Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
henry
Indlæg: 1986
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 20:30
Geografisk sted: Odense
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af henry » fredag, 04. feb, 2011 09:36

Ja, det var da den værste gang opkast jeg nogensinde har læst. Hvornår bliver den manc smidt ud? Skrive positivt og Neville på et Liverpool forum. Så har man set det med.
Billede

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Badooo » fredag, 04. feb, 2011 10:49

Mascherano udtaler at Liverpools fans er dårlige til at tage afsked med deres vigtige spillere. Han følte selv, at han havde slået en ihjel da han skiftede, fordi folk var så skuffede.

Magen til idiot skal man lede længe efter... Gæt, hvilket lokumspapir han udtaler sig til :aliboronz2: :aliboronz4:
Badooo siger, hvad han mener!

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » søndag, 06. feb, 2011 00:04

Vildt, er alt hvad jeg har at tilføje

FC Barcelona satte ny spansk rekord med ligasejr nummer 16 på stribe. Lionel Messi stod bag 3-0-sejren over Atletico Madrid.
I 50 år har Real Madrid kunnet bryste sig af den længste sejrsrække i spansk fodbold, men i sidste uge tangerede Barcelona rekorden på 15 kampe. Og lørdag aften faldt den endeligt på Camp Nou.

Her var der ingen tilbud i kampens første kvarter, hvilket fik magikeren Messi til at tage sagen i egen hånd. Han tog tog et træk ind i banen og fik et halvt Atletico-forsvar på nakken, så der blev plads til at sætte bolden forbi David De Gea fra kanten af feltet.

Godt ti minutter senere fordoblede Messi Barcelonas føring på lidt mere heldig vis. Villa mislykkedes med et indspil, men Messi fik tacklet bolden fra Antonio Lopez, og så var det ingen sag at ramme netmaskerne for anden gang.

Dermed var Barcelona rigtig godt vej mod sejren, og i et forsøg på at redde point satte Atletico Madrid Diego Forlan på banen fra anden halvlegs start. Gæsternes spil blev da også bedre, men det var stadig op til Messi at score kampens mål.

Verdens bedste satte prikken over i'et efter 79 minutter, da sæsonens fjerde hattrick blev en realitet. Villa blev tacklet af keeper De Gea, men Messi kunne gøre arbejdet færdig og sparke bolden over stregen under pres fra Tomas Ujfalusi.

Ikke bare har FC Barcelona nu vundet overgået Real Madrids sejrsstime fra 60'erne. Man er også hele ti point foran José Mourinhos mandskab, som søndag spiller hjemme mod Real Sociedad.

http://www.bold.dk/nyt/Messi-slettede-Reals-rekord
Verden er smask fuld af hyklere....

dphreak
Indlæg: 517
Tilmeldt: onsdag, 22. sep, 2010 22:03
Geografisk sted: Aalborg
Alder: 40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af dphreak » søndag, 06. feb, 2011 01:48

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 499582.ece

Fik en lille optur da jeg læste overskriften. Senere indså jeg at den desværre ikke skulle tages bogstaveligt...

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » søndag, 20. feb, 2011 22:32

Uanset om man er for eller imod manden, er det en vanvittig flot rekord af José. tror det er meget tvivlsomt, den bliver slået i dette årtusinde.


José Mourinho har ikke tabt en hjemmekampe i ni år.
At Real Madrid-træner José Mourinho er speciel, har portugiseren selv gjort opmærksom på flere gange.

Nu har Mourinho fået en ny rekord til at understrege den status, for træneren har ikke tabt en hjemmekamp i ni år for de respektive hold, han har stået i spidsen for.

I går vandt Real Madrid 2-0 over Levante, og det sikrede José Mourinho den vanvittige rekord, som er sikret i klubber som Porto, Chelsea, Inter og nu Real Madrid.

Seneste Mourinho-nederlag på hjemmebane faldt den 23. februar 2002, da Porto tabte til Beira Mar.

http://onside.dk/nyheder/primera-divisi ... ige-rekord
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Nicoen
Indlæg: 3997
Tilmeldt: lørdag, 25. aug, 2007 19:19
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Nicoen » søndag, 20. feb, 2011 22:35

Det er i de respektive ligaer, skal det lige siges. Det er dog stadigvæk virkelig imponerende.

