden har vel heller ikke mere end et par sæsoner i sig.
Dog må man også erkende, at Man Utd havde været godt og grundigt fucked, hvis Rooney var smuttet.
Det kan selvfølgelig være, at han tænker på det hold, han efterlader, og mindre på hans egen autoritet (som nok også kan tåle et par hak uden at svinde fuldstændig ind).

Men det var jo netop helt fucked at sælge Stam dengang. Var det en 35årig L. Blanc, der erstattede ham?
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Alonso
Indlæg: 5105
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:53
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Alonso » fredag, 22. okt, 2010 14:26

Fribytter skrev:
Alonso skrev:Det er svært at svare på. Men rødvinstuden har vel heller ikke mere end et par sæsoner i sig.
Dog må man også erkende, at Man Utd havde været godt og grundigt fucked, hvis Rooney var smuttet.
Det kan selvfølgelig være, at han tænker på det hold, han efterlader, og mindre på hans egen autoritet (som nok også kan tåle et par hak uden at svinde fuldstændig ind).

Men det var jo netop helt fucked at sælge Stam dengang. Var det en 35årig L. Blanc, der erstattede ham?
Det er jo den dårlige side af Ferguson, men omvendt må man også bare erkende at han altid har fundet afløseren før det blev alt for kritisk. Det har lidt været hans legacy.

Men alt er jo godt i Man Utd. Vi ved jo alle, at Mourinho uden at tøve vil sige jobbet op i Real Madrid, så han kan tage over når Ferguson stopper. Bare fordi det er Man Utd. Jeg har sågar hørt at Mourinho skulle have en klausul i sin kontrakt, så han kan komme ud af kontrakten, hvis Man Utd kommer og banker på ;) :lol:

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Fribytter » fredag, 22. okt, 2010 14:39

Alonso skrev:
Fribytter skrev:
Alonso skrev:Det er svært at svare på. Men rødvinstuden har vel heller ikke mere end et par sæsoner i sig.
Dog må man også erkende, at Man Utd havde været godt og grundigt fucked, hvis Rooney var smuttet.
Det kan selvfølgelig være, at han tænker på det hold, han efterlader, og mindre på hans egen autoritet (som nok også kan tåle et par hak uden at svinde fuldstændig ind).

Men det var jo netop helt fucked at sælge Stam dengang. Var det en 35årig L. Blanc, der erstattede ham?
Det er jo den dårlige side af Ferguson, men omvendt må man også bare erkende at han altid har fundet afløseren før det blev alt for kritisk. Det har lidt været hans legacy.

Men alt er jo godt i Man Utd. Vi ved jo alle, at Mourinho uden at tøve vil sige jobbet op i Real Madrid, så han kan tage over når Ferguson stopper. Bare fordi det er Man Utd. Jeg har sågar hørt at Mourinho skulle have en klausul i sin kontrakt, så han kan komme ud af kontrakten, hvis Man Utd kommer og banker på ;) :lol:
Jamen det er jo rigtig nok.

Jeg er dog spændt på, hvordan Mourinho vil præstere, hvis han sidder i over tre sæsoner. Han har en tendens til at hakke på andre folk i organisationen, og han har en tendens til at efterlade trupper med en relativ høj gennemsnitsalder.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Guffi182 » fredag, 22. okt, 2010 14:42

Som om det var en stor overraskelse :roll: Han skulle da bare have mere i løn..

Spillere og agenter har alt for meget magt i dag.
Billede

Brag
Indlæg: 434
Tilmeldt: tirsdag, 13. jan, 2009 15:37
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 57

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Brag » fredag, 22. okt, 2010 19:42

Fribytter skrev:
Alonso skrev:Det er svært at svare på. Men rødvinstuden har vel heller ikke mere end et par sæsoner i sig.
Dog må man også erkende, at Man Utd havde været godt og grundigt fucked, hvis Rooney var smuttet.
Det kan selvfølgelig være, at han tænker på det hold, han efterlader, og mindre på hans egen autoritet (som nok også kan tåle et par hak uden at svinde fuldstændig ind).

Men det var jo netop helt fucked at sælge Stam dengang. Var det en 35årig L. Blanc, der erstattede ham?
Ja Stam var fantastisk, men han kvajede sig ved at hænge Ferguson, og flere af spillerne ud offenligt i sin bog.
Han var ikke populær i truppen, efter hans udtalelser. og tror ikke der var nogen vej udenom for Ferguson.
Det har altid været vigtigt for Ferguson, at have den rigtige harmoni og stemning i truppen.
Jo det var L.Blanc der afløste ham i en overgangsperiode, og jeg syntes faktisk han gjore det rigtig godt, ville godt have haft ham 10 år før, og det prøvede ferguson også,
uden at det lykkedes.
Der er faktisk flere af de unge forsvarsspillere, fra dengang der udtalte, at de lærte enormt meget, af Laurent Blanc. Det var især Rio og Brown.
Mvh.Brag.

Besvar