Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
McRae

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af McRae » torsdag, 18. nov, 2010 20:06

God humor der.

Bortset fra det, så er det da en god nyhed for ham og for dansk fodbold. Lige indtil han havner på bænken, that is.

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » fredag, 19. nov, 2010 08:13

Spørgsmålet er vel om han købes som reserve. Det må betyde Kuszczak skifter senest til sommer.

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Rasmus » fredag, 19. nov, 2010 09:50

AJ skrev:Spørgsmålet er vel om han købes som reserve.
Jeg kunne ikke forestille mig andet. I den forbindelse er jeg stadig nervøs for Peter Schmeichels "gæt", at de vil gå efter en som Pebe Reina. Det kan godt være, Schmeichel er en tumpe af anseelige dimensioner, men han ved vel nok, hvad der rører sig på Old Trafford.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » fredag, 19. nov, 2010 17:16

Det er lige før jeg tror du overvurderer Peter Schmeichel. Han har tit heller intet begreb om affærer angående klubben eller Ferguson.

Misforstå mig nu ikke. Jeg siger ikke Lindegaard er verdensklasse eller noget (det har jeg i øvrigt ikke belæg for at udtale mig om). Jeg kunne bare sagtens forestille mig Ferguson købe ham med henblik på at afløse van der Sar når han stopper. Det er meget der ikke er logisk, men hvis Lindegaard alligevel ikke er tiltænkt en startplads på sigt, hvorfor så ikke bare nøjes med Ben Amos (og/eller Kuszczak for den sags skyld) som gardering for den nye førstekeeper. Jeg har faktisk en idé om at Lindegaard bliver en kanin der trækkes op af Fergusons hat, og at han bliver kørt i stilling til at afløse van der Sar når han stopper.
Hvis han så fejler, tror jeg til gengæld ikke Ferguson vil vente længe på at hente en mere profileret målmand, da han gerne ser en ny Bosnich, Howard, Carroll undgået.

Brag
Indlæg: 434
Tilmeldt: tirsdag, 13. jan, 2009 15:37
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 57

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Brag » fredag, 19. nov, 2010 19:55

AJ skrev:Det er lige før jeg tror du overvurderer Peter Schmeichel. Han har tit heller intet begreb om affærer angående klubben eller Ferguson.

Misforstå mig nu ikke. Jeg siger ikke Lindegaard er verdensklasse eller noget (det har jeg i øvrigt ikke belæg for at udtale mig om). Jeg kunne bare sagtens forestille mig Ferguson købe ham med henblik på at afløse van der Sar når han stopper. Det er meget der ikke er logisk, men hvis Lindegaard alligevel ikke er tiltænkt en startplads på sigt, hvorfor så ikke bare nøjes med Ben Amos (og/eller Kuszczak for den sags skyld) som gardering for den nye førstekeeper. Jeg har faktisk en idé om at Lindegaard bliver en kanin der trækkes op af Fergusons hat, og at han bliver kørt i stilling til at afløse van der Sar når han stopper.
Hvis han så fejler, tror jeg til gengæld ikke Ferguson vil vente længe på at hente en mere profileret målmand, da han gerne ser en ny Bosnich, Howard, Carroll undgået.
Er faktisk ret enig med dig, jeg tror også godt det kan hænge sådan sammen.
men vi kan ikke have Amos som rerservekeeper, han er ikke god nok, og Kuszczak vil gerne væk, så måske han ender som 2. keeper alligevel, hvis han ikke overrasker og slår til.
Mvh.Brag.

Brag
Indlæg: 434
Tilmeldt: tirsdag, 13. jan, 2009 15:37
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 57

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Brag » fredag, 19. nov, 2010 20:01

AJ skrev:Det er lige før jeg tror du overvurderer Peter Schmeichel. Han har tit heller intet begreb om affærer angående klubben eller Ferguson.

Misforstå mig nu ikke. Jeg siger ikke Lindegaard er verdensklasse eller noget (det har jeg i øvrigt ikke belæg for at udtale mig om). Jeg kunne bare sagtens forestille mig Ferguson købe ham med henblik på at afløse van der Sar når han stopper. Det er meget der ikke er logisk, men hvis Lindegaard alligevel ikke er tiltænkt en startplads på sigt, hvorfor så ikke bare nøjes med Ben Amos (og/eller Kuszczak for den sags skyld) som gardering for den nye førstekeeper. Jeg har faktisk en idé om at Lindegaard bliver en kanin der trækkes op af Fergusons hat, og at han bliver kørt i stilling til at afløse van der Sar når han stopper.
Hvis han så fejler, tror jeg til gengæld ikke Ferguson vil vente længe på at hente en mere profileret målmand, da han gerne ser en ny Bosnich, Howard, Carroll undgået.
Og du har ret med Scmeichel, han aner ikke hvad der sker i united, kan godt være han stadig følger klubben, og også snakker med Ferguson, men han får ikke noget at vide om klubbens planer, og nyindkøb. Det er der heldigvis ingen tidligere spillere der får noget at vide om, lige med undtagelse af Solskjær.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Rasmus » fredag, 19. nov, 2010 23:40

AJ skrev:Det er lige før jeg tror du overvurderer Peter Schmeichel. Han har tit heller intet begreb om affærer angående klubben eller Ferguson.
Ja, det kan du nok have ret i. Men jeg hæfter mig nu alligevel ved, at han rent faktisk kender navnet 'Pepe Reina'. Det må nogen da have visket ham i øret. Hvis ikke det er tilfældet, kommer han bare som privatperson med et endog meget kvalificeret bud på, hvem der har bredde nok skuldre til at løfte arven. Det virker for mig endnu mere usandsynligt.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » lørdag, 20. nov, 2010 09:41

Ej, hva'? Det er da mere sandsynligt, at han selv tilslutter sig et bud på en ny målmand - han ser trods alt fodboldkampe - end at nogen skulle fortælle ham noget som helst. Schmeichel har tit rost Reina i Champions League studiet, og da rygterne om Reina til Man Utd alligevel var opstået, er det da kun naturligt, at han støtter op om ideen.