Brugeravatar
Guffi182
Indlæg: 2825
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 22:08
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Guffi182 » tirsdag, 22. feb, 2011 13:04

Hvorfor er det Uefa ikke gør noget ved den racisme der sker i Grækenland? Hvis det havde været i England eller Tyskland, var de gået helt amok...
Billede

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarhus » onsdag, 23. feb, 2011 10:19

http://www.bold.dk/nyt/Gattuso-Foeles-s ... gselsstraf

Hvis man ikke havde tabt respekten for Milan, men i den grad Gattuso, så burde det ske nu.

Hvordan kan man brokke sig over fire spilledages karantæne efter kvælertag og en skalle? Det er mig ubegribeligt. Send ham hellere en måned i fængsel, så han rigtig kan lære det!

Han føler, han er offeret, og det viser bare, hvor forkælet han er.

Føj! Så skal Tottenham bare smadre dem så langt ud af England, de aldrig kommer tilbage.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » torsdag, 24. feb, 2011 13:09

Ti-hi det hører vist til sjældenhederne :lol: Derudover troede jeg man skulle være registreret som spiller, men måske de har fået dispentation?

Mange skader i forsvaret betyder at St. Pauli har udtaget klubbens 30-årige pressechef Hauke Bruechker til lørdagens kamp mod Hannover.
St. Pauli er kendt for ikke at gøre tingene som andre klubber, og det bekræfter træner Holger Stanislawski nu. Bredden i truppen er sat på en prøve på grund af en del skader, og derfor har træneren udtaget klubbens pressechef, 30-årige Hauke Bruechner, til lørdagens kamp mod Hanover.

- Mod Hanover har vi kun fire forsvarsspillere klar, så det giver fin mening at tage Hauke med, siger træneren til klubbens hjemmeside.

- Da jeg kom ind i omklædningsrummet med min taske kiggede gutterne godt nok noget, de forstod det ikke helt, supplerer Bruechner.

Pressechefen har for år tilbage spillet på klubbens U23-hold, ligesom han har spillet ti kampe i den næstbedste tyske række. De kampe blev dog spillet helt tilbage i sæsonen 2002/2003.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hekkem » torsdag, 24. feb, 2011 17:56

Vanvittigt skarpt

http://tipsbladet.dk/blog/eksterne-blog ... e-end-fc-0
Schmeichel - en større Champions League katastrofe end FCK
23/02 Af Cathrine Lundager

Sikke et brag af en Champions League kamp i går hva’? Eller naaarj, alligevel ikke rigtig. I hvert fald set fra min sofa, hvor blikket var vendt mod 3+es kampdækning (næsten) hele aftenen. Med Peter Schmeichel som den overskyggende frontfigur selvfølgelig. Store Peter. The Great Dane.

Jeg er med på, at Schmeichel var verdens bedste målmand i 90‘erne og alt det der. Og den heltenostalgi, der nu måtte følge med der, bærer jeg ikke i mit hjerte. Fordi jeg måske gik mere op i isbjørne og brandbiler på diskotek Edelweiss, buffallo støvler og Roxette end fodbold i mine glade 90‘ere. Så det er velvidende, at jeg måske træder nogle over tæerne ved at lange ud efter Peter. Men han er i det mindste ikke Michael Laudrup. Så meget har jeg lært efter en episode, hvor jeg forsøgte mig med en spæd kritik af - viste det sig - den urørlige legende, overfor min bedre halvdel. Han responderede meget diplomatisk (men dog med et lettere sammenbidt udtryk): “Michael er en af mine barndomshelte. Jeg kan ikke forholde mig objektivt til ham”. Og så var den lukket. Så jeg siger aldrig mere noget dårligt om Michael Laudrup. Og slet ikke her på tipsbladet.dk

Jeg siger kun dårligt om Peter Schmeichel. Han er jo givetvis sød og rar, men nærmer sig i mine øjne en veritabel TV-vært-katastrofe. Hvilket også er derfor man i høj grad undrer sig over, hvad fanden han laver i andre ikke-fodbold relaterede TV-shows. Som fx fangerne på fortet, hvor han sjosker rundt med Camilla Ottesen og nogle dværge og en farlig tiger (lidt af et freakshow kunne det bemærkes) - deler han og det program den samme 90’er patos? Måske. Men 90’er patos eller ej, så er hans fremadstormende TV karriere mig en gåde. For Schmeichel er ikke nær det, han er på en skærm, som han åbenbart var i sit mål. Han afbryder Frimann, når han skal til at forklare mig noget om, hvorfor Arsenal fik krammet på Barcelona i sidste uge. Han afbryder Jan Mølby, når han skal til at dele ud af sin insiderviden om Premiere League. Han glemmer, tydeligvis lidt konfus, hvad han skal sige, når han lægger videre fra studiet. Og han får alt alt for sjældent en regulær samtale i gang med sine interviewofre.