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Rasmus » lørdag, 20. nov, 2010 10:27

Det var bare gas, AJ.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » lørdag, 20. nov, 2010 11:11

:oops:

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Rasmus » lørdag, 20. nov, 2010 13:38

Jeg synes de siger mere om Peter Schmeichel, at den kunne misforstås, end det siger om dig, så ingen grund til flovhedssmilies. :aliboronz2:
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » fredag, 03. dec, 2010 23:56

Umiddelbart lyder Bates som en enormt klog mand.....Jeg er ihvertfald enig med ham, ergo må manden være genial :D Tvivler dog på nogen forbund har nosserne til det, og dem i forbundende rundt om i verden, vil vel heller ikke undvære den gigant hyre de får..... For ikke at tale om alle de bestikkelses penge de får hvert evig eneste måned.

Det er naivt at tro nogen som helst gør som Bates foreslår, men det var jo også naivt at tro Danmark vandt i 92, og LFC vandt da man sad i halvegen 25. maj 05

Leeds-formand Ken Bates reducerer FIFA til 'spild af plads' og opfordrer de store fodboldnationer til at melde sig ud og starte deres eget forbund.
Da det internationale fodboldforbund FIFA torsdag tildelte værtsskaberne for VM i 2018 og 2022 til henholdsvis Rusland og Qatar, var det blandt andet på bekostning af et engelsk kandidatur.

Og beslutningen har åbenbart bragt sindene i den engelske fodboldverden så meget i kog, at fløjshandskerne er blevet kastet på den britiske ø. Således langer Leeds' formand Ken Bates nu i hårde vendinger ud efter FIFA.

- Hvis de ikke havde Spanien, Frankrig, Tyskland og Storbritianien, ville der ikke være et FIFA. Der ville ikke være et UEFA for den sags skyld, lyder det ifølge Sportinglife.com fra Bates, der fortsætter:

- FIFA er en lorteorganisation hævet over enhver lov, og bør behandles med den foragt, de fortjener.

- Den eneste måde at håndtere FIFA på er at trække sig ud og lade dem komme videre med det, siger Bates, der ikke mener, at FIFA er til for andet end at tjene penge og i bund og grund blot er 'spild af plads'.

Adspurgt til de enkelte valg af værtsnationer, er Bates ligeledes klar i sin vurdering.

- Faktum er, at vi har de bedste stadions og den bedste infrastruktur. Hvis du tænker på katastrofen i Champions League-finalen i Moskva for et par år siden, hvor folk blev indkvarteret hundredevis af kilometer væk. Det er en joke.

- Og med hensyn til Qatar - Hvordan skal de udvikle fodbold? Australien, som har en masse stadions og præsenterede et fantastisk OL, ville have kunnet lave et stort show, lyder det.

Udover England var Spanien og Portugal sammen med i kapløbet om værtsskabet i 2018, mens Qatar vandt foran Australien USA, Japan og Sydkor


http://www.bold.dk/nyt/Klubchef-Meld-jer-ud-af-FIFA
Verden er smask fuld af hyklere....

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » lørdag, 04. dec, 2010 11:53

Han kommer jo ikke med nogen argumenter. Hvis VM skulle afholdes det bedste sted, så skulle det jo afholdes det samme sted hver gang. Hvis det er hans holdning så fair nok, men så ville det nok ikke være England, men derimod USA eller Tyskland, der løb med værtsskabet hver gang.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » fredag, 10. dec, 2010 15:53

Hvor meget er det Standard Chartered smider? er det ikke i nærheden af det beløb :dontknow:

Qatar Foundation har indgået et trøjesponsorat med Barcelona, der de kommende seks år årligt kan putte 225 mio. kr. i kassen.
Barcelona har længe haft Unicefs logo på trøjen, og det fortsætter i de kommende seks år. Godt nok har klubben netop indgået en aftale med Qatar Foundation, men de lader Unicef forblive på maven af stjernerne.

Det gør de selvom de kommer til at betale en uhyrlig sum for aftalen. Således skal de årligt sende 225 millioner kroner til den catalanske hovedstad.

- Med denne aftale bliver Barcelona-branded det absolut største i fodbolden, siger Javier Faus fra Barcelonas økonomiafdeling.

Qatar Foundation er et nationalt selskab, som har til formål at fremme udviklingen i Qatar.
Verden er smask fuld af hyklere....

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 32

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » fredag, 10. dec, 2010 21:13

Ja, det er ikke den vanvittige forskel. Oplysningerne rundt omkring er dog modstridende.

timesonline
telegraph

Vi får £20m om året ifølge The Times. Ifølge Telegraph får Barcelona nu £25m om året i fem år (og overgår dermed de hidtidige leaders Bayern med £2m per år).
Et andet sted står der, at Barcelona får totalt £140m (i stedet for £125m), og et tredje sted står der aftalen er af seks-årig varighed.

Besvar