Der er fare for, at min irritation over for Store Peter grænser sig til det uretfærdige. Fordi den blir filtret sammen med min øvrige irritation over den grinagtigt provinsielle sportsdækning herhjemme. Og den står Schmeichel jo selvsagt ikke alene for. Han blir bare desværre lidt en kransekagefigur oven på den. Ham og så af en eller anden grund Holger Danske, der majestætisk figurerer i diverse optaktsmontager. Hvad han så har med FCK at gøre.

Chelsea er absolut ikke et af mine yndlingshold. Dels fordi de ikke er fra Spanien, og dels fordi, jeg ikke har brudt mig om John Terry, siden han var sin kone utro med sin bedste vens ekskæreste. Ligesom jeg heller ikke har været for lun på Rooney, som synes at spille lidt for smart med sine penge og ludere. Gode historier, knap så god street cred. 
I går holdte jeg imidlertid brændende med Chelsea. Af den årsag, at det jo ikke ville være til at holde den national-hysteriske masse-masturbation ud, som en sejr til FCK måtte afstedkomme i medieoffentligheden. Tenderende foræderisk ja. Men ikke så meget som den gemene sportsjournalistiks verdensfjerne danskerdyrkelse på bekostning af objektive facts forud for en vigtig fodboldkamp. Tipsbladet undtaget naturligvis
Rigtigt omkring peter schmeichel.
Rigtigt omkring FCKs overdrevne medietække af danske presse. FCK vinde over Chelsea. pffttt.
Rigtigt omkring den danske presse igen sætter objektiviteten væk, når der er danskere eller et dansk hold med i sammenligningen.
Rigtigt omkring John Terry og wayne rooney.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarde » torsdag, 24. feb, 2011 23:20

... men galt på den, når det kommer til Møllerens påståede Premier League "insider-viden".

Resten af artiklen er dog ganske rigtigt lige i skabet. Selvom jeg nu alligevel af flere årsager ikke kunne dy mig for at holde med FCK i tirsdags.

SaibotDK
Indlæg: 989
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:56
Geografisk sted: København
Alder: 34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af SaibotDK » søndag, 27. feb, 2011 11:36

Jaja, så har den gode Ashley igen jokket gevaldigt i spinaten - hvilken klaphat!
http://politiken.dk/sport/fodbold/premi ... uftgevaer/

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af veffe69 » tirsdag, 01. mar, 2011 09:44

Funny lille blog, hvor skribent har samme opfattelse af Rudolf som undertegnede
http://www.tipsbladet.dk/blog/eksterne- ... e-end-fc-0
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Aarhus
Indlæg: 3123
Tilmeldt: onsdag, 17. okt, 2007 13:09
Geografisk sted: Århus C
Alder: 108

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Aarhus » tirsdag, 01. mar, 2011 14:39

Nå, er jeg den eneste, der finder det total usmageligt, at Rooney slipper for karantæne efter sin albue? Det er sjovt, for så kan han jo være med i kampen mod Chelsea og Liverpool.

Må jeg da brække mig i lårfede stråler over FA engang i mellem. Spænd dog ballerne sammen og gør det, selvom Rødtuden bliver mobset!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14382
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » tirsdag, 01. mar, 2011 19:30

Aarhus skrev:Nå, er jeg den eneste, der finder det total usmageligt, at Rooney slipper for karantæne efter sin albue? Det er sjovt, for så kan han jo være med i kampen mod Chelsea og Liverpool.

Må jeg da brække mig i lårfede stråler over FA engang i mellem. Spænd dog ballerne sammen og gør det, selvom Rødtuden bliver mobset!
Selvfølgelig er du ikke det. Der er bare skrevet i en anden tråd, dagens kampe.

Min klare mening om det kan ikke fremføres herinde, men det er simpelthen noget svineri.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